Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ

«Τσουχτερά» πρόστιμα για αλλοιωμένα ταξίμετρα, εξήγγειλε ο Κ. Χατζηδάκης

ΥΠΑΝΥΠ

Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση για τα θέματα λειτουργίας των ταξί:

Κ. Χατζηδάκης: «Η κυβέρνηση παρουσιάζει μια σειρά από ρυθμίσεις που επιχειρούν να βάλουν τάξη στο χώρο των ταξί. Πιστεύω ότι και η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί θα είναι σύμφωνη με αυτές τις ρυθμίσεις γιατί επιχειρούν να αντιμετωπίσουν από τη μια πλευρά προβλήματα του κλάδου και από την άλλη πλευρά προβλήματα που δημιουργούνται στους επιβάτες και ζημιώνουν την εικόνα της χώρας στους τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα θέλω να σταθώ σε δυο από αυτές τις ρυθμίσεις:

Η πρώτη αφορά στις χρεώσεις για τις ξεναγήσεις τουριστών στα αστικά κέντρα. Εκεί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν περιορισμοί και είχε διαπιστωθεί αισχροκέρδεια. Είχαμε χρεώσεις απίστευτες και εξωφρενικές. Αυτό το οποίο προβλέπει η νέα ρύθμιση, η νέα απόφαση, είναι ότι για τα πρώτα είκοσι λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο και από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις ξεναγήσεις, για κάθε ώρα θα μπορούν να χρεώνονται το πολύ 25 ευρώ. Ο, τιδήποτε άλλο θα είναι παράβαση.

Η δεύτερη ρύθμιση αφορά στα αλλοιωμένα ταξίμετρα. Δυστυχώς, από τις έρευνες που έχει κάνει επανειλημμένα η Αστυνομία έχει βρεθεί σχεδόν ότι το 50% των ταξιμέτρων που ελέγχθηκε ήταν αλλοιωμένα. Φυσικά, απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, η πολιτεία δεν μπορεί να μείνει απαθής και χαιρόμαστε που η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί είναι υπέρ της λήψεως αυστηρότερων μέτρων για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Έτσι για την αλλοίωση ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή καταδολίευση μετρητών επιβάλλεται με αγορανομική διάταξη που προωθείται στους εκμεταλλευτές οχημάτων, δηλαδή αυτούς που πράγματι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000).

Επίσης. προβλέπεται αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000) για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους αλλοιωμένα ταξίμετρα.

Σε αυτά τα θέματα θέλουμε να μην κάνουμε κανένα συμβιβασμό. Έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση του επιβάτη, έχουν να κάνουν με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και όλοι μαζί πρέπει να αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές.

Παράλληλα με μια σειρά από άλλες ρυθμίσεις, οι οποίες θα κατατεθούν σύντομα στο νομοσχέδιο για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, προβλέπονται μέτρα που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσλειτουργίες σε σχέση με το επάγγελμα των ταξί.

Προβλέπονται ηπιότερα μέτρα, για παράδειγμα, σε σχέση με τα ταξί που βρίσκονται για κάποιο χρονικό διάστημα σε ακινησία, διότι τώρα εάν μένουν ακίνητα τα ταξί για τρεις (3) μήνες μπορεί ο ιδιοκτήτης να χάνει την άδεια. Λόγω της κρίσεως το φαινόμενο αυτό πληθαίνει ολοένα και περισσότερο και γι’ αυτό παρατείνουμε το χρονικό διάστημα μέχρι και τον ένα χρόνο.

Αντιμετωπίζονται και άλλα ζητήματα: Αποσαφηνίζεται ότι για τα ταξί ειδικής μίσθωσης, αυτά μπορεί να διαθέτουν και τρεις πόρτες, συμπεριλαμβανομένης της πίσω πόρτας σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές. Διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί. Και ελαχιστοποιείται στους έξι μήνες από 24 μήνες, το διάστημα που ένας οδηγός ταξί θα πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.

Καταλαβαίνετε ότι μένουμε στις ρυθμίσεις του νόμου 4070 και δεν εισάγεται κανένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταξί. Επιχειρείται αφενός να αντιμετωπιστούν ορισμένες δυσλειτουργίες που έχουν υπάρξει βλέποντας την ίδια την εφαρμογή των νόμων και τις επιπτώσεις της κρίσης. Κυρίως όμως πάμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα παραβατικότητας. Δεν μπορεί οι τουρίστες να χρεώνονται με υπέρογκα ποσά και στη συνέχεια το θύμα να είναι η ίδια η χώρα. Ούτε μπορεί να γίνει ανεκτό, σχεδόν τα μισά ταξίμετρα να είναι αλλοιωμένα.

Όλοι μαζί λοιπόν και η πολιτεία και οι ιδιοκτήτες των ταξί, θα κάνουμε ότι περισσότερο μπορούμε για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Πάντως το δικό μας υπουργείο, στο συγκεκριμένο ζήτημα της παραβατικότητας, είναι αποφασισμένο να μην κάνει κανένα συμβιβασμό».


Από το Γραφείο Τύπου


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ρυθμίσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών των ταξί καθώς και νέα αγορανομική διάταξη για τα ταξίμετρα προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όπως είχε δεσμευθεί ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, στις 25 Απριλίου, μετά από συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Ειδικότερα:
- Προωθείται νέα Αγορανομική Διάταξη για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των ταμειακών μηχανών και αυστηροποίηση των ποινών, ώστε να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα φαινόμενα «πειραγμένων» ταξίμετρων, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει:

α) Για την αλλοίωση των ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή και καταδολίευση των μετρητών επιβάλλεται στους  εκμεταλλευτές των οχημάτων, δηλαδή σε αυτούς που αποδεικνύεται ότι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.

β) αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου ύψους 20.000 ευρώ για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους ταξίμετρα.

- Με υπουργική απόφαση αλλάζει ο τρόπος χρέωσης για τις περιηγήσεις των τουριστών σε σχέση με το ελεύθερο τιμολόγιο, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των εξωφρενικών χρεώσεων εν αγνοία των πελατών. Συγκεκριμένα, για τα πρώτα 20 λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο ενώ μετά την παρέλευση του χρόνου αυτού, το κόμιστρο καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία μεταξύ του πελάτη και του οδηγού, αλλά το ποσό δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 25 ευρώ ανά ώρα (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Επίσης, οι οδηγοί υποχρεωτικά θα πρέπει να διαθέτουν αποδεικτικό όπου θα αναφέρεται η έναρξη της διαδρομής, το συμφωνηθέν κόμιστρο και τα στοιχεία του επιβάτη.

Πέρα από τα παραπάνω, σε νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή, θα περιληφθούν και άλλες ρυθμίσεις που ενδεικτικά αφορούν σε θέματα των ταξί:

1) Προβλέπονται ηπιότερα μέτρα για τα ταξί τα οποία βρίσκονται σε ακινησία. Πλέον, το διάστημα ακινησίας επεκτείνεται από τρεις μήνες σε ένα έτος. Έτσι, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, οι ιδιοκτήτες ταξί δεν θα χάνουν την άδεια τους, ενώ είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε σε ακινησία τα οχήματα λόγω περιορισμένου έργου.

2) Αποσαφηνίζεται για τα ταξί Ειδικής Μίσθωσης ότι αυτά πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον τρεις πόρτες και όχι τέσσερις όπως οριζόταν στο νόμο, καθώς έτσι καλύπτονται οι διεθνείς προδιαγραφές για τέτοια οχήματα.

3) Ελαχιστοποιείται στους έξι (6) μήνες από 24 μήνες το διάστημα που ένας οδηγός ταξί πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του, πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.

4) Διευκρινίζεται ότι η αναφορά στο ν. 4070/2012 σε οχήματα κατηγορίας εκπομπών Euro V, καλύπτει και τα Euro 5, ώστε να μην υπάρχει πλέον σύγχυση στις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών όπου ταξινομούνται τα οχήματα και να εκδίδονται οι σχετικές άδειες πιο γρήγορα.

5) Διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί, προκειμένου να προσδιοριστούν με σαφήνεια τα σημεία έναρξης και τέλους των διαδρομών των ταξί. Ο ορισμός που ίσχυε μέχρι τώρα δημιουργούσε ασάφεια και οδηγούσε σε διαφορετικές ερμηνείες.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο