Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Ποιοι κλάδοι είναι οι πρωταγωνιστές της φοροδιαφυγής σύμφωνα με δημοσκόπηση

Ερευνα της GPO για λογαριασμό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου

Οι γιατροί, οι τεχνίτες (ηλεκτρολόγοι κι υδραυλικοί), δικηγόροι, συμβολαιογράφοι και χώροι εστίασης, είναι κατά κύριο λόγο οι πρωταγωνιστές της φοροδιαφυγής στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η GPO για λογαριασμό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Παράλληλα οι ερωτώμενοι πιστεύουν ότι οι περισσότεροι από τους μισούς έλληνες φοροδιαφεύγουν συστηματικά, αλλά μόλις το 16,4% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι έχει φοροδιαφύγει.

Πρόκειται κυρίως για άνδρες (24,7%) και άτομα με εισοδήματα άνω των 2.000 ευρώ μηνιαίως (23,1%).Ωστόσο το 46,3% δηλώνει ότι έχει συμβάλει στο να φοροδιαφύγει κάποιος (μη ζητώντας π.χ. απόδειξη).Συγκεκριμένα για τις Μ.Μ.Ε. η κοινή γνώμη πιστεύει σε ποσοστό 34,9% ότι η φοροδιαφυγή σε αυτές είναι μεγάλη, το 39,5% ότι είναι μέτρια και το 22,1% μικρή.

Ταυτόχρονα 6 τους 10 περίπου (58,4%) θεωρούν ότι οι Μ.Μ.Ε. φοροδιαφεύγουν λιγότερο από τις μεγάλες εταιρίες.

Το 43,6% ρίχνει τις ευθύνες για τη φοροδιαφυγή στον επιχειρηματία, ωστόσο ένα 41,7% τις επιμερίζει τόσο στον καταναλωτή όσο και στον επιχειρηματία.


Επίσης οι ερωτώμενοι μικρομεσαίοι επιχερηματίες στην πλειοψηφία τους πιστεύουν ότι η παρούσα οικονομική κατάσταση δεν ευνοεί την ανάληψη επιχειρηματικής δράσης στην Ελλάδα (86,5%). Με σκοπό την αναζήτηση των κυριοτέρων προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας, οι ερωτώμενοι δήλωσαν τα δύο σημαντικότερα προβλήματα σύμφωνα με τη γνώμη τους. Το ασταθές φορολογικό σύστημα (49,4%) και η γραφειοκρατία (48,2%) είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνική οικονομίας για τους περισσότερους εκπροσώπους ΜΜΕ.

Αλλά σημαντικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι η χαμηλή ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων/ υπηρεσιών (20,6%), η φοροδιαφυγή (20,2%), η χαμηλή ανταποδοτικότητα κρατικών υπηρεσιών (17%), το δημοσιονομικό έλλειμμα (15,5%) και η χαμηλή απασχόληση (12%). Επιπροσθέτως, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν τα τρία κυριότερα προβλήματα στη λειτουργία των ΜΜΕ. Ως κυριότερα προβλήματα αναδείχθηκαν η έλλειψη ρευστότητας (61,6%), η υψηλή φορολογία (56,4%) και η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση (46,8%). Επιπλέον προβλήματα των ΜΜΕ αποτελούν το υψηλό λειτουργικό κόστος (34,5%), ο έντονος ανταγωνισμός από φθηνότερα εισαγόμενα προϊόντα (26,9%) και ο έντονος ανταγωνισμός από μεγαλύτερες επιχειρήσεις (23,%).

Οι περισσότεροι εκπρόσωποι των ΜΜΕ δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησής τους και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα το 39,6% είναι λίγο αισιόδοξο για το μέλλον της επιχείρησης του και το 40,7% είναι λίγο αισιόδοξο για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Τα αντίστοιχα ποσοστά για εκείνους που δεν είναι καθόλου αισιόδοξοι είναι 29,7% και 40,2% αντίστοιχα.

Το 66,6% του δείγματος δήλωσε πως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο από την οικονομική πολιτική που ακολουθείται στην Ελλάδα, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι ελαφρώς αυξημένο ανάμεσα στις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο των 50.000 ευρώ.

Σχεδόν μοιρασμένες είναι οι απόψεις σχετικά με την επιβολή ενός ενιαίου φορολογικού συντελεστή με τις θετικές γνώμες να είναι το 52% του δείγματος. Η πλειοψηφία των ΜΜΕ δεν θα ήθελε να λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές (70,8%). Ο βαθμός ενημέρωσης των εκπροσώπων των ΜΜΕ για τα προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας στην αγορά είναι σχετικά χαμηλός. Το 27,3% δήλωσε πως δεν είναι καθόλου ενημερωμένο και το 32,1% δήλωσε πως είναι λίγο ενημερωμένο. Το 40% του δείγματος δήλωσε πολύ & αρκετά ενημερωμένο για τα προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας στην αγορά.

Το 74,4% του δείγματος δήλωσε πως έχουν προβεί σε αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης λόγω της παρούσας οικονομικής συγκυρίας. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο του μέσου όρου για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μεγαλύτερου των 150.000 ευρώ (81,6%). Για τις επιχειρήσεις που προέβησαν σε τέτοιες αλλαγές, οι περισσότερες δήλωσαν ότι μείωσαν τις δραστηριότητες της επιχείρησης (30,1%) και έκαναν απολύσεις (29,3%). Οι αλλαγές αυτές αφορούν επίσης μειώσεις μισθών (15,2%) και ελαστικοποίηση του ωραρίου εργασίας (10,7%). Παρ' όλα αυτά, το 68,2 των επιχειρήσεων δήλωσαν πως δεν σκέπτονται να προβούν σε μειώσεις μισθών ή απολύσεις προσωπικού στο επόμενο διάστημα.

∙ Η πλειοψηφία των εκπροσώπων ΜΜΕ πιστεύει ότι η παρούσα οικονομική κατάσταση δεν ευνοεί την ανάληψη επιχειρηματικής δράσης στην Ελλάδα.

∙ Το ασταθές φορολογικό σύστημα και η γραφειοκρατία είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας για τους περισσότερους εκπροσώπους ΜΜΕ.

∙ Τα σημαντικότερα προβλήματα στη λειτουργία των ΜΜΕ είναι η έλλειψη ρευστότητας, η υψηλή φορολογία και η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση.

∙ Οι περισσότεροι εκπρόσωποι των ΜΜΕ δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησής τους και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.

∙ Η πλειοψηφία του δείγματος δήλωσε πως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένη από την οικονομική πολιτική που ακολουθείται στην Ελλάδα

∙ Η πλειοψηφία των ΜΜΕ δεν θα ήθελε να λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές

∙ Σχεδόν μοιρασμένες είναι απόψεις σχετικά με την επιβολή ενός ενιαίου φορολογικού συντελεστή

∙ Οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι λίγο ή καθόλου ενημερωμένες για τα προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας στην αγορά.

∙ Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων έχει προβεί σε αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία τους λόγω της παρούσας οικονομικής συγκυρίας. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις οι αλλαγές αυτές αφορούσαν μείωση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης και απολύσεις προσωπικού. Πιθανώς λόγω του ότι έχουν ήδη γίνει αλλαγές στις επιχειρήσεις, οι περισσότερες δεν σκέπτονται να προβούν σε μειώσεις μισθών ή απολύσεις προσωπικού στο επόμενο διάστημα.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο