Αποτελέσματα live αναζήτησης

Υπ. Οικ.: Πρωτογενές πλεόνασμα 1,56 δισ. στο α' τρίμηνο - Αύξηση 1,1% έναντι του στόχου των καθαρών εσόδων του Προϋπολογισμού στο 1ο τρίμηνο του έτους - Μειωμένα τα φορολογικά έσοδα

  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: [email protected]

Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Εκτέλεση Κρατικού Προϋπολογισμού Τριμήνου Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για το 3-μηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 423 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 1.354 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και στόχου για έλλειμμα 1.089 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 1.566 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 520 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2013 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 878 εκατ. ευρώ.

Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 12.723 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 139 εκατ. ευρώ ή 1,1% έναντι του στόχου Π/Υ 2014 .

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 10.686 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 720 εκατ. ευρώ ή 6,3% χαμηλότερα έναντι του στόχου, κυρίως λόγω των αυξημένων επιστροφών φόρων και της παράτασης απόδοσης παρακρατηθέντων φόρων από τις επιχειρήσεις (πάνω από 250 εκατ. ευρώ).

Το σύνολο των φορολογικών εσόδων διαμορφώθηκε σε 9.745 εκατ. ευρώ, 441 εκατ. ευρώ ή 4,3% λιγότερα έναντι του στόχου.

Οι επιστροφές φόρων ανήλθαν σε 703 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 356 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (347 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 2.037 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 859 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 13.146 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 527 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (13.673 εκατ. ευρώ).

Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 12.228 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες έναντι του στόχου κατά 845 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 717 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (10.557 εκατ. ευρώ).

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 κατά 985 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 7,5%, παρά την αύξηση στις δαπάνες καταπτώσεων εγγυήσεων σε φορείς εντός γενικής κυβέρνησης κατά 349 εκατ. ευρώ και των δαπανών για τόκους κατά 115 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση του συνόλου των πρωτογενών δαπανών κατά 1.340 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 12,0% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 918 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 318 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (600 εκατ. ευρώ) και κατά 439 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Κατά συνέπεια, το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζεται αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρά τις αυξημένες επιστροφές φόρων και τις αυξημένες δαπάνες του ΠΔΕ.


Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Δελτίο Τύπου

Από το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, ανακοινώνονται τα εξής σχετικά με τα προσωρινά αποτελέσματα εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 1ο τρίμηνο του 2014:

«Η καλή εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού συνεχίζεται.

Η Ελλάδα υπερκαλύπτει τους δημοσιονομικούς της στόχους, για 3η συνεχόμενη χρονιά.

Επιτυγχάνει, πρωτογενή πλεονάσματα, για 2η συνεχόμενη χρονιά.

Πρωτογενή πλεονάσματα που ξεκίνησαν το 2013, νωρίτερα από τις εκτιμήσεις, υψηλότερα από τις προβλέψεις, σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς Στατιστικούς Κανόνες και το Πρόγραμμα.

Πρωτογενές πλεόνασμα, αναγκαία προϋπόθεση, για τη διανομή «κοινωνικού μερίσματος» που έχει ήδη αποφασισθεί και δρομολογηθεί, για την σταδιακή έξοδο στις αγορές που ήδη - με επιτυχία - έγινε, για την εύρεση ρεαλιστικών λύσεων για την περαιτέρω ενίσχυση της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.

Αυτό που χρειάζεται πλέον προκειμένου να διατηρηθούν επί μακρόν ακόμη υψηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα είναι, πέραν της δημοσιονομικής πειθαρχίας, ο περαιτέρω εμπλουτισμός της οικονομικής πολιτικής με αναπτυξιακές δράσεις και πρωτοβουλίες.

Συγκεκριμένα, το Δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ για τα δημοσιονομικά στοιχεία για την περίοδο 2010 – 2013, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις της Κυβέρνησης για την ύπαρξη πρωτογενούς πλεονάσματος το 2013.

Ειδικότερα:

1ον. Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, τόσο για το 2012 όσο και για το 2013, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού.

Ειδικά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα 3,8 δισ. ευρώ το 2013, πολύ κάτω από το 3% του ΑΕΠ, και πιο συγκεκριμένα στο 2,1% του ΑΕΠ.

2ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε περίπου στα 3,4 δισ. ευρώ ή στο 1,9% του ΑΕΠ.

3ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, όπως καθορίζεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, θα είναι σημαντικό, υψηλότερο από τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού, συμβατό με τις πρόσφατες αποφάσεις της Κυβέρνησης για τη διανομή του «κοινωνικού μερίσματος».

Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρεται και στο Δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ, ότι κατά τη μέτρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά απ’ ότι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων όπως παρουσιάζονται από την ΕΛΣΤΑΤ.

Τέτοια έσοδα ή δαπάνες που αντιμετωπίζονται διαφορετικά είναι, για παράδειγμα, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, οι δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και τα έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της Ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή Ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.

Επίσης, με βάση τα προσωρινά στοιχεία του τριμήνου Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014:

1ον. Το πρωτογενές αποτέλεσμα είναι πλεονασματικό.

Το πρωτογενές πλεόνασμα διαμορφώθηκε στο 1,6 δισ. ευρώ ή στο 0,9% του ΑΕΠ, έναντι 520 εκατ. ευρώ ή 0,3% του ΑΕΠ το περυσινό τρίμηνο του έτους.

Όταν ο στόχος για το εφετινό 1ο τρίμηνο του έτους ήταν για πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 878 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το μισό αυτού που επιτεύχθηκε.

Αν μάλιστα οι επιστροφές φόρων και οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διαμορφώνονταν στο ύψος των αντίστοιχων στόχων, το πρωτογενές αποτέλεσμα θα ήταν 670 εκατ. ευρώ υψηλότερο, και θα διαμορφωνόταν περίπου στα 2,2 δισ. ευρώ, 43% υψηλότερα.

2ον. Το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώθηκε στα 423 εκατ. ευρώ ή στο 0,2% του ΑΕΠ, έναντι ελλείμματος 1,4 εκατ. ευρώ ή 0,7% του ΑΕΠ το περυσινό τρίμηνο του έτους.

Όταν ο στόχος για το εφετινό 1ο τρίμηνο του έτους ήταν για έλλειμμα ύψους 1,1 δισ. ευρώ, δηλαδή υπερδιπλάσιο αυτού που τελικά καταγράφηκε.

3ον. Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώνονται υψηλότερα τόσο από τα περυσινά επίπεδα όσο και από τους στόχους.

Σε αυτό συνέβαλαν τα αυξημένα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Παρά τις αυξημένες, έναντι της περυσινής περιόδου αλλά και των εφετινών στόχων, επιστροφές φόρων.

Αναλυτικά:
- Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού ανήλθαν περίπου στα 12,7 δισ. ευρώ, 385 εκατ. ευρώ υψηλότερα από πέρυσι και 140 εκατ. ευρώ υψηλότερα από τους στόχους.
- Τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού ανήλθαν περίπου στα 10,7 δισ. ευρώ, περίπου όσα και πέρυσι, αλλά 720 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από τους στόχους.

Και αυτό κυρίως λόγω των αυξημένων επιστροφών φόρων (κατά 360 εκατ. ευρώ) και της παράτασης απόδοσης παρακρατηθέντων φόρων από τις επιχειρήσεις (πάνω από 250 εκατ. ευρώ).

4ον. Οι επιστροφές φόρων κινήθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, πολύ υψηλότερα τόσο από πέρυσι όσο και έναντι του στόχου.

Συγκεκριμένα, οι επιστροφές φόρων διαμορφώθηκαν περίπου στα 700 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι, το 1ο τρίμηνο, ήταν μόλις 213 εκατ. ευρώ και ο στόχος για εφέτος ήταν για 347 εκατ. ευρώ.

Ενισχύοντας ουσιαστικά τη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.

5ον. Οι πρωτογενείς δαπάνες είναι, σταθερά, μειωμένες τόσο έναντι του στόχου όσο, κυρίως, έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Διαμορφώθηκαν στα 9,8 δισ. ευρώ, περίπου 1,3 δισ. ευρώ χαμηλότερα από το 1ο τρίμηνο του 2013, και περίπου 720 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από το στόχο.

Σημειώνεται δε ότι έχει ήδη χορηγηθεί επίδομα θέρμανσης ύψους 81 εκατ. ευρώ κατά το 1ο τρίμηνο του έτους και 100 εκατ. ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο για την κάλυψη ελλειμμάτων νοσοκομείων και εξόφληση παλαιών οφειλών τους.

6ον. Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αυξήθηκαν σημαντικά.

Υπερέβησαν τα 900 εκατ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2014, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 480 εκατ. ευρώ και ο στόχος για εφέτος ήταν για 600 εκατ. ευρώ.

Ενισχύοντας και αυτές ουσιαστικά τη ρευστότητα στην οικονομία».



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης