Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Έρχεται εξωδικαστική επίλυση διαφορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Εκτός δικαστηρίων και με τη βοήθεια ενιαίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα «διασυνδέει» σε λίγο καιρό όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούν να λύνονται σύντομα οι διαφορές μεταξύ καταναλωτών και εμπορικών επιχειρήσεων που αγοράζουν και πουλάνε προϊόντα μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο θεσμός της εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τη συμβολή ανεξάρτητων φορέων διαμεσολάβησης γίνεται πλέον υποχρεωτικός με οδηγία που ενέκρινε αυτή την εβδομάδα το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, δίνοντας στα κράτη μέλη περιθώριο δύο ετών να υιοθετήσουν το νέο θεσμικό πλαίσιο στην εθνική νομοθεσία.

Εκτιμάται ότι αν λειτουργήσει αποτελεσματικά ο θεσμός της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, οι καταναλωτές στην Ευρώπη θα μπορούν να εξοικονομούν πάνω από 22,5 δις. ευρώ ετησίως αποφεύγοντας τη δαπανηρή και χρονοβόρα δικαστική διαδικασία.

Για την ηλεκτρονική αντιμετώπιση των καταγγελιών και την έγκριση αποζημιώσεων θα δημιουργηθεί μια ενιαία πλατφόρμα σε όλη την Ε.Ε στην η οποία θα υποδέχεται όλα τα «παράπονα» και τα αιτήματα επίλυσης διαφορών εκ μέρους των καταναλωτών τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται το αργότερο σε τρεις μήνες όταν ο μέσος όρος έκδοσης μιας δικαστικής απόφασης στην Ευρώπη είναι 500 ημέρες. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι φιλική προς τον χρήστη και θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ ενώ την ευθύνη της θα έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με μια διαδικτυακή αγορά θα υποβάλλουν καταγγελία μέσω της πλατφόρμας η οποία αυτομάτως θα ενημερώνει και τον έμπορο, ενώ στη συνέχεια οι δύο πλευρές θα επιλέγουν σε ποια Αρχή καταναλωτή θα απευθυνθούν ώστε να λύσουν τη διαφορά τους (π.χ Συνήγορος του Καταναλωτή στην Ελλάδα).

Η πλατφόρμα θα επιτρέπει στους φορείς που είναι υπεύθυνοι για την προστασία των καταναλωτών να διεξάγουν τις διαδικασίες σε απευθείας σύνδεση και με ηλεκτρονικά μέσα με τους εμπλεκόμενους, παρέχοντας δυνατότητες μετάφρασης, νομικών δεδομένων κ.α.

Όπως τονίζει στο Capital.gr ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου «η νέα νομοθεσία θα δώσει τη δυνατότητα αποτελεσματικής, γρήγορης και λιγότερο δαπανηρής επίλυσης των διαφορών σε χιλιάδες καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη και θα συμβάλει ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη για τις αγοραπωλησίες προϊόντων μέσω διαδικτύου».


Πηγή:www.capital.gr




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο