Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ

Απάντηση Υφυπουργού Οικ. κου Μαυραγάνη για την διακίνηση και για τις φορτωτικές

Σε ερώτηση του βουλευτή Μίχου Νικόλαου σχετικά με την φοροδιαφυγή στις μεταφορές μετά την κατάργηση του Δ.Αποστολής και της φορτωτικής απάντησε ο Υφυπουργός οικονομικών Κος Μαυραγάνης 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ (Υφυπουργός Οικονομικών):

Κύριε Πρόεδρε, κύριε Βουλευτά, θα ήθελα να σας τονίσω ότι στο πλαίσιο της απλοποίησης του φορολογικού συστήματος είχαμε μια κατάργηση διατάξεων τυπολατρικού χαρακτήρα, ώστε να εξομοιωθεί το περιβάλλον καταγραφής συναλλαγών από 01/01/2014 με όσα ισχύουν διεθνώς.
Συνεπώς, μέσα στις αλλαγές που έγιναν, ο μεταφορέας, το μεταφορικό γραφείο, ο διαμεταφορέας για τις μεταφορές που διενεργεί δεν απαιτείται να εκδίδει τα στοιχεία που προβλεπόταν στο καταργηθέν άρθρο 8, του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών.
Όμως, αυτό το οποίο έχει γίνει είναι ότι η διασφάλιση των συναλλαγών και η παρακολούθηση των διακινούμενων αποθεμάτων έχει γίνει με μια σειρά από ασφαλιστικές δικλείδες, οι οποίες προβλέπονται στις σχετικές αποφάσεις. Μετά την κατάργηση της φορτωτικής, οι υπόχρεοι –που σας ανέφερα- έχουν την υποχρέωση να εκδίδουν τιμολόγια προς τους άλλους υπόχρεους, απεικόνιση συναλλαγών και αποδείξεις λιανικών συναλλαγών προς τους ιδιώτες.

Ακόμη, για τις επαναλαμβανόμενες μεταφορές με εντολείς άλλους υπόχρεους συναλλαγών μπορεί να συντάσσεται κατάσταση εις διπλούν κατά πελάτη στην οποία καταχωρείται για κάθε μεταφορά η ημερομηνία παροχής των μεταφορικών υπηρεσιών και το ποσό της αμοιβής, το οποίο συμφωνήθηκε.

Με βάση τα δεδομένα της κατάστασης αυτής εκδίδεται και το τιμολόγιο την τελευταία ημέρα του μήνα εκείνου που αφορά, στο οποίο δεν απαιτείται αναλυτική περιγραφή, εφόσον όμως το αντίτυπο της κατάστασης επισυνάπτεται στο τιμολόγιο.
Επίσης, με την πολυγραφημένη απόφαση ΠΟΛ.1286/31.12.2013 του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθιερώνεται δικαιολογητικό έγγραφο των μη τιμολογηθέντων, γιατί όπως σας ανέφερα τα τιμολογηθέντα αναφέρονται, αλλά για τα μη τιμολογηθέντα θα πρέπει να υπάρχει το δικαιολογητικό έγγραφο των προς πώληση αποθεμάτων. Το έγγραφο αυτό μπορεί να φέρει οποιοδήποτε τίτλο επιθυμούν οι υπόχρεοι, όπως δελτίο αποστολής, έγγραφο αποστολής αποθεμάτων. Δεν είναι η ουσία πώς θα ονομάζεται, η ουσία είναι να υπάρχει σε αυτό καταγεγραμμένο τι μεταφέρεται.

Σε σχέση με το δελτίο αποστολής κάποια τυπολατρικά στοιχεία, όπως η ώρα παράδοσης μπορεί να μην αναφέρονται, αλλά δεν είναι αυτό το κρίσιμο.

Το κρίσιμο σε ένα τέτοιο στοιχείο-έγγραφο είναι τι αναφέρεται μέσα, για να μπορεί να γίνεται κάποια διασταύρωση ή κάποιος προληπτικός έλεγχος.

Επίσης, το έγγραφο που σας ανέφερα επιτρέπεται για πρώτη φορά να συνταχθεί και σε ηλεκτρονική μορφή, εφόσον διασφαλίζεται ότι έχει συνταχθεί πριν από την έναρξη διακίνησης των αποθεμάτων. Η έκδοση του στοιχείου αυτού μπορεί να διενεργείται και μέσω παρόχων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, εφόσον όμως είναι διασφαλισμένη η γνησιότητα, έτσι ώστε να μην έχουμε κανένα πρόβλημα ως προς τον προληπτικό έλεγχο.
Θα σας πω και μερικά πρόσθετα στη δευτερολογία μου.
Ευχαριστώ.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΙΧΟΣ: Ευχαριστώ.

Και η ώρα παράδοσης, κύριε Υπουργέ, είναι σημαντική. Το λαθρεμπόριο αυτή τη στιγμή ξέρουμε ότι είναι στα φόρτε του, είναι πάρα πολύ υψηλά σε όλη την Ελλάδα και από στεριά και από θάλασσα. Το τι γίνεται με τα βουλγαρικά φορτηγά -που δεν πήρα σαφή απάντηση- το ξέρετε πάρα πολύ καλά: μειωμένες τιμές, γεμίζουν πετρέλαιο απ’ έξω και το περνάνε μέσα και λαθραία καύσιμα. Αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Δεν θα το συζητήσουμε τώρα.

Από εκεί και πέρα, εγώ είμαι ιδιοκτήτης ιδιωτικού φορτηγού, ΙΧ. Ξέρετε τι κόντρες θα υπάρξουν από εδώ και πέρα ανάμεσα στα δημοσίας και στα ΙΧ; Θα γίνει ένας μικρός εμφύλιος μεταξύ τους. Δεν καλύπτετε με τίποτα τα δημοσίας χρήσεως. Εκτός από αυτό, έχουν μπει μεγάλες εταιρείες όπως είναι η GARTNER, έχουν σπάσει τις τιμές, παίρνουν πετρέλαια κατευθείαν μέσα από τα διυλιστήρια, λάστιχα κατευθείαν από τα εργοστάσια, των οποίων το κόστος είναι πολύ χαμηλό κι έτσι μπορούν και χτυπάνε τις τιμές κι έχουν διαλύσει κυριολεκτικά τους μικρούς.

Από εκεί και πέρα, διάφορες φήμες λένε και κάποια άλλα πράγματα. Σύζυγος πολιτικού, προσώπου βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στη Βουλή, ετοιμάζει κι αυτός δική του εταιρεία με χίλια φορτηγά. Κάνει και κονέ, θέλει να φέρει τουρκική εταιρεία στην Ελλάδα, πολυεθνική που είναι και στην υπόλοιπη Ευρώπη, από τους οποίους φυσικά θα παίρνουν παχυλές μίζες για να κάνουν συνεργασία.
Πώς θα τους προστατεύσετε με όλα αυτά που γίνονται και ακούγονται;
Πώς θα προστατεύσετε τα φορτηγά δημόσιας χρήσης; Έχουν πληρώσει πολλά εκατομμύρια στο παρελθόν αυτοί οι άνθρωποι και για άδειες και για φορτηγά. Τους λέτε ότι πρέπει να είναι Euro 5, Euro 6 τα φορτηγά για να βγουν και να φτιάξουν διάφορα. Όμως, δεν τους καλύπτετε με τίποτα. Ευχαριστώ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, κύριε Βουλευτά, κατ’ αρχάς θα ήθελα να πω ότι οτιδήποτε είναι σχετικό με έκνομη δραστηριότητα πρέπει πάντα να είναι αντικείμενο ερεύνης και από τις αρμόδιες αρχές.

Όσον αφορά τη διασταύρωση που μπορεί να γίνεται για τα εκδοθέντα στοιχεία, υπάρχει και περαιτέρω απόφαση του Γενικού Γραμματέα –η υπ’ αριθμ. ΠΟΛ.1022/7.1.2014- η οποία βγήκε την τελευταία ημέρα του Ιανουαρίου, όπου ορίζεται ότι εκδίδονται και λαμβάνονται οι καταστάσεις για διασταύρωση και υποβάλλονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να μπορέσουν να υπάρξουν ακριβώς αυτές οι διασταυρώσεις.

Επίσης, ενημερωθήκαμε από τη Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων ότι έχουν ήδη δοθεί οδηγίες σε όλες τις ΔΟΥ Α’ τάξεως, οι οποίες έχουν τμήματα ελέγχου, για την εντατικοποίηση των προληπτικών φορολογικών ελέγχων στην περιοχή χωρικής τους αρμοδιότητας.

Ακόμη, είναι γνωστό, επειδή αναφερθήκατε και στη Βουλγαρία, ότι κάτω από τα βουλγαρικά σύνορα λειτουργούν πάντα κλιμάκια, ώστε να κάνουν προληπτικούς ελέγχους για να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε φαινόμενα παράνομης διακίνησης προϊόντων. Αυτό που έχει σημασία είναι να προσπαθήσουμε να εναρμονιστούμε με ό,τι γίνεται στο εξωτερικό, διασφαλίζοντας και τα εθνικά συμφέροντα και τον έλεγχο.

Από αυτά τα οποία σας είπα, υπάρχει μία μείωση του γραφειοκρατικού κόστους των επιχειρήσεων, διότι δεν απαιτούμε όσα απαιτούσαμε στο παρελθόν και αυτά δεν υπάρχουν σε άλλες χώρες. Προσπαθούμε να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα και εναρμονιζόμαστε με ένα διεθνές περιβάλλον, όπου εκεί οι απαιτήσεις είναι τέτοιες, ώστε οι ελληνικές επιχειρήσεις να μην είναι σε δυσκολότερη θέση από τις ξένες λόγω αυτού του κόστους που έχουν για κάποιες τυπολατρικές διατάξεις.

Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως είναι να υπάρχουν, όπως σας ανέφερα, οι κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας για την παρακολούθηση και διακίνηση όλων των προϊόντων και να εκτελούνται οι προληπτικοί έλεγχοι με αυτές τις ασφαλιστικές δικλείδες, ώστε να μην έχουμε το φαινόμενο της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Είναι πολιτική βούληση να στοχεύσουμε ακόμα περισσότερο σε αυτό το φαινόμενο και να έχουμε αποτελέσματα.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.



Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο