Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

To Σ.Δ.Ο.Ε. ξεσκονίζει τη ΜΕΒΓΑΛ και 6 σουπερμάρκετ

Στο μικροσκόπιο των διωκτικών Αρχών βρίσκονται συναλλαγές της γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ με υποκαταστήματα έξι αλυσίδων σουπερμάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα.

Πόρισμα του ΣΔΟΕ, το οποίο διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτει θολά σημεία και εικονικές εκπτώσεις στο εμπόριο των γαλακτοκομικών προϊόντων, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί τελικά η τσέπη του καταναλωτή.
 
Στο επίκεντρο της δικαστικής έρευνας βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, 1.053 τιμολόγια, αξίας 27,6 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν την πενταετία 2005-2009.

Από αυτά προκύπτει ότι η ΜΕΒΓΑΛ κατέβαλλε χρήματα στα σουπερμάρκετ προκειμένου τα προϊόντα της να τοποθετούνται σε πρώτης σειράς ράφια και διαφημιστικά σταντ. Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ, ωστόσο, στο πόρισμά τους διαπιστώνουν ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρείας δεν τύχαιναν καμίας απολύτως ευνοϊκής προβολής.
 
Από την περαιτέρω έρευνα του ΣΔΟΕ φαίνεται να προκύπτει ότι η ΜΕΒΓΑΛ εμφάνιζε εικονικές δαπάνες για τη δήθεν προβολή των προϊόντων της. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο οι επιπλέον συμφωνηθείσες εκπτώσεις πωλήσεων μεταξύ της εταιρείας και των σουπερμάρκετ «βαφτίζονταν» εκπτώσεις προβολής, ενώ επιπλέον αυθαίρετα εκδίδονταν Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών αντί Πιστωτικών Τιμολογίων, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
 
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα του ΣΔΟΕ, με αυτή την πρακτική επιτρέπεται «πρώτον, η παρουσίαση αλλοιωμένων κοστολογικών στοιχείων κτήσης από τα σουπερμάρκετ των προϊόντων της ΜΕΒΓΑΛ, αφού η τελευταία διογκώνει την τιμολόγησή τους κατά το ύψος των ως άνω επίμαχων παραστατικών που λαμβάνει, ύψος που η γαλακτοβιομηχανία πρέπει να καλύψει για να επιτύχει το δικό της συμφωνημένο και επιθυμητό κέρδος, και, δεύτερον, η παρακράτηση-οικειοποίηση των εκπτώσεων της ΜΕΒΓΑΛ από τα σουπερμάρκετ, χωρίς αυτές να φτάσουν στους καταναλωτές».

Οι ελεγκτές διαπιστώνουν επίσης τον κίνδυνο με τον παραπάνω ισοσκελισμό «το καταναλωτικό κοινό να υποστεί αθέμιτη επιβάρυνση, αφού το προϊόν αυτό νομιμοποιείται να τεθεί στην κατανάλωση σε υψηλότερη πωληθείσα τιμή αντί της μικρότερης που θα μπορούσε να πωληθεί εάν εξέλιπε όλος ο ως άνω σχεδιασμός», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πόρισμα.
 
Από την πλευρά τους οι υπεύθυνοι της ΜΕΒΓΑΛ, καταθέτοντας στο ΣΔΟΕ, υποστήριξαν ότι όλες οι συναλλαγές έγιναν με απολύτως νόμιμο και διαφανή τρόπο, όπως προβλέπεται από τον σχετικό Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.
 
Ο φάκελος της δικογραφίας διαβιβάστηκε με την ένδειξη «κατεπείγον» από τον εισαγγελέα Λάμπρο Τσόγκα σε πταισματοδίκη, ο οποίος αναμένεται το επόμενο διάστημα να καλέσει εκ νέου τους εκπροσώπους της γαλακτοβιομηχανίας καθώς και υπευθύνους σουπερμάρκετ.

Πηγή Τα Νέα




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description DRIVECENTER | Απριλίου 4, 2013 9:28 π.μ. | Reply
Δεν βλέπω που βρίσκεται το μεμπτό της υπόθεσης. Τί θα πει "βαπτίζονταν εκπτώσεις" και ποιος τους είπε ότι υπάρχει συγκεκριμένη ονοματολογία στις συναλλαγές? Από πότε έγινε αυθαίρετη πράξη ή έκδοση ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ και δεν είναι αυθαίρετη η κατηγορία "ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ". Μήπως οι κύριοι του ΣΔΟΕ είναι ολίγον τι τραμπάκουλες? (επιφυλάσσομαι μόνο μήπως το ρεπορτάζ δεν είναι πλήρες).
image description CMIK1976 | Απριλίου 4, 2013 12:01 μ.μ. | Reply
κ εμένα μου βρωμάει.....
κυνήγι μαγισσών κ τιποτις αλλό.......
image description ??? | Απριλίου 4, 2013 2:38 μ.μ. | Reply
Οι ελεγκτές που ελέγχουν τώρα την πενταετία 2005-2009 πως ακριβώς ξέρουν ότι δεν υπήρξε προβολή των προϊόντων την περίοδο εκείνη? μήπως δεν πήραν χαρτζιλίκι και άρχισαν να προκύπτουν θέματα εκεί που δεν υπάρχουν? Λέω εγώ τώρα....
image description g | Απριλίου 4, 2013 5:20 μ.μ. | Reply
Ειναι φανερο οτι οι ελεγκτες του ΣΔΟΕ που πηγαν στην ΜΕΒΓΑΛ ειναι ΑΣΧΕΤΟΙ, αρα και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ. Πρεπει να ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ως παραδειγματισμο. Και αν θελει το Υπουργειο να οικοδομησει κλιμα εμπιστοσυνης μεταξυ της φορολογικης διοικησης και των επιχειρησεων πρεπει να απαιτησει απο τους ελεγκτες αυτους να ζητησουν ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ για τα οσα αναφερουν εναντιον της ΜΕΒΓΑΛ και ταυτοχρονα να αποζημιωσουν την ΜΕΒΓΑΛ για την βλαβη που εχει υποστει η φημη της. Η αυστηροτητα μου εξηγειται ως εξης:

1) Οι ελεγκτες του ΣΔΟΕ ηταν μεσα στα μαγαζια των 6 σουπερμαρκετ το 2005-6-7-8-9 και τραβουσαν φωτογραφιες? Πως μπορουν να ισχυριστουν οτι δεν εγιναν οι προβολες?
2) Ποιά νομοθεσια απαγορευει την εκδοση ΤΠΥ για προβολη με υπολογισμο της αξιας της υπηρεσιας ως % επι των πωλησεων? Να μας την πουν για να την μαθουμε και εμεις.
3) Ποια νομοθεσια υποχρεωνει τα σουπερμαρκετ να παρουσιαζουν κοστολογικα στοιχεια? Να μας την πουν να την μαθουμε κι εμεις.
4) Εστω κι αν το % αυτο δινοταν ως εκπτωση με Πιστωτικο Τιμολογιο, αρα το κοστος κτησης των σουπερμαρκετ θα ηταν χαμηλοτερο, ποια νομοθεσια υποχρεωνει τα σουπερμαρκετ να "περασουν" την εκπτωση αυτη στους καταναλωτες? Ουτε στα κομμουνιστικα καθεστωτα δεν ισχυε κατι τετοιο! Ειναι απιστευτοι οι ελεγκτες αυτοι..
5) Ποια νομοθεσια απαγορευει στα σουπερμαρκετ την παρακρατηση-οικειοποιηση των εκπτωσεων της ΜΕΒΓΑΛ? Να μας την πουν να την μαθουμε κι εμεις.
6) Ειναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η φραση του ΣΔΟΕ "το καταναλωτικό κοινό υπέστη αθέμιτη επιβάρυνση, αφού το προϊόν αυτό νομιμοποιείται να τεθεί στην κατανάλωση σε υψηλότερη πωληθείσα τιμή αντί της μικρότερης που θα μπορούσε να πωληθεί εάν εξέλιπε όλος ο ως άνω σχεδιασμός".

Αν εργαζομουν στην ΜΕΒΓΑΛ, θα ελεγαν στο παιδι μου οι φιλοι του στο σχολειο οτι ο μπαμπας του ειναι κλεφτης. Δεν θελω να σκεφτω πως θα αντιδρουσα τοτε..Πριν λοιπον εχουμε δραματα, συνιστω στην φορολογικη διοικηση να προβει ΑΜΕΣΑ στις ενεργειες που αναφερω στην αρχη του σχολιου μου, ωστε να δειξει ΕΜΠΡΑΚΤΑ οτι ειναι "κοντα" στις επιχειρησεις, αφου μονο αυτες μπορουν πια να φερουν θεσεις εργασιας. Τετοιοι ελεγκτες σπρωχνουν τις επιχειρησεις να αποχωρησουν απο την Ελλαδα. Ηδη ενημερωσα σχετικα τους πελατες μου, οπως ειχα υποχρεωση.

image description george | Απριλίου 4, 2013 10:25 μ.μ. | Reply
μηπως πανε να κλεισουν και τη ΜΕΒΓΑΛ που ειναι η παρανομια καποιο λακο εχει η υποθεση πανε να κλεισουν ολες τις ελληνικες εταιρειες πληρης αφελληνισμος
image description UNBELIEVABLE | Απριλίου 5, 2013 10:25 μ.μ. | Reply
IT IS A REAL PITY THAT I READ WHAT HAPPENS TO MEVGAL.
A GREAT COMPANY SUSTAINS AN UNSURMOUNTABLE PRESSURE FROM GOVERMENTAL AUTHORITIES IN ORDER EITHER TO COLLECT UNFAIRLY ADDITIONAL MONEY OR IN ORDER TO SATISFY PREVIOUS DIRECTORS BEING IN A VENDETA BATTLE WITH THE PRESENT OWNERS/DIRECTORS.
MAYBE ALSO THIS IS A VINDICTIVE ACTION FROM THE CARTEL CASE WHERE MEVGAL WAS THE ONE THAT RELEASED ALL THE INFO TO THE STATE CARTEL COMISSION.
IT IS EXTREMELY SAD IN THIS DIFFICULT MARKET ENVIRONMENT TO HAVE ADDITIONAL UNFAIR BURDENS.
IF THE STATE WISHES TO CANCEL ALL PROMOTIONAL INVOICES IT IS INDEED VERY SIMPLE:
SIMPLY STATE THAT ALL REDUCTIONS PROMOTIONS DISCOUNTS MUST ONLY APPEAR ON EACH INDIVIDUAL INVOICE.IN THIS WAY YOU WILL RELEAVE ALL THE INDUSTRY FROM THE SUPERMARKET ANNUAL SO CALLED NEGOTIATIONS.IT SEEMS THAT AUTHORITIES PRETEND THEY DO NOT KNOW THE UNFAIR PRACTICES THE INDUSTRY AND WHOLESALERS SUSTAIN FROM S.M CHAINS.
THE S/M HAVE MADE THE PROMOTIONAL BULL..... AS A PROFESSION.
ALSO MAY I ASK THE AUITHORITIES WHY THEY DO NOT CONTROL THE END YEAR STOCKS IN S.M BY FORCING THEM TO HAVE A STORE BOOK SHOP BY SHOP.
HAS EVER ANY GOVERMENTAL AUTHORITY CHECKED IF THE STOCKS THE S.M PRESENT IN THEIR BALANCE SHEETS ARE REAL OR FAKE?
DO THEY KNOW THAT ONE BIG SM CHAIN REFUSES TO PAY SUPPLIERS IF THEY DO NOT CONTINUE TO DELIVER GOODS?
THEY ARE AFTER MEVGAL!!!! ALWAYS A SCAPEGOAT SO THAT THE PUBLIC SERVANTS HAVE SOMETHING TO DO WITHOUT CARING IF 1000 PEOPLE MIGHT LOSE THEIR WORK.
THEN WE SAY WE NEED GROWTH !!!


Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο