Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ

Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».

Τέθηκε από εχθές 30 Απριλίου 2013 σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».

Το πρώτο μέρος του προτεινόμενου σχεδίου νόμου καταρτίστηκε μετά από συνεργασία των Υπουργείων Ναυτιλίας & Αιγαίου, Τουρισμού και Οικονομικών και έχει ως στόχο να προσδώσει νέα δυναμική στο χώρο δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων με τη θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου, σταθερού, σαφούς και ελκυστικού πλαισίου.

Η Ελλάδα, χάρη στο εξαιρετικής ομορφιάς φυσικό περιβάλλον και το μοναδικό νησιωτικό πλούτο μαζί με την ιστορία και τον πολιτισμό της, διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων δημοφιλών προορισμών των επαγγελματικών και ιδιωτικών τουριστικών πλοίων.
Όμως, το ισχύον νομικό πλαίσιο αποτελείται από πλήθος νομοθετικών και παράγωγων κανονιστικών διατάξεων, αποφάσεων και εγκυκλίων που καλύπτουν μία σχεδόν τριακονταετία.
Κλειδί για την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και την αντιμετώπιση του διεθνούς ανταγωνισμού αποτελεί το νομικό πλαίσιο και το επιχειρηματικό περιβάλλον που αυτό διαμορφώνει. Επιβάλλεται, επομένως, να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο για τα τουριστικά πλοία, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και θα ενισχύει τις προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού, που είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας κρίσιμης σημασίας για την απασχόληση.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιδιώκεται η επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας των τουριστικών πλοίων και η τόνωση των συναφών επαγγελματικών κλάδων που, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στα νησιά και τις παραθαλάσσιες περιοχές, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.
Ειδικότερα:
• ρυθμίζονται όλες οι κατηγορίες πλοίων που εκτελούν ταξίδια αναψυχής και περιήγησης, συγκεντρώνονται και κωδικοποιούνται οι σχετικές διατάξεις, εξορθολογίζονται και καταργούνται ανεπίκαιρες ρυθμίσεις
• απλοποιούνται και συντομεύουν οι διαδικασίες για τη δραστηριοποίηση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και αποσαφηνίζονται και εμπλουτίζονται οι ρυθμίσεις για τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ανεξαρτήτως μεγέθους
• αποσαφηνίζονται οι διατάξεις για την είσοδο, κίνηση και ελλιμενισμό των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, στην ελληνική επικράτεια
Περιλαμβάνονται επίσης φορολογικές ρυθμίσεις που εκπονήθηκαν από κοινού με το Υπουργείο Οικονομικών και οι οποίες αποσκοπούν να επιλύσουν οριστικά χρονίζοντα προβλήματα, μεταξύ των οποίων και ο καθορισμός συγκεκριμένου τρόπου υπολογισμού της αξίας του ΦΠΑ των πλοίων αναψυχής σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία.
Οι ρυθμίσεις αυτές περαιτέρω θα οδηγήσουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη, του κλάδου από πραγματικούς επαγγελματίες, ενώ θα υποχρεώσει σε αποχαρακτηρισμό τυχόν εικονικών επαγγελματικών σκαφών.
Τέλος Παραμονής και Πλόων
Το ΤΠΠ (vignette) θεσπίζεται ως ενιαίο και μόνο τέλος, ταυτόχρονα με την κατάργηση φορολογικών ρυθμίσεων που δεν απέφεραν τα επιδιωκόμενα έσοδα. Αποσκοπεί δε στην προσέλκυση ιδιωτικών πλοίων αναψυχής για μακρόχρονη παραμονή στη χώρα μας, καθώς ο ιδιοκτήτης τους θα γνωρίζει πλέον το ακριβές ποσό που θα πρέπει να καταβάλει για να καταπλεύσει και να παραμείνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Παράλληλα, προκειμένου να μην αποτραπεί και η βραχυπρόθεσμη παραμονή των πλοίων αναψυχής που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα, μια αγορά που προφανώς ενδιαφέρει τη χώρα μας, προβλέπεται αναλογικότητα του ΤΠΠ με το χρόνο παραμονής.
Επίσης, παρέχονται δίκαιες εκπτώσεις ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους ή σε περίπτωση που αυτό έχει χαρακτηριστεί ως παραδοσιακό, ενώ προβλέπονται μικρότερες επιβαρύνσεις για τα ιστιοφόρα σκάφη αναψυχής.
Σημειώνεται ότι αντίστοιχο τέλος έχουν θεσπίσει αρκετοί ανταγωνιστές της χώρας μας στον τομέα αυτό.

Το δεύτερο μέρος του προτεινόμενου σχεδίου νόμου περιλαμβάνει, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ρυθμίσεις για τη συγχώνευση του Οίκου Ναύτου με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με στόχο την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους ναυτικούς, τους ανέργους ναυτικούς και τις οικογένειες των ναυτικών, οι οποίοι πλέον θα εξυπηρετούνται από ένα ενιαίο νομικό πρόσωπο.
Η συγχώνευση του Οίκου Ναύτου με το ΓΕΝΕ αποφασίστηκε λόγω της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους, καθώς και της ανάγκης που προέκυψε μετά από την αποκοπή της αρμοδιότητας του πρώτου για παροχές ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης και τη μεταφορά της στον ΕΟΠΥΥ. Ειδικότερα ο Οίκος Ναύτου, στο πλαίσιο των παροχών πρόνοιας προς τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, εκτός από τα επιδόματα ασθενείας, καταβάλλει επιδόματα ανεργίας και ειδικές ενισχύσεις προς τους ανέργους ναυτικούς. Το ΓΕΝΕ μαζί με τα Λιμεναρχεία, που λειτουργούν ως παραρτήματά του, καταγράφουν τους ανέργους ναυτικούς και συντάσσουν τους καταλόγους βάσει των οποίων καταβάλλονται τα επιδόματα και οι ενισχύσεις αυτές. Επομένως υπάρχει πεδίο συνεργιών που μπορεί να επιτρέψει οικονομίες κλίμακας, αποτρέποντας παράλληλα το ενδεχόμενο αποκοπής τους από το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας.
Σκοπός του ενιαίου νομικού προσώπου παραμένει η μέριμνα για την εύρεση εργασίας στους ναυτικούς, η εισήγηση μέτρων για την εξισορρόπηση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη ναυτική εργασία, η παροχή πρόνοιας προς τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους με την καταβολή ειδικών επιδομάτων και ενισχύσεων συμπεριλαμβανομένου του επιδόματος ανεργίας.

Δεδομένης της σπουδαιότητας του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, καλούμε κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετέχει στην παρούσα διαβούλευση, διατυπώνοντας απόψεις, προτάσεις και παρατηρήσεις επί των σχετικών διατάξεων.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την 14η Μαΐου και ώρα 3 μ.μ. και αφού ληφθούν υπόψη τα αποτελέσματά της, το σχέδιο νόμου θα οριστικοποιηθεί και θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου
Κωστής Μουσουρούλης




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description ταβιανατου | Μαΐου 7, 2013 3:56 μ.μ. | Reply
Τα τυπικά:
το νομοσχέδιο είναι ακατάσχετα φλύαρο! Τα ελληνικά του βγάζουν μάτι (ακριβές φωτοαντίγραφο)
Νόμος 47 σελίδων για να γραφτούν ασυναρτησίες πρώτης ποιότητας.
Λες και χρειάζεται να ορίζει κανείς τι είναι ιστιοπλοϊκό πλοίο και τι μηχανοκίνητο. Ξεχάσατε να ορίσετε τι είδους όντα είναι ι επιβιβαζόμενοι. Εξωγήινοι, ή γήινοι.
Αφαιρεί την δυνατότητα να ενοικιάζει κανείς το πλοίο του σε συγγενικά του πρόσωπα. Αυτό βέβαια αφορά σε πλοία με ελληνική σημαία, γιατί άντε να παραλάβεις κατάλογο με τα συγγενικά άτομα του πολίτη της Γερμανίας, ο οποίος όμως έχει μόνιμη κατοικία στην Άνω Καληδονία
Για να παρακολουθήσει κανείς ένα τέτοιο έκτρωμα χρειάζεται ένα στρατό γραφειοκρατών, ο οποίος θα επεκτείνεται και σε όλα τα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ, αλλά και εκτός αυτής, αφού δικαίωμα εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής έχουν και οι κάτοικοι της Παταγονίας.
Ο Έλληνας επιχειρηματίας είναι σε σκανδαλώδη δυσμενή θέση με οποιονδήποτε άλλον επιχειρηματία του κλάδου.
Καταργεί ακόμα και την Αρχή της απόδοσης του ΦΠΑ, που πρέπει να είναι η Ελλάδα, αφού εδώ ασκείται η δραστηριότητα. (Ο ΦΠΑ αποδίδεται εκεί που ασκείται η υπηρεσία και όχι εκεί που είναι ο επιχειρηματίας.
Αν περάσει αυτός ο Νόμος , θα είναι ηλίθιος όποιος διατηρήσει πλοίο με ελληνική σημαία! Αυτός είναι απλός αφελληνισμός. Επιτέλους τα χετε χάσει τα μυαλά σας;
Έτσι θα μειώσετε του Δημόσιους Υπαλλήλου που σας λένε τα δυτικά μας αφεντικά;
Σε επόμενο σχόλιο θα σας αναφέρω αναλυτικά τις παρατηρήσεις μου:
Με λίγα λόγια: Ένας σοβαρός Νόμος δεν πρέπει να ξεπερνά τις 10 σελίδες.
image description tabianatou | Μαΐου 7, 2013 4:35 μ.μ. | Reply
Δυστυχώς κατα την αντιγραφή απο το word δεν διατηρούνται διαγραφές ή άλλα στοιχεία που καθιστούν εύκολή την διόρθωση.

Αν χρειαστείτε στείλτε μου μέϊλ: [email protected]

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
«ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΟΡΙΣΜΟΙ

Άρθρο 1
1. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, χρησιμοποιούνται οι ακόλουθοι ορισμοί:

α) «Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής»: είναι το πλοίο αναψυχής, που έχει μεταφορική ικανότητα μέχρι και σαράντα εννέα (49) επιβατών, το οποίο διαθέτει χώρους ενδιαίτησης, πέραν αυτών του πληρώματος, και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με ολική ναύλωση. Πλοία με μεταφορική ικανότητα μέχρι ενενήντα εννέα (99) επιβατών, μπορούν να υπάγονται αποκλειστικά στις διατάξεις του παρόντος νόμου κατ’ επιλογή του πλοιοκτήτη.
i. «Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής»: είναι το πλοίο αναψυχής που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής για ιδιωτικούς σκοπούς και όχι για οποιαδήποτε εμπορική ή κερδοσκοπική δραστηριότητα.

β) «Ημερήσιο θαλάσσιο ταξίδι»: είναι το θαλάσσιο ταξίδι που πραγματοποιείται εντός χρονικής περιόδου μέχρι δεκατεσσάρων (14) ωρών από μικρά σκάφη ή πλοία, σημαίας ελληνικής ή κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) ή της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (Ε.Ζ.Ε.Σ.) εκτός της Ελβετίας ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) το οποίο διενεργείται μεταξύ λιμένων, ακτών και όρμων της ελληνικής επικράτειας, Απαραίτητη προϋπόθεση του ημερήσιου θαλάσσιου ταξιδιού είναι ο λιμένας αφετηρίας να είναι ο ίδιος με τον λιμένα αποβίβασης (ημερήσιο κυκλικό ταξίδι).
«Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο»: είναι το πλοίο το οποίο εκτελεί ημερήσιο θαλάσσιο ταξίδι της παρούσας παραγράφου.

γ) «Παραδοσιακό πλοίο»: είναι το πρωτότυπο και κάθε μεμονωμένο ομοίωμα ιστορικού πλοίου, που σχεδιάστηκε πριν το έτος 1965
δ) «Πλοίαρχος»: είναι το πρόσωπο στο οποίο έχει ανατεθεί, με σύμβαση ναυτολόγησης, η διακυβέρνηση του πλοίου.

ε) «Κυβερνήτης»:
i. Για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής: είναι το πρόσωπο που προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή ή ο επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία και αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί να ναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο.

ii. Για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής: είναι το πρόσωπο το οποίο ασκεί τη διακυβέρνηση του πλοίου και διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία. Ο κυβερνήτης έχει όλες τις αρμοδιότητες και ευθύνες που προβλέπονται για τον πλοίαρχο.

στ) «Πλήρωμα»: το σύνολο των προσώπων που υπηρετούν με σύμβαση ναυτολόγησης σε πλοίο αναψυχής, με μόνιμο πλήρωμα εκτός του πλοιάρχου.
ζ) «Επιβάτης»: κάθε πρόσωπο, το οποίο επιβαίνει σε πλοίο αναψυχής επαγγελματικό ή ιδιωτικό ή επαγγελματικό τουριστικό ημερόπλοιο, εκτός του πλοιάρχου, του κυβερνήτη, του πληρώματος και των παιδιών ηλικίας κάτω του ενός έτους.

η) «Επιβαίνοντες»: ο πλοίαρχος, ο κυβερνήτης, το πλήρωμα, οι επιβάτες και τα παιδιά ηλικίας κάτω του ενός έτους, που επιβαίνουν σε πλοίο επαγγελματικό ή ιδιωτικό ή επαγγελματικό τουριστικό ημερόπλοιο.

θ) «Χώροι ενδιαίτησης»: είναι οι κλειστοί χώροι διαμονής, σίτισης και υγιεινής του πλοίου.

ι) «Λιμένας αφετηρίας»: ο ελληνικός λιμένας από τον οποίο αποπλέει το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής με τους επιβαίνοντες για την έναρξη του ταξιδιού αναψυχής.

ια) «Ναυλοσύμφωνο»: είναι το έγγραφο με το οποίο καταρτίζεται και αποδεικνύεται η σύμβαση ναύλωσης.

ιβ
ιγ) «Εκναυλωτής»: είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, όπως προσδιορίζεται από την παρ. 3 του άρθρου 3 του παρόντος, που διαθέτει το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής στο ναυλωτή με ολική ναύλωση έναντι χρηματικής αμοιβής με σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής.

ιδ) «Ναυλωτής»: είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο είναι αντισυμβαλλόμενο του εκναυλωτή και προβαίνει στην ολική ναύλωση του επαγγελματικοιύ πλοίου αναψυχής με σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής.

ιε) «Ναύλος»: είναι η χρηματική αμοιβή που συμφωνείται να καταβάλει ο ναυλωτής στον εκναυλωτή.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ

Άρθρο 2
Προϋποθέσεις εκτέλεσης ταξιδιών αναψυχής από επαγγελματικά πλοία αναψυχής

1. α) Όλα τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του παρόντος νόμου εγγράφονται υποχρεωτικά στο Μητρώο Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής του άρθρου 6 του παρόντος που τηρείται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

β) Για την εγγραφή στο Μητρώο απαιτείται από τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή ή τον νόμιμο εκπρόσωπό τους η προσκόμιση:
αα) Θεωρημένο Αντίγραφο Εγγράφου Εθνικότητας του πλοίου σε ισχύ από το οποίο να προκύπτει ότι αυτό είναι οριστικά νηολογημένο σε ελληνικό νηολόγιο ή σε νηολόγιο κράτους – μέλους της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός της Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ. Στην περίπτωση νηολόγησης σε κράτος – μέλος της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός της Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ., θα πρέπει να αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι επαγγελματικό. (πώς θα εγγράφεται σε ξένο έντυπο κάτι τέτοιο?)
ββ) θεωρημένου αντίγραφου της βεβαίωσης έναρξης εργασιών με αντικείμενο την εκμετάλλευση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, που εκδίδεται από την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.). Ειδικά για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής με σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός της Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ. , θα απαιτείται μόνο η προσκόμιση πιστοποιητικού απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) στον πλοιοκτήτη το οποίο εκδίδεται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. και ο διορισμός φορολογικού εκπροσώπου.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
γγ) απόδειξης είσπραξης παραβόλου ή έντυπου παραβόλου του άρθρου 7 παρ.2 του παρόντος νόμου.
δδ) βεβαίωσης από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.) περί εγγραφής και μη οφειλής.

2. Με την εγγραφή του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στο Μητρώο, χορηγείται στον πλοιοκτήτη ή στον εφοπλιστή ή στον νόμιμο εκπρόσωπό τους από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Βεβαίωση Εγγραφής στο Μητρώο Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής» η οποία υπέχει θέση άδειας, φυλάσσεται επάνω στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής και επιδεικνύεται στις αρμόδιες Αρχές όποτε ζητηθεί.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται ο τύπος της Βεβαίωσης, η δυνατότητα χορήγησης αντιγράφων και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

3. Πριν από τη λήξη της χρονικής περιόδου για τη συμπλήρωση του αριθμού των ελαχίστων ημερών ναύλωσης όπως ορίζεται στο επόμενο άρθρο, ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής η ο νόμιμος εκπρόσωπός τους οφείλει να προσέλθει στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τον υπολογισμό των ημερών ναύλωσης. Για το σκοπό αυτό απαιτείται η προσκόμιση:
αα) του πρωτότυπου ή επικυρωμένου αντιγράφου του Ειδικού Εντύπου Πληροφοριακών Στοιχειών Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α.) το οποίο δεν πρέπει να φέρει διορθώσεις. Στην περίπτωση που το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. φέρει διορθώσεις απαιτείται επιπροσθέτως η προσκόμιση ακριβών φωτοαντιγράφων των ναυλοσυμφώνων καθώς και των αντίστοιχων καταστάσεων επιβατών.
ββ) απόδειξης είσπραξης παραβόλου ή εντύπου παραβόλου του άρθρου 7 παρ.2 του παρόντος νόμου
γγ) βεβαίωσης περί μη οφειλής από το Ν.Ε.Ε.

Η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, υπολογίζει τις ημέρες ναύλωσης από το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. - ή από τα ναυλοσύμφωνα και τις καταστάσεις επιβατών στην περίπτωση που το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. φέρει διορθώσεις-, όπως αυτές έχουν βεβαιωθεί, καταχωριστεί και θεωρηθεί από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, εκδίδει «Βεβαίωση Υπολογισμού Ημερών Ναύλωσης» και καταχωρίζει στο Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία της Βεβαίωσης καθώς και τον αριθμό των ημερών ναύλωσης όπως προέκυψε από τον υπολογισμό.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται ο τύπος της Βεβαίωσης, η δυνατότητα χορήγησης αντιγράφων και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

4. α) Αν κατά τον υπολογισμό των ημερών ναύλωσης προκύψει ότι δεν συμπληρώθηκε το κατώτατο όριο όπως ορίζεται στο επόμενο άρθρο μπορεί, μετά από αίτηση του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή ή του νομίμου εκπροσώπου τους, κατ’ εξαίρεση να χορηγηθεί η βεβαίωση της προηγούμενης παραγράφου εφ’ όσον:
i) η αδυναμία πραγματοποίησης του ορίου οφείλεται σε ανώτερη βία ή σε μεγάλης έκτασης μετασκευές ή επισκευές, που έχουν έγκαιρα και γραπτά αναφερθεί στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή, οι οποίες αποδεικνύονται από σχετική βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής καθώς και από σχετική βεβαίωση αναγνωρισμένου Νηογνώμονα
ή
ii) κατά το χρόνο λήξης της χρονικής περιόδου για τη συμπλήρωση των ελαχίστων ημερών ναύλωσης έχει πραγματοποιηθεί το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του κατώτατου ορίου ημερών ναύλωσης που ορίζεται στο επόμενο άρθρο.
Σε αυτή την περίπτωση α) ο υπολειπόμενος αριθμός ημερών πρέπει να συμπληρωθεί μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο και β) στη Βεβαίωση αναφέρεται ρητά ότι αυτή ισχύει για δώδεκα (12) μήνες.

Εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας παραγράφου δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη συνεχή φορά. Αμέσως μετά την κατ’εξαίρεση χορήγηση Βεβαίωσης της υποπερίπτωσης i) δε δύναται να χορηγηθεί η κατ’εξαίρεση Βεβαίωση της υποπερίπτωσης ii) και αντίστροφα.
Ο ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΤΑ ΣΤΑΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, ΟΠΟΤΕ ΑΝΑΣΤΕΛΕΤΑΙ Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΗΜΕΡΩΝ ΝΑΥΛΩΣΗΣ.

ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΜΕ ΞΕΝΗ ΣΗΜΑΙΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΑΞΙΑΣ.

6. Το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής διαγράφεται από το Μητρώο στις ακόλουθες περιπτώσεις:
αα) μετά από αίτηση του δικαιούχου
ββ) αν διαγραφεί από το νηολόγιο στο οποίο είναι εγγεγραμμένο.
γγ) σε περίπτωση παράβασης καθ’ υποτροπή σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 18
Για το σκοπό αυτό, μαζί με τη σχετική αίτηση θα κατατίθενται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τα εξής:
i) Πρωτότυπο Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. ή Επικυρωμένο αντίγραφο το οποίο δεν πρέπει να φέρει διορθώσεις. Στην περίπτωση που το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. φέρει διορθώσεις απαιτείται επιπροσθέτως η προσκόμιση ακριβών φωτοαντιγράφων των ναυλοσυμφώνων καθώς και των αντίστοιχων καταστάσεων επιβατών.
ii) φωτοαντίγραφο του ισχύοντος Εγγράφου Εθνικότητας
Ειδικά στην υπό στοιχείο ββ) περίπτωση, απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού από το οποίο προκύπτει η διαγραφή του πλοίου αναψυχής από το νηολόγιο στο οποίο ήταν εγγεγραμμένο. (πιας τα αυγό και κουρευτο)
Η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, κατά την διαγραφή του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής από το Μητρώο, θα υπολογίζει τις ημέρες ναύλωσης από το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. - ή από τα ναυλοσύμφωνα και τις καταστάσεις επιβατών στην περίπτωση που το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. φέρει διορθώσεις- όπως αυτές έχουν βεβαιωθεί, καταχωριστεί και θεωρηθεί από την αρμόδια Λιμενική Αρχή.
Για τη διαγραφή του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής από το Μητρώο, στις περιπτώσεις αα και ββ ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του προϊσταμένου της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που κοινοποιείται και στις αρμόδιες φορολογικές και τελωνειακές Αρχές, στην οποία ορίζεται και η ημερομηνία της διαγραφής. (δηλαδή και στην εφορια της Γερμανίας λ.χ.?)
Στην περίπτωση γγ εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου η οποία κοινοποιείται ομοίως και στις αρμόδιες φορολογικές και τελωνειακές Αρχές, στην οποία ορίζεται και η ημερομηνία της διαγραφής.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της ημερομηνίας διαγραφής του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής από το Μητρώο λόγω μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που αναφέρονται στην παρ. 6 του άρθρου 3 του παρόντος.


Άρθρο 3
Ναύλωση
1. α) Η εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής με ολική ναύλωση πραγματοποιείται, σύμφωνα με τις διαδικασίες που καθορίζονται στον παρόντα νόμο, από πλοία αναψυχής υπό ελληνική σημαία, που έχουν χαρακτηριστεί επαγγελματικά κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του παρόντος νόμου.

β) Το δικαίωμα εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής έχουν , πλην των Ελλήνων υπηκόων

βα) υπηκόους κρατών της ΕΕ , οι οποίοι έχουν ιδρύσει στην Ελλάδα σχετική εταιρεία με στόχο την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής.
ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΑΣΚΕΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΩΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΔΩ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΔΑΠΗ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΜΜΕΣΗ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΚΤΟς ΕΟΚ
2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση.

3. α) Δικαίωμα εκναύλωσης έχουν οι πλοιοκτήτες για τα υπό την πλοιοκτησία τους και οι εφοπλιστές για τα υπό τον εφοπλισμό τους επαγγελματικά πλοία αναψυχής.


Οι κυβερνήτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, που ορίζονται από το άρθρο 5 του παρόντος νόμου και δεν είναι επιβάτες, υπάγονται για την εργασία τους αυτή στην υποχρεωτική ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. και υποχρεούνται στην έκδοση κάθε νόμιμου παραστατικού σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες φορολογικές διατάξεις.

5. Εφόσον η εκναύλωση γίνεται σε υπηκόους τρίτων χωρών, το συνάλλαγμα που εισπράττεται, αποδίδεται από τον εκναυλωτή σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις της Τράπεζας της Ελλάδος.

6. α) Το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής πρέπει να συμπληρώνει κατώτατο, ανά διετία, όριο ημερών ναύλωσης, το οποίο ορίζεται σε εβδομήντα (70) ημέρες, όταν ναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, σε εξήντα (60) ημέρες όταν ναυλώνεται με πλοίαρχο και πλήρωμα και σε τριάντα (30) ημέρες όταν πρόκειται για χαρακτηρισμένο ως παραδοσιακό επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, ανεξάρτητα αν αυτό ναυλώνεται με ή χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα.

β)Το έλλειμμα από τις ημέρες που αναφέρονται στην περίπτωση (α) συμπληρώνεται από τυχόν πλεόνασμα της προηγούμενης διετίας



ε) Για τη συμπλήρωση του κατώτατου ορίου ημερών ναύλωσης συνυπολογίζονται οι ημέρες που πραγματοποιούνται εντός ή εκτός της ελληνικής επικράτειας, εφόσον αποδεικνύονται από το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. και τα αντίστοιχα ναυλοσύμφωνα και τις ονομαστικές καταστάσεις επιβατών.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δύναται να τροποποιείται η διαδικασία και ο τρόπος πιστοποίησης των ημερών ναύλωσης που πραγματοποιούνται εκτός της ελληνικής επικράτειας και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

στ) Οι ημέρες ναύλωσης υπολογίζονται ανά διετία –όπως ορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 2 του παρόντος- και πριν από τη συμπλήρωση δύο (2) ετών: αα) από την εγγραφή στο Μητρώο του άρθρου 6 του παρόντος ή ββ) από τον προηγούμενο υπολογισμό και τη χορήγηση της σχετικής Βεβαίωσης ή γγ) από τη λήξη της κατ’ εξαίρεση χορηγηθείσας Βεβαίωσης της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του παρόντος.

7.


Άρθρο 4

Ναυλοσύμφωνο

1. Η σύμβαση ολικής ναύλωσης έχει ως αντικείμενο τη χρήση του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής μόνο για την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής αποκλειομένης της ναύλωσής του για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών. Η σύμβαση αποδεικνύεται εγγράφως με την κατάρτιση ναυλοσυμφώνου.

Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, καθορίζεται υπόδειγμα του ναυλοσυμφώνου στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα, ο τρόπος θεώρησής του, οι βασικοί του όροι καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Οι συμβαλλόμενοι δύνανται ελευθέρως να προσθέτουν οποιοδήποτε άλλο όρο ή συμφωνία, η οποία δεν θα αντιβαίνει στην κείμενη νομοθεσία.

2. α) Το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, όταν είναι ναυλωμένο, πρέπει να είναι εφοδιασμένο με αντίγραφο ναυλοσυμφώνου πριν από τον απόπλου του από το λιμένα αφετηρίας. Το αντίγραφο αυτό θεωρείται από τη Λιμενική Αρχή του ελληνικού λιμένα αφετηρίας κατά τον απόπλου του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, βρίσκεται πάντοτε στο πλοίο και επιδεικνύεται σε κάθε ζήτηση από τις αρμόδιες Αρχές. Θεωρημένο αντίγραφο του ναυλοσύμφωνου αυτού κατατίθεται από τον εκναυλωτή, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 3 του παρόντος, με την υποβολή της εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. στην αρμόδια για τη φορολογία του Δ.Ο.Υ. Η κατάθεση αυτή γίνεται και από τον ναυλωτή, εάν υποχρεούται σε υποβολή τέτοιας δήλωσης.

Με τις αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 32 του Ν. 2648/1998 (ΦΕΚ 238 Α) μπορεί να καθορίζονται οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών στις οποίες υποβάλλονται τα αντίγραφα των ναυλοσυμφώνων, καθώς και διαφορετικός τρόπος και χρόνος υποβολής αυτών.

β) Τα ναυλοσύμφωνα φυλάσσονται, με μέριμνα και ευθύνη του εκναυλωτή, επί μία πενταετία από την ημερομηνία θεώρησής τους.

γ) Το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής μπορεί, με ειδική άδεια του προϊσταμένου της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, να αποπλεύσει χωρίς επιβάτες, αν απαιτείται να καταπλεύσει σε άλλο λιμένα για παραλαβή επιβατών ή για να επιστρέψει στο λιμένα του μόνιμου ελλιμενισμού του μετά από την οριστική αποβίβαση των επιβατών. Η ειδική αυτή άδεια αναφέρει τους λιμένες προσέγγισης και κοινοποιείται στις οικείες Λιμενικές Αρχές.

δ) Οι διατάξεις της προηγούμενης περίπτωσης γ εφαρμόζονται και για το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, που έχει υποστεί βλάβη και κρίνεται αναγκαίο, από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, να μεταβεί σε άλλο λιμένα για επισκευή. Στην περίπτωση αυτή η ειδική άδεια του προϊσταμένου της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής αναφέρει και το είδος της βλάβης.

ε) Επιτρέπεται η εκτέλεση ταξιδιών που γίνονται για λογαριασμό του Δημοσίου ή των φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα, με σκοπό την προβολή του θαλάσσιου τουρισμού ή που γίνονται με σκοπό τη συμμετοχή των πλοίων σε εκθέσεις ή για λόγους επίδειξης των δυνατοτήτων του πλοίου αναψυχής, εντός και εκτός της χώρας όταν πρόκειται για πλοία ειδικών προδιαγραφών.

Η εκτέλεση των ταξιδιών αυτών επιτρέπεται μετά από αίτηση του δικαιούχου και άδεια της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής. Στην αίτηση θα αναφέρεται ότι το ταξίδι γίνεται άνευ ναύλου για τους λόγους που αναγράφονται σε αυτήν και εφόσον καλύπτεται από πιστοποιητικά ασφαλείας του πλοίου που είναι σε ισχύ. Τα ταξίδια αυτά σημειώνονται στο Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. και κατά τον απόπλου του πλοίου σημειώνεται στη στήλη παρατηρήσεων του ίδιου εντύπου ο λιμένας προορισμού του πλοίου.

3. Ως λιμένας αφετηρίας και ελέγχου της σύμβασης ολικής ναύλωσης, στις περιπτώσεις που πραγματοποιείται έναρξη του ταξιδιού στην αλλοδαπή, θεωρείται ο πρώτος ελληνικός λιμένας στον οποίο προσεγγίζει το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής.

4. Πριν από τον απόπλου, ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής είναι υποχρεωμένος να καταθέτει στη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας ονομαστικές καταστάσεις πληρώματος και επιβατών, αντίγραφα των οποίων, θεωρημένα από την ίδια Αρχή, πρέπει να φέρει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μαζί με τα λοιπά έγγραφα και τα πρωτότυπα δημόσια αποδεικτικά ταυτοπροσωπίας των επιβαινόντων.
Επίσης υποχρεούται να επιδεικνύει στην αρμόδια Λιμενική Αρχή, κατά την λήψη της σχετικής άδειας απόπλου, ταυτότητα, διαβατήριο ή άλλο ικανό δημόσιο αποδεικτικό από το οποίο να πιστοποιείται η ταυτοπροσωπία καθενός από τους επιβάτες. Αν κατά τη διάρκεια της ναύλωσης επέλθει μερική μεταβολή στην κατάσταση επιβαινόντων, ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης υποβάλει για θεώρηση νέα κατάσταση στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Στην περίπτωση αυτή, τα αποδεικτικά της ταυτοπροσωπίας επιβατών θα προσκομίζονται κατά την θεώρηση της νέας κατάστασης επιβατών καθώς και σε κάθε μεταγενέστερη τροποποίησή της. Η ολική μεταβολή της κατάστασης επιβαινόντων απαγορεύεται και ισοδυναμεί με τερματισμό της τρέχουσας ναύλωσης.

5. Το Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. χορηγείται από τη Λιμενική Αρχή, σε λιμένα αρμοδιότητας της οποίας είναι ελλιμενισμένο το πλοίο κατά την εγγραφή του στο Μητρώο Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής. Η αντικατάσταση του Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α., όταν έχουν συμπληρωθεί οι θυρίδες του, μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας βρίσκεται το πλοίο. Σε αυτή τη περίπτωση επιδεικνύονται στη Λιμενική Αρχή τα πρωτότυπα ναυτιλιακά έγγραφα του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής καθώς και το συμπληρωμένο Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. Η Λιμενική Αρχή πραγματοποιεί έγγραφη σημείωση στην πρώτη σελίδα του επόμενου Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. με την ημερομηνία χορήγησής του και το αριθμεί ανάλογα (2ο, 3ο κτλ).

Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται το αντίτιμο του εντύπου του Ε.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α., που αποτελεί έσοδο του έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού, ο τύπος του, τα στοιχεία που αναγράφονται, η ισχύς, η διαδικασία αντικατάστασής του σε περίπτωση απώλειας, τα θέματα ελέγχου και θεώρησής του και κάθε λεπτομέρεια.

Άρθρο 5
Στελέχωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής – Κυβερνήτης

1. α. Ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι είκοσι μέτρα, επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα.
2. β. Τη διακυβέρνηση των πλοίων αναψυχής της παρούσας παραγράφου αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος, αν προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή, θεωρείται προστηθείς αυτού, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο ναυλοσύμφωνο.
.

3. . (Πώς θα ορίζει ο Υπουργός ή το ΝΕΕ τα προσόντα ενός λ.χ. Γάλλου Κυβερνήτη;)
4. Ο κυβερνήτης επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, που προσλαμβάνονται από τους ναυλωτές, που ορίζονται από την παρ. 1α του παρόντος άρθρου και δεν είναι επιβάτες, με την επιφύλαξη της παρ. 2 υπάγονται για την εργασία τους αυτή στην υποχρεωτική ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε., σύμφωνα με την παρ.6 άρθρ.16 του ν. 3232/2004, εκτός εάν είναι ήδη ασφαλισμένοι σε άλλο ασφαλιστικό φορέα, ή υπάγονται στο ΝΑΤ αν είναι απογεγραμμένοι ναυτικοί.
5. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται η οργανική σύνθεση του προσωπικού των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής του νόμου αυτού, λαμβανομένων υπόψη των ειδικών χαρακτηριστικών τους.

6. Για τον καθορισμό της οργανικής σύνθεσης των πληρωμάτων των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής πού είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια κρατών μελών της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ. και εκτελούν ταξίδια αναψυχής με αφετηρία και τερματισμό εντός της ελληνικής επικράτειας εφαρμόζονται οι οικείες διατάξεις πού προβλέπονται από το ελληνικό δίκαιο.


Άρθρο 6
Μητρώο και Αρχείο επαγγελματικών πλοίων αναψυχής

1. Η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τηρεί για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής Μητρώο και Αρχείο ατομικών φακέλων τους.
α. Στο Μητρώο Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής καταγράφεται το όνομα του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, αν είναι ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο, το ολικό μήκος, οι κόροι ολικής χωρητικότητας ή η ολική χωρητικότητα (grosstonnage), ο αριθμός νηολογίου, ο λιμένας και το κράτος νηολόγησης, το όνομα ή η επωνυμία του φυσικού ή νομικού προσώπου που αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας καθώς και ο αριθμός του φορολογικού μητρώου του.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορεί να ρυθμίζονται θέματα τήρησης του Μητρώου, να τροποποιούνται οι απαιτήσεις σχετικά με τα στοιχεία που καταχωρίζονται σε αυτό, τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε λεπτομέρεια σχετική με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Στο Μητρώο σημειώνεται οποιαδήποτε μεταβολή των στοιχείων που τηρούνται σε αυτό. Για τη σημείωση της μεταβολής κατατίθεται από τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή ή τον νόμιμο εκπρόσωπό τους, εντός εξήντα (60) ημερών από την ημερομηνία που επήλθε η μεταβολή, σχετική αίτηση στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης μπορεί να παραταθεί για επιπλέον τριάντα (30) ημέρες με την καταβολή παραβόλου ισόποσου με αυτό της παρ. 1 του άρθρου 7.
Με την αίτηση κατατίθενται τα αντίστοιχα δικαιολογητικά που πιστοποιούν τη μεταβολή.

β. Αν αλλάξει η πλοιοκτησία ή ο εφοπλισμός, ο νέος πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής υπεισέρχεται σε όλα ανεξαιρέτως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του προηγουμένου, που απορρέουν από τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

γ. Στον ατομικό φάκελο κάθε πλοίου φυλάσσονται τα δικαιολογητικά που είναι σχετικά με τη δραστηριοποίηση του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και την εγγραφή του στο Μητρώο, αντίγραφα των Βεβαιώσεων του άρθρου 2 του παρόντος καθώς και κάθε άλλο έγγραφο που αφορά το πλοίο, σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος νόμου.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ρυθμίζονται τα θέματα τήρησης του Αρχείου, χρόνου τήρησης των ατομικών φακέλων μετά από τη διαγραφή του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής από το Μητρώο καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

2. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται η διαδικασία, τα στοιχεία και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την ανάρτηση στο διαδίκτυο πίνακα επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.

Άρθρο 7
Παράβολα

1. Για την, σύμφωνα με το άρθρο 2 του παρόντος νόμου, α. εγγραφή του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στο Μητρώο, β. κατ’ εξαίρεση θεώρηση και γ. την αναστολή υπολογισμού της χρονικής περιόδου για την πραγματοποίηση του ελαχίστου ορίου ημερών ναύλωσης καθώς και για τη σημείωση μεταβολών στο Μητρώο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του παρόντος, καταβάλλεται παράβολο, το ύψος του οποίου ορίζεται σε τριάντα (30) ευρώ ανά μέτρο ολικού μήκους του πλοίου.
2. Για την έκδοση της βεβαίωσης της παρ.3 του άρθρου 2 του παρόντος καταβάλλεται παράβολο, το ύψος του οποίου ορίζεται σε δέκα πέντε (15) ευρώ ανά μέτρο ολικού μήκους του πλοίου.
3. Στις περιπτώσεις των προηγούμενων παραγράφων, το κλάσμα μέτρου στρογγυλοποιείται στην πλησιέστερη μονάδα, ενώ το 0,5 στρογγυλοποιείται στην επόμενη μονάδα.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου δύνανται να αναπροσαρμόζονται τα ποσά των παραβόλων των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 8
Ειδικές ρυθμίσεις
1. α) Η μετακίνηση και κυκλοφορία επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα. Ειδικότερα:
α1). Πλοία με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 ΟΧ (grosstonnage) υποχρεούνται να διαθέτουν ασφάλιση σε ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις του πδ 6/2012 (Α’ 7)
α2). Πλοία με ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300 ΟΧ (grosstonnage) υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα για:
αα. αστική ευθύνη για σωματικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε [...] ανά επιβάτη και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα [...] ανά συμβάν.
ββ. αστική ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε [...].
γγ. πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης. Τo ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε [...].

β) Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τηρείται στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα.

γ) Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορεί να αναπροσαρμόζεται το ύψος των ασφαλιστικών ποσών της περίπτωσης α.2., να καθορίζονται ασφαλιστικά ποσά αναλόγως της μεταφορικής ικανότητας του πλοίου και να ρυθμίζεται κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

2. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, τα οποία λόγω αργίας ή παροπλισμού δεν διαθέτουν ναυτολόγιο σε ισχύ, μπορούν να μετακινούνται προς ναυπηγεία, καρνάγια, επισκευαστήρια ή να πραγματοποιούν μικρής διάρκειας δοκιμαστικά ταξίδια ή μεθορμίσεις, και προκειμένου να συμμετάσχουν σε σχετικές επαγγελματικές εκθέσεις ή τουριστικές εκδηλώσεις, με άδεια του προϊσταμένου της αρμόδιας κατά τόπο Λιμενικής Αρχής, με την οποία καθορίζεται και η σύνθεση του προσωπικού τους, που δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μισό της κανονικής σύνθεσης ανά ειδικότητα. Το προσωπικό αυτό πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστικό φορέα.

3. Επιτρέπεται η απόκτηση άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, προκειμένου για πλοίο για το οποίο έχει συναφθεί χρηματοδοτική μίσθωση.

4. Ως προς τα τέλη διέλευσης της Διώρυγας Κορίνθου τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής θεωρούνται επιβατηγά πλοία και υπάγονται στο τιμολογιακό καθεστώς της κατηγορίας αυτής.

5. Οι κυβερνήτες ή οι πλοίαρχοι επαγγελματικών πλοίων αναψυχής απαλλάσσονται από την υποχρέωσή τους να θεωρούν τα ναυτιλιακά έγγραφα των πλοίων αυτών και να λαμβάνουν άδεια απόπλου από τη Λιμενική Αρχή κάθε λιμένα προσέγγισης. Οι ως άνω θα εκπληρώνουν την υποχρέωση αυτή για κάθε ναύλωση και για το χρονικό διάστημά της, μόνο από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας.
Εφόσον συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της περίπτωσης α της παραγράφου 4 του άρθρου 3 και των περιπτώσεων γ και δ της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου η αναφερόμενη στα προηγούμενα εδάφια απαλλαγή δεν ισχύει. Για την υποχρέωση θεώρησης των ναυτιλιακών εγγράφων κατά τον κατάπλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής ισχύουν οι διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένα.



ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’

ΑΡΘΡΟ 9
Επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια

1. Τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια εκτελούν ημερήσια θαλάσσια ταξίδια σύμφωνα με τις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόντα νόμο.

2. Για την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια λαμβάνουν άδεια, που εκδίδεται από τη Λιμενική Αρχή στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας υπάγεται ο λιμένας αφετηρίας ή όρμος ή ακτή του ημερήσιου θαλάσσιου ταξιδιού, κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους.

Η άδεια προσδιορίζει την περιοχή άσκησης της δραστηριότητας αυτής, σύμφωνα με το ισχύον Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (Π.Γ.Ε.) του πλοίου ή το Πιστοποιητικό Ασφαλείας (Π.Α.) του πλοίου ή την Άδεια Εκτέλεσης Πλόων όταν πρόκειται για μικρό σκάφος, εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη των Λιμενικών Αρχών στην περιοχή αρμοδιότητας των οποίων υπάγονται οι λοιποί λιμένες ή όρμοι ή ακτές, όπου θα προσεγγίσει ή θα αγκυροβολήσει το πλοίο. Η άδεια κοινοποιείται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Η άδεια είναι αορίστου χρόνου. Στην άδεια σημειώνεται, από την αρμόδια για την έκδοσή της Λιμενική Αρχή, κάθε μεταβολή των στοιχείων της εντός εξήντα (60) ημερών από την ημερομηνία που έλαβε χώρα η μεταβολή. Για τη μεταβολή των στοιχείων της άδειας απαιτείται αίτηση του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή ή του νόμιμου εκπρόσωπου τους και προσκόμιση των δικαιολογητικών που πιστοποιούν τη μεταβολή. Εκπρόθεσμη αίτηση μεταβολής των στοιχείων της άδειας έχει ως αποτέλεσμα αναστολή της ισχύος της για χρονικό διάστημα ίσο με τον αριθμό των ημερών που μεσολάβησαν από τη λήξη της προθεσμίας μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και προσκόμισης των απαραίτητων δικαιολογητικών. Κάθε μεταβολή της αδείας καθώς και τυχόν αναστολή της ισχύος της κοινοποιείται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η άδεια ανακαλείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση της επόμενης παραγράφου.

3. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζονται ο τύπος της άδειας, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοσή της, οι λόγοι και η διαδικασία αναστολής της ισχύος της και ανάκλησής της. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εκτέλεση των ημερήσιων θαλάσσιων ταξιδιών, η οργανική σύνθεση του πληρώματος ως και η έκταση του πλου, ανάλογα με την κατηγορία κάθε πλοίου, το μέγεθός του, το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης, το Πιστοποιητικό Ασφαλείας ή την άδεια εκτέλεσης πλόων όταν πρόκειται για μικρό σκάφος και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

4. Τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια παραβάλλουν για αναμονή, επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών μόνο στους χώρους που ορίζονται με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας Λιμενικής Αρχής του λιμένα ή όρμου ή της ακτής αφετηρίας και τερματισμού του ημερήσιου θαλάσσιου ταξιδιού και των ενδιάμεσων λιμένων ή όρμων ή ακτών προσέγγισης του πλοίου. Με όμοιες αποφάσεις καθορίζονται τα αναγκαία μέτρα που σχετίζονται με την προσέγγιση, την αγκυροβολία των πλοίων αυτών, τη θέση αναμονής, την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών – περιηγητών σε περίπτωση ανεπάρκειας των χώρων και λειτουργικής αδυναμίας εξυπηρέτησης των πλοίων αυτών.

5. α) Σε περίπτωση εκτέλεσης ημερήσιου θαλάσσιου κυκλικού ταξιδιού η παραλαβή και οριστική αποβίβαση των επιβατών – περιηγητών στους ενδιάμεσους λιμένες ή όρμους ή ακτές απαγορεύεται. Καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού ο επιβάτης - περιηγητής υποχρεούται να παρακολουθεί το πλοίο, μπορεί όμως να αποβιβάζεται από αυτό και να παραμένει στη ξηρά για όσο διάστημα διαρκεί η παραμονή του πλοίου σε κάθε λιμένα ή ακτή ή όρμο προσέγγισής του.

β) Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται η παραλαβή επιβατών – περιηγητών κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του ημερήσιου κυκλικού θαλάσσιου ταξιδιού και από ενδιάμεσους λιμένες μόνο με έγκριση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής του ενδιάμεσου λιμένα μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων, εφόσον:
αα) η τελική αποβίβαση τους γίνεται στον ίδιο ενδιάμεσο λιμένα από τον οποίο επιβιβάσθηκαν,
ββ) δεν αποβιβάζονται οριστικά στον ενδιάμεσο αυτό λιμένα επιβάτες – περιηγητές που βρίσκονται ήδη στο πλοίο, εκτός αν απαιτείται για λόγους ασφαλείας, καιρικών συνθηκών ή άλλων απρόβλεπτων συμβάντων.

6. Κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην προηγούμενη παράγραφο και μόνο για την εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης, εφόσον προκύπτει ανάγκη που δικαιολογείται από την έλλειψη ή την ανεπάρκεια και ιδιομορφία των υφιστάμενων συγκοινωνιακών εξυπηρετήσεων και συνθηκών και με τον αποκλειστικό όρο ότι παρέχεται ένα σύνολο υπηρεσιών (πακέτο) στο οποίο περιλαμβάνονται πέραν του ναύλου και υπηρεσίες έξω από το πλοίο όπως επίσκεψη αξιοθέατων, διασκέδαση στη ξηρά και άλλες ψυχαγωγικές υπηρεσίες, μπορεί με έγκριση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων, να επιτραπεί σε ομάδες επιβατών – περιηγητών, η αποβίβαση σε έναν ή περισσότερους ενδιάμεσους λιμένες και η επιστροφή τους στον λιμένα επιβίβασής τους με το ίδιο πλοίο α) κατά το αυτό ταξίδι ή β) σε άλλο ταξίδι και σε διαφορετική ημερομηνία.

Σε κάθε άλλη περίπτωση που δεν συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, ο περιηγητής – επιβάτης δεν μπορεί να διακόψει την περιήγησή του, εκτός από την περίπτωση ανωτέρας βίας.

7. Κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων και τη σύμφωνη γνώμη των Λιμενικών Αρχών, μπορεί να εγκριθεί από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου η εκτέλεση ημερήσιου θαλάσσιου κυκλικού ταξιδιού που θα περιλαμβάνει και τη διανυκτέρευση των επιβατών - περιηγητών σε κατάλυμα της ξηράς υπό τους αποκλειστικούς όρους ότι α) παρέχεται ένα σύνολο υπηρεσιών (πακέτο) στο οποίο περιλαμβάνονται πέραν του ναύλου και υπηρεσίες έξω από το πλοίο όπως επίσκεψη αξιοθέατων, διασκέδαση στη ξηρά και άλλες ψυχαγωγικές υπηρεσίες β) η χρονική διάρκεια του ημερήσιου θαλάσσιου ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένης της διανυκτέρευσης, δεν υπερβαίνει τις τριάντα έξι (36) ώρες και γ) το πλοίο παραμένει στο λιμένα καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των επιβατών – περιηγητών στην ξηρά.
Εάν το πλοίο δε διαθέτει χώρους ενδιαίτησης για το πλήρωμα κατά το χρόνο διανυκτέρευσης των επιβατών – περιηγητών στην ξηρά, με την μεταξύ του πληρώματος και πλοιοκτήτη καταρτιζόμενη σύμβαση ρητά προβλέπεται η διασφάλιση καταλύματος για το πλήρωμα από τον πλοιοκτήτη.

8. Τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια καταχωρίζονται σε Μητρώο που τηρείται από τις Λιμενικές Αρχές έκδοσης των αδειών, οι οποίες τηρούν παράλληλα και Αρχείο ατομικών φακέλων των πλοίων αυτών. Για το Μητρώο και το Αρχείο εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του άρθρου 6 του παρόντος νόμου.

9. Οι παρ. 1, 2 και 4 του άρθρου 8 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται και για τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια του παρόντος άρθρου.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ

Άρθρο 10
Γενικές διατάξεις

1. (α) Απαγορεύεται η εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με καταβολή ναύλου στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής.

(β) Απαγορεύεται η διαφήμιση, σε οποιαδήποτε χώρα και κατά οποιονδήποτε τρόπο, εκτέλεσης στην Ελλάδα ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με καταβολή ναύλου στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής.

2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 8 του παρόντος εφαρμόζεται και για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, καθώς και για τα μικρά σκάφη ή άλλα θαλάσσια μέσα αναψυχής, τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς λιμένα.

3. (α) Τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής υπό ελληνική σημαία καθώς και αυτά που είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια κρατών – μελών της Ε.Ε. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ. εκτός της Ελβετίας ή του Ε.Ο.Χ. με ολικό μήκος μεγαλύτερο των δέκα μέτρων, εφοδιάζονται με Δελτίο Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.), που χορηγείται από οποιαδήποτε λιμενική αρχή, ανεξαρτήτως του τόπου ελλιμενισμού ή από τη λιμενική αρχή του λιμένα στον οποίο καταπλέουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Για την έκδοση του Δελτίου Κίνησης Πλοίου Αναψυχής προσκομίζονται στην αρμόδια λιμενική αρχή τα κατωτέρω έγγραφα:
1. Αντίγραφο Πρω
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο