Έρχεται εξωδικαστική επίλυση διαφορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
23 Απρίλιου 2013
Σχόλια
- Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά
Εκτός δικαστηρίων και με τη βοήθεια ενιαίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα «διασυνδέει» σε λίγο καιρό όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούν να λύνονται σύντομα οι διαφορές μεταξύ καταναλωτών και εμπορικών επιχειρήσεων που αγοράζουν και πουλάνε προϊόντα μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο θεσμός της εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τη συμβολή ανεξάρτητων φορέων διαμεσολάβησης γίνεται πλέον υποχρεωτικός με οδηγία που ενέκρινε αυτή την εβδομάδα το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, δίνοντας στα κράτη μέλη περιθώριο δύο ετών να υιοθετήσουν το νέο θεσμικό πλαίσιο στην εθνική νομοθεσία.
Εκτιμάται ότι αν λειτουργήσει αποτελεσματικά ο θεσμός της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, οι καταναλωτές στην Ευρώπη θα μπορούν να εξοικονομούν πάνω από 22,5 δις. ευρώ ετησίως αποφεύγοντας τη δαπανηρή και χρονοβόρα δικαστική διαδικασία.
Για την ηλεκτρονική αντιμετώπιση των καταγγελιών και την έγκριση αποζημιώσεων θα δημιουργηθεί μια ενιαία πλατφόρμα σε όλη την Ε.Ε στην η οποία θα υποδέχεται όλα τα «παράπονα» και τα αιτήματα επίλυσης διαφορών εκ μέρους των καταναλωτών τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται το αργότερο σε τρεις μήνες όταν ο μέσος όρος έκδοσης μιας δικαστικής απόφασης στην Ευρώπη είναι 500 ημέρες. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι φιλική προς τον χρήστη και θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ ενώ την ευθύνη της θα έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με μια διαδικτυακή αγορά θα υποβάλλουν καταγγελία μέσω της πλατφόρμας η οποία αυτομάτως θα ενημερώνει και τον έμπορο, ενώ στη συνέχεια οι δύο πλευρές θα επιλέγουν σε ποια Αρχή καταναλωτή θα απευθυνθούν ώστε να λύσουν τη διαφορά τους (π.χ Συνήγορος του Καταναλωτή στην Ελλάδα).
Η πλατφόρμα θα επιτρέπει στους φορείς που είναι υπεύθυνοι για την προστασία των καταναλωτών να διεξάγουν τις διαδικασίες σε απευθείας σύνδεση και με ηλεκτρονικά μέσα με τους εμπλεκόμενους, παρέχοντας δυνατότητες μετάφρασης, νομικών δεδομένων κ.α.
Όπως τονίζει στο Capital.gr ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου «η νέα νομοθεσία θα δώσει τη δυνατότητα αποτελεσματικής, γρήγορης και λιγότερο δαπανηρής επίλυσης των διαφορών σε χιλιάδες καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη και θα συμβάλει ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη για τις αγοραπωλησίες προϊόντων μέσω διαδικτύου».
Πηγή:www.capital.gr
Ο θεσμός της εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τη συμβολή ανεξάρτητων φορέων διαμεσολάβησης γίνεται πλέον υποχρεωτικός με οδηγία που ενέκρινε αυτή την εβδομάδα το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, δίνοντας στα κράτη μέλη περιθώριο δύο ετών να υιοθετήσουν το νέο θεσμικό πλαίσιο στην εθνική νομοθεσία.
Εκτιμάται ότι αν λειτουργήσει αποτελεσματικά ο θεσμός της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, οι καταναλωτές στην Ευρώπη θα μπορούν να εξοικονομούν πάνω από 22,5 δις. ευρώ ετησίως αποφεύγοντας τη δαπανηρή και χρονοβόρα δικαστική διαδικασία.
Για την ηλεκτρονική αντιμετώπιση των καταγγελιών και την έγκριση αποζημιώσεων θα δημιουργηθεί μια ενιαία πλατφόρμα σε όλη την Ε.Ε στην η οποία θα υποδέχεται όλα τα «παράπονα» και τα αιτήματα επίλυσης διαφορών εκ μέρους των καταναλωτών τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται το αργότερο σε τρεις μήνες όταν ο μέσος όρος έκδοσης μιας δικαστικής απόφασης στην Ευρώπη είναι 500 ημέρες. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι φιλική προς τον χρήστη και θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ ενώ την ευθύνη της θα έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με μια διαδικτυακή αγορά θα υποβάλλουν καταγγελία μέσω της πλατφόρμας η οποία αυτομάτως θα ενημερώνει και τον έμπορο, ενώ στη συνέχεια οι δύο πλευρές θα επιλέγουν σε ποια Αρχή καταναλωτή θα απευθυνθούν ώστε να λύσουν τη διαφορά τους (π.χ Συνήγορος του Καταναλωτή στην Ελλάδα).
Η πλατφόρμα θα επιτρέπει στους φορείς που είναι υπεύθυνοι για την προστασία των καταναλωτών να διεξάγουν τις διαδικασίες σε απευθείας σύνδεση και με ηλεκτρονικά μέσα με τους εμπλεκόμενους, παρέχοντας δυνατότητες μετάφρασης, νομικών δεδομένων κ.α.
Όπως τονίζει στο Capital.gr ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου «η νέα νομοθεσία θα δώσει τη δυνατότητα αποτελεσματικής, γρήγορης και λιγότερο δαπανηρής επίλυσης των διαφορών σε χιλιάδες καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη και θα συμβάλει ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη για τις αγοραπωλησίες προϊόντων μέσω διαδικτύου».
Πηγή:www.capital.gr
Δείτε το επόμενο Webinar του κόμβου
Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων - Τεκμαρτό εισόδημα ατομικών επιχειρήσεων - Αλλαγές για το φορολογικό έτος 2023
Στις : 22-04-2024 17:30
Εισηγητές: Γιοβά Βίκυ, Σαφαρής Αθανάσιος
- Ακολουθήστε το taxheaven.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα