Ειδήσεις Ανακοινώσεις ΥΠ.ΟΙΚ. - ΙΚΑ - ΟΑΕΔ
Αλλες ειδήσεις

Απολογισμός για τα τέλη κυκλοφορίας 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559

Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Δελτίο Τύπου

Απολογισμός για τα τέλη κυκλοφορίας 2013

Σημαντικά οφέλη για τους πολίτες και το Δημόσιο απέφερε η αποϋλοποίηση του σήματος κυκλοφορίας και η πληρωμή των τελών αποκλειστικά μέσω τραπεζών και ΕΛΤΑ, αποδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση προχωρά αποφασιστικά στην υιοθέτηση μέτρων που εκσυγχρονίζουν το φορολογικό μας σύστημα.

Συνολικά εισπράχθηκαν έως την 8η Ιανουαρίου 2013, 1.130 εκ. ευρώ, έναντι 1.080 εκ. ευρώ που είχαν εισπραχθεί κατά το ίδιο διάστημα πέρσι. Δεδομένου ότι το ύψος των τελών κυκλοφορίας παρέμεινε το ίδιο, αποδεικνύεται ότι η αλλαγή από έντυπη ειδοποίηση σε ηλεκτρονική πληροφόρηση είχε τόσο υψηλή αποδοχή, που δεν επηρέασε ουσιαστικά τα προσδοκώμενα έσοδα. Επομένως, αποτελεί επιτυχημένο παράδειγμα εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της ΓΓΠΣ και του Υπουργείου Οικονομικών προς τους πολίτες και οδηγό για μελλοντικές παρόμοιες υπηρεσίες.

Σημαντικό ποσοστό κοντά στο 7% των πληρωμών έγινε μέσω εναλλακτικών δικτύων των τραπεζών, με συνέπεια τη σημαντική μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών. Όσοι υιοθέτησαν αποκλειστικά ηλεκτρονικούς τρόπους υπολογισμού και πληρωμής των τελών, δεν ξόδεψαν παρά ελάχιστο χρόνο για να εκπληρώσουν την υποχρέωσή τους. Υπολογίζεται πως η φετινή διαδικασία εξοικονόμησε 500 χιλιάδες ανθρωποώρες στην εθνική οικονομία.

Ακόμη, η κατάργηση της διαδικασίας φυσικής εκτύπωσης και μεταφοράς των σημάτων στις τράπεζες, εξοικονόμησε στο Δημόσιο περίπου 15 εκ. ευρώ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν σημαντικά οφέλη από την κατάργηση της κοστοβόρου και πολύπλοκης διαδικασίας διάθεσης στο κοινό (τήρηση ταμείων, ειδικοί κανόνες ασφαλείας καθώς τα σήματα φέρουν αξία), την εξάλειψη της δυνατότητας φοροδιαφυγής (κλοπή σημάτων, αναντιστοιχία σήματος με όχημα) και την αποσυμφόρηση των ΔΟΥ από τις πληρωμές και εκκαθαρίσεις τελών κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικά, 1 εκ. πληρωμές που πέρσι έγιναν στις ΔΟΥ, φέτος έγιναν μέσω των τραπεζών και των ΕΛΤΑ.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι η αλλαγή αυτή στηρίχθηκε σε εφαρμογές και διαδικτυακές υπηρεσίες που υλοποιήθηκαν με ίδιους πόρους από τη ΓΓΠΣ. Μέρος της υλοποίησης αποτελεί η υπηρεσία υπολογισμού τελών κυκλοφορίας που είναι προσβάσιμη από τις τράπεζες και το ευρύ κοινό μέσω διαδικτύου, ακόμη και από κινητά τηλέφωνα ή ταμπλέτες.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description ΚΩΣΤΑΣ ο ΝΟΤΙΗΟΕΙΡΩΤΗΣ | Ιανουαρίου 14, 2013 1:50 μ.μ. | Reply
ΜΑΛΑΚΙΕΣ... ήρθαν στο λογιστικό γραφείο που δουλεύω πάνω από 200 άτομα, για να τους τυπώσουμε τα έγγραφα να πάνε στις τράπεζες και ΕΛΤΑ. Μας πήραν τηλέφωνο για να εξηγήσουμε πάνω από 500 άτομα. το κράτος δηλαδή μετακύλησε το κόστος ( χαρτί μελάνι και εργατοώρες) στους ιδιώτες και πανηγυρίζει. Να μας πει από, τα 1080 εκατ. ευρώ του 2012 , πόσα πήγαν για να επισκευάσουν και συντηρήσουν το οδικό δίκτυο, ξέρει; μαλάκες.
image description ΛΟΓΙΣΤΗΣ | Ιανουαρίου 14, 2013 4:33 μ.μ. | Reply
Δεν έιναι αληθές οτι τα τέλη παρέμειναν τα ίδια με πέρσυ. Εχουμε αύξηση κατά μέσο όρο 8% έναντι των τελών του 2012 και άρα το εισπρακτικό αποτέλεσμα είναι χειρότερο από πέρσυ!
image description ΛΕΥΤΕΡΗΣ | Ιανουαρίου 14, 2013 4:28 μ.μ. | Reply
ΜΙΑ ΖΩΗ ΨΕΜΑ - ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ...............
ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ, ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΗΓΑΝ ΓΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ??? ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΧΘΕΣ ΔΙΕΣΧΙΣΑ ΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΟ ΑΜΦΙΘΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟ
ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ !!!! ΕΝΑ ΜΑΥΡΟ
ΧΑΛΙ ΜΕ ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ .
ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΛΟΓΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ - ΛΑΣΤΙΧΑ - ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΛΠ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ. ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΙ ΕΓΚΑΘΕΤΟΙ , ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΚΑΙ ΤΑ
ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ.
image description ANNA | Ιανουαρίου 14, 2013 6:06 μ.μ. | Reply
ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ. ΚΑΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ, ΠΙΚΡΑ.......... ΛΑΡΙΣΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 19 ΕΥΡΩ ΠΗΓΑΙΝΕ-ΕΛΑ.
image description stefanos_her | Ιανουαρίου 14, 2013 6:54 μ.μ. | Reply
Οι απώλειες των εσόδων του Κράτους από την τα Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων υπερβαίνουν τα 140 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στην Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Μαυραγάνης, οι απώλειες των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας της τελευταίας 5ετίας λόγω της κατάθεσης μεγάλου αριθμού πινακίδων από τους ιδιοκτήτες, υπερβαίνουν τα 140 εκ. ευρώ.

Για το έτος 2007, τέθηκαν σε ακινησία 51.045 οχήματα, το 2008 ο αριθμός τους ανήλθε στα 66.082 οχήματα, το 2009 κατατέθηκαν οι πινακίδες σε 136.320 οχήματα, το 2010 ο αριθμός τους ανήλθε στα 131.102 οχήματα ενώ μέσα στο 2011 το συγκεκριμένο νούμερο εκτοξεύτηκε στα 148.083 οχήματα.

Μέσα στο 2012 και έως τις 16 Ιανουαρίου, ο αριθμός των οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους ανέρχονταν ήδη στις 76.370 μονάδες.

Οι συνολικές απώλειες των δημοσιονομικών εσόδων από αυτή την εξέλιξη ανέρχονται στα 141.528.099,05 ευρώ.

Πηγή: Autotritipro.gr
image description temeteron | Ιανουαρίου 14, 2013 8:27 μ.μ. | Reply
Παιδιά, λυπηρό το ότι πολλοί από εμάς καταθέτουν πινακίδες και δεν έχουν να πληρώσουν λόγω ανεργίας και πολλών φόρων , αλλά ας μην γιουχάρουμε το γεγονός ότι πολλά πράγματα γίνονται ηλεκτρονικά πλέον..χρόνο μας γλιτώνουν και αν μη τι άλλο πατάνε και στα γραφεία μας κόσμος και ας μας κοστίζει κάτι , στην τελική πελάτες μπαίνουν όχι ζώα, όποιος θέλει χρεώνει κάτι μικρό..εδώ στην φωτοτυπία χρεώνουν πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι έχουν φωτοτυπικό στο γραφείο τους 0,05 ή 0,10, στα τέλη δεν θα χρεώσουν
Όσο γίνονται πιο ηλεκτρονικά τόσο ανάγκη θα υπάρχει για κάποιον που γνωρίζει (βλέπε λογιστή)
φιλικα
image description JIM | Ιανουαρίου 14, 2013 9:47 μ.μ. | Reply
Και γιατί να πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας? Δεν έχει επιβαρυνθεί ήδη (και μάλιστα αρκετά) η αγορά του αυτοκινήτου με ειδικούς φόρους ,τέλη ταξινόμησης ,πινακίδες ,φπα? Δεν επιβαρύνονται με φόρους ,χαρτόσημα κλπ τα ασφάλιστρα? Δεν πληρώνουμε διόδια? Δεν πληρώνουμε ειδικούς φόρους και φπα στα καύσιμα? Λαμόγια του σοβιετικού κράτους κα;τασπατάλησαν και συνεχίζουν να σπαταλούν τα χρήματα (από το υστέρημα πλέον) του ελληνικού λαού.
image description broster | Ιανουαρίου 14, 2013 9:38 μ.μ. | Reply
Και βέβαια αν ήξεραν πολλοί για την νέα έκτακτη εισφορά στα ΙΧ άνω των 1929 κ.ε. τότε θα γέλαγε και το παρδαλό κατσίκι .......
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο