Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ολες οι επιμέρους αλλαγές - διορθώσεις και τροποποιήσεις σε επιμέρους φορολογικά θέματα κατατέθηκαν στη Βουλή.Δείτε την τροπολογία.

9 Νοέμβριου 2013 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 30 λεπτά

ΠΡΟΣΘΗΚΗ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ   ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ  ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ EΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ 

Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της «Ελληνικής Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.»» 

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Επί του άρθρου 1 της τροπολογίας


Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 1 προσαρμόζεται η προθεσμία που προβλέπεται στον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα για τις θαλάσσιες μεταφορές, εντός της οποίας ο πλοίαρχος δεν υποχρεούται στην κατάθεση δηλωτικού φορτίου στις περιπτώσεις πλοίων που διέρχονται transit χωρίς να ελευθεροκοινωνήσουν, προκειμένου να συνάδει με τις απαιτήσεις του σύγχρονου εμπορίου και να επαρκεί για την εξυπηρέτηση των διερχόμενων πλοίων και τον εφοδιασμό αυτών.

Ειδικότερα παρατείνεται η προθεσμία που προβλέπεται στην παράγραφο 7 του άρθρου 12 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001) για τα transit διερχόμενα πλοία, από τις είκοσι τέσσερις  (24) στις σαράντα οκτώ (48)  ώρες.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 2 προβλέπεται η δυνατότητα εγκατάστασης του ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου  εισροών – εκροών  και στις αποθήκες Τελωνειακής Αποταμίευσης. Η ως άνω επέκταση του συστήματος κρίνεται αναγκαία προκειμένου να συμπεριλάβει το σύνολο των δεξαμενών στις οποίες κατέχονται, υποκείμενα σε δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, ενεργειακά προϊόντα  του άρθρου 73 εκτός των υγραερίων των περιπτώσεων ιγ), ιδ) και ιε) της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου του ν.2960/2001. Επιπλέον, δίνεται εξουσιοδότηση για την εφαρμογή της διάταξης και το χρονοδιάγραμμα κατ’ αναλογία της εξουσιοδοτικής διάταξης που προβλέπεται για τις φορολογικές αποθήκες (άρθρο 63 του ν.2960/2001).

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 3
αντικαθίσταται το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 63 του ν.2960/2001, προκειμένου η πρόβλεψη για  εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου  εισροών – εκροών στις φορολογικές αποθήκες να αφορά στα ενεργειακά προϊόντα για τα οποία ορίζεται συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης κατ’ εφαρμογή του άρθρου 73, πλην των υγραερίων και όχι σε όλα τα ενεργειακά προϊόντα του άρθρου 72. Με την πρόβλεψη αυτή περιορίζεται το πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης στα ενεργειακά προϊόντα για τα οποία κρίνεται σκόπιμη, από φορολογικής απόψεως,  η εγκατάσταση των εν λόγω συστημάτων εξαιρουμένων των υγραερίων για λόγους εναρμόνισης με το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου  εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.      


Επί του άρθρου 2 της τροπολογίας 


Mε την τροποποίηση που επήλθε στην παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) με την παρ. 4 του άρθρου 10 ν. 4110/2013 (Α’ 17), αν και προστέθηκε, μεταξύ άλλων, η περίπτωση δ’,  που επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος εξακόσια (600) ευρώ ετησίως στα υποκαταστήματα των επιχειρήσεων, δεν καταργήθηκε το πρώτο εδάφιο της επόμενης παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου, στις διατάξεις του οποίου ορίζεται ότι, στις περιπτώσεις λειτουργίας υποκαταστημάτων, επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος τριακοσίων (300) ευρώ για κάθε υποκατάστημα. Συνεπώς με την προτεινόμενη παράγραφο 1 γίνεται η αναγκαία  νομοτεχνική τακτοποίηση.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 2 θεσπίζεται, για κοινωνικούς λόγους, απαλλαγή από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος για το έτος 2013 (άρθρο 31 του ν.3986/2011) σε επιτηδευματίες με αναπηρία σε ποσοστό άνω του 80%.

Με την παράγραφο 3 με την οποία τροποποιείται το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 2238/1994,  σκοπείται η ομαλή εφαρμογή του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 61 του Κ.Φ.Ε. στο οποίο ορίζεται ότι το φυσικό πρόσωπο ηλικίας 18 ετών και άνω εφόσον δεν εμπίπτει στις διατάξεις περί προσώπων που βαρύνουν τους φορολογούμενους του άρθρου 7 του ν.2238/1994 και εφόσον συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 2 του ν.2238/1994, ανεξάρτητα από το αν υπόκειται σε φόρο ή όχι, έχει υποχρέωση να υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 4 αντιμετωπίζονται κατά τον ίδιο τρόπο από τη Φορολογική Διοίκηση, οι δαπάνες που αφορούν τις συναλλαγές για τις διαχειριστικές περιόδους 2010 και 2011 στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου με τις ίδιες συναλλαγές των επόμενων  διαχειριστικών περιόδων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 51Β του ν.2238/1994 και από το χρόνο ισχύος του άρθρου αυτού, ήτοι την 1.1.2010. Σκοπός της προτεινόμενης διάταξης είναι η ενιαία αντιμετώπιση ομοειδών περιπτώσεων για το σύνολο των δαπανών που γίνονται σε χώρες με προνομιακά φορολογικά καθεστώτα και οι οποίες δεν αναγνωρίζονται στην Ελλάδα, εκτός εάν αποδεικνύεται από το ελεγχόμενο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ότι πρόκειται για πραγματικές και συνήθεις συναλλαγές και δεν έχουν ως αποτέλεσμα την απόκρυψη ή τη μεταφορά κερδών, εισοδημάτων ή κεφαλαίου με σκοπό τη φοροδιαφυγή ή φοροαποφυγή.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 5 παρέχεται η δυνατότητα στους φορολογούμενους να δηλώσουν στις υποβληθείσες εκπροθέσμως μέχρι 15.9.2013 δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2013,  τα ποσά που δαπάνησαν για αγορά αγαθών και λήψη υπηρεσιών και να τύχουν της έκπτωσης του κατά περίπτωση αφορολόγητου ποσού,  όπως προβλεπόταν στις διατάξεις του άρθρου 9 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Επί του άρθρου 3 της τροπολογίας   

Με την ΑΥΟ ΠΟΛ.1113/22.5.2013 ορίστηκε η διαδικασία χορήγησης ΑΦΜ σε υποκείμενους στο φόρο εγκατεστημένους σε άλλα κράτη μέλη που πραγματοποιούν πράξεις για τις οποίες οφείλουν την καταβολή ΦΠΑ στη χώρα μας, στην περίπτωση που δεν επιθυμούν τον ορισμό φορολογικού αντιπροσώπου, δεδομένου ότι παρόμοια υποχρέωση δεν ισχύει από το 2006, σύμφωνα με την οδηγία ΦΠΑ (2006/112/ΕΚ) και το άρθρο 36 παρ. 4ε΄ του Κώδικα ΦΠΑ. Με την ίδια απόφαση καθορίστηκε ο τρόπος υποβολής περιοδικών και εκκαθαριστικών δηλώσεων ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου από τα ανωτέρω πρόσωπα. Ειδικότερα προβλέπεται ότι η υποβολή δηλώσεων θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο με καταβολή του οφειλόμενου φόρου μέσω τραπέζης, μετά τη λήψη κωδικού πρόσβασης για ηλεκτρονικές υπηρεσίες από τη ΓΓΠΣ (κλειδάριθμος), σύμφωνα με την ΑΥΟ ΠΟΛ.1178/7.12.2010. Τα τεχνικής φύσεως προβλήματα που ανέκυψαν επιλύθηκαν οριστικά από τη ΓΓΠΣ στις 10.9.2013.  Λαμβάνοντας υπόψη ότι η φορολογική  διοίκηση καθυστέρησε πάνω από επτά χρόνια να  καθιερώσει διαδικασίες για την καταβολή του οφειλόμενου φόρου από τα ανωτέρω πρόσωπα με ηλεκτρονικό τρόπο, παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα υποκειμένων εγκατεστημένων σε άλλα κράτη μέλη και ότι το πρόβλημα χορήγησης κλειδαρίθμου επιλύθηκε μόλις στις 10.9.13, κρίθηκε σκόπιμη η δυνατότητα καταβολής του φόρου από τα πρόσωπα αυτά, χωρίς προσαυξήσεις και λοιπές κυρώσεις, για πράξεις που έχουν πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα ή θα πραγματοποιήσουν μέχρι 30.11.2013, δεδομένου ότι η μη καταβολή του φόρου δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, αλλά σε αδυναμία της Φορολογικής Διοίκησης να ανταποκριθεί στις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 36 παρ. 4ε΄ του Κώδικα ΦΠΑ.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 1
παρέχεται η δυνατότητα στους υποκείμενους στο φόρο οι οποίοι δεν διαθέτουν μόνιμη εγκατάσταση ή φορολογικό αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, να εκπληρώσουν τις δηλωτικές τους υποχρεώσεις και να καταβάλλουν τον φόρο που οφείλουν για πράξεις που πραγματοποιούν έως 30.11.2013 χωρίς κυρώσεις, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα υπήρχαν προβλήματα τεχνικής φύσης για τη λήψη ΑΦΜ,  και την εγγραφή τους ως χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών από τα πρόσωπα αυτά, προκειμένου να είναι δυνατή η καταβολή του οφειλόμενου φόρου.

Mε τις προτεινόμενες διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου αυτού παρέχεται η δυνατότητα σε εκμεταλλευτές ακινήτων οι οποίοι δεν πρόλαβαν λόγω περιορισμένου χρόνου κατά την πρώτη εφαρμογή, να υποβάλλουν αίτηση επιλογής φορολόγησης της μίσθωσης μέχρι 30.6.2013, να υποβάλουν την εν λόγω αίτηση έως τις 31.12.2013, προκειμένου η επιλογή φορολόγησης να ισχύει από 1.1.2013 ή από το χρόνο κατά τον οποίο έχουν επιβάλλει ήδη ΦΠΑ σε προηγούμενες χρήσεις.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις της παραγράφου 2, η προθεσμία 30.6.2013 που προβλέπεται για την υποβολή αίτησης επιλογής φορολόγησης για πράξεις που έχουν πραγματοποιηθεί από 1.1.2013 παρατείνεται μέχρι 31.12.2013. Επίσης, ορίζεται ότι ο φόρος που οφείλεται για πράξεις που πραγματοποιήθηκαν από 1.1.2013 μέχρι 31.12.2013 πρέπει να καταβληθεί  με την περιοδική δήλωση του Δεκεμβρίου ή του τέταρτου τριμήνου του 2013.

Περαιτέρω, με τις διατάξεις της παραγράφου 3, ορίζεται ότι εκμεταλλευτές ακινήτων οι οποίοι είχαν ήδη επιβάλει ΦΠΑ για μισθώσεις που πραγματοποίησαν πριν την 1.1.2013 μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση επιλογής φορολόγησης μέχρι 31.12.2013.

Με τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 4132/2013 τροποποιήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 35.1.η του Κώδικα ΦΠΑ. Με την τροποποίηση αυτή υιοθετήθηκε η εφαρμογή του μηχανισμού  αντιστροφής της υποχρέωσης (καταβολή του φόρου από τον αγοραστή) στις παραδόσεις αγαθών που πραγματοποιούνται μεταξύ επιχειρήσεων εγκατεστημένων εκτός Ελλάδος που ανήκουν σε όμιλο για τον οποίο έχει χορηγηθεί αναστολή καταβολής του φόρου κατά την εισαγωγή. Σκοπός της ρύθμισης της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου  είναι η διευκόλυνση του διαμετακομιστικού εμπορίου, δεδομένου ότι ο κύριος όγκος των εισαγομένων αγαθών προορίζεται να παραδοθεί εκτός Ελλάδος (εξαγωγές ή ενδοκοινοτικές παραδόσεις), σε ποσοστό 90%. Με την παρούσα διάταξη, προτείνεται η εφαρμογή της αντιστροφής της υποχρέωσης και σε παραδόσεις από τα ανωτέρω πρόσωπα σε υποκείμενους στο φόρο εγκατεστημένους στην Ελλάδα, προκειμένου να μην υπάρχει υποχρέωση καταβολής του φόρου από τα εν λόγω πρόσωπα για το μικρό ποσοστό των εισαγομένων αγαθών που μπορεί να διατεθεί στην ελληνική επικράτεια (10%). Ο φόρος στην περίπτωση αυτή θα καταβάλλεται από τον αγοραστή των αγαθών εγκατεστημένο στη χώρα μας, με ταυτόχρονη άσκηση του δικαιώματος έκπτωσης, οπότε δεν υφίσταται απώλεια δημοσίων εσόδων.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 5 προβλέπεται η υπαγωγή στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ του έτοιμου καφέ, των σοκολατούχων ροφημάτων και των έτοιμων αφεψημάτων (τσάι, χαμομήλι, κλπ.), στην περίπτωση που παρασκευάζονται από επιχειρήσεις εστίασης, κατόπιν συγκεκριμένης παραγγελίας του πελάτη. Με τη διάταξη αυτή ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση κατανάλωσης των ανωτέρω ποτών, ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται για επιτόπια ή όχι κατανάλωση.

Επί του άρθρου 4 της τροπολογίας 


Με την παράγραφο 1 ορίζεται ότι τα στοιχεία που διαβιβάζονται μέσω του Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π. αφορούν τις υποχρεώσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων και των ιδρυμάτων πληρωμών  κατά την τελευταία δεκαετία από την ημερομηνία υποβολής του κάθε αιτήματος παροχής πληροφοριών προς το Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π.

Με την παράγραφο 2 ορίζεται η διαδικασία καθορισμού υπευθύνου διαχείρισης του Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π. και έκδοσης του Κανονισμού Διαχείρισης της Λειτουργίας του.

Με την παράγραφο 3 ορίζεται ότι στις περιπτώσεις που, κατά τη διαδικασία της αυτοματοποιημένης πρόσβασης στο Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π., από τα τραπεζικά ιδρύματα διαβιβαστούν στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν πρόσωπα διαφορετικά από αυτά που περιλαμβάνονται στο αίτημα παροχής πληροφοριών, αυτό δεν συνιστά παραβίαση του επαγγελματικού και τραπεζικού απορρήτου, καθώς και του απορρήτου των στοιχείων, μόνο στην περίπτωση που αυτό οφείλεται στην εφαρμογή συγκεκριμένου αλγορίθμου που θα προσδιοριστεί με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Με την παράγραφο 4 προσδιορίζεται ότι η απόφαση που προβλέπεται στη συγκεκριμένη παράγραφο καθορίζει τον μορφότυπο των διαβιβαζόμενων και τηρούμενων στοιχείων και όχι τα διαβιβαζόμενα και τηρούμενα στοιχεία.

Το Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π., όπως ορίζεται στο άρθρο 62 του ν. 4170/2013 αποσκοπεί στη διευκόλυνση της διαβίβασης αιτημάτων άρσης του τραπεζικού απορρήτου από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές και υπηρεσίες προς τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών και στην άμεση λήψη σχετικών απαντήσεων χωρίς να θιγεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Οι παρούσες τροποποιήσεις αποσκοπούν στην τήρηση των όρων για την αποτελεσματική προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως αυτές εκφράζονται από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με πρόσφατη γνωμοδότηση. Στόχος της προτεινόμενης τροποποίησης είναι η αποτελεσματική χρήση στοιχείων που διαθέτουν τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών από τις δημόσιες αρχές για την πάταξη της φοροδιαφυγής με πλήρη σεβασμό στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ο οποίος εξασφαλίζεται με την εναρμόνιση με τις προϋποθέσεις που τίθενται στη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Επί του άρθρου 5 της τροπολογίας

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου αυτού προτείνεται η θεσμοθέτηση ενός τέλους για τα ιδιωτικά και επαγγελματικά τουριστικά πλοία που κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες, το οποίο ονομάζεται Τέλος Παραμονής και Πλόων «ΤΠΠ» και αφορά σε όλα τα πλοία αναψυχής, τα ημερόπλοια και τα μικρά σκάφη με ολικό μήκος άνω των επτά (7) μέτρων.
Η θεσμοθέτηση του ΤΠΠ έχει σκοπό την ενίσχυση των δημόσιων εσόδων μέσα από ήπιες χρεώσεις ευρείας εφαρμογής, ώστε να μη λειτουργήσει ως αντικίνητρο στην τουριστική κίνηση. Το ΤΠΠ είναι αντίστοιχου ύψους και είδους με τις χρεώσεις των γειτονικών ανταγωνιστριών χωρών και, επιπλέον, είναι απλό στον υπολογισμό και την πληρωμή.
Το ΤΠΠ υπολογίζεται ανάλογα με το ολικό μήκος του πλοίου ή μικρού σκάφους, όπως αυτό αναγράφεται στην άδεια εκτέλεσης πλόων ή το έγγραφο εθνικότητας ή το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ή το πιστοποιητικό καταμέτρησης. Συγκεκριμένα όταν το ολικό μήκος είναι έως και δώδεκα (12) μέτρα υπολογίζεται ανά πλοίο ή μικρό σκάφος σε ετήσια βάση, ενώ για τα πλοία άνω των δώδεκα (12) μέτρων, υπολογίζεται ανά μέτρο σε ετήσια ή μηνιαία βάση. Στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής καθώς και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια η χρέωση μειώνεται στο ήμισυ, προκειμένου να ενθαρρύνεται η επαγγελματική δραστηριοποίηση.
Επίσης, σε όσα πλοία αναψυχής ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελλάδα, παρέχεται σημαντική έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%) με σκοπό την παροχή κινήτρου για παράταση της παραμονής στην χώρα μας. Επισημαίνεται ότι τα οικονομικά οφέλη από τα τουριστικά πλοία είναι ευθέως ανάλογα με το χρόνο παραμονής τους σε ένα τόπο, διότι αφορούν καταναλωτικές δαπάνες και δαπάνες μετακίνησης, εστίασης και ενδιαίτησης όσο και την αύξηση του κύκλου εργασιών των συναφών επαγγελματικών κλάδων παροχής υπηρεσιών ελλιμενισμού, επισκευής, συντήρησης, φύλαξης, εφοδιασμού και άλλων.
Για την πληρωμή του ΤΠΠ προβλέπεται εύχρηστη ηλεκτρονική εφαρμογή, ώστε να επιτυγχάνεται ο οικονομικός στόχος της ρύθμισης χωρίς να επιβαρύνεται ο ενδιαφερόμενος από περιττή γραφειοκρατία. Παρέχεται, ωστόσο, και η δυνατότητα πληρωμής σε Δ.Ο.Υ. ή Τελωνειακή ή Φορολογική Αρχή στην περίπτωση που ο χρήστης, για οποιοδήποτε λόγο, δεν μπορεί να προβεί σε ηλεκτρονική πληρωμή.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Άρθρο 1
Τροποποιήσεις του ν. 2960/2001
σχετικά με τον ηλεκτρονικό έλεγχο εισροών – εκροών
στις φορολογικές αποθήκες και τις αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης
και τις υποχρεώσεις των διερχόμενων πλοίων


1.    Η παράγραφος 7 του άρθρου 12 του ν. ν.2960/2001 (Α’ 265) «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» αντικαθίσταται ως εξής:

«7. Ο πλοίαρχος δεν υποχρεούται στην τήρηση των διατάξεων του παρόντος άρθρου όταν transit διερχόμενο πλοίο, αποπλέει χωρίς να ελευθεροκοινωνήσει, εντός προθεσμίας σαράντα οκτώ (48) ωρών από τον κατάπλου.»

2.    Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 33 του ν.2960/2001 προστίθεται παράγραφος 5 που έχει ως εξής:

«5. Ειδικά για  τις αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης στις οποίες κατέχονται ενεργειακά προϊόντα του άρθρου 73, εκτός των υγραερίων των περιπτώσεων ιγ), ιδ) και ιε) της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου,  εγκαθίστανται ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών στα οποία συνδέεται υποχρεωτικά φορολογικός ηλεκτρονικός μηχανισμός.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών  Οικονομικών  και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, καθορίζονται οι προδιαγραφές και ρυθμίζονται τα θέματα εγκατάστασης των συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών, των συστημάτων ιχνηθέτησης, καθώς και οι διαδικασίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις της εγκατάστασης για το κάθε είδος καυσίμου, των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.»

3.    Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 63 του ν.2960/2001 αντικαθίσταται ως εξής :

«Ειδικά για τις φορολογικές αποθήκες ενεργειακών προϊόντων του άρθρου 73, εκτός των υγραερίων των περιπτώσεων ιγ), ιδ) και ιε) της παραγράφου 1 του ιδίου άρθρου, εγκαθίστανται ολοκληρωμένα συστήμα¬τα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών στα οποία συνδέεται υποχρεωτικά φορολογικός ηλεκτρονικός μηχανισμός.»


Άρθρο 2 
Τροποποιήσεις του ν.4110/2013 και του ν.2238/1994


1.    Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του ν.3986/2011 (Α’    ) καταργείται από την 23.1.2013, ημερομηνία ισχύος των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 10 του ν.4110/2013.

2.     Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 10 του ν. 4110/2013 προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:
«Ειδικά για το οικονομικό έτος 2013, εξαιρούνται από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος τα πρόσωπα που ασκούν ατομική εμπορική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και παρουσιάζουν  αναπηρία που υπερβαίνει σε ποσοστό το ογδόντα τοις εκατό (80%). »

3.    α. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του ν. 2238/1994 (Κ.Φ.Ε., Α’ 151) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Τα πρόσωπα, που αναφέρονται στις περιπτώσεις β' έως η' της προηγούμενης παραγράφου, θεωρείται ότι βαρύνουν το φορολογούμενο εφόσον συνοικούν με αυτόν και το ετήσιο φορολογούμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό και απαλλασσόμενο εισόδημα τους δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ ή το ποσό των έξι χιλιάδων  (6.000) ευρώ αν αυτά παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω.»

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για το οικονομικό έτος 2014.

4.    Η παράγραφος 12  του άρθρου 11 του ν.4110/2013 (Α’ 17) καταργείται από τότε που ίσχυσε και το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του ν.2238/1994 αντικαθίσταται, από 1.1.2010, ως εξής:

«Οι δαπάνες  της περίπτωσης αυτής δεν αναγνωρίζονται όταν καταβάλλονται ή οφείλονται σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα με κατοικία, έδρα ή εγκατάσταση σε μη συνεργάσιμα κράτη ή σε κράτη με προνομιακό φορολογικό καθεστώς, των οποίων η δραστηριότητα στη συγκεκριμένη συναλλαγή εξαντλήθηκε στην τιμολόγησή της και η παράδοση των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών διενεργήθηκε από τρίτο πρόσωπο, εκτός αν ο ενδιαφερόμενος αποδείξει ότι οι δαπάνες αυτές αφορούν πραγματικές και συνήθεις συναλλαγές και δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά κερδών ή εισοδημάτων ή κεφαλαίου με σκοπό τη φοροαποφυγή ή φοροδιαφυγή σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 51Β.»

5.    Οι δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών του άρθρου 9 του ν.2238/1994, που αφορούν το οικονομικό έτος 2013, λαμβάνονται υπόψη και στην περίπτωση που συμπεριληφθούν σε εκπρόθεσμες μέχρι 15.9.2013 αρχικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.
 


Άρθρο 3
Υποβολή περιοδικών  δηλώσεων Φ.Π.Α.
από υποκείμενους στο φόρο που είναι εγκατεστημένοι
σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. και
τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα ΦΠΑ.


1.    Υποκείμενοι στο φόρο εγκατεστημένοι σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε., οι οποίοι δεν έχουν ορίσει φορολογικό αντιπρόσωπο και δεν  έχουν μόνιμη  εγκατάσταση στην Ελλάδα, οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει ή πρόκειται να πραγματοποιήσουν έως 31.12.2013, πράξεις για τις οποίες είναι οι ίδιοι υπόχρεοι για την καταβολή του Φ.Π.Α. στην Ελλάδα, μπορούν να καταβάλλουν τον οφειλόμενο Φ.Π.Α. χωρίς κυρώσεις, με την πρώτη εμπρόθεσμη περιοδική δήλωση που θα υποβληθεί το αργότερο για το τρίτο  τρίμηνο του έτους 2013.


2.    Το τέταρτο  εδάφιο της περίπτωσης δ (ii) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του Κώδικα ΦΠΑ  (ν. 2859/2000, Α΄ 248), αντικαθίσταται ως εξής:
«Ειδικά για την πρώτη εφαρμογή, η αίτηση επιλογής φορολόγησης μπορεί να υποβληθεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013, με έναρξη εφαρμογής από 1.1.2013, με την προϋπόθεση ότι, με την περιοδική δήλωση του Δεκεμβρίου ή του τέταρτου τριμήνου θα καταβληθεί ο φόρος που αναλογεί για το διάστημα από 1.1.2013 μέχρι 31.12.2013.»
3.    Το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης δ (ii) της παραγράφου 2, του άρθρου 8 του Κώδικα ΦΠΑ  , αντικαθίσταται ως εξής:
«Στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται η υποβολή αίτησης επιλογής φορολόγησης μέχρι 31.12.2013.» 
4.    To δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης η’ της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του Κώδικα ΦΠΑ αντικαθίσταται ως εξής:
«Κατ’ εξαίρεση του προηγούμενου εδαφίου, υπόχρεος στο φόρο είναι ο λήπτης των αγαθών υποκείμενος στο φόρο, που διαθέτει ΑΦΜ/ΦΠΑ στο εσωτερικό της χώρας ανεξαρτήτως του τόπου εγκατάστασής του, στην περίπτωση που ο προμηθευτής των αγαθών δεν είναι εγκατεστημένος στη χώρα και έχει λάβει άδεια ο ίδιος ή επιχείρηση που ανήκει στον ίδιο όμιλο για αναστολή καταβολής του φόρου κατά την εισαγωγή αγαθών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την περίπτωση α της παραγράφου 4 του άρθρου 29 του ν.2960/2001 (Α’ 265)».
5.    Στο Παράρτημα ΙΙΙ. Κεφάλαιο Α’ «ΑΓΑΘΑ» του Κώδικα ΦΠΑ προστίθεται παράγραφος 30, ως εξής:
«30. Καφέδες και ροφήματα σοκολάτας κάθε είδους και αφεψήματα,  όπως τσάι, χαμομήλι κλπ., που παρασκευάζονται ως έτοιμα προς κατανάλωση ποτά κατόπιν παραγγελίας του πελάτη από επιχειρήσεις εστίασης (Δ.Κ. ΕΧ 2202).»   

Άρθρο 4
Συμπλήρωση διατάξεων για το
Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών
και Λογαριασμών Πληρωμών


1.    Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 62 του ν. 4170/2013 (Α’ 163) προστίθεται εδάφιο ως εξής :

«Τα στοιχεία και οι πληροφορίες που διαβιβάζονται από τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών μέσω του Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π. αφορούν τις υποχρεώσεις των ιδρυμάτων αυτών σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3691/2008 κατά την τελευταία δεκαετία από την ημερομηνία υποβολής κάθε αιτήματος παροχής πληροφοριών προς  το Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π.»
 
2.    Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 62 του ν. 4170/2013,  αντικαθίσταται ως εξής:

«Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και της Γενικής Γραμματείας  Πληροφοριακών Συστημάτων, ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης του Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π. και χωρίς προηγούμενη άδεια από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εκδίδεται Κανονισμός Διαχείρισης της Λειτουργίας του εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών, στον οποίο ειδικότερα ορίζεται η διαδικασία διασύνδεσης και επικοινωνίας των αρχών, υπηρεσιών και φορέων του Δημοσίου με τα υπόχρεα πρόσωπα, ο τρόπος καταγραφής των πληροφοριών και στοιχείων που επιτρέπει την προσήκουσα αποτύπωση και διαβίβασή τους και κάθε άλλο σχετικό θέμα με τη διαχείριση της λειτουργίας του Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π.»

3.    Στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 62 του ν. 4170/2013, προστίθεται εδάφιο ως εξής :

«Στις περιπτώσεις που, κατά τη διαδικασία της αυτοματοποιημένης πρόσβασης στο Σ.Μ.Τ.Λ. και Λ.Π., από τα τραπεζικά ιδρύματα διαβιβαστούν στοιχεία και πληροφορίες που αφορούν πρόσωπα διαφορετικά από αυτά που περιλαμβάνονται στο αίτημα παροχής πληροφοριών, αυτό δεν συνιστά παραβίαση του επαγγελματικού και τραπεζικού απορρήτου, καθώς και του απορρήτου των στοιχείων, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων μόνο στην περίπτωση που αυτό οφείλεται στην εφαρμογή συγκεκριμένου αλγορίθμου που θα προσδιοριστεί με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.»

4.    Στην παράγραφο 6 του άρθρου 62 του ν. 4170/2013 οι λέξεις «τα διαβιβαζόμενα και τηρούμενα στοιχεία» αντικαθίστανται με τις λέξεις  «οι μορφότυποι των διαβιβαζόμενων και τηρούμενων στοιχείων».


Άρθρο 5
Τέλος παραμονής και πλόων (Τ.Π.Π.) πλοίων αναψυχής
και μικρών σκαφών


1.    Θεσπίζεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Παραμονής και Πλόων» (Τ.Π.Π.), το οποίο βαρύνει:
α) όλα τα πλοία αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά, β) τα  μηχανοκίνητα μικρά σκάφη ολικού μήκους επτά (7) μέτρων και άνω και γ) τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ολικού μήκους επτά (7) μέτρων και άνω.
Το Τ.Π.Π. επιβάλλεται για όλα τα προαναφερθέντα πλοία και μικρά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους, τα οποία πλέουν, ελλιμενίζονται ή αγκυροβολούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

2.    Το Τ.Π.Π. υπολογίζεται σε ετήσια βάση, ισχύει από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους και καθορίζεται  ως εξής:
α. για τα ολικού μήκους από επτά (7) μέτρα έως και οκτώ (8) μέτρα σε διακόσια (200) ευρώ.
β. για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων και έως και δέκα (10) μέτρα σε τριακόσια (300) ευρώ.
γ. για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε τετρακόσια (400) ευρώ.
δ. για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων αα) ανά έτος, εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο ή ββ) ανά μήνα, δέκα (10) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια μειώνεται στο ήμισυ με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης. 

3.    Εφόσον τα πλοία της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 2 του παρόντος ελλιμενίζονται μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, παρέχεται έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%). Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζονται τα κριτήρια του μόνιμου ελλιμενισμού, ο τρόπος απόδειξής του για την παροχή της έκπτωσης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

4.    Για τον υπολογισμό του Τ.Π.Π. λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του πλοίου ή του μικρού σκάφους, το οποίο αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ή στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ή στο πιστοποιητικό καταμέτρησης ή την άδεια εκτέλεσης πλόων.

5.    α. Η πληρωμή του Τ.Π.Π. διενεργείται με ηλεκτρονικό τρόπο ως εξής:
αα. για τα πλοία ή μικρά σκάφη που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια κατά το μήνα Δεκέμβριο εκάστου έτους για το Τ.Π.Π. του επόμενου έτους,

ββ. για τα πλοία ή μικρά σκάφη που θα εισέλθουν στην ελληνική επικράτεια πριν από την είσοδο ή κατά την είσοδό τους.
β. Εναλλακτικά, η πληρωμή του Τ.Π.Π. μπορεί να πραγματοποιηθεί ως εξής:
  αα. Για τα πλοία  ή μικρά σκάφη υπό σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε., που εισέρχονται στην ελληνική επικράτεια, στη Λιμενική Αρχή η οποία εκδίδει το ΔΕ.Κ.Π.Α.
    ββ. Για τα πλοία  ή τα μικρά σκάφη υπό σημαία χώρας εκτός της Ε.Ε., που εισέρχονται στην Ελληνική Επικράτεια, στην Τελωνειακή Αρχή η οποία εκδίδει το Δελτίο Κίνησης (Transit Log).
    γγ. Για τα  πλοία  ή τα μικρά σκάφη, ανεξαρτήτως σημαίας, τα οποία βρίσκονται  στην ελληνική επικράτεια κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος άρθρου, διενεργείται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή τη Λιμενική Αρχή.
 γ.    Η απόδειξη καταβολής του Τ.Π.Π. φυλάσσεται μαζί με τα ναυτιλιακά έγγραφα του πλοίου  ή του μικρού σκάφους και επιδεικνύεται στις αρμόδιες Λιμενικές, Τελωνειακές και Φορολογικές Αρχές όποτε ζητηθεί.
δ. Εάν κατά τον έλεγχο από την αρμόδια Λιμενική, Φορολογική ή Τελωνειακή Αρχή  διαπιστωθεί ότι δεν έχει καταβληθεί το Τ.Π.Π., απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου ή του μικρού σκάφους μέχρι την πληρωμή του, η οποία  πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις υποπαραγράφους α’ και β’  της παρούσας. Σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι δεν έχει πληρωθεί το Τ.Π.Π. επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το εκατό τοις εκατό (100%) του ετησίως αναλογούντος Τ.Π.Π, χωρίς έκπτωση.

6.    Τυχόν αναχώρηση του πλοίου ή του μικρού σκάφους από την Ελληνική Επικράτεια  για οποιονδήποτε  λόγο, οποτεδήποτε πριν από τη λήξη της ισχύος του Τ.Π.Π.  δεν γεννά την υποχρέωση επιστροφής οποιουδήποτε ποσού από το Δημόσιο.
Σε περίπτωση επανεισόδου του πλοίου ή του μικρού σκάφους στην ελληνική επικράτεια, ενόσω ισχύει το Τ.Π.Π., δεν υπάρχει απαίτηση εκ νέου καταβολής του Τ.Π.Π. για το χρονικό διάστημα μέχρι τη λήξη της ισχύος του.

7.    α.  Υπόχρεος σε καταβολή του Τ.Π.Π.  είναι: α) ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ή του επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του, β) ο πλοιοκτήτης ή ο κάτοχος ή ο χρήστης του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής, καθώς και γ) ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος ή ο χρήστης του μικρού σκάφους. Οι ως άνω ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρο για την πληρωμή του Τ.Π.Π.

β. Τα θέματα που αφορούν τη βεβαίωση, τον έλεγχο και την έκδοση καταλογιστικών πράξεων διέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου ρυθμίζεται ο τρόπος και η διαδικασία είσπραξης  του Τ.Π.Π. και κάθε άλλο σχετικό θέμα  για την εφαρμογή του παρόντος.

8.    Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου οι όροι που χρησιμοποιούνται έχουν την ακόλουθη έννοια:
α. Πλοίο αναψυχής: είναι κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων προκειμένου για ιστιοφόρο, και άνω των δώδεκα (12) μέτρων προκειμένου για μηχανοκίνητο, το οποίο έχει τη δυνατότητα από τη γενική κατασκευή του να χρησιμοποιείται για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής.
β. Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής μεταφορικής ικανότητας έως και σαράντα  εννέα (49) επιβατών, το οποίο διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους ενδιαίτησης ειδικά για τους επιβάτες, για την εκμετάλλευση του οποίου συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης
γ. Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής που δεν είναι επαγγελματικό σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β παρούσας παραγράφου.
δ. Μικρό σκάφος: κάθε σκάφος ολικού μήκους έως και επτά (7) μέτρων προκειμένου για ιστιοφόρο και έως και δώδεκα (12) μέτρων προκειμένου για μηχανοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιείται για αναψυχή.
ε. Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο: είναι το μικρό σκάφος ή το πλοίο αναψυχής  ή το επιβατηγό τουριστικό πλοίο, υπό σημαία κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού χώρου, το οποίο εκτελεί ημερήσιο θαλάσσιο ταξίδι εντός ενός εικοσιτετραώρου μεταξύ λιμένων, ακτών και όρμων της ελληνικής επικράτειας, με δυνατότητα προέκτασής του στην αλλοδαπή, με ενιαίο ατομικό εισιτήριο ή ομαδικό εισιτήριο το οποίο συνοδεύεται από ονομαστική κατάσταση επιβατών. 


9.    Το Τ.Π.Π. επιβάλλεται για παραμονή στην ελληνική επικράτεια από 1.1.2014.

 
Αθήνα, 8 Νοεμβρίου 2013


O ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

   
Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ   
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ   
---------------------------

Τροπολογία Δεύτερη

ΠΡΟΣΘΗΚΗ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ EΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ 
Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της «Ελληνικής Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.»» 

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Επί του άρθρου 1 της τροπολογίας


Με την προτεινόμενη διάταξη αντικαθίσταται η παράγραφος 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (A’ 265) που αφορά στη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων.
Η διάταξη αυτή κρίνεται αναγκαία για την πλήρη ευθυγράμμιση με την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που εκδόθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2007 επί της υπόθεσης C-74/06 (Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας), σχετικά με το τέλος ταξινόμησης εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, την απομείωση της αξίας και εν γένει για τον αντιπροσωπευτικότερο και ορθολογικότερο προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας.

Τα ποσοστά απομείωσης της αξίας καθορίζονται  πλέον με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου, καθώς και ανά κατηγορία αμαξώματος. Τα δε στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των εν λόγω ποσοστών, καθώς και ο τρόπος προσδιορισμού των ποσοστών των ενδιάμεσων μηνών καθορίζονται με την απόφαση που προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 126 του ν.2960/01.

Η εν λόγω προσέγγιση αποσκοπεί στην πλήρη διασφάλιση ότι το ποσό του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης δεν υπερβαίνει, έστω και σε ορισμένες περιπτώσεις, το ποσό του εναπομένοντος τέλους που είναι ενσωματωμένο στην αξία των ήδη ταξινομημένων στη χώρα μεταχειρισμένων οχημάτων, καθόσον δύνανται να λαμβάνονται υπόψη με δυναμικό και ευέλικτο τρόπο, οι διακυμάνσεις της αγοράς και οι υπολειμματικές αξίες και εφόσον απαιτείται, τα εν λόγω ποσοστά απομείωσης να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Η φορολογητέα αξία, μετά την απομείωση σύμφωνα με τα ως άνω ποσοστά, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο, αυξάνοντας ουσιαστικά τη βαρύτητα του κριτήριου των χιλιομέτρων στη συνολική απομείωση.

Τέλος, με την προτεινόμενη διάταξη απαλείφεται το δεύτερο εδάφιο, της περίπτωσης β΄, της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001, ώστε να μην λαμβάνεται πλέον υπόψη «η πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία», για την αποφυγή στρεβλώσεων στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και εν γένει για τον αντικειμενικότερο προσδιορισμό της φορολογικής βάσης για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης.

Επί του άρθρου 2 της τροπολογίας


Με τις προτεινόμενες διατάξεις:
(α) προστίθεται τρίτο εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 (Α’ 40/15.3.2010), που αφορά στη μη επιβολή φόρου πολυτελείας σε κοινοτικά αυτοκίνητα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του εν λόγω άρθρου.
Η διάταξη αυτή κρίνεται αναγκαία για την πλήρη ευθυγράμμιση με το άρθρο 110 της Συνθήκης και ειδικότερα την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που εκδόθηκε την 7η  Απριλίου 2011 στην υπόθεση C-402/09 Tatu, σχετικά με τη δυνατότητα επιβολής νέων φόρων, εχόντων ως αντικείμενο ή ως αποτέλεσμα την αποθάρρυνση της πώλησης εισαγομένων προϊόντων προς όφελος της πωλήσεως ομοειδών εγχώριων προϊόντων, τα οποία άρχισαν να διατίθενται στην εγχώρια αγορά πριν από την έναρξη ισχύος των οικείων ρυθμίσεων περί επιβολής των εν λόγω φόρων. 
(β) στις προβλεπόμενες από την περίπτωση α’ της παραγράφου 3 εξαιρέσεις αυτοκινήτων από το φόρο πολυτελείας προστίθενται τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής, έρευνας και εξέλιξης, το οποίο επιβαρύνει την τιμή χονδρικής, με αποτέλεσμα, οχήματα ηλεκτροκίνητα, κατά τα λοιπά όμοια με μη ηλεκτροκίνητα να επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας. 
(γ) αντικαθίσταται  η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του ν.3833/10, όπως ισχύει, με την προσθήκη στην ουσία αποσπάσματος δασμολογικής κλάσης (ΕΧ) 71.04, προς άρση οιαδήποτε ασάφειας ως προς την επιβολή ή μη φόρου πολυτελείας στις συνθετικές πέτρες.

Επί του άρθρου 3  της τροπολογίας 

Με τις προτεινόμενες διατάξεις καταργείται η εισφορά τραπέζης που επιβάλλεται στα εισαγόμενα από τρίτες χώρες προϊόντα σε ποσοστό 1,5 ‰ επί της αξίας αυτών, με βάση τις διατάξεις της αρ.7887/1946 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Εμπορίου και Οικονομικών, όπως καθορίσθηκε με την αρ.25323/31.8.1960 (ΦΕΚ Β’ 494) «Περί καταβολής εισφοράς επί των εκ της αλλοδαπής εισαγομένων ειδών» όμοια απόφαση η οποία κυρώθηκε με την παράγραφο 4ΙΓ΄του άρθρου 64 του Κεφαλαίου Ε΄ του ν.1249/1982 (Α’  43). Επίσης, με τις διατάξεις αυτές καταργείται ο φόρος υπέρ Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που επιβάλλεται στα εισαγόμενα από τρίτες χώρες προϊόντα σε ποσοστό 0,5% επί της αξίας αυτών, με βάση τις διατάξεις της περίπτωσης Γ΄ του άρθρου 17 του ν.3341/1925 (Α’ 154), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του Α.Ν. 788/1948 (Α’ 241) και τροποποιήθηκε με το ν.δ. 3883/1958 (ΦΕΚ Α’ 181). Η κατάργηση των εν λόγω φορολογιών προτείνεται στο πλαίσιο υιοθέτησης μέτρων για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος καθώς και για την ευθυγράμμιση με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

Επί του άρθρου 4 της τροπολογίας

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου αυτού ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν τη διάθεση επιβατικών αυτοκινήτων οχημάτων από χορηγό εταιρεία στο Υπουργείο Εξωτερικών, για τις οργανωτικές ανάγκες της Ελληνικής Προεδρίας  που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας κατά το Α΄ εξάμηνο του έτους 2014 και ορίζεται το χρονικό διάστημα προσωρινής χρησιμοποίησής τους.





 
Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Άρθρο 1
Τροποποίηση διατάξεων σχετικά με την επιβολή
του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων 


1.    Η παράγραφος 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (Α’  265) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:
α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου, κατά τύπο παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή προκύπτει από τους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους διανομείς αυτοκινήτων, όπως αυτοί προσδιορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 1400/2002 της Επιτροπής της 31ης Ιουλίου 2002 (ΕΕ L 203, της 1ης Αυγούστου 2002), συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού εξοπλισμού.
Για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η κατά τα παραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης όμοιου κατά μάρκα, τύπο, παραλλαγή και έκδοση καινούργιου επιβατικού αυτοκινήτου με τον ίδιο εξοπλισμό, κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά, αφού αυτή μειωθεί κατά το ποσοστό απομείωσης που ορίζεται ανάλογα με την ηλικία του και την κατηγορία αμαξώματος.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, καθορίζονται τα ως άνω ποσοστά ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου και ανά κατηγορία αμαξώματος. Τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των εν λόγω ποσοστών, καθώς και ο τρόπος προσδιορισμού των ποσοστών των ενδιάμεσων μηνών καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.
Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.
Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, για σκοπούς εφαρμογής της παρούσας διάταξης, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000).
Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.
β) Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκι¬νήτου στη χώρα.»

2.    Η ισχύς της διάταξης του παρόντος άρθρου αρχίζει ένα μήνα μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. 



Άρθρο 2 
Τροποποίηση διατάξεων του ν.3833/2010


1.    Στην παράγραφο 2 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 (Α’ 40) προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής:

«Ο φόρος πολυτελείας δεν επιβάλλεται σε κοινοτικά αυτοκίνητα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου.».

2.    Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 αντικαθίσταται  ως εξής:

«α) Τα επιβατικά αυτοκίνητα που προορίζονται να κυ¬κλοφορήσουν ως δημόσιας χρήσης, τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, τα ασθενοφόρα, οι νεκροφόρες, τα οχήμα¬τα μεταφοράς κρατουμένων (κλούβες), τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς και τα αυ¬τοκίνητα οχήματα με μικτό βάρος μέχρι 3,5 τόνους της Δασμολογικής Κλάσης 87.03 της πρώτης και δεύτερης υποπερίπτωσης της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001.».

3.    Η περίπτωση στ΄ εντός του πίνακα «είδος» της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 αντικαθίσταται  ως εξής:

«στ) Μαργαριτάρια ακατέργαστα ή κατεργασμένα, πολύτιμες ή ημιπολύτιμες πέτρες, πέτρες συνθετικές ή ανασχηματισμένες, κατεργασμένες ή ακατέργαστες. Εξαιρούνται εκείνες που προορίζονται για βιομηχανική χρήση. Διαμάντια έστω και κατεργασμένα Δ.Κ. 71.01, ΕΧ 71.02, ΕΧ 71.03 και 71.04».

Άρθρο 3
Κατάργηση εισφοράς Τραπέζης και φόρου υπέρ Α.Ε.Ι. 

 
1.    Η προβλεπόμενη από την αρ.7887/1946 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Εμπορίου και Οικονομικών  εισφορά, όπως καθορίσθηκε με την αρ.25323/31.8.1960 (B’ 494) όμοια απόφαση η οποία κυρώθηκε με την παράγραφο 4ΙΓ’ του άρθρου 64 του Κεφαλαίου Ε΄ του ν.1249/1982 (Α’ 43),  καταργείται.
2.    Η παράγραφος 3 του άρθρου 61 του ν.1249/1982(Α’ 43), καταργείται.
3.    Ο προβλεπόμενος από τις διατάξεις της περίπτωσης Γ΄ του άρθρου 17 του ν.3341/1925 (Α’ 154), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του Α.Ν. 788/1948 (Α’ 241) και τροποποιήθηκε με το Ν.Δ. 3883/1958 (Α’ 181) φόρος, καταργείται.
4.    Η περίπτωση 2α της υποπαραγράφου Θ1 της παραγράφου  Θ  του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (Α’ 222), καταργείται.
5.    Η ισχύς της διάταξης αυτής αρχίζει από 1.1.2014. 
Άρθρο 4
Ρυθμίσεις για τα χορηγούμενα αυτοκίνητα οχήματα
κατά την Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου της Ε.Ε.

1.    Επιτρέπεται η είσοδος σε φορολογική αποθήκη του άρθρου 134 του ν.2960/2001, με αναστολή των οφειλομένων φορολογικών επιβαρύνσεων, των επιβατικών οχημάτων που διατίθενται από χορηγό εταιρεία στο Υπουργείο Εξωτερικών, στο πλαίσιο ανάληψης από τη χώρα μας της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πρώτο εξάμηνο του έτους 2014. Η είσοδος των οχημάτων στη φορολογική αποθήκη που χρησιμοποιεί η χορηγός εταιρεία, πραγματοποιείται με την υποβολή της προβλεπόμενης από το άρθρο 129 του ν.2960/2001 Δήλωσης Άφιξης Οχήματος.

2.    Τα οχήματα εξέρχονται από τη φορολογική αποθήκη προσωρινά και για το χρονικό διάστημα από 15.12.2013  έως και 15.07.2014 τίθενται στη διάθεση του Υπουργείου Εξωτερικών, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τις ανάγκες της Ελληνικής Προεδρίας, τηρουμένων κατά τα λοιπά των όρων και προϋποθέσεων που ορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

3.    Για την προσωρινή κυκλοφορία στη χώρα, χορηγούνται άδειες κυκλοφορίας και κρατικές πινακίδες από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής στο όνομα της χορηγού εταιρείας, ύστερα από την κατάθεση των αδειών κυκλοφορίας που έχουν εκδοθεί στο άλλο κράτος μέλος. Οι πινακίδες κυκλοφορίας του άλλου κράτους μέλους παραδίδονται με ευθύνη της χορηγού εταιρείας στην αρμόδια τελωνειακή αρχή.
Οι υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής ενημερώνουν εγγράφως τις αρμόδιες αρχές του άλλου κράτους μέλους για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα που έχουν προηγουμένως ταξινομηθεί σε αυτό, καθώς και για την επαναχορήγηση των στοιχείων κυκλοφορίας στη χορηγό εταιρεία. Οι άδειες κυκλοφορίας παραμένουν στην υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής.
Μετά τη λήξη της ως άνω προθεσμίας, οι άδειες κυκλοφορίας των άλλων κρατών μελών επιστρέφονται στη χορηγό εταιρεία ύστερα από σχετική αίτησή της με παράλληλη παράδοση των αδειών και πινακίδων που έχουν χορηγηθεί για την προσωρινή κυκλοφορία στη χώρα. Η τελωνειακή αρχή μετά από αίτηση της χορηγού εταιρείας επιστρέφει τις πινακίδες κυκλοφορίας του άλλου κράτους-μέλους και τα οχήματα επανεισάγονται στη φορολογική αποθήκη προκειμένου στη συνέχεια να λάβουν νόμιμο τελωνειακό προορισ




Αθήνα, 8 Νοεμβρίου 2013



Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ               Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
                                                                                       ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ                                        ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤ

    
    
   



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης