Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Λουκέτο σε επτά πρατήρια χωρίς το σύστημα εισροών–εκροών

Δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Θανάση Σκορδά για τα συστήματα εισροών εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων

Κ. Χατζηδάκης: «Με το πέρας της προθεσμίας για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, το 95% των βενζινάδικων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη συμμορφώθηκαν. Τα υπόλοιπα πρατήρια ξεκίνησαν να κλείνουν από σήμερα και δεν πρόκειται να ανοίξουν εάν δεν συμμορφωθούν πλήρως προς τη νομοθεσία. Δεν θα κάνουμε καμία διαπραγμάτευση, κανένα συμβιβασμό, καμία έκπτωση σε αυτό. Ο νόμος θα εφαρμοστεί, θα εφαρμοστεί απολύτως.

Από το Υπουργείο Οικονομικών εκδίδεται ανακοίνωση σε σχέση με τη σύνδεση των συστημάτων αυτών  με τις κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Και από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης είμαστε και θα είμαστε εδώ, έτσι ώστε να ελέγξουμε το σύστημα στην ολότητά του. Δεν θα ανεχτούμε να υπάρχει καμία τρύπα στο σύστημα, από την αρχή μέχρι το τέλος της αλυσίδας του εμπορίου των πετρελαιοειδών. Παντού θα υπάρχει ένα σύγχρονο, διαφανές σύστημα εισροών – εκροών για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η φοροδιαφυγή. Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης και είναι και υποχρέωση απέναντι στους εαυτούς μας αυτό το οποίο υποσχεθήκαμε να το κάνουμε πράξη. Και το κάνουμε πράξη».

Θ. Σκορδάς: «Όπως είπε και ο Υπουργός, από σήμερα ξεκίνησε η διαδικασία ελέγχου των πρατηρίων σχετικά με τη συμμόρφωσή τους σε ό, τι αφορά το σύστημα εισροών – εκροών. Έχουμε, μέχρι το βράδυ που ολοκληρώθηκε η προθεσμία, συμβασιοποιήσεις τουλάχιστον 1.202 πρατήριων από τα 1.250 ενεργά πρατήρια καυσίμων που έχει καταγράψει το Παρατηρητήριο καυσίμων στις περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης. Και σήμερα με βάση αυτά τα στοιχεία διεξήχθησαν έλεγχοι σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Υπήρξαν τέσσερα συνεργεία ελέγχου μεταξύ της κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου και της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Αττικής και ένα συνεργείο με ελεγκτές από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης. Έγιναν 47 έλεγχοι στην Αττική και 7 στη Θεσσαλονίκη, σύνολο 54 έλεγχοι, όπου διαπιστώθηκαν 7 πρατήρια που δεν έχουν συμμορφωθεί με το νόμο και των οποίων τα φύλλα ελέγχου ήδη διαβιβάστηκαν στις αδειοδοτούσες Αρχές για την άμεση αφαίρεση της άδειας λειτουργίας των πρατηρίων. Τα στοιχεία των πρατηρίων θα σας δοθούν έτσι όπως προβλέπει η νομοθεσία. Τρία από αυτά είναι από αυτό που λέμε ανεξάρτητα πρατήρια και τέσσερα είναι πρατήρια συνδεδεμένα με εταιρείες εμπορίας καυσίμων.

Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες και καθημερινά θα έχετε δελτίο με τα αποτελέσματα των ελέγχων, με αποτέλεσμα να έχουμε την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης. Στη συνέχεια, ξέρετε, ότι εκκρεμεί η εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών σε πέντε Περιφερειακές Ενότητες: είναι η Αχαΐα, η Μαγνησία, η Λάρισα, το Ηράκλειο και τα Ιωάννινα και μέχρι την άνοιξη του 2014 θα επεκταθεί το σύστημα στο σύνολο της επικράτειας.

Επίσης, με την ευκαιρία αυτή, θέλω να σας ενημερώσω ότι έχει ολοκληρωθεί και η μετασκευή και η πιστοποίηση του μυστικού αυτοκινήτου με βάση το οποίο θα διεξάγονται και άλλου είδους έλεγχοι στα πρατήρια και μέσα στις επόμενες ημέρες θα αρχίσουν και οι έλεγχοι, οι επίσημοι  πλέον –γιατί οι δοκιμαστικοί έλεγχοι έχουν γίνει- από την αξιοποίηση του μυστικού αυτοκινήτου.

Επίσης υπεγράφη σήμερα Υπουργική Απόφαση που προβλέπει την υποχρέωση για την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών και στους μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης, με ημερομηνία εφαρμογής την 15η Οκτωβρίου που είναι ημερομηνία που αρχίζει η περίοδος διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης.

Ερώτηση: Στα επτά πρατήρια που βρήκατε από τους ελέγχους είναι Αττική, Θεσσαλονίκη ή και στις δυο περιοχές; Και τι γίνεται με τα υπόλοιπα πρατήρια που δεν έχουν συμμορφωθεί;

Θ. Σκορδάς: Πρώτα απ” όλα και τα επτά πρατήρια που δεν έχουν συμμορφωθεί, έχουν βρεθεί στην Αττική. Τρία είναι στον Πειραιά, δύο στην Ελευσίνα, ένα στο Μαραθώνα και ένα στο κέντρο της Αθήνας. Ο ελάχιστος αριθμός συμβάσεων που έχει διαπιστωθεί μπορεί να είναι μεγαλύτερος εάν κάποιοι έχουν κάνει συμβάσεις και προχωρήσει στην εγκατάσταση του συστήματος την τελευταία στιγμή που λέμε και απλά εμείς έχουμε μια καθυστέρηση στην ενημέρωση από τους εγκαταστάτες. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό θα προκύψει σαν στοιχείο από την επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους εγκαταστάτες μέσα στις επόμενες δυο μέρες και προφανώς θα το αποδείξουν και οι έλεγχοι οι οποίοι είναι σε εξέλιξη και συνεχίζονται.

Ερώτηση: Είχατε μια συνάντηση με τον κ. Τσαβδάρη και τον κ. Θεοχάρη πριν από δυο μέρες για να ενημερωθείτε βασικά σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ολοκλήρωση της εφαρμογής που θα δέχεται και θα επεξεργάζεται μαζικά τα στοιχεία. Από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζεται ότι από την αρχή της επόμενης εβδομάδας θα είναι σε θέση να δέχεται στοιχεία από τα πρατήρια και προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας δηλαδή την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, θα μπορεί να τα επεξεργάζεται και μαζικά. Είναι έτσι ή υπάρχει κάποια υστέρηση εκ μέρους τους;

Κ. Χατζηδάκης: Σε λίγη ώρα θα εκδοθεί ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομικών το οποίο θα αναφέρεται στα θέματα της αρμοδιότητάς του. Δηλαδή στη διασύνδεση των συστημάτων εισροών – εκροών των πρατηρίων με τα συστήματα των υπολογιστών της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων και δεύτερον σε σχέση με τη ρύθμιση της εκκρεμότητας ως προς τις λεγόμενες φορολογικές αποθήκες, δηλαδή διυλιστήρια και εταιρείες εμπορίας. Εκεί υπάρχει ένας διάλογος εδώ και καιρό των ενδιαφερομένων με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.  Η εντύπωσή μας είναι ότι στην ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών θα αναφέρεται συγκεκριμένη ημερομηνία, πολύ σύντομα, μέσα στην οποία θα κλείσει το θέμα και ως προς αυτό. Και φυσικά πρέπει να κλείσει και δεν υπάρχει κάποιος ο οποίος να λέει το αντίθετο. Ούτε τα διυλιστήρια ούτε οι εταιρείες εμπορίας, όλοι συμφωνούν, απλώς είναι ένα θέμα διαδικαστικό.

Το  Υπουργείο Οικονομικών δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα προχωρήσει προς την σωστή κατεύθυνση. Σημείωσα όμως προηγουμένως, ότι είμαστε εδώ να παρατηρούμε πώς εξελίσσεται το θέμα, αφού είναι κάτι στο οποίο και προσωπικά είχα μια εμπλοκή από το 2009 καθώς τότε για πρώτη φορά νομοθετήθηκε. Έχω και ένα προσωπικό ενδιαφέρον το θέμα αυτό να πάει μέχρι τέλους και να κλείσει άπαξ και δια παντός.

Ερώτηση: Θέλω να σας ρωτήσω το εξής: Σε ό,τι αφορά την επιδότηση, επειδή μας έχετε πει ότι το σύστημα θα επιδοτείται σε ποσοστό 50%, με αυτό τι γίνεται; Έχουν αρχίσει να διοχετεύονται κονδύλια προς τους ιδιοκτήτες πρατηρίων;

Θ. Σκορδάς: Αντίστοιχος αριθμός, είναι μονοψήφιος αριθμός η απόκλιση των πρατηρίων που έχουν προχωρήσει σε σύμβαση, έχουν καταθέσει ήδη τεχνικό δελτίο στην Κοινωνία της πληροφορίας προκειμένου να επιδοτηθεί η εγκατάσταση του συστήματος έτσι όπως έχουμε εξαγγείλει.

Ερώτηση:  Και πότε αναμένεται να γίνει αυτό;

Θ. Σκορδάς: Υποθέτω η Κοινωνία της Πληροφορίας με τη διεκπεραίωση, με την υποβολή των τιμολογίων.

Στέφανος Κομνηνός (Γενικός Γραμματέας Εμπορίου): Αν θέλετε να ολοκληρώσουμε το θέμα της πληρωμής, με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης θα υπάρξει η κατάθεση των απαραίτητων Τεχνικών Δελτίων του φακέλου εγκατάστασης του εγκεκριμένου και  η κατάθεση των τιμολογίων. Με βάση αυτά θα προχωρήσει η Κοινωνία της Πληροφορίας στην πληρωμή.

Ερώτηση:  Ήθελα να ρωτήσω, κυρίως σ’ εσάς πάει το ερώτημα κ. Υπουργέ, στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη είναι σχεδόν εγκατεστημένο το σύστημα εισροών – εκροών και θα προχωρήσει και για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, αλλά και στα άλλα στάδια της διακίνησης των καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα είναι έτοιμη στην επικείμενη επίσκεψη της τρόικας να θέσει και ζήτημα να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα και ιδίως στο πετρέλαιο θέρμανσης ή δεν είναι δική σας αρμοδιότητα;

Κ. Χατζηδάκης:  Αυτά είναι θέματα του Υπουργείου Οικονομικών.

Ερώτηση:  Ενδέχεται να επεκταθεί το σύστημα και στα άλλα κομμάτια της εφοδιαστικής αλυσίδας εκτός απ’ αυτά τα δύο;

Σ. Κομνηνός: Δεν είναι ενδεχόμενο, είναι δεδομένο. Είναι κατ’ εφαρμογή του Ν. 4072, όλη η εφοδιαστική αλυσίδα περιλαμβάνεται σ’ αυτό το σύστημα. Με τον καινούργιο νόμο, τον 4177, προσθέσαμε και τις τελευταίες τρύπες. Ποιες ήταν αυτές; Ήταν οι μεταβλητές πετρελαίου θέρμανσης, σ’ αυτές αναφέρθηκε ο Υφυπουργός,  ήδη έχουμε υπογράψει από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης την απόφαση. Έχουμε τα ιδιωτικά πρατήρια που ακολουθούν, συνεπώς δεν υπάρχει κανένα απολύτως πεδίο στην εφοδιαστική αλυσίδα των καυσίμων που θα έχει μείνει χωρίς έλεγχο.

Ερώτηση:  Υπουργέ να ρωτήσω κάτι επ” ευκαιρία που σας έχουμε εδώ. Δεν είναι δικής σας αρμοδιότητας βέβαια αλλά επειδή στο Ν. 4072 τον οποίο τον ξέρουμε ως νόμο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, το 2012 υπήρχαν όλα τα εργαλεία για την καταπολέμησή του, μεταξύ αυτών και τρεις ακόμη Υπουργικές Αποφάσεις όπου επισπεύδον Υπουργείο είναι το Οικονομικών. Ξέρω ότι μπορεί να μου απαντήσετε «δεν είναι δική μου αρμοδιότητα», εγώ όμως σας ρωτώ. Έχουμε λοιπόν την Υπουργική Απόφαση για τη σήμανση των μεταφορικών μέσων, τα βυτιοφόρα δηλαδή, η οποία ακόμη δεν έχει εκδοθεί. Έχουμε την ίδια απόφαση για τη σήμανση των πλωτών μέσων όπου πάλι υπεύθυνο είναι το Οικονομικών, υπάρχουν κι άλλα συναρμόδια βέβαια αλλά εγώ λέω ποιο είναι το πρώτο που πάλι δεν έχει εκδοθεί. Τρίτον, μας είπατε ότι βγαίνει για τα διυλιστήρια και για τις φορολογικές αποθήκες και για τους μεταπωλητές. Άρα έχουμε δυο κρίσιμες αποφάσεις που ακόμη δεν έχουν εκδοθεί.  Δε λέω για τα GPS, έχουν πάρει παράταση μέχρι το τέλος του έτους. Αυτές οι δυο αποφάσεις, σήμανση βυτιοφόρων και πλωτών μέσων, 16 μήνες από τον Απρίλιο του 2012 και ακόμη δεν έχουν εκδοθεί. Είναι ένα θέμα, έτσι δεν είναι;

Κ. Χατζηδάκης:  Από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης έχουν εδώ και καιρό εκδοθεί όλες οι αποφάσεις οι οποίες προβλεπόντουσαν. Και ακριβώς επειδή πρέπει να μην υπάρχει κανένα κενό, τη Δευτέρα είχαμε μια συνάντηση εμείς εδώ οι παριστάμενοι, μαζί με τον κ. Θεοχάρη και τον κ. Τσαβδάρη από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών και είχαμε τη διαβεβαίωση ότι όλα όσα δεν έχουν γίνει, γιατί έχουν γίνει αρκετά από το Υπουργείο Οικονομικών, θα γίνουν αμέσως. Γι’ αυτό και σήμερα εκδίδεται ανακοίνωση από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών  να προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, το να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή και η λαθρεμπορία είναι κοινή υπόθεση».




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο