Αποτελέσματα live αναζήτησης

Προτάσεις επί του νέου φορολογικού νομοσχεδίου από την Οικονομική Θεσσαλονίκης .

6 Δεκέμβριου 2012 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε.Π.Ε.
ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΛΑΕΡΤΟΥ 22 ΤΚ 55535 – ΘΕΣ/ΝΙΚΗ (ΤΘ 6030-ΤΚ 57001)
                   CAPITAL TRADE CENTER, ΚΤΙΡΙΟ Α
ΤΗΛ.ΚΕΝΤΡΟ:  (2310) 866 388, ΦΑΞ: (2310) 823 737     
e-mail: [email protected]   

Θεσσαλονίκη, 05/12/2012

ΠΡΟΣ:    Πρωθυπουργό, κο Αντ. Σαμαρά
    Υπουργό Οικονομικών, κο Ι. Στουρνάρα
    Υφυπουργό Οικονομικών κο Γ. Μαυραγάνη
    Αρχηγό αξ/κής αντ/σης, κο Αλ. Τσίπρα
    Αρχηγό ΠΑΣΟΚ, κο Ε. Βενιζέλο
    Αρχηγό ΔΗΜΑΡ, κο Φ. Κουβέλη
    Αρχηγό ΑΝΕΞ.ΕΛΛ., κο Π. Καμμένο
    Γ.Γ.  ΚΚΕ, κα Αλ. Παπαρήγα

ΚΟΙΝ:    ΠΟΦΕΕ
    ΕΦΕΕΘ
    ΑΚΙΟΕ
    ΣΟΛΘ
    Συναδέλφους


    Κε Πρωθυπουργέ, κοι Υπουργοί, κκ Αρχηγοί των κομμάτων, Συνάδελφοι,
     Μετά από μήνες κυοφορίας του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, αντιληφθήκατε ότι οι άνθρωποι, που εσείς θεωρείτε ότι σας βοηθούν στην λήψη απόφασης για το φορολογικό, το μόνο που στοχεύουν είναι σε κάθε περίπτωση η διαιώνιση ενός δύσκαμπτου και αναποτελεσματικού φορολογικού συστήματος, που εξασφαλίζει ότι οι ίδιοι ως ειδικοί θα συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και προς το δημόσιο αλλά και προς τους επαγγελματίες (βλέπε έκδοση βιβλίων και συνεχή σεμινάρια).    
    Θα πρέπει τώρα, που θεωρητικά αναλάβατε εσείς να προσδιορίσετε τους όρους του νέου φορολογικού, να γνωρίζετε τα δεδομένα σας, ούτως ώστε εύκολα και αβίαστα πλέον να φτάσετε στους στόχους σας, που όπως διακηρύσσετε είναι ένα απλό, δίκαιο, αποτελεσματικό και αναπτυξιακό φορολογικό νομοσχέδιο με όσο το δυνατόν ευρύτερη βάση και χαμηλότερους συντελεστές. Θεωρώ ότι ήδη έχετε σε μεγάλο ποσοστό αυτά τα εργαλεία, που θα σας επιτρέψουν επίτευξη των στόχων σας.
Αυτά είναι :
1)    Οι ολοένα αυξανόμενες δυνατότητες διασταυρώσεων του συστήματος elenxis.
2)    Η επίσπευση, μέσω του φορολογικού εισαγγελέα, ελέγχων σε τραπεζικούς λογαριασμούς καθώς επίσης και η δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών με άλλα Υπουργεία Οικονομικών.
3)    Ο ολοένα αυξανόμενος έλεγχος της διακίνησης του χρήματος.
4)    Η σχετικά άμεση υλοποίηση του ηλεκτρονικού τιμολογίου.
Όλα αυτά είναι εργαλεία καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και πάταξης της διαφθοράς, στο βαθμό που απομακρύνει τον ελεγκτικό μηχανισμό από τον ελεγχόμενο, παρόλα ταύτα είναι εργαλεία που δεν προλαμβάνουν αλλά θεραπεύουν το πρόβλημα. Γι’ αυτό θεσπίστηκε για πρώτη φορά και ο πρωτογενής έλεγχος, που διασφαλίζει την πρόληψη της φοροδιαφυγής μέσω του φορολογικού πιστοποιητικού, που- θεωρητικά- κάθε επιχείρηση θα ήταν υποχρεωμένη να εκδίδει μετά από τον έλεγχο του αρμοδίου ελεγκτή και πάλι όμως παρενέβησαν τα συμφέροντα και μετέτρεψαν ένα από τα ουσιαστικότερα μέτρα της πάταξης της φοροδιαφυγής σε μέτρο αύξηση των εσόδων ενός ολιγομελούς επαγγελματικού κλάδου.
    
    Παράλληλα εκδόθηκε από τον Υπουργείο Οικονομικών η 1196 εγκύκλιος (επισυνάπτεται) ένα μνημείο ασάφειας, που ορίζει ότι ο λογιστής είναι υποχρεωμένος να υποπτευθεί τον πελάτη του και να τον αναφέρει στην Αρχή του  άρθρου 7 του Ν. 3691/2008. Αυτό επιτρέπει στον κάθε δημόσιο ελεγκτικό μηχανισμό να θεωρήσει ότι ο λογιστής ήταν υποχρεωμένος να υποπτευθεί και άρα να αναφέρει, αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει και σε κακόβουλους λογιστές να εκβιάζουν τους φορολογούμενους. Αντίθετα, αν προβλεπόταν καθολικότητα στο μέτρο του φορολογικού πιστοποιητικού και εκδιδόταν από τους υπεύθυνους- ούτως ή άλλως -λογιστές, τότε η εγκύκλιος 1196 θα ήταν περιττή, αφού πλέον ο έλεγχος θα επέτρεπε στον λογιστή να αναφέρει όχι υποψίες αλλά βεβαιότητες.

    Στο φορολογικό πιστοποιητικό θα πρέπει να προβλέπεται και τεκμηρίωση του αποτελέσματος δηλαδή του κέρδους ή της ζημίας και αυτό μπορεί να γίνει απλά αν θεσμοθετηθεί ο εταιρικός τραπεζικός λογαριασμός, όπου θα πρέπει να περνάει μέσα το σύνολο των εισπράξεων και των πληρωμών της επιχείρησης, τότε ο λογιστής θα έχει την δυνατότητα πολύ εύκολα στο διπλογραφικό σύστημα, αλλά σχετικά εύκολα και στο απλογραφικό σύστημα να τεκμηριώνει την ζημία ή τα κέρδη της επιχείρησης. Δηλαδή η ζημία θα πρέπει να υπόκειται σε πόθεν έσχες, διότι θα πρέπει ή να υπάρχουν οφειλές ή θα πρέπει να έχουν καταβληθεί εξ ιδίων πόρων, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει η ζημία να τεκμηριώνεται κατά την υποβολή της δήλωσης. Το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει και στα κέρδη, το ύψος των κερδών θα πρέπει να καλύπτεται από αντίστοιχες επενδύσεις ή αναλήψεις ή τέλος από πιστώσεις, σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να τεκμηριώνεται το ύψος των κερδών σε συνάρτηση με τους ανωτέρω παράγοντες. Αν αυτό αποφασισθεί να είστε σίγουροι ότι θα έχετε την δυνατότητα άμεσα να μειώσετε τους φορολογικούς συντελεστές, γεγονός που μπορεί να προβλεφθεί και στο προς κατάθεση φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο να θέτει στόχους, που εφόσον επιτευχθούν οι συντελεστές θα μπορεί αντίστοιχα να μειωθούν, δηλαδή να γίνει στόχος του συνόλου του πληθυσμού η πάταξη της φοροδιαφυγής και μέσω αυτής η μείωση των φορολογικών βαρών.

    Θεωρώντας ότι σας έγινε σαφές το τι μπορεί να προσφέρει η καθολικότητα του φορολογικού πιστοποιητικού σε συνδυασμό και με την τεκμηρίωση του φορολογικού αποτελέσματος των δηλώσεων και ευρισκόμενος στη διάθεσή σας για ανάλυση της πρότασής μου, εφόσον μου ζητηθεί, διατελώ.


                                      Με εκτίμηση
                        Για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕ


                                  Χρήστος Θεοδοσίου

ΥΓ Σε κάθε περίπτωση η εγκύκλιος 1196 θα πρέπει άμεσα να ανακληθεί, διότι αφήνει ακάλυπτο τον λογιστή και τον υποχρεώνει εν κρυπτώ να κάνει όσα το φορολογικό πιστοποιητικό και η τεκμηρίωση του αποτελέσματος επιβάλλουν, ούτως ώστε να μην κατηγορηθεί ότι δεν υποπτεύθηκε ως όφειλε. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί  να μην κάνω κάτι φανερά, το οποίο και ο νόμος να το ορίζει, ούτως ώστε και τον πελάτη μου να προστατεύω από μελλοντικούς κινδύνους και στην πάταξης της φοροδιαφυγής να συντελώ.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης