Αποτελέσματα live αναζήτησης

Εικόνα της αγοράς κατά τη διάρκεια του 10ήμερου των μίνι εκπτώσεων και της Κυριακής 3 Νοεμβρίου 2013

  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 19 λεπτά
Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ 1-9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Η  έρευνα  των εκπτώσεων που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η ΕΣΕΕ με το ΙΝΕΜΥ με την κρίσιμη συμβολή των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά και στην περίπτωση της πρώτης ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.  

Το γεγονός πως πρόκειται για τη πρώτη φορά εφαρμογής  της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου, εκ των πραγμάτων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα ή μη του μέτρου. Παρόλα αυτά μπορούν να συναχθούν κάποιες γενικές διαπιστώσεις, οι οποίες μπορούν πολύ περισσότερο να περιγράψουν τη κατάσταση της αγοράς παρά να ερμηνεύσουν ή να προβλέψουν τη πορεία της.

Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:

1.    Η αγορά δεν συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα. Υπήρξαν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και την Υπόλοιπη Ελλάδα και μεταξύ του κέντρου και των αλυσίδων και όλων των άλλων περιοχών.
 
2.    Προηγήθηκε ένας “άνομβρος Οκτώβρης” σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας και της αναμονής του Δεκαημέρου. Οι καταναλωτές όπως ήταν αναμενόμενο μετέφεραν τις αγορές τους σε εκείνο το  μήνα που τους «συνέφερε» περισσότερο.

3.     Υπάρχει σε όλους ένας διάχυτος φόβος μήπως ο υπόλοιπος Νοέμβριος απορροφήθηκε από την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το δεκαήμερο των εκπτώσεων.

4.    Τέλος, από σήμερα όλοι οι καταναλωτές που μπαίνουν στα καταστήματα συνεχίζουν και ζητούν εκπτώσεις και ιδιαίτερα στα μικρά, όπου η επαφή είναι προσωπική, η άρνηση είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Πιο συγκεκριμένα:

Στην ΑΤΤΙΚΗ καταγράφονται τρεις ταχύτητες στην εμπορική κίνηση:

Α) Η  «ΕΡΜΟΥ»  και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων κατέγραψαν αυξημένη κίνηση τόσο την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και σε όλη την εκπτωτική εβδομάδα
Β) Ο Πειραιάς παρουσίασε κίνηση σε κεντρικά καταστήματα και αλυσίδες την Κυριακή και ελαφρά καλύτερη εικόνα το Δεκαήμερο σε σχέση με άλλες αντίστοιχες περιόδους.
Γ) Οι περιοχές Κηφισιά, Γλυφάδα πού κίνηση την Κυριακή ήταν μεγάλη όλη η εκπτωτική εβδομάδα ήταν πεσμένη.
Δ) Οι Περιφερικές αγορές παρουσίασαν υποτονική κίνηση την Κυριακή και λίγο καλύτερα την εκπτωτική εβδομάδα –όπως πάντα των πρώτη του Νοέμβρη- χωρίς όμως σημαντικές διαφοροποιήσεις

Η Θεσσαλονίκη κατέγραψε συνολικά ικανοποιητική κίνηση και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το Δεκαήμερο των εκπτώσεων.

Το ερώτημα είναι εάν η κίνηση της εκπτωτικής βδομάδας θα απορροφήσει την υπόλοιπη κίνηση του Νοεμβρίου. Τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμάνθηκαν στο 25%

Η υπόλοιπη Ελλάδα

Το γενικότερο κλίμα σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα  ήταν αρνητικό σε σχέση με το μέτρο των εκπτώσεων τα καταστήματα κινήθηκαν γενικά σε χαμηλά ποσοστά εκπτώσεων οι όποιες έγιναν σε επιλεγμένα είδη (προώθηση του στοκ) τα καινούργια είδη δεν τα προώθησαν καθόλου η τα προώθησαν με πολύ μικρή έκπτωση της τάξης του 10% που θα έκαναν έτσι και αλλιώς στου πελάτες και εκτός εκπτωτικής περιόδου.  

Λόγω της αναμονής των εκπτώσεων του Νοέμβριου ο Οκτώβρης παρουσίασε μεγάλη πτώση πωλήσεων στις περισσότερες περιπτώσεις γι αυτό και στο ερωτηματολόγιο αρκετοί απάντησαν ότι υπήρξε μικρή αύξηση του τζίρου κατά το συγκεκριμένο δεκαήμερο αλλά στη ουσία ήταν πλασματική.

Η γενικότερη εικόνα είναι ότι οι εκπτώσεις το συγκεκριμένο δεκαήμερο βοήθησαν μόνο τις μεγάλες αλυσίδες που το πελατολόγιο είναι απρόσωπο ενώ στις μικρές επιχειρήσεις δημιούργησε σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό.

Εκτίμηση της αγοραστικής κίνησης στο 1ο εκπτωτικό Δεκαήμερο του Νοεμβρίου

Περιοχές

Εκτιμήσεις

1.      Αθήνα (κέντρο)

ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

2.      Πειραιάς

ΑΥΞΗΣΗ 10%

3.      Θεσσαλονίκη

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ +11% ΕΩΣ +20%

4.      Λευκάδα

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΤΩΣΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ

5.      Ιωάννινα

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

6.      Άρτα

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ +11% ΕΩΣ +20%

7.      Λαμία

ΜΕΙΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ -11% ΕΩΣ -20%

8.      Λιβαδειά

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ. ΠΟΛΥ ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ

9.      Έδεσσα

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  

10.  Καβάλα

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

11.  Καστοριά

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

12.  Βέροια

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ +11% ΕΩΣ +20% ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ

13.  Κοζάνη

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  

14.  Φλώρινα

ΜΕΙΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ -11% ΕΩΣ -20%

15.  Ρόδος

ΜΕΙΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ -11% ΕΩΣ -20%

16.  Χαλκίδα

ΜΙΚΡΗ ΑΥΞΗΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΥΡΙΟ.ΠΟΛΥ ΠΕΣΜΕΝΟΣ Ο ΟΚΤΩΒΡΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ

17.  Πύργος

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  ΜΕΓΑΛΗ ΠΤΩΣΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ

18.  Καρδίτσα

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%

19.  Βόλος

ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

20.  Περιοχή Χαλκιδικής 

-ΜΕΙΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ -11% ΕΩΣ -20%

21.  Δράμα

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ +11% ΕΩΣ +20%

22.  Ρέθυμνο

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  

23.  Τρίπολη

ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

24.  Χανιά

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ +11% ΕΩΣ +20%

25.  Σέρρες

ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

26.  Σπάρτη

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ +11% ΕΩΣ +20% ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ 10% ΤΙΣ ΕΚΑΝΑΝ ΗΔΗ ΠΤΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ

27.  Πάτρα

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΤΩΣΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ

28.  Ηράκλειο

ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

29.  Κέρκυρα

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΟΛΥ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ

30.  Κόρινθος

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

31.  Νάουσα

ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ

32.  Ξάνθη

ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΩΣ+10%  ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΤΩΣΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ



Εικόνα της αγοράς κατά τη διάρκεια του 10ήμερου των μίνι εκπτώσεων και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013


Την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά (εκτός της καθιερωμένης Κυριακής των Χριστουγέννων), τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά με βάση το νέο εφαρμοστέο Νόμο, καθώς την περίοδο 1 έως 9 Νοεμβρίου πραγματοποιούνται πλέον Mid-Season Εκπτώσεις.

Την ημέρα αναφοράς η ΕΣΕΕ όρισε εξειδικευμένους ερευνητές σε όλα τα κεντρικά εμπορικά κέντρα του λεκανοπεδίου Αττικής αλλά και σε κεντρικές πόλεις της Περιφέρειας. Οι ερευνητές μέσω της επιτόπιας παρατήρησης διέκριναν τόσο ποιοι δρόμοι του εμπορικού κέντρου λειτούργησαν κανονικά σε κάθε περιοχή, όσο και την αναλογία κλειστών-ανοιχτών καταστημάτων την ημέρα αυτή και το ύψος της εμπορικής κίνησης και επισκεψιμότητας στην εμπορική αγορά. Σε ορισμένες κεντρικές πόλης της περιφέρειας, η εικόνα της αγοράς, δόθηκε από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο. Τα αποτελέσματα της επιτόπιας παρατήρησης αναλυτικά αποτυπώνονται παρακάτω:

Κέντρο Αθήνας
Στην εμπορική αγορά της Αθήνας, στην οδό Ερμού υπήρξε υψηλή εμπορική κίνηση, τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά. Στην οδό Αθηνάς, Ακαδημίας και Σταδίου τα καταστήματα ήταν κυρίως κλειστά. Επί των οδών Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου το ήμισυ των καταστημάτων ήταν κλειστά και τα υπόλοιπα ανοιχτά. Παρατηρήθηκε ότι 393 καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας παρέμειναν κλειστά την Κυριακή (Περιοχές Αθηνάς, χαμηλά Σταδίου, Ακαδημίας).

Πατησίων
Επί της οδού Πατησίων από το ύψος της Ομόνοιας έως τα Άνω Πατήσια τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά ενώ ένας αξιοσημείωτος αριθμός ήταν κλειστά (αρ.κλειστων:103). Αρκετά μαγαζιά δεν έμειναν ανοιχτά μέχρι τις 20:00 το βράδυ όπως είχε ανακοινωθεί και έκλεισαν στις 15:00 το μεσημέρι. Υπήρξε μεγάλη δυσκολία εντοπισμού ακριβούς αριθμού από τις 15:00 και μετά καθώς στην περιοχή τα μαγαζιά «κατεβάζουν ρολά» και είναι εύκολο να παρερμηνευτούν τα «λουκέτα» με τα μαγαζιά που δεν βρίσκονται σε λειτουργία, γι’ αυτό το λόγο ο αριθμός των κλειστών είναι ενδεικτικός. Σημειώθηκε περιορισμένη κινητικότητα και τα μαγαζιά ήταν άδεια.

Κολωνάκι
Υψηλή επισκεψιμότητα παρατηρήθηκε στην εμπορική αγορά του Κολωνακίου (οδοί παρατήρησης: Ηρακλείτου, Τσακάλωφ, Πατρ. Ιωακείμ, Αναγνωστοπούλου, Βουκουρεστίου, Μαρασλή, Κανάρη, Σκουφά), καθώς η γενική εικόνα της αγοράς ήταν ότι τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά, με ελάχιστες περιπτώσεις κλειστών. Στην αγορά παρατηρήθηκε αυξημένη εμπορική κίνηση και ο κόσμος φαίνεται πως πραγματοποιούσε αγορές, καθώς οι περισσότεροι κρατούσαν τσάντες με ψώνια.  Στην οδό Σόλωνος το τμήμα του εμπορικού δρόμου που ανήκει γεωγραφικά στην περιοχή του Κολωνακίου επικρατούσε η εικόνα των ανοιχτών καταστημάτων (περίπου 11 κλειστά), σε αντίθεση με την εικόνα της κεντρικής οδού Σόλωνος προς Ομόνοια, η οποία διαφοροποιείται εντελώς, με ως γενική εικόνα μιας «κλειστής» αγοράς και ελάχιστα καταστήματα ανοιχτά (19 κλειστά). Στην οδό Σόλωνος υπήρξε πολύ χαμηλή επισκεψιμότητα. 

Πειραιάς
Τα καταστήματα στο αυστηρά εμπορικό άξονα της πόλης παρέμειναν ως γενική εικόνα σε λειτουργία την ημέρα αναφοράς. Στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, Βασιλέως Γεωργίου και Σωτήρος Διος τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά σε όλη την έκταση του εμπορικού δρόμου με ελάχιστες μεμονωμένες περιπτώσεις καταστημάτων οπτικών και υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων (φωτογραφεία).  Στην κεντρική εμπορική οδό Ηρώων Πολυτεχνείου από το ύψος της 2ας Μεραρχίας προς Σαχτούρη, τα μαγαζιά παρέμειναν στην πλειονότητά τους κλειστά, με κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις ανοιχτών, ενώ στο εμπορικό της κομμάτι από Μπουμπουλίνας μέχρι Τσαμαδού και λίγο πιο κάτω παρέμειναν κυρίως ανοιχτά. Στο εμπορικό κομμάτι της αγοράς του λιμανιού, στον εμπορικό δρόμο Γούναρη τα καταστήματα έμειναν κλειστά, ενώ στην Εθνικής Αντιστάσεως η γενική εικόνα είναι μιας αγοράς σε λειτουργία με ορισμένες περιπτώσεις κλειστών, ανοιχτά έμειναν και τα καταστήματα στο λιμάνι επί της Ακτής Μιαούλη.

Στο κεντρικό εμπορικό δρόμο Τσαμαδού στο ύψος της Εθνικής Αντιστάσεως έως Ηρώων Πολυτεχνείου η πλειονότητα ήταν ανοιχτά ενώ στο κομμάτι της από Ηρώων Πολυτεχνείου μέχρι Λαμπράκη τα περισσότερα καταστήματα ήταν κλειστά. Στην οδό Γρ. Λαμπράκη το αυστηρά εμπορικό της κομμάτι από Ακτή Μουτσοπούλου μέχρι Γεωργίου, τα καστήματα ήταν ανοιχτά εκτός από τα καταστήματα τηλεπικοινωνίων, ενώ στο κομμάτι της από Γεωργίου μέχρι Ευαγγελιστρίας τα περισσότερα καταστήματα (με ηλεκτικά είδη, συστήματα ψύξης θέρμανσης και επίπλων κουζίνας κτλ) παρέμειναν κλειστά. Στους παραδρόμους δεν φαίνεται να υπήρχε μια ομοιογένεια για να σχηματιστεί μια ενιαία εικόνα για την αγορά. Αυτό όμως που διαπιστώθηκε είναι ότι από το ύψος της Τσαμαδού μέχρι Μπουμπουλίνας τα καταστήματα ως γενική εικόνα ήταν ανοιχτά.

Γενικές Διαπιστώσεις  Στο αυστηρά εμπορικό κομμάτι τους Πειραιά που περιλαμβάνει τους εμπορικούς άξονες Β. Γεωργίου από Γρ. Λαμπράκη μέχρι Εθνικής Αντιστάσεως, Ηρώων Πολυτεχνείου και Καραΐσκου από το ύψος της Σωτήρος μέχρι Τσαμαδού και στην οδό Τσαμαδού από Ηρώων μέχρι Εθνικής Αντιστάσεως η εικόνα που παρατηρήθηκε είναι η εικόνα μιας εμπορικής αγοράς σε απόλυτη καθημερινή λειτουργία με υψηλή επισκεψιμότητα. Η εικόνα των παραδρόμων διαφοροποιείται αλλά όχι έντονα καθώς τα μαγαζιά που άνοιξαν ή όχι είναι σχεδόν μοιρασμένα.  Υπήρξε κυρίως υψηλή επισκεψιμότητα από οικογένειες που όλοι μαζί είχαν την ευκαιρία για μια κοινή βόλτα για «ψώνια». Περισσότερη εμπορική κίνηση παρατηρήθηκε σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, η οποία υπήρξε εντονότερη σε καταστήματα μεγάλων αλυσίδων του κλάδου ένδυσης και υπόδησης. Και σε αλυσίδες

Γαλάτσι
Στην περιοχή του Γαλατσίου, οι εμπορικοί δρόμοι που παρατηρήθηκαν είναι οι οδοί Βεΐκου, Γαλατσίου, Κολοκοτρώνη. Στην οδό Γαλατσίου, τα καταστήματα ήταν κλειστά. Ως γενική εικόνα της εμπορικής αγοράς στους υπόλοιπους εμπορικούς δρόμους ήταν πως τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, υπήρξαν και κάποια κλειστά (συνολικός αριθμός κλειστών:31). Υπήρξε αρκετή εμπορική κίνηση και επισκεψιμότητα στα εμπορικά καταστήματα της περιοχής, χωρίς όμως να φαίνεται να πραγματιοποιούν αγορές, καθώς αρκετός κόσμος βρισκόταν στα καφέ της περιοχής.

Μαρούσι
Στην εμπορική αγορά του Αμαρουσίου στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της περιοχής (Ερμού, Δήμητρος, Πλαστήρα και παραδρόμων) τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά, ενώ ελάχιστα έμειναν κλειστά (19 κλειστά εμπορικά καταστήματα). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα καταστήματα οπτικών παρέμειναν κλειστά. Υπήρξε εμπορική κίνηση αλλά ο κόσμος δεν φάνηκε να πραγματοποιεί πολλές  αγορές. Αντίθετα, στο Mall παρατηρήθηκε μεγάλη κίνηση από το πρωί.

Κηφισιά
Στην εμπορική αγορά της Κηφισιάς η γενική εικόνα της αγοράς ήταν πως παρέμεινε ανοιχτή. Στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της περιοχής, Κηφισιάς, Κυριαζή, Λεβίδου, Κολοκοτρώνη, Κασσαβέτη, η πλειονότητα των καταστημάτων ήταν ανοιχτά ενώ ελάχιστος ήταν ο αριθμός των κλειστών κυρίως επί της οδούς Κηφισίας. Χαρακτηριστικά της αγοράς ήταν η υψηλή επισκεψιμότητα αλλά και εμπορική κίνηση καθώς ο κόσμος πραγματοποιούσε αγορές.

Χαλάνδρι
Στην εμπορική αγορά του Χαλανδρίου, στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους Χαϊμαντά, Πλάτωνος, Ανδρέα Παπανδρέου, τα καταστήματα ήταν ανοιχτά. Ενώ στη «καρδιά» του εμπορικού κέντρου τα καταστήματα ήταν ανοιχτά χωρίς κανένα κατάστημα κλειστό, σε ορισμένους περιφερειακούς δρόμους υπήρξαν και αρκετά κλειστά (σύνολο κλειστών:36). Σημειώθηκε υψηλή εμπορική κίνηση και επισκεψιμότητα στην αγορά και ο κόσμος φάνηκε πως πραγματοποιούσε αγορές.

Γλυφάδα
Στην εμπορική αγορά της Γλυφάδας, στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, Μεταξά, Κύπρου, Λαζαράκη, Παπανδρέου, Δούσμανη, Γρ. Λαμπράκη, Μπότσαρη, τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά, ενώ ένας μικρός αριθμός καταστημάτων (43) σε σύγκριση με την υψηλή συγκέντρωση εμπορικών καταστημάτων στις υπο διερεύνηση οδούς, ήταν κλειστά. Ως γενική εικόνα παρατηρήθηκε πολύ αυξημένη εμπορική κίνηση και υψηλή επισκεψιμότητα στην κεντρική αγορά.

Ν. Σμύρνη
Στην εμπορική αγορά της Ν. Σμύρνης στο εμπορικό τρίγωνο Ομήρου-Κων/νου Παλαιολόγου-Ελ. Βενιζέλου-Πλατεία Αγ. Φωτεινής-Γορδίου-Τροίας, τα καταστήματα ήταν ανοιχτά με μικρό αριθμό κλειστών (16). Αρκετή κίνηση και επισκεψιμότητα, υπήρξε αρκετός κόσμος που φαίνεται να πραγματοποιήσει αγορές.

Δάφνη (Λεωφ.Βουλιαγμένης)
Στην εμπορική αγορά που εκτίνεται στην Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος της Δάφνης, τα μαγαζιά παρέμειναν ανοιχτά, ενώ κάποια ήταν κλειστά. Τα χαρακτηριστικά της αγοράς ήταν η μειωμένη εμπορική κίνηση και επισκεψιμότητα. Ο κόσμος δεν φαίνεται να πραγματοποιούσε αγορές ενώ αρκετά μαγαζιά ήταν άδεια.

Λεωφ. Ηρακλείου
Στη Ν. Ιωνία και επί της Λεωφ.Ηρακλείου, τα καταστήματα ήταν ανοιχτά με έναν μικρό αριθμό κλειστών. Η εικόνα της αγοράς είναι ότι υπήρξε αρκετή κίνηση. Αξιοσημείωτο είναι ότι κάποια μαγαζιά καθυστέρησαν να ανοίξουν (μετά τις 11:00). Υπήρξε κινητικότητα αλλά τα μαγαζιά ήταν άδεια.

Μοσχάτο
Στην εμπορική αγορά του Μοσχάτου στην κεντρική εμπορική οδό Στρ. Μακρυγιάννη (από το ύψος της παραλίας μέχρι το σταθμό ΗΣΑΠ Μοσχάτου), η εικόνα της αγοράς ήταν ότι τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, ο αριθμός των κλειστών ήταν 60.  Δεν σημειώθηκε κίνηση στα καταστήματα με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ. Πολλά κλειστά είχαν θυροκολλήσει κοινή ανακοίνωση -δεν υπογραφόταν από κάποιο φορέα. Στους κάθετους της Στρ. Μακρυγιάννη δρόμους όπου εκτείνονταν εμπορικά καταστήματα, ήταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία κλειστά.

Π. Φάληρο
Στο Παλαιό Φάληρο, επί της οδού Αγ.Αλεξάνδρου και καθέτων παράδρομων, παρατηρήθηκε ότι η αγορά ήταν κλειστή, με κάποια να ανοιχτά καταστήματα (60), χωρίς ιδιαίτερη κίνηση.

Καλλιθέα
Στην εμπορική αγορά της Καλλιθέας, επι των οδών Δαβάκη, ένα κομμάτι της  Ελ. Βενιζέλου και στους κάθετους παραδρόμους, τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά, ενώ υπήρχαν και κάποια μαγαζιά που ήταν κλειστά (70). Υπήρξε μια σχετική κινητικότητα χωρίς όμως ο κόσμος να πραγματοποιεί ιδιαίτερα αγορές.

Κερατσίνι
Στην εμπορική αγορά του Κερατσινίου (στις οδούς Παπαναστασίου, Ελ. Βενιζέλου, Καλλιπόλεως, Έβρου, Θεόφραστου, Παπανικολή και Λεωφ. Δημοκρατίας,  τα μαγαζιά παρέμειναν κλειστά με μόλις 2 καταστήματα ανοιχτά (το σύνολο των καταστημάυτων στους δρόμους αυτούς υπολογίζεται περίπου σε 100). Καθόλου εμπορική κίνηση στους δρόμους του Κερατσινίου.

Νίκαια
Στην αγορά της Νίκαιας επί των οδών Τσαλδάρη και 7ης Μαρτίου, η γενική εικόνα ήταν πως τα μαγαζιά παρέμειναν κλειστά. Στις οδούς υπολογίστηκε περίπου πως υπάρχουν 200 καταστήματα εκ των οποίων μόνον τα 20 λειτούργησαν της ημέρα αναφοράς, χωρίς να υπάρχει κίνηση στο εμπορικό κέντρο της περιοχής.

Ίλιον
Η εμπορική αγορά στην περιοχή Ίλιον που παρατηρήθηκε, ήταν οι κύριοι εμπορικοί δρόμοι, Πρωτεσιλάου, Ιδομενέως, Πάριδος, Φιλοκτήτου, Νέστορος, Αίαντος και Μενελάου. Στην περιοχή αναφοράς παρατηρήθηκε ότι τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, καθώς μόλις 10 καταστήματα των συγκεκριμένων δρόμων παρέμειναν  κλειστά. Υπήρξε αρκετή εμπορική κίνηση. Σύμφωνα με ιδιοκτήτες καταστημάτων η αγοραστική κίνηση ήταν μη ικανοποιητική και ορισμένοι έμποροι δήλωσαν πως κίνηση υπήρχε στα καταστήματα όλη την υπόλοιπη εβδομάδα. Αξιοσημείωτο είναι πως  ζητήθηκε από τον ερευνητή καταστηματάρχη να μεταφέρω τη δυσαρέσκεια σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή. Επιπλέον, ένας έμπορος της περιοχής  τόνισε πως σκοπεύει να συγκεντρώσει υπογραφές από τα πλησιέστερα καταστήματα προκειμένουν να  μην ανοίξουν ξανά Κυριακή.

Πετρούπολη
Στην εμπορική αγορά της Πετρούπολης, η επικρατούσα κατάσταση αναφορικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή ήταν ότι κάποια παρέμειναν ανοιχτά και κάποια κλειστα (ανοιχτα:52, κλειστά: 46). στον κύριο εμπορικό δρόμο της Πετρούπολης (25ης Μαρτίου). Αξίζει να αναφερθεί πως σε ορισμένα καταστήματα τα οποία δεν λειτούργησαν υπήρξε αναρτημένη ανακοίνωση του εμπορικού συλλόγου Πετρούπολης , με την οποία προτρέπονταν οι ιδιοκτήτες να μην λειτουργήσουν τα καταστήματα τους την Κυριακή. Ικανοποιητική ήταν η εμπορική κίνηση.

Περιστέρι
Στην εμπορική αγορά του Περιστερίου (κέντρο και περιοχή Αγ. Ιερόθεου) τα καταστήματα ήταν κλειστά ως γενική εικόνα. Πιο συγκεκριμένα, 20 καταστήματα ήταν ανοιχτά στην περιοχή του Αγ. Ιερόθεου και 70 στο κέντρο του Περιστερίου. Στην αγορά υπήρξε πολύ χαμηλή εμπορική κίνηση και μόνο στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως υπήρξε κάποια σχετική εμπορική κίνηση.

Θεσσαλονίκη
Στην εμπορική αγορά της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή, Αγίας Σοφίας, Εγνατία, Κούσκουρα, Μητροπόλεως, Παλαιών Πατρών Γερμανού, Βογάτσικου, Προξένου Κορομηλά, Αγίας Θεοδώρας, Γεωργίου Σταύρου, Παλαιολόγου, Πατριάρχου Ιωακείμ, Αλ. Σβώλου, Παύλου Μελά, Ζεύξιδος, Ικτίνου, Γρ.Παλαμά, Λασσανη) τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά, με ιδιαίτερα αυξημένη εμπορική κίνηση. Ο αριθμός καταστημάτων που δεν λειτούργησαν στους δρόμους αναφοράς την Κυριακή υπολογίζεται σε 50, ανώ πρέπει να σημειωθεί ότι στην οδό Γούναρη όλα τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.

Ηράκλειο
Τα περισσότερα μαγαζιά ήταν κλειστά εκτός από το εμπορικό τρίγωνο που άνοιξαν κυρίως αλυσίδες.

Χανιά
Στην εμπορική αγορά των Χανίων, σχεδόν όλα τα καταστήματα ήταν κλειστά.

Ρέθυμνο
Στην εμπορική αγορά του Ρεθύμνου, σχεδόν όλα τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.

Λάρισα
Στην εμπορική αγορά της Λάρισας και συγκεκριμένα στις κεντρικές εμπορικές οδούς Ρούσβελτ και Κούμα σημειώθηκε υψηλή επισκεψιμότητα. Στο χρονικό διάστημα   12:00 - 14:00 το μεσημέρι  παρατηρήθηκε αυξημένη εμπορική κίνηση στο συγκεκριμένο σημείο,  όπου περισσότερο βρίσκονται καταστήματα μεγάλων αλυσίδων ένδυσης και υπόδησης (όπως ZARA, BERSHKA, H&M, STRADIVARIOUS κτλ.). Επίσης, από την εικόνα της αγοράς φαινόταν έντονα ότι ο κόσμος πραγματοποιούσε αγορές κυρίως από τις συγκεκριμένες αλυσίδες. Αναλυτικότερα, περίπου το  45% των καταστημάτων του εμπορικού κέντρου της Λάρισας παρέμεινε ανοιχτό, ενώ οι υπόλοιπες παρέμειναν κλειστές.

Πάτρα
Στην εμπορική αγορά της Πάτρας, σχεδόν όλα τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.

Μεσολογγίου
Στην εμπορική αγορά του Μεσολογγίου, η εμπορική αγορά ήταν κλειστή, όπως είχε αποφασιστεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Άργος
Στην εμπορική αγορά του Άργους, σχεδόν 9 στα 10 εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά, όπως είχε αποφασιστεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Τρίπολη
Στην εμπορική αγορά της Τρίπολης σχεδόν 8 στα 10 καταστήματα παρέμειναν κλειστά, όπως είχε προαποφασισθεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Λιβαδειά
Στην εμπορική αγορά της Λιβαδειάς τα τοπικά εμπορικά  καταστήματα παρέμειναν κλειστά όπως είχε προαποφασισθεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, ενώ άνοιξαν μόνο 4 πολυκαταστήματα.

Γρεβενά
Στην εμπορική αγορά των Γρεβενών τα τοπικά εμπορικά  καταστήματα παρέμειναν κλειστά όπως είχε προαποφασισθεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, ενώ άνοιξαν μόνο 2 πολυκαταστήματα.

Δράμα
Στην εμπορική αγορά της Δράμας  τα τοπικά εμπορικά  καταστήματα σε συντριπτική πλειονότητα παρέμειναν κλειστά όπως είχε προαποφασισθεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Αλεξανδρούπολη
Στην εμπορική αγορά της Αλεξανδρούπολης  τα τοπικά εμπορικά  καταστήματα (τόσο εκείνα που είναι μέλη του Εμπορικού Συλλόγου, όσο και αυτά που δεν είναι) παρέμειναν κλειστά όπως είχε προαποφασισθεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο. Μεμονωμένες ήταν οι περιπτώσεις που άνοιξαν (περίπου 8%).

Χαλκίδα
Στην εμπορική αγορά της Χαλκίδας, παρόλο που είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο να ανοίξουν 11:00-16:00, σχεδόν το 60% των καταστημάτων δεν άνοιξαν.

Ζάκυνθος
Στην εμπορική αγορά της Ζακύνθου,  τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Βέροια
Στην εμπορική αγορά της Βέροιας, τα καταστήματα σε συντριπτική πλειονότητα παρέμειναν κλειστά, ενώ από  τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο είχε τεθεί το θέμα στην ελεύθερη βούληση του κάθε επιχειρηματία με προτεινόμενο ωράριο, εκείνο που ορίζεται από το σχετικό Νόμο.

Ηγουμενίτσα
Στην εμπορική αγορά της Ηγουμενίτσας, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Ιωάννινα
Στην εμπορική αγορά των Ιωαννίνων,  τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, με ένα φανερά πολύ μικρό ποσοστό που άνοιξαν.

Καβάλα
Στην εμπορική αγορά της Καβάλας,  η γενική εικόνα ήταν πως τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, με ένα 10% περίπου των καταστημάτων που άνοιξαν.

Καστοριά
Στην εμπορική αγορά της Καστοριάς,  η συντριπτική πλειονότητα των τοπικών εμπορικών καταστημάτων παρέμειναν κλειστά, όπως είχε ανακοινωθεί και   από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, ενώ άνοιξαν ορισμένα τοπικά καταστήματα και όλες οι μεγάλες αλυσίδες.

Κέρκυρα
Στην εμπορική αγορά της Κέρκυρας,  τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Κιλκίς
Στην εμπορική αγορά του Κιλκίς,  τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά, όπως είχε ανακοινωθεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Κοζάνη
Στην εμπορική αγορά της Κοζάνης,  τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί  από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Κόρινθος
Στην εμπορική αγορά της Κορίνθου, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά στην πλειονότητά τους (8 στα 10), ενώ είχε δοθεί το ελεύθερο από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Σύρος
Στην εμπορική αγορά της Σύρου ενώ είχε αποφασιστεί να ανοίξουν τα καταστήματα από τις 11:00-15:00, από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, άνοιξαν μόνο το 30% των καταστημάτων, τα υπόλοιπα παρέμειναν κλειστά.

Σπάρτη
Στην εμπορική αγορά της Σπάρτης, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά όπως είχε αποφασιστεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Μυτιλήνη
Στην εμπορική αγορά της Μυτιλήνης, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά.

Λευκάδα
Στην εμπορική αγορά της Λευκάδος, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά σε αναλογία 8/10, ενώ ο τοπικός Εμπορικός Σύλλογος δεν είχε λάβει κάποια συγκεκριμένη απόφαση και το είχε αφήσει στη διακριτική ευχέρεια του κάθε επιχειρηματία εμπόρου.

Καλαμάτα
Στην εμπορική αγορά της Καλαμάτας, όλα τα εμπορικά τοπικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά, όπως είχε ανακοινωθεί και   από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο, ενώ άνοιξαν ,μόνο όλες οι μεγάλες αλυσίδες.

Ξάνθη
Στην εμπορική αγορά της Ξάνθης, σχεδόν το 80% των καταστημάτων παρέμειναν  κλειστά, με τη σύμφωνη γνώμη από του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου.

Κομοτηνή
Στην εμπορική αγορά της Κομοτηνής,  τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά  με ένα 5% των καταστημάτων που λειτούργησαν την Κυριακή.

Κατερίνη
Στην εμπορική αγορά της Κατερίνης, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά.

Πρέβεζα
Στην εμπορική αγορά της Πρέβεζας, η συντριπτική πλειονότητα των τοπικών εμπορικών καταστημάτων παρέμειναν κλειστά, όπως είχε προαποφασιστεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Λαμία
Στην εμπορική αγορά της Λαμίας, τα τοπικά εμπορικά καταστήματα παρέμειναν  κλειστά και κλειστές παρέμειναν και οι μεγάλες αλυσίδες.

Φλώρινα
Στην εμπορική αγορά της Φλώρινας,  τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά , όπως είχε αποφασιστεί από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο,  με ελάχιστες περιπτώσεις ανοιχτών.

Άμφισσα
Στην εμπορική αγορά της Άμφισσας, τα καταστήματα παρέμειναν  κλειστά.

Αποτελέσματα έρευνας σε εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής για την πορεία της αγοράς την Κυριακή 3 Νοεμβρίου

Αναμφισβήτητα η Κυριακή που πέρασε ήταν μια μέρα με πολύ κόσμο στη βόλτα ιδίως στους πολύ κεντρικούς και γνωστούς δρόμους της Αθήνας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνηθεί κατά πόσο ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν αυξητικός ή όχι, παρά  μόνο μέσα από τους ίδιους του επιχειρηματίες. Το ΙΝΕΜΥ, έχοντας αποστείλει ερευνητές σε όλα τα κάτωθι σημεία αγορών (Πίνακας 1) στις 3 Νοεμβρίου ώστε μέσω της εμπειρικής παρατήρησης να επισημάνει ορισμένα βασικά συμπεράσματα, συγκράτησε και ορισμένες εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες ήταν ανοιχτές στις 3 Νοέμβριου και επανήλθε με τηλεφωνική έρευνα τη Δευτέρα. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα αποτελέσματα που θα παρουσιαστούν αφορούν επιχειρηματίες οι οποίοι άσχετα με τη στάση τους απέναντι στις Κυριακές, επέλεξαν να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους.

Βασικά Συμπεράσματα

- Από το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 87% ανέφερε ότι την Κυριακή είχε μικρότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα σε σύγκριση με το Σάββατο.  Το παραπάνω στοιχείο είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να συνδυαστεί και με άλλες παραμέτρους. Αρχικά, όταν αναφερόμαστε σε επισκεψιμότητα περιγράφουμε τον κόσμο που εισήλθε στο κατάστημα ανεξάρτητα αν ψώνισε ή όχι. Το εύρημα λοιπόν, επιβεβαιώνει την αίσθηση που είχαν αρκετοί έμποροι ότι δηλαδή ενώ υπήρχε κόσμος στο δρόμο που έκανε βόλτα, δεν έμπαινε στα καταστήματα. Είναι πολύ ενδεικτικό, ότι ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας όπου υπήρχε ο περισσότερος κόσμος, μόνο 4 επιχειρήσεις απάντησαν ότι είχαν περισσότερη επισκεψιμότητα από το Σάββατο.
- Η ίδια κατάσταση, λίγο δυσμενέστερη, διαμορφώθηκε και για το τζίρο των επιχειρήσεων, όπου το 92% των εμπορικών επιχειρήσεων υποστηρίζει ότι κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με το Σάββατο. Όχι μόνο ο κόσμος δεν έμπαινε μέσα στα καταστήματα αλλά δεν ψώνιζε κιόλας. Ακόμα και σε περιοχές όπως η Γλυφάδα, το κέντρο Αθήνας και η Κηφισιά όπου και η εμπειρική παρατήρηση έδειξε ότι υπήρχε πράγματι αρκετός κόσμος, οι επιχειρήσεις των περιοχών αυτών απαντούν ότι ούτε ο τζίρος ούτε η επισκεψιμότητα ήταν καλύτερη από το Σάββατο.
- Παρ’ όλο που ο κόσμος όπως τουλάχιστον παρατηρήθηκε «δια γυμνού οφθαλμού» πλημμύρισε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όχι μόνο δεν υπήρχε ιδιαίτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα και οι τζίροι ήταν σημαντικά χαμηλότεροι του Σαββάτου, αλλά και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, σε ερώτηση αν θα θελαν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή, σχεδόν το 80% δηλώνει πως όχι. Και για μια ακόμα φορά, είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ακόμα και για το κέντρο της Αθήνας,  από τις 60 εμπορικές επιχειρήσεις του δείγματος μόνο οι 20 δήλωσαν ότι θέλουν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή. 
- Καταληκτικά, πρόκειται σίγουρα για μια νέα καταναλωτική συνήθεια η οποία μπορεί σε άλλες εποχές να είχε μεγαλύτερη απήχηση και θετικές συνέπειες στην αγορά. Η Κυριακή 3 Νοεμβρίου επιβεβαίωσε την μειωμένη αγοραστική κίνηση και το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα. Οι οποιεσδήποτε αναφορές περί επιτυχίας του μέτρου, οι οποίες δεν βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία αλλά υποθέσεις, μάλλον επιβαρυντικά λειτουργούν στον εκσυγχρονισμό της αγοράς.


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης