Αποτελέσματα live αναζήτησης

Υπ. Οικ. - Ολοκλήρωση Β' φάσης του σχεδίου ενοποίησης των Δ.Ο.Υ.

  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                             
Tηλ.:  210-3332553/4
Fax: 210-3332559

Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Δελτίο Τύπου

Ολοκληρώθηκε η Β’ φάση του πολύμηνου σχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενοποίηση των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ), σύμφωνα με το οποίο από 14/01/2013 αναστέλλεται η λειτουργία 51 ΔΟΥ σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ παράλληλα ολοκληρώνονται οι διοικητικές ρυθμίσεις έτσι ώστε οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες.

Κατά τη Γ’ και τελευταία φάση του σχεδίου, θα ανασταλεί στις 18/03/2013 και η λειτουργία 20 ΔΟΥ που λειτουργούν στα νησιά. Με τον τρόπο αυτό θα εκπληρωθεί η μνημονιακή υποχρέωση για λειτουργία 120 ΔΟΥ σε επίπεδο χώρας εντός του 2013, έναντι των 290 ΔΟΥ που λειτουργούσαν το 2011, αφού ήδη, κατά την Α’ φάση του σχεδίου ενοποίησης (Οκτώβριος 2012) είχε ανασταλεί η λειτουργία 47 ΔΟΥ.

Η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία έγινε αυστηρά βασιζόμενη σε κριτήρια (Πίνακας 1):

• Οικονομικά, ήτοι τα έσοδα που συνέλεξαν οι Εφορίες κατά το 2011
• Διοικητικά, ώστε κάθε Νομός να έχει τουλάχιστον 1 ΔΟΥ στην Πρωτεύουσα. 

Ο Υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, δήλωσε: «Έγινε διεξοδική διαπραγμάτευση με την τρόικα για το θέμα των ΔΟΥ, ώστε από 90 ΔΟΥ που είχε δεσμευτεί η χώρα το 2011, να παραμείνουν τελικά 120 ΔΟΥ εν λειτουργία εντός του 2013. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι καταφέραμε την ίδρυση ενός Φορολογικού ΚΕΠ σε κάθε Δήμο, στον οποίο αναστέλλεται η λειτουργία της ΔΟΥ, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη προβεί σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του TAXISnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου. Επιπρόσθετα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο εντός του επόμενου διμήνου να είναι εφικτή η διεκπεραίωση των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ αποκλειστικά στις Τράπεζες. 

Τα Φορολογικά ΚΕΠ θα στεγάζονται σε κτήρια των ΟΤΑ, ώστε να επιτευχθούν συνέργειες και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας τους. Στα Φορολογικά ΚΕΠ οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν κάθε εργασία, για την οποία προσέρχονταν μέχρι σήμερα στις ΔΟΥ. 

Οι ενοποιημένες ΔΟΥ με τη συγκέντρωση του κατακερματισμένου προσωπικού μπορούν, πλέον, να εστιάσουν στο ουσιαστικό τους έργο που είναι η διενέργεια φορολογικών ελέγχων, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και τη συλλογή εσόδων για το Κράτος.


Συνημμένα

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης