Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ

Απάντηση του Υπουργού Οικονομικών στη Βουλή σε επίκαιρη επερώτηση για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Fax: 210-3332559
e-mail: [email protected]


Πρωτολογία του Υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, απαντώντας σε  επίκαιρη επερώτηση Βουλευτών των Ανεξαρτήτων Ελλήνων σχετικά με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε, για την ευκαιρία που μου δίνετε να αναπτύξουμε την πολιτική μας στο τραπεζικό σύστημα και ιδιαίτερα τους λόγους που επιλέξαμε αυτή τη λύση, και όχι κάποια άλλη, για το ΤΤ.

Οι προηγούμενοι ομιλητές, η κυρία Χρυσοβελώνη, η κυρία Γιαταγάνα, ο  κ. Γιοβανόπουλος, έκαναν μνεία στην έκθεση της Alvarez & Marsal. Πολύ ευχαρίστως να  σας δώσω μια περίληψη που αναφέρει ακριβώς ότι η λύση που πρέπει να υιοθετηθεί είναι αυτή που τελικά υιοθετήσαμε.

Πολλοί αναφέρθηκαν στα τρέχοντα γεγονότα του τραπεζικού συστήματος. Θέλω να τονίσω ότι η κυβέρνηση ακολουθεί με συνέπεια τις δεσμεύσεις της για τη στήριξη και την αποκατάσταση εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα και παίρνει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία για τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και κυρίως την προστασία των καταθετών. Οι καταθέσεις των Ελλήνων είναι απολύτως εξασφαλισμένες.
Σήμερα βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Είναι γεγονός  ότι χρειαζόμαστε άμεσα ένα υγιές, πλήρως κεφαλαιοποιημένο τραπεζικό σύστημα, που θα αξιοποιήσει συνέργειες και σημαντικές οικονομίες κλίμακας που θα προκύψουν και  θα αποκτήσει πιο εύκολη πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Μείζονος και πρωταρχικής σημασίας θέμα είναι η ολοκλήρωση των αυξήσεων του μετοχικού κεφαλαίου έως τα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους, ώστε να διαφυλαχθεί η  σταθερότητα και η φερεγγυότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Το μοντέλο που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα είναι η εξυγίανση μέσω συγχωνεύσεων, που προστατεύει τις καταθέσεις των πολιτών και τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων. Εξασφαλίσαμε έγκαιρα 50 δισ. ευρώ που κρίνονται υπερεπαρκή για την ανακεφαλαιοποίηση του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.  
Να υπενθυμίσω ότι σχετικά με την κυπριακή κρίση, η Ελλάδα στήριξε και θα συνεχίσει να στηρίζει τις προσπάθειες της Κύπρου για εξεύρεση κάθε δυνατής λύσης, που θα τη βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο.

Όπως γνωρίζετε, μετά από πρότασή μας, αποφασίστηκε σε επίπεδο Eurogroup, η επίλυση του προβλήματος των κυπριακών υποκαταστημάτων στην Ελλάδα, μέσω απορρόφησης από ελληνικές τράπεζες, με μόνο όρο να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω το ελληνικό δημόσιο χρέος.

Προς αυτή την κατεύθυνση, μέσα σε δύο ημέρες – σε χρόνο ρεκόρ-, οργανώσαμε τη διαδικασία μεταφοράς των υποκαταστημάτων από τις κυπριακές τράπεζες στις ελληνικές τράπεζες. Με απόλυτη προστασία των καταθέσεων εδώ.

Αποτέλεσμα ήταν όλοι οι συναλλασσόμενοι με τα κυπριακά υποκαταστήματα να μην υποστούν καμία μείωση καταθέσεων και να συνεχίσουν να συναλλάσσονται κανονικά, χωρίς κανένα περιορισμό, υπό το νέο καθεστώς ιδιοκτησίας από ελληνικό όμιλο, δηλαδή από την Τράπεζα Πειραιώς.

Στο θέμα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου:  
1.Σύσταση νέου μεταβατικού ιδρύματος
Με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο εντάχθηκε σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.
Ως Υπουργός Οικονομικών, στις 18 Ιανουαρίου, εξέδωσα,  κατόπιν σχετικής εισήγησης της Τράπεζας της Ελλάδος, απόφαση για την ίδρυση μεταβατικού πιστωτικού ιδρύματος με την επωνυμία Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
Στο νέο μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα μεταφέρθηκαν το σύνολο των καταθέσεων (ιδιωτών, τραπεζών και δημοσίου) και το υγιές ενεργητικό (χαρτοφυλάκιο δανείων και τίτλων) της παλιάς τράπεζας.
Η νεοϊδρυθείσα τράπεζα έλαβε άδεια λειτουργίας από την Τράπεζα της Ελλάδος και ενισχύθηκε από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το οποίο είναι και ο μοναδικός μέτοχος της νέας τράπεζας, με το ποσό των 500.000.000 ευρώ, ως αρχικό μετοχικό κεφάλαιο.
Δυνάμει σχετικής απόφασης της Επιτροπής Μέτρων Εξυγίανσης της Τράπεζας της Ελλάδας, η διαφορά αξίας των μεταβιβασθέντων στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού από την παλιά στη νέα τράπεζα αποτιμήθηκε προσωρινά στο ποσό των περίπου 4 δισ. ευρώ.  
Σε εκτέλεση της εκ του νόμου υποχρέωσής του, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) κατέβαλε προς το μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα τα 2/3 της αποτιμηθείσας διαφοράς, που αντιστοιχεί σε περίπου 2.730.000.000 ευρώ, με τη μεταβίβαση και παράδοση ισόποσης αξίας ομολόγων κυμαινόμενου επιτοκίου, έκδοσης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας («European Financial Stability Facility» ή «EFSF»), τα οποία τo «Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο» ήδη χρησιμοποιεί για την απαγκίστρωσή του από τον ELA (Μηχανισμό Έκτακτης Ρευστότητας) και την εξασφάλιση της χρηματοδότησής του από την εγχώρια και τη διεθνή τραπεζική αγορά.
Το υπόλοιπο 1/3 της διαφοράς αξίας θα πρέπει να καταβληθεί από το ΤΧΣ, μόλις οριστικοποιηθεί η αποτίμηση της εν λόγω διαφοράς, εργασία την οποία ήδη εκτελεί για λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος, διεθνής ελεγκτική εταιρία και η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο (δηλαδή μέσα σε 6 μήνες  από την εντολή μεταβίβασης).
2.Εργαζόμενοι
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, τη Δευτέρα 21.1.2013, το μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα κατόρθωσε και λειτούργησε πλήρως ως πιστωτικό ίδρυμα, με το σύνολο των εργαζομένων της παλιάς τράπεζας (περίπου 3.200 άτομα), οι οποίοι συμφώνησαν και υπέγραψαν νέες ατομικές συμβάσεις εργασίας με αυτό, με μειωμένο μισθολογικό κόστος κατά 30% κατά μέσο όρο. Διασώσαμε δηλαδή θέσεις εργασίας- όλες τις θέσεις εργασίας – και με το όλο εγχείρημα προστατεύθηκαν πλήρως οι καταθέσεις και διασφαλίσθηκε, σε κρίσιμες για την οικονομία στιγμές, η εμπιστοσύνη του κοινού στο ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα και στη σταθερότητα αυτού.
Ήδη το μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα ολοκληρώνει την εκπόνηση νέου επιχειρησιακού σχεδίου (business plan).
Παράλληλα, επεξεργάζεται και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου του προσωπικού αυτού.
Σε σχέση με το προσωπικό που υπαγόταν στο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου (περίπου 600 σε σύνολο 3.100), έχει κατατεθεί νομοθετική διάταξη, ώστε να επωφεληθούν, εφόσον το επιθυμούν, από την εθελούσια έξοδο.
Η επιτυχής έκβαση αυτής της εθελούσιας εξόδου αναμένεται να επιφέρει περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους, χωρίς διατάραξη της εργασιακής ειρήνης και να συνεισφέρει στον περαιτέρω εξορθολογισμό της λειτουργίας του μεταβατικού πιστωτικού ιδρύματος.
Ακριβώς αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της πολιτικής μας, που ακολουθούμε σε παρόμοιες περιπτώσεις. Δηλαδή προστασία καταθέσεων και διαφύλαξη θέσεων εργασίας.  Πείτε μου αν θα κάνατε κάτι καλύτερο.
3. Η επιλογή του μεταβατικού πιστωτικού ιδρύματος. Γιατί αυτή η λύση;
Σχετικά με την λύση που τελικά επιλέχθηκε, εκείνης του μεταβατικού πιστωτικού ιδρύματος, θα ήθελα να αναφέρω τα εξής:
Εξετάστηκαν όλες οι επιλογές ώστε να επιλεγεί τελικά η λύση με προτεραιότητα στην επίτευξη του μικρότερου κόστους και των μέγιστων συνεργειών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα και το σύνολο των καταθέσεων.
Στην περίπτωση του ΤΤ, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, το κόστος και στα τρία σενάρια, που εξετάστηκαν (ανακεφαλαιοποίηση, μεταβατική τράπεζα και P&A (πώληση-απορρόφηση) ήταν σχεδόν ίδιο.
Απουσία ενδιαφέροντος για P&A, τόσο από Ελλάδα όσο και από εξωτερικό, η λύση της μεταβατικής τράπεζας αποτέλεσε μονόδρομο, καθώς εκτός από την αδυναμία των μετόχων να στηρίξουν την τράπεζα, η αδύναμη οργανική κερδοφορία της τράπεζας σε συνδυασμό με τις εκτιμώμενες ενέργειες αναδιάρθρωσης θα διαμόρφωνε, με μεγάλες πιθανότητες, νέες ανάγκες κεφαλαιοποίησης εντός των επομένων δύο ετών.
Η μόνη άλλη επιλογή, πλην της ίδρυσης Μεταβατικού Πιστωτικού Ιδρύματος, θα ήταν να τεθεί το ΤΤ σε εκκαθάριση, που θα ήταν ολέθρια λύση για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα της Ελλάδος, αλλά και για τους καταθέτες του ΤΤ.
Όχι, λοιπόν, η εφαρμογή μέτρων εξυγίανσης δεν διέλυσε το ΤΤ, αλλά αντίθετα το απάλλαξε από επισφαλείς απαιτήσεις και λοιπά στοιχεία ενεργητικού, που περιόριζαν την αποτελεσματικότητά του.
Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ως μεταβατικό πιστωτικό ίδρυμα πλέον, είναι πλήρως κεφαλαιοποιημένο, έχει πρόσβαση σε ρευστότητα από το Ευρωσύστημα, μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος και αυτό ενισχύει ουσιαστικά τη σταθερότητα της καταθετικής βάσης και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του πελατειακού κοινού.
Δεν υπήρξε δηλαδή απολύτως καμία ανωμαλία. Όλα έγιναν γρήγορα, χειρουργικά.
Μέσω της λύσης που επιλέχθηκε, προστατεύθηκε το δημόσιο συμφέρον και διασφαλίστηκε η συστημική ευστάθεια, εξασφαλίστηκαν στο ακέραιο οι καταθέσεις του Δημοσίου και όλων των καταθετών της τράπεζας και διασφαλίστηκε απολύτως η ομαλή συνέχεια των εργασιών της τράπεζας.
Οι συναλλασσόμενοι με την τράπεζα συνεχίζουν απρόσκοπτα τις συναλλαγές τους με το νέο ΤΤ, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το έπρατταν με την παλιά τράπεζα. Με τη διαφορά ότι η νέα έχει εξυγιανθεί.
4.Βιωσιμότητα του ΤΤ
Σχετικά με το ζήτημα της βιωσιμότητας του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, έχω απαντήσει επανειλημμένα για τη διαδικασία αξιολόγησης που ακολούθησε η εποπτική αρχή.  
Βιώσιμες θεωρούνται οι Τράπεζες που, μετά την ανακεφαλαιοποίησή τους, δεν θα χρειαστούν  οποιαδήποτε πρόσθετη χρηματοδότηση από οποιονδήποτε, πέραν των μετόχων τους και καθίστανται στην ουσία αυτόνομες σε βάθος χρόνου.
Και εδώ να υπογραμμίσω ότι η βιωσιμότητα αυτή είναι μείζονος σημασίας για την μεσο-μακροπρόθεσμη ευστάθεια όχι μόνο του χρηματοπιστωτικού συστήματος αλλά και ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τις γενικότερες υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει με τους εταίρους μας, η εποπτική αρχή είχε την υποχρέωση να καταρτίσει ολοκληρωμένο πρόγραμμα αξιολόγησης της βιωσιμότητας όλων των ελληνικών τραπεζών. Η αξιολόγηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, όπως και κάθε τράπεζας, έγινε με βάση δύο ομάδες κριτηρίων: τα εποπτικά και τα επιχειρηματικά.
Ο συνδυασμός των δύο ομάδων κριτηρίων (εποπτικών και επιχειρηματικών) κατέληξε στην τελική αξιολόγηση κάθε τράπεζας.
Κατά την αξιολόγηση της βιωσιμότητας, που ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με την Τρόικα, ελήφθησαν πράγματι υπόψη διάφορα ιστορικά και τρέχοντα μεγέθη, καθώς και μελλοντικές εκτιμήσεις κερδοφορίας.
Οι μελλοντικές εκτιμήσεις ήταν αυτές του επιχειρησιακού σχεδίου που υπεβλήθη από κάθε τράπεζα.
Από την αξιολόγηση αυτή προέκυψε ότι οι τέσσερις μεγάλες συστημικές τράπεζες (Εθνική, Alpha, Eurobank και Πειραιώς) είναι βιώσιμες, όχι όμως και το ΤΤ.
Oι μετρήσεις έδειξαν σαφή υστέρηση στην πλειονότητα των εποπτικών κριτηρίων, καθώς και στα θέματα λειτουργικού κόστους, αποδοτικότητας και εκτιμώμενης μελλοντικής κερδοφορίας.
Συνολικά, το ΤΤ εμφάνισε αρνητικές τιμές σε 9 από τα 12 εποπτικά κριτήρια και σε 8 από τα 12 επιχειρηματικά κριτήρια.
Η βαθμολογία ως προς τα εποπτικά κριτήρια διαμορφώθηκε στο 4%, με άριστα το 100% και ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο το +40%.
Η αντίστοιχη βαθμολογία  ως προς τα επιχειρηματικά κριτήρια ήταν -61%, με άριστα το 100% και όριο αξιολόγησης πιστωτικού ιδρύματος ως «μη εύρωστου» το 28%.  
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η αξιολόγηση για τις τέσσερις μεγάλες τράπεζες που κρίθηκαν βιώσιμες κυμαίνεται από 54% έως 74%, ως προς τα επιχειρηματικά κριτήρια.
Σημειώνεται ότι η εκτίμηση κερδοφορίας στην αξιολόγηση βιωσιμότητας έγινε χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ζημιές που συνδέονται με το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων.
Η μεθοδολογία αυτή ευνοεί φυσικά τις τράπεζες, όπως το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, που είχαν υψηλό ποσοστό κρατικών ομολόγων στο χαρτοφυλάκιό τους.
Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, η Τράπεζα της Ελλάδος έκρινε ότι το ΤΤ δεν θα ήταν μακροχρόνια βιώσιμο με την έννοια ότι δεν θα μπορούσε να συνεχίσει να λειτουργεί αυτοδύναμα.
Αναφέρεται συχνά ότι οι ζημίες του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου οφείλονται αποκλειστικά στο κούρεμα των κρατικών ομολόγων, καθώς οι επισφαλείς απαιτήσεις είναι ανύπαρκτες και η κερδοφορία σημαντική.
Το ΤΤ, όμως,  δεν είχε εμφανίσει αξιόλογη κερδοφορία ούτε την περίοδο πριν από το κούρεμα των κρατικών ομολόγων.
Το 2009, που ήταν η πιο πρόσφατη κερδοφόρος χρήση του ΤΤ ( παρουσίασε κέρδη €20 εκατ. που αντιστοιχεί σε αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων 1,6%), τα κέρδη προήλθαν κυρίως από συναλλαγές σε CDSs, δραστηριότητες δηλαδή που δεν συνάδουν με τους σκοπούς και την τεχνογνωσία μίας κατά τα λοιπά καταθετικής τράπεζας.
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει επίσης την αδυναμία της τράπεζας να δημιουργήσει κέρδη, μέσω των συνήθων τραπεζικών εργασιών. Άρα την αδυναμία δημιουργίας μεσομακροπρόθεσμης βιώσιμης κερδοφορίας.
Επισημαίνεται επίσης ότι από τις επενδύσεις σε πολύπλοκα παράγωγα προϊόντα, η τράπεζα κατέγραψε σημαντικές απώλειες το 2007 και το 2008, καθιστώντας επιτακτική την κεφαλαιακή της ενίσχυση από το Ελληνικό Δημόσιο το 2009. Ειδικότερα, το ΤΤ κατέγραψε συνολικά για  το 2007 και το 2008 €130 εκατ. ζημίες χρηματοοικονομικών πράξεων και €210 εκατ. προβλέψεις έναντι επισφαλών απαιτήσεων,  λόγω της δραστηριοποίησης στο χώρο των δομημένων ομολόγων και των παράγωγων χρηματοοικονομικών προϊόντων.
Στη διάρκεια της 5-ετίας 2006-2010, όπου το ΤΤ λειτουργούσε ως τράπεζα, η μέση ετήσια κερδοφορία (μετά από φόρους) ήταν €32 εκατ. ποσό που αντιστοιχεί σε αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων 3,8%, δηλαδή χαμηλότερα από το ήμισυ του μέσου όρου του κλάδου, την ίδια εποχή.
Με δεδομένη τη χαμηλή αποδοτικότητα του δανειακού χαρτοφυλακίου και το συνεχώς διευρυνόμενο λειτουργικό κόστος, θα ήταν εξαιρετικά αμφίβολη η διαμόρφωση ικανοποιητικών εσόδων στα επόμενα χρόνια που να υπερκαλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα και τις απώλειες του δανειακού και του επενδυτικού χαρτοφυλακίου.
Με τα χαρακτηριστικά αυτά, το πλέον πιθανό σενάριο θα ήταν το ΤΤ να χρειαζόταν νέα κεφαλαιακή ενίσχυση μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες. Αυτό άλλωστε προκύπτει και από την πρόσφατη έκθεση της ΤτΕ για την ανακεφαλαιοποίηση και αναδιάταξη του τραπεζικού συστήματος.
Από εκεί προκύπτει ότι το ΤΤ δεν ήταν σε θέση να δημιουργήσει εσωτερικά θετικά κεφάλαια την περίοδο 2012-2014. Αντιθέτως εμφάνιζε αρνητική κερδοφορία 315 εκ. ευρώ για το διάστημα αυτό, οπότε θα έπρεπε να ανακεφαλαιοποιηθεί και πάλι στο μέλλον.
Από πλευράς κεφαλαιακής επάρκειας, συγκυριακά πριν από το PSI, το ΤΤ εμφάνιζε υψηλό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας, κυρίως λόγω της στήριξης, που απολάμβανε από το Ελληνικό Δημόσιο.
Το ΤΤ είχε ενισχυθεί συνολικά με περίπου 750 εκατομμύρια μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 526 εκατομμυρίων και έκδοσης προνομιούχων μετοχών 225 εκατομμυρίων. Τα 2/3 αυτών των πόρων προήλθαν άμεσα ή έμμεσα από τον Έλληνα φορολογούμενο.
Οι κεφαλαιακές ενισχύσεις που έλαβαν χώρα το έτος 2009 ήταν απολύτως αναγκαίες, μετά τις σημαντικές απώλειες που η τράπεζα κατέγραψε το 2007 και το 2008 (€130 εκατ. ζημίες χρηματοοικονομικών πράξεων και €210 προβλέψεις έναντι επισφαλών απαιτήσεων).
5.Χειραγώγηση της μετοχής του ΤΤ
Για τους υπαινιγμούς περί δήθεν χειραγώγησης της μετοχής του ΤΤ, θα σας ζητούσα μεγαλύτερη υπευθυνότητα, όταν διατυπώνετε τέτοιες προσωπικές κατηγορίες.
Εάν κάνατε τον κόπο και εξετάζατε την πορεία της μετοχής του Τ.Τ. στο Χρηματιστήριο, θα διαπιστώνατε ότι η τιμή της είχε απώλειες περίπου 90% μόνο σε ένα χρόνο, για να μην αναφερθώ στη συνολική πορεία των τελευταίων χρόνων.

Τώρα στο ερώτημά σας, αν έγινε σχετική έρευνα από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, δεν υφίσταται ζήτημα προς διερεύνηση, δεδομένου ότι για να τεκμηριωθεί η χειραγώγηση της αγοράς απαιτούνται ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες.

6.  Έκθεση ALAVAREZ
Ως προς την μελέτη της Alvarez & Marsal για το ΤΤ, όπως έχω απαντήσει στο παρελθόν σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση προς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η μελέτη έγινε για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Καταθέτω στα πρακτικά τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης, εάν θέλετε.  Οι εκθέσεις θα κατατεθούν όλες μετά την περάτωση της ανακεφαλαιοποίησης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, μετά τα τέλη Απριλίου.

Αντικείμενο του έργου ήταν η εξέταση, ανάλυση, και ο προσδιορισμός των στρατηγικών επιλογών και εν συνεχεία, η εισήγηση του Συμβούλου στο Ελληνικό Δημόσιο επί των διαθέσιμων στρατηγικών επιλογών του, αναφορικά με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Κατόπιν ποσοτικής ανάλυσης και μελέτης και αφού εξέτασε όλα τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη του, καθώς και το γενικότερο λειτουργικό, χρηματοοικονομικό, κανονιστικό και μακροοικονομικό περιβάλλον, ο Σύμβουλος, αφού ανέλυσε διαφορετικά σενάρια, διατύπωσε την τελική εισήγηση, με βάση τη διαπίστωσή του ότι το ΤΤ, ως αυτοτελές πιστωτικό ίδρυμα, θα αντιμετωπίσει ζήτημα βιωσιμότητας σε βάθος χρόνου.  
Και θα ήθελα να επαναλάβω ότι το υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να καταθέσει την έκθεση στη Βουλή, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης όλων των τραπεζών.

7. Αναφορά στα CDS
Όσον αφορά τα CDS, όλες οι συναλλαγές του ΤΤ σε CDS έγιναν, κατά την περίοδο από 20.3.2009 έως 17.12.2009, αποκλειστικά για λόγους μερικής αντιστάθμισης κινδύνου έναντι Ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου του τότε υφισταμένου χαρτοφυλακίου του ΤΤ σε Ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου και ποτέ χωρίς αντίστοιχη υπερκαλυμμένη (πολλαπλάσια) θέση του ΤΤ. Υλοποιήθηκαν κατά δήλωση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, με σημαντικό οικονομικό κέρδος από την αρμόδια Διεύθυνση Διαχείρισης Διαθεσίμων του ΤΤ, στο πλαίσιο σχετικών εγκριτικών αποφάσεων της Επενδυτικής Επιτροπής του ΤΤ, με πλήρη γνώση και συμφωνία της τότε Διοίκησης του ΤΤ, χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις και υποδείξεις, είτε για την αγορά είτε για την πώληση αυτών.
Η δραστηριότητα αυτή επέτρεψε στο ΤΤ να εμφανίσει κέρδη το 2009.

8.Πώληση του νέου Τ.Τ.
Η πώληση των μετοχών του νέου ΤΤ θα γίνει σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος, το ΤΧΣ θα αξιολογήσει την κατάλληλη στιγμή, με τους καλύτερους όρους για το Ελληνικό Δημόσιο, της πώλησης της τράπεζας.

Να απαντήσω και σε ερωτήματα που οι επερωτώντες Βουλευτές έθεσαν, πέραν αυτών που είπα.
Αν είμαι παιδί του συστήματος εξουσίας, νομίζω  είναι γνωστό ότι δεν είμαι, από πού προέρχομαι και πώς έχω έρθει εδώ.
Σχετικά με την έκθεση Alvarez & Marsal, κατέθεσα την περίληψη. Λέει ακριβώς αυτό που κάναμε.

Η κυρία Γιαταγάνα αναφέρθηκε  σε ναυάγιο του deal  Εθνικής – Eurobank. Ας περιμένουμε λίγο για να δούμε εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Μην προτρέχετε.

Ο κ. Γιοβανόπουλος αναφέρθηκε στην Εμπορική Τράπεζα και στην παρουσία μου εκεί. Οφείλω να του υπενθυμίσω ότι  η Credit Agricole  έφερε στην Ελλάδα πάνω από 7-8 δισ. ευρώ και τελικά η Εμπορική Τράπεζα παίζει καταλυτικό ρόλο στο να διατηρηθεί ο ιδιωτικός χαρακτήρας της Alpha.

Σας ευχαριστώ.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο