Χριστουγεννιάτικες απορίες

Γιατί η μύτη του ταράνδου του Άγιου Βασίλη είναι κόκκινη;

Να εξηγήσουν που οφείλεται το έντονο κόκκινο χρώμα της μύτης του τάρανδου Ρούντολφ επιχείρησαν ερευνητές από την Ολλανδία και τη Νορβηγία. Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, που δημοσιεύτηκε στη χριστουγεννιάτικη έκδοση της επιθεώρησης British Medical Journal, οι μύτες των ταράνδων έχουν 25% περισσότερα αιμοφόρα αγγεία από τις ανθρώπινες.

Σύμφωνα με το econews.gr, οι ερευνητές μελέτησαν με μικροσκόπιο χειρός τη ρινική κοιλότητα έξι ανθρώπων και δύο ταράνδων.

Τα μικροσκοπικά αγγεία επιτρέπουν στον κοκκινομύτη Ρούντολφ να προσλαμβάνει περισσότερο οξυγόνο και να διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος αποβάλλοντας θερμότητα, καθώς οι τάρανδοι όταν τρέχουν δεν διαθέτουν ιδρωτοποιούς αδένες.

Αυξημένη ήταν επίσης η πυκνότητα των αδένων που παράγουν ρινική βλέννα, η οποία «βοηθά στη διατήρηση του βέλτιστου ρινικού κλίματος στις μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες».

Κοινώς η μύτη του ταράνδου Rangifer tarandus του επιτρέπει να επιβιώνει στις παγωμένες συνθήκες που επικρατούν στη Λαπωνία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για να μοιράσει δώρα σε 100 εκατ. σπίτια ο Άγιος Βασίλης, ο Ρούντολφ θα έπρεπε να ταξιδέψει με ταχύτητα 1040 χλμ/ώρα.

---------

Η αστρονομική ερμηνεία του Αστέρα της Βηθλεέμ

Για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε το ερώτημα της εμφάνισης ή όχι του «αστέρα της Βηθλεέμ», αλλά και της επιστημονικής ερμηνείας του φαινομένου, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τον καθορισμό της χρονολογίας γέννησης του Ιησού. Στη συνέχεια, με βάση τις υπάρχουσες ιστορικές αναφορές, και την αστρονομική μας γνώση, να ελέγξουμε όλες τις πιθανές ερμηνείες που αφορούν το αστρονομικό αντικείμενο που ονομάζουμε «αστέρα της Βηθλεέμ» ή «άστρο των Χριστουγέννων».

Η δημιουργία ημερολογίου με αφετηρία τη γέννηση του Ιησού προτάθηκε για πρώτη φορά το 532 μ.Χ, όταν ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός κάλεσε τον Διονύσιο τον μικρό (εκκλησιαστικό συγγραφέα) να συγκροτήσει ημερολόγιο και να καθορίσει το έτος γέννησης του Ιησού. Εκείνος όρισε ως έτος Ενσαρκώσεως το 1μ.Χ, το οποίο αντιστοιχούσε στο έτος 754 από την κτίση της Ρώμης, καθώς έτσι γίνονταν η έως τότε χρονολόγηση.

Ο Διονύσιος ο μικρός έκανε και ιστορικά και μαθηματικά λάθη στους υπολογισμούς του. Αξίζει να αναφέρουμε την παράληψη του έτους μηδέν στο νέο ημερολόγιο, αφού σε εκείνη την εποχή ήταν άγνωστη η χρήση των αλγεβρικών αριθμών. Η χρήση των αραβικών αριθμών και του μηδενός εμφανίζεται στην Ευρώπη μόλις το 1134μ.Χ.

Οι έρευνες των ιστορικών και θεολόγων έχουν καταλήξει σήμερα να τοποθετούν τη Γέννηση του Ιησού στο 6 – 7 π.Χ. Η δε ημερομηνία της 25ης Δεκεμβρίου δεν προέκυψε από μαθηματικούς υπολογισμούς. Αποτέλεσε αρχικά απόφαση του πάπα Ιουλίου ο οποίος θέλησε να αντικαταστήσει, με τα Χριστούγεννα, την σημαντικότερη ειδωλολατρική γιορτή του Μίθρα, όπου οι λάτρεις του γιόρταζαν την «γέννηση του αήττητου ήλιου» και την διάβασή του ηλίου από το χειμερινό ηλιοστάσιο.

Γραπτές μαρτυρίες για τον «αστέρα» της Βηθλεέμ συναντάμε μόνο στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, όσον αφορά τα «κανονικά» ευαγγέλια, αυτά δηλαδή που η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί αποδεκτά και αξιόπιστα. Αντίστοιχες αναφορές βρίσκουμε και σε κάποια από τα λεγόμενα «απόκρυφα» ευαγγέλια, τα οποία είναι μεταγενέστερα των τεσσάρων «κανονικών». Συγκεκριμένα αναφορές υπάρχουν στα: «πρωτευαγγέλιο» του Ιακώβου, ευαγγέλιο του ψευδo-Ματθαίου, αραβικό ευαγγέλιο της νηπιακής ηλικίας του Σωτήρος, αρμενική βίβλος της παιδικής ηλικίας του Σωτήρος και συριακό χειρόγραφο S.
 Ας δούμε λοιπόν σε ποια εδάφια και με ποιο τρόπο αναφέρεται ο ευαγγελιστής Ματθαίος τον «αστέρα» και την παρατήρησή του (κεφ. Β εδαφ. 1-12): «ἰδοὺ μάγοι ἀπὸ ἀνατολῶνπαρεγένοντο εἰς Ἱεροσόλυμα» / «εἴδομεν γὰρ αὐτοῦ τὸν ἀστέρα ἐν τῇ ἀνατολῇ καὶ ἤλθομεν προσκυνῆσαι αὐτῷ» / «τότε Ἡρῴδης λάθρᾳ καλέσας τοὺς μάγους ἠκρίβωσεν παρ' αὐτῶν τὸν χρόνον τοῦ φαινομένου ἀστέρος» / «ἐπορεύθησαν· καὶ ἰδοὺ ὁ ἀστὴρ ὃν εἶδον ἐν τῇ ἀνατολῇ προῆγεν αὐτοὺς ἕως ἐλθὼν ἐστάθη ἐπάνω οὗ ἦν τὸ παιδίον».

Ποιοι όμως ήταν οι μάγοι που παρατήρησαν τον «αστέρα»; Η λέξη «magus» έχει προέλευση ιρανική ή ασσυριακή και σημαίνει δάσκαλος, σοφός. Ενδέχεται επίσης να προέρχεται και από την ελληνική λέξη «μέγας». Οι μάγοι ήταν οι αστρονόμοι της εποχής, επομένως αξιόπιστοι παρατηρητές του ουρανού, γι’ αυτό και τους εμπιστεύθηκε ο βασιλιάς Ηρώδης. Παράλληλα υπήρξαν αποκρυφολόγοι και αστρολόγοι. Στην Ελλάδα ήκμασαν από τα ορφικά έτη, στη δε Ανατολή υπήρξαν ιερείς της Ζωροαστρικής θρησκείας. Οι μάγοι της Γεννήσεως μπορεί να ήταν είτε Άραβες με καταγωγή από την Πέτρα, είτε  Πέρσες. Η δεύτερη άποψη είναι η επικρατέστερη.

Στην συνέχεια (έχει γίνει και νωρίτερα) όπου αναφέρουμε τη λέξη «αστέρας» εννοούμε οποιοδήποτε αστρονομικό αντικείμενο, διότι ενδέχεται να είναι πλανήτης ή κομήτης και όχι απαραίτητα κάποιος απλανής. Ο «αστέρας», καθώς τον περιγράφουν οι γραφές διαθέτει δύο βασικά χαρακτηριστικά: τη «κίνηση» (ὁ ἀστὴρ ὃν εἶδον ἐν τῇ ἀνατολῇ προῆγεναὐτοὺς) και τη «στάση» πάνω στην ουράνια σφαίρα (ἕως ἐλθὼν ἐστάθη ἐπάνω οὗ ἦν τὸ παιδίον). Οπότε το αστρονομικό αντικείμενο που αναζητούμε πρέπει να πληροί τα παραπάνω δεδομένα.

Στη συνέχεια αναφέρουμε όλες τις πιθανές ερμηνείες σχετικά με την ταυτότητα του ουρανίου σώματος, ξεκινώντας από τις λιγότερο πιθανές και καταλήγοντας σε αυτές με τις ισχυρότερες πιθανότητες.

Διάττοντας αστέρας, βροχή διαττόντων ή βολίδα:

Οι μεμονωμένοι διάττοντες (πεφταστέρια) αποτελούν και αποτελούσαν συνήθη αστρονομικά φαινόμενα. Ακόμα και ένας βοσκός στην αρχαιότητα ήταν ικανός να παρατηρήσει την πτώση ενός διάττοντα, χωρίς να εντυπωσιαστεί ή να την θεωρήσει σπάνιο φαινόμενο. Πρόκειται για ένα φαινόμενο περιορισμένης χρονικής διάρκειας (της τάξης των λίγων δευτερολέπτων) το οποίο δεν έρχεται σε συμφωνία με την αναφορά των γραφών ότι οι μάγοι το παρακολουθούσαν στη διάρκεια του ταξιδιού τους από τη χώρα τους προς την Ιουδαία. Επιπλέον, η πτώση ενός διάττοντα δεν πληροί τα παρατηρησιακά δεδομένα της «κίνησης» και της «στάσης», που αναφέραμε νωρίτερα.

Μια βροχή διαττόντων αποτελεί σίγουρα πιο εντυπωσιακό φαινόμενο, εφόσον καθορίζεται από ένα ακτινοβόλο σημείο στον ουρανό, απ’ όπου φαίνεται να ξεκινούν οι διάττοντες τη πορεία τους. Η διάρκεια μιας βροχής διαττόντων δεν υπερβαίνει τις 5 με 10 νύχτες στον ουρανό. Μια τέτοια παρατήρηση επομένως δεν συμβιβάζεται με το δεδομένο της παρουσίας του αστέρα των μάγων για αρκετούς μήνες στον ουρανό.

Η εκδοχή της βολίδας επίσης εμφανίζεται ανίσχυρη διότι, παρότι μπορεί να αποτελεί φαινόμενο εξαιρετικής λαμπρότητας, καθώς θρυμματίζεται στην πτώση του στην ατμόσφαιρα της Γης  (μπορεί να υπερβεί ακόμα και την λαμπρότητα της σελήνης) ο χρόνος ζωής της δεν υπερβαίνει τις μερικές δεκάδες δευτερολέπτων.

Κομήτης:

Ο κομήτης αποτέλεσε από την εποχή του Ωριγένη (248μ.Χ) πολύ ισχυρό υποψήφιο για τον «αστέρα των Χριστουγέννων». Διότι ένας κομήτης μπορεί να παρατηρηθεί για αρκετούς μήνες στον ουρανό, κινείται σχετικά με τους απλανείς αστέρες, αλλάζει θέση ως προς τον ήλιο και παρουσιάζει στάσεις όπως και οι πλανήτες. Η λαμπρότητά του μπορεί να τον κάνει ορατό ακόμα και την ημέρα. Επομένως ένας κομήτης ικανοποιεί τις απαιτήσεις της «κίνησης», της «στάσης» και της επί μήνες παραμονής του στον ουρανό. Όσον αφορά τους κομήτες της προχριστιανικής περιόδου γνωρίζουμε σχετικά με  την διέλευση κομήτη το 17 π.Χ ο οποίος παρατηρήθηκε στις χώρες της Μεσοποταμίας και για τον κομήτη του Halley που πέρασε το 12 π.Χ. Οι χρονολογίες αυτές όμως απέχουν από τα έτη 6 και 7π.Χ όπου σήμερα τοποθετείται η γέννηση του Ιησού. Υπάρχει μια ακόμα κινέζικη καταγραφή, στην επίσημη ιστορία της δυναστείας των Χαν, και αναφέρεται σε παρατήρηση κομήτη το 5 π.Χ στον αστερισμό του Καρκίνου. Η παρατήρηση αυτή όμως αμφισβητείται αν σίγουρα αφορά κομήτη, καινοφανή αστέρα, ή ακόμα και λαμπρή βολίδα. Η περιγραφή που έχει διασωθεί δεν οδηγεί σε σαφή ερμηνεία του φαινομένου. Ισχυρό επιχείρημα κατά της υπόθεσης του κομήτη είναι ότι οι κομήτες ανέκαθεν θεωρούνταν κακοί οιωνοί: προάγγελοι πολέμων, λοιμών, επαναστάσεων, φυσικών καταστροφών, επομένως δύσκολα θα συνδυάζονταν με την γέννηση ενός βασιλιά.

Οι αρχαίοι αστρονόμοι γνώριζαν ότι υπάρχουν ορισμένοι αστέρες οι οποίοι έλαμπαν ξαφνικά με μεγάλη λαμπρότητα στον ουρανό. Στη συνέχεια έφθινε η λαμπρότητά τους, ώσπου μετά ορισμένο διάστημα δεν ήταν ορατοί. Τους ονόμαζαν «νέους» αστέρες και επρόκειτο για καινοφανείς ή υπερκαινοφανείς αστέρες. Οι φυσικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό αυτών των αστέρων και οδηγούν στην μεγάλη αύξηση της λαμπρότητάς τους αποτελούν γνώση της σύγχρονης Αστροφυσικής που ένας αρχαίος αστρονόμος δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει. Ένας καινοφανής αστέρας προέρχεται από αστέρα διπλού συστήματος ο οποίος εκρήγνυται επαναληπτικά έλκοντας ύλη από τον συνοδό του. Ο υπερκαινοφανής αποτελεί ένα από τα τελευταία στάδια εξέλιξης στην ζωή ενός αστέρα μεγάλης μάζας, ο οποίος προκαλεί θερμοπυρηνική έκρηξη εκτινάσσοντας μεγάλο μέρος του υλικού του στο διάστημα, αφήνοντας υπόλειμμα ύλης στο περιβάλλοντα χώρο (εικόνα 2). Το 134 π.Χ ο Ίππαρχος παρατήρησε «νέο» αστέρα στον αστερισμό του Σκορπιού. Υπάρχει  αναφορά για αντίστοιχη παρατήρηση το 107 μ.Χ στον αστερισμό των Διδύμων. Παρατήρηση nova ή supernova αστέρα κοντά στο έτος μηδέν δεν υπήρξε. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται να συνέβη και να παρατηρήθηκε μόνο από τους μάγους. Διότι αποτελούσε και θέμα τύχης για τους αρχαίους αστρονόμους η ξαφνική εμφάνιση και παρατήρηση τέτοιου αστέρα. Από την άλλη πλευρά όμως οι nova είναι απλανείς αστέρες και δεν κινούνται ούτε και παρουσιάζουν στάσεις στην ουράνια σφαίρα. Συνεπώς μια παρατήρηση καινοφανούς δεν θα ήταν συνεπής με τις μαρτυρίες των γραφών.

Πλανήτης:

Από την αρχαιότητα οι αστρονόμοι γνώριζαν πολύ καλά τον τρόπο που κινούνται οι πλανήτες στην ουράνια σφαίρα. Οι γνωστοί τότε πλανήτες ήταν οι Ερμής, Αφροδίτη, Άρης, Κρόνος και Δίας. Θεωρώντας την Γη ακίνητη (γεωκεντρικό σύστημα) παρατηρούμε τους πλανήτες να κινούνται πάνω στην ουράνια σφαίρα, ως προς τους απλανείς, άλλοτε από την δύση προς την ανατολή (ορθή κίνηση) και άλλοτε από την ανατολή προς τη δύση (ανάδρομη κίνηση). Τα σημεία που αλλάζει η κίνησή τους από ορθή σε ανάδρομη ονομάζονται στηριγμοί ή στάσεις. Η θεωρία κάποιου πλανήτη ως αστέρα της Βηθλεέμ υπήρξε πολύ ισχυρή συγκεντρώνοντας πολλά επιχειρήματα υπέρ της. Οι πλανήτες είναι φωτεινά ουράνια σώματα και ικανοποιούν τα κριτήρια της «κίνησης» και της «στάσης» στον ουρανό, ερχόμενοι σε συμφωνία και με την περιγραφή του ευαγγελιστή Ματθαίου. Υπάρχει θεωρία που ορίζει τον πλανήτη Δία ως αστέρα της Βηθλεέμ, ο οποίος βρέθηκε σε στάση το 7π.Χ, και μάλιστα στην κορυφή του ζωδιακού φωτός. Το ζωδιακό φως εμφανίζεται σαν ένα διάχυτο φως στον ορίζοντα λίγο μετά το λυκόφως ή λίγο πριν από το λυκαυγές. Προέρχεται από την σκέδαση του ηλιακού φωτός από τα μόρια της μεσοπλανητικής σκόνης και είναι ορατό μόνο τις εξαιρετικά σκοτεινές νύχτες, δίνοντας την εικόνα ενός κώνου φωτός (εικόνα 3). Αν λοιπόν ένα φωτεινό ουράνιο σώμα, όπως ένας πλανήτης, τύχει να βρεθεί στην κορυφή του ζωδιακού φωτός δίνει την εντύπωση ότι το φως προέρχεται από αυτό το σώμα.

Σύνοδος πλανητών:

Μια σημαντική μελέτη για την ερμηνεία του αστέρα της Βηθλεέμ ξεκίνησε ο αστρονόμος Johannes Kepler στις αρχές του 17ου αι., ο οποίος αναφέρθηκε σε σύνοδο πλανητών. Στη διάρκεια μιας συνόδου πλανητών κάποιοι πλανήτες φαίνονται να βρίσκονται σε μια περιορισμένη περιοχή του ουρανού. Μπορεί μάλιστα να βρεθούν τόσο κοντά, ώστε να μην ξεχωρίζουν ως δύο σώματα, αλλά ως ένα μεγάλης λαμπρότητας. Ο Kepler υπολόγισε ότι το 7 π.Χ οι πλανήτες Δίας και Κρόνος ήρθαν σε σύνοδο τρεις φορές. Πράγματι, υπολογίζοντας σήμερα την θέση των πλανητών στον ουρανό της Βηθλεέμ στο διάστημα 6-7 π.Χ γνωρίζουμε ότι οι Δίας και Κρόνος βρέθηκαν σε σύνοδο τρεις φορές το 7 π.Χ στον αστερισμό των Ιχθύων. Οπότε στη διάρκεια εκείνου του έτους πλησίαζαν και απομακρύνονταν ο ένας του άλλου, ερχόμενοι σε σύνοδο τρεις φορές. Το επόμενο έτος, το 6π.Χ τους πλησίασε και ο πλανήτης Άρης στην ίδια περιοχή του ουρανού. Η τριπλή αυτή σύνοδος Δία – Κρόνου το 7π.Χ παρατηρήθηκε πράγματι και τότε από Βαβυλώνιους αστρονόμους, καθώς αναφέρεται σε κείμενο γραμμένο σε νεο-βαβυλωνιακή σφηνοειδή γραφή, το οποίο βρέθηκε στη Βαβυλώνα και προέρχεται από την αστρολογική σχολή της Σιππάρ. Το φαινόμενο μάλιστα το παρακολουθούσαν επί μήνες.

Η επικρατέστερη λοιπόν θεωρία σήμερα για τον αστέρα της Βηθλεέμ αποτελεί η τριπλή σύνοδος Δία και Κρόνου του 7 π.Χ.

----------

Υπάρχει ο Άγιος Βασίλης ;

Επιτέλους, η οριστική απόδειξη αν υπάρχει ή όχι ο Αη-Βασίλης. Επιστημονικές έρευνες που έγιναν από το περίφημο επιστημονικό περιοδικό Spy. Αντίθετες απόψεις και επιχειρήματα. Ο Αη-Βασίλης υπάρχει τελικά ;

Ναι, Βιρτζίνια, o άγιος Βασίλης υπάρχει
(Σημείωμα του εκδότη Francis P. Church, New York Sun, 1897)

Είμαι 8 χρόνων. Μερικοί από τους μικρούς μου φίλους λένε ότι δεν υπάρχει Αη-Βασίλης. Ο μπαμπάς μου λέει "Αν το βλέπεις στον ήλιο, υπάρχει". Παρακαλώ, πείτε μου την αλήθεια, υπάρχει ο άγιος Βασίλης;

Virginia O'Hanlon

Βιρτζίνια, οι φίλοι σου κάνουν λάθος. Έχουν επηρεασθεί από τον σκεπτικισμό της εποχής μας. Δεν πιστεύουν παρά μόνο ό,τι βλέπουν. Νομίζουν ότι τίποτα δεν υπάρχει αν δεν μπορούν να το αντιληφθούν με το μικρό τους το μυαλό. Όλα τα μυαλά Βιρτζίνια, ανεξάρτητα από το αν είναι μεγάλων ανθρώπων ή παιδιών, είναι μικρά. Σ΄αυτό το τεράστιο σύμπαν ο άνθρωπος είναι ένα μικρούτσικο έντομο, ένα μυρμήγκι, όσον αφορά την διάνοιά του, σε  σχέση με τον απέραντο κόσμο γύρω του, όπως μετριέται με την έλλογη ικανότητά του να συλλάβει  όλη την αλήθεια και τη γνώση.
Ναι, Βιρτζίνια, ο άγιος Βασίλης υπάρχει.

Υπάρχει όπως σίγουρα υπάρχει η αγάπη και η γενναιοδωρία και η ευλάβια και ξέρεις ότι σ΄αγκαλιάζουν  και δίνουν στη ζωή σου ομορφιά και χαρά. Αλοίμονο! πόσο ζοφερός θα ήταν ο κόσμος μας αν δεν υπήρχε ο Αη-Βασίλης. Θα ήταν τόσο ζοφερός όσο αν δεν υπήρχαν Βιρτζίνιες. Δεν θα υπήρχε η αγνή πίστη των παιδιών, η ποίηση, η φαντασία που κάνει υποφερτή την ύπαρξή μας. Δε θα είχαμε χαρά παρά μόνο με τις αισθήσεις  και την όραση.  Το εξωτερικό φως με το οποίο η παιδικότητα γεμίζει τον κόσμο θα σβύσει.

Δεν πιστεύεις στον Αη-Βασίλη! Μπορεί επίσης να μη πιστεύεις τις νεράιδες. Μπορεί να πείσεις τον μπαμπά σου να προσλάβει  ανθρώπους να παρακολουθούν όλες τις καμινάδες την παραμονή των Χριστουγέννων γιά να πιάσουν τον Αη-Βασίλη, αλλά ακόμη και αν δεν το δεις να κατεβαίνει, τι θα αποδείκνυε αυτό; Κανένας δεν βλέπει τον Αη-Βασίλη αλλά αυτό δεν είναι απόδειξη ότι δεν υπάρχει ο Αη-Βασίλης. Τα πιό σπουδαία πράγματα στον κόσμο είναι εκείνα τα οποία ούτε οι μεγάλοι ούτε τα παιδιά μπορούν να δουν. Είδες ποτέ νεράιδες να χορεύουν στα ξέφωτα; Σίγουρα όχι, αλλά αυτό δεν είναι απόδειξη ότι δεν υπάρχουν. Κανένας δεν μπορεί να αντιληφθεί ή να φανταστεί όλα τα θαύματα που είναι αόρατα και δεν μπορείς να τα δεις στον κόσμο.

Μπορείς να χωρίσεις τα τμήματα μιας παιδικής κουδουνίστρας και να δεις τι είναι αυτό που κάνει το θόρυβο, αλλά υπάρχει ένα πέπλο που καλύπτει τον αόρατο κόσμο, το οποίο ούτε ο δυνατότερος άνθρωπος, ούτε η συνενωμένη δύναμη των δυνατότερων ανθρώπων που έχουν ζήσει δεν θα μπορούσαν να το τραβήξουν. Μόνο η πίστη, η ποίηση, η αγάπη, η φαντασία μπορούν να τραβήξουν αυτήν την κουρτίνα και να δει και να περιγράψει την υπερφυσική ομορφία και δόξα πίσω της. Είναι όλα πραγματικά; Α, Βιρτζίνια, σ΄αυτόν τον κόσμο δεν υπάρχει τίποτα πραγματικό και μόνιμο.

Δεν υπάρχει Αη-Βασίλης; Δόξα το θεό ζει και θα ζει για πάντα. Μετά από χιλιάδες χρόνια από τώρα Βιρτζίνια, ίσως 10 φορές 10.000 χρόνια από τώρα, θα συνεχίσει να δίνει χαρά στην καρδιά των παιδιών.

Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένος ο Καινούριος Χρόνος.

Το σημείωμα αυτό πρωτοδημοσιεύθηκε στη New York Sun το 1897, σχεδόν πριν εκατό χρόνια, και ανατυπωνόταν κάθε χρόνο μέχρι το 1949 όταν σταμάτησε να εκδίδεται η εφημερίδα.

Ο Αη-Βασίλης υπάρχει;
(Επιτέλους, η οριστική απόδειξη αν  υπάρχει ή όχι ο Αη-Βασίλης. Επιστημονικές έρευνες που έγιναν από το περίφημο επιστημονικό περιοδικό Spy - Ιανουάριος 1990).

1. Κανένα γνωστό είδος ελαφιών δεν πετά. ΑΛΛΑ υπάρχουν 300.000 είδη ζώντων οργανισμών που δεν έχουν ταξινομηθεί και εφόσον είναι έντομα και μικρόβια, αυτό δεν αποκλείει ΟΡΙΣΤΙΚΑ ότι δεν υπάρχουν ιπτάμενα  ελάφια τα οποία μόνο ο Αη-Βασίλης έχει δει.

2. Υπάρχουν 2 δισεκατομύρια παιδιά (άτομα κάτω των 18 ετών) στον κόσμο.  ΑΛΛΑ δεδομένου ότι ο Αη-Βασίλης (προφανώς) δεν έχει σχέση με Μουσουλμάνους, Ινδουιστές, Εβραίους και Βουδιστές, αυτό ελαττώνει το φόρτο εργασίας στο 15% του συνόλου-378 εκατομύρια σύμφωνα το το Γραφείο Παρακολούθησης του Πληθυσμού. Με μέσο όρο (απογραφή) 3,5  παιδιά ανά οικογένεια, έχουμε 91.8 εκατομύρια σπίτια. Υποθέτουμε ότι στο καθένα υπάρχει ένα καλό παιδί.

3. Ο Αη-Βασίλης έχει 31 ώρες  τα Χριστούγεννα για να δουλέψει, χάρη στις διαφορετικές ωριαίες ζώνες και την περιστροφή της γής, υποθέτωντας ότι ταξιδεύει από την ανατολή προς τη δύση(πράγμα που φαίνεται λογικό). Έτσι έχουμε 822,6 επισκέψεις ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε ένα χριστιανικό σπιτικό  με καλά παιδιά, ο Αη-Βασίλης έχει 1/1000  του δευτερολέπτου για να παρκάρει, να πηδήξει από το έλκηθρο, να μπει από την καμινάδα, να γεμίσει τις κάλτσες, να μοιράσει τα υπόλοιπα δώρα κάτω από το δένδρο, να φάει τα κεράσματά του, να ανέβει πάνω την καμινάδα, να μπει στο έλκηθρό του και να πάει στο επόμενο σπίτι. Υποθέτοντας ότι αυτές οι 91,8 εκατομύρια στάσεις είναι εξίσου μοιρασμένες στη γη (το οποίο ξέρουμε ότι είναι λάθος αλλά για λόγους υπολογισμού θα το δεχτούμε), μιλάμε για περίπου 1,3 χιλιόμετρα  ανά σπιτικό, ένα συνολικό ταξίδι  140 εκατομυρίων χιλιομέτρων, χωρίς να υπολογίζουμε τις στάσεις που οι περισσότεροι από μας πρέπει να κάνουμε τουλάχιστον μια φορά στις 31 ώρες, συν το φαγητό και άλλα πράγματα.

4. Αυτό σημαίνει ότι το έλκηθρο του Αη-Βασίλη κινείται με 1.040 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο, 12.500 φορές την ταχύτητα του ήχου. Για λόγους σύγκρισης, το ταχύτερο   όχημα που έφτιαξε ο άνθρωπος στη γή, το διαστημόπλοιο Οδυσσεύς, κινείται με  27,4 μίλια το δευτερόλεπτο - ένα συνηθισμένο ελάφι μπορεί να τρέξει με 25χιλιόμετρα την ώρα.

5. Το φορτίο του έλκηθρου προσθέτει ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο. Αν υποθέσουμε ότι κάθε παιδί δεν παίρνει τίποτα παραπάνω από ένα μέσου μεγέθους  σετ  Lego (500 γραμμάρια), το έλκηθρο μεταφέρει  189.000 τόνους, χωρίς να λογαριάζουμε τον Αη-Βασίλη, που περιγράφεται ως υπέρβαρος. Στη Γη ένα συνηθισμένο ελάφι δεν μπορεί να σύρει παραπάνω απο 140 κιλά. Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι "το ιπτάμενο ελάφι" (βλέπε σημείο #1) θα μπορούσε να σύρει ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΣ το κανονικό ποσό, δεν μπορούν  8 ελάφια να κάνουν τη δουλειά ή ακόμη 9. Χρειαζόμαστε 135.000 ελάφια. Αυτό αυξάνει το φορτίο - χωρίς να  υπολογίζουμε ακόμη το βάρος του έλκηθρου -  στους  210.000 τόνους. Πάλι, γιά λόγους σύγκρισης - αυτό είναι  τέσσερις φορές το βάρος του Queen Elizabeth.

6. 210.000 τόνοι που ταξιδεύουν με 1040 χιλιόμετρα το δευτερόπλεπτο δημιουργούν μια τεράστια αντίσταση αέρος - αυτή θα θέρμαινε τα ελάφια στο ίδιο βαθμό μ΄ένα διαστημόπλοιο που εισέρχεται στην γήινη ατμόσφαιρα. Το πρώτο ζευγάρι των ελαφιών θα αποροφούσε  14,3 τετράκις εκατομύρια joule  ενέργειας. Ανά δευτερόλεπτο. Το καθένα. Σε συντομία, θα  φλεγόταν άμεσα, προκαλώντας έκρηξη σ΄αυτά που ήταν πίσω τους και θα δημιουργούσαν εκωφαντικές εκρήξεις στο πέρασμα τους. Όλη η ομάδα των ελαφιών θα  εξαερωνόταν  μέσα σε 4,26 εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Άγιος Βασίλης εν τω μεταξύ  θα υφίστατο σε μια φυγόκεντρο δύναμη  17.500,06 φορές μεγαλύτερη της βαρύτητας. Ένας Αη-Βασίλης 120 κιλών (που είναι σχετικά αδύνατος) θα κολούσε  στην πλάτη του έλκηθρου με μια δύναμη 1.959.016 κιλών.

Πηγές : tvxs.gr - asxetos.gr