Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Διευκρινίσεις σχετικά με την απόσυρση του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης των σκαφών αναψυχής

Σχετικά με την απόσυρση του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης των σκαφών αναψυχής, από το υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζεται ότι η φορολόγηση των σκαφών αυτών θα αντιμετωπιστεί με νέα διάταξη που θα φέρουν το αμέσως προσεχές διάστημα στη Βουλή τα υπουργεία Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ειδικότερα, θα θεσπιστεί Τέλος Πλεύσης και Παραμονής το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις διατάξεις του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για το Θαλάσσιο Τουρισμό και θα αφορά μόνο τον πλου και την παραμονή στη χώρα μας όλων των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας.

Πρόκειται για ένα τέλος πλεύσης που σήμερα δεν πληρώνει κανείς καθώς δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία, το οποίο παράλληλα θα αποτελεί και ένα τίμημα για τη στάθμευση των σκαφών αυτών σε μη ιδιωτικές μαρίνες που σήμερα είναι δωρεάν.

Το τέλος θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, οι οποίοι όμως δεν εισπράχθηκαν ποτέ, με σκοπό την ενοποίηση των φορολογικών ρυθμίσεων και την κατάργηση αλυσιτελών διατάξεων, οι οποίες δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα.

Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση.

Επιπλέον, ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, με την ταυτόχρονη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς ο κύκλος εργασίας τους κυριολεκτικά εξαϋλώθηκε.

Ουδείς Έλληνας ή Αλλοδαπός εισάγει πλέον σκάφη στην Ελλάδα αφού το κόστος εισαγωγής κατέστη απαγορευτικό (23% ΦΠΑ + 10% φόρος πολυτελείας επί της αξίας του σκάφους). Το Δημόσιο υπέστη σημαντικότατη απώλεια εσόδων, αφού ούτε φόρος πολυτελείας (10%) εισπράχθηκε ούτε και ΦΠΑ (23%), δεδομένου ότι προγραμματισμένες εισαγωγές ακυρώθηκαν. Στα ανωτέρω προστίθεται και η απώλεια εσόδων από την μη είσπραξη φόρου εισοδήματος, λόγω του μειωμένου κύκλου εργασιών και κέρδους των ελληνικών εταιρειών αντιπροσώπευσης.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description ALONE^^ | Ιανουαρίου 15, 2013 6:44 μ.μ. | Reply
"Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής"
Κάποιος να τους δείρει ρε παιδιά...ΚΑΠΟΙΟΣ
image description ALONE^^ | Ιανουαρίου 15, 2013 6:47 μ.μ. | Reply
"Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής"
Κάποιος να τους δείρει ρε παιδιά...ΚΑΠΟΙΟΣ
image description Δημήτρης | Ιανουαρίου 15, 2013 7:43 μ.μ. | Reply
ενώ με τα τεκμήρια, τέλη κτλ των αυτοκινήτων ο συγκεκριμένος κ οι συναφοί κλάδοι με αυτόν δεν είχαν απώλειες...εκεί δεν χάθηκαν έσοδα, θέσεις εργασίας κτλ...εεεεε??? στα σκάφη κάνατε μόνο την πάπια... για πόσο μαμάκες μας περνάνε δεν μπορώ να καταλάβω...
image description Stav | Ιανουαρίου 15, 2013 7:50 μ.μ. | Reply
1. Τα σκάφη αναψυχής μπορούν ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ να ελλιμενιστούν σε μη ελληνικά λιμάνια και με μη ελληνικές σημαίες οπότε οι κάτοχοί τους να απολαμβάνουν πλήρη απαλλαγή από την ελληνική φορολογία.
Το ίδιο δε μπορεί να κάνει κανείς εύκολα με αυτοκίνητα και σίγουρα καθόλου με τα σπίτια :)
2. Το ίδιο εύκολα που ένα ελληνικό σκάφος θα πάρει μια αλλοδαπή σημαία, ένα αλλοδαπό σκάφος μπορεί να πάρει ελληνική σημαία, αν συμφέρει τον κάτοχό του
3. Ως εκ τούτου, μπορεί να αναμείνει κανείς αύξηση των εισπράξεων με μείωση της φορολογίας - όπως έγινε μείωση των συνολικών εισπράξεων με την αύξηση της φορολογίας στον ΕΦΚ βενζίνης και diesel.
Αλλά κάτι τέτοιες κινήσεις θέλουν ολοκληρωμένο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κάτι που στο ΥπΟικ δε φαίνεται να υπάρχει η δυνατότητα να γίνει...
image description Παντελής | Ιανουαρίου 15, 2013 7:44 μ.μ. | Reply
Να προσέξετε το ρεύμα επανόδου, μην είναι πολύ ισχυρό και σας πάρει και σας σηκώσει τσογλάνια ...
image description PRESJOHN | Ιανουαρίου 15, 2013 9:20 μ.μ. | Reply
Το λαικό ΤΣΟΥΝΑΜΙ δεν θα αργήσει.Θα έχει όμως αντίθετη φορά,απο την ξηρά για να τους πετάξει στην θάλασσα.
image description elezia | Ιανουαρίου 15, 2013 7:23 μ.μ. | Reply
http://reportaznet.blogspot.gr/2013/01/blog-post_2532.html

Για να δουμε η Πισινα θα μας σερβιρει πιο γρηγορα τωρα????
image description Rentzelas Sotiris | Ιανουαρίου 15, 2013 9:49 μ.μ. | Reply
Το ίδιο συμβαίνει και με τα αυτοκινητάκια μας αλλά τους έχετε σκεισει τον απόπατο μ_λ_κ_ υπουργέ που λες ότι είσαι και κεντροαριστερός
image description Δημήτρης | Ιανουαρίου 15, 2013 10:09 μ.μ. | Reply
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!! Για μια ΑΚΟΜΑ φορά να ΜΗΝ πειράξετε αυτούς ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ!!!
Για το μόνο που χαίρομαι,είναι ότι ξέρω, ότι ξέρετε ότι η αντίστροφη μέτρηση έχει ΗΔΗ ΑΡΧΙΣΕΙ και οι μέρες σας είναι μετρημένες...

image description jim | Ιανουαρίου 15, 2013 10:49 μ.μ. | Reply
Η ζημιά έγινε γατόνια του υπουργείου. Ούτε φουσκωτή βαρκούλα από το JUMBO
δεν πρόκειται να αγοράσει κανείς. Ξαφνικά σας έπιασε ο πόνος για τον κλάδο και τα έσοδα από το ΦΠΑ ? Δηλαδή η απώλεια ΦΠΑ και λοιπών φόρων και τελών από τον κλάδο των αυτοκίνητων και τα καύσιμα σας αφήνει αδιάφορους? Να σας φέρω το γιό μου από το δημοτικό για σύμβουλο γιατί βλέπω πως η βλακεία σας είναι απέραντη. Ή μήπως δεν είναι βλακεία?
image description birbilis | Ιανουαρίου 16, 2013 12:11 μ.μ. | Reply
Απερίγραπτα βλάκες excelάκηδες, στα αυτόκίνητα ΔΕΝ το βλέπετε το κακό που έχει γίνει...
Και ο φόρος στα σκάφη θα έρθει του αγίου π..... ανήμερα μη πάθουν τίποτα οι σκαφάτοι υπουργοί και μη...
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο