Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Η φορολόγηση των ποντοπόρων πλοίων και η μείωση των επιδοτήσεων για άγονες γραμμές στο νέο μεσοπρόθεσμο

Αλλαγές στη φορολόγηση των ποντοπόρων πλοίων βάσει χωρητικότητας (tonnage), μείωση των επιδοτήσεων στην ακτοπλοΐα για τις λεγόμενες «άγονες» γραμμές και αύξηση των εσόδων από τις παραχωρήσεις υπηρεσιών στα υπό αξιοποίηση λιμάνια, προβλέπει το νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα για το διάστημα 2013-2016, που αναμένεται να ψηφιστεί αύριο στη Βουλή.

Η κυβέρνηση επιδιώκει να εισπράξει από την επιπλέον φορολόγηση του τονάζ στα ποντοπόρα πλοία, συνολικά 140 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013- 2016, 80 το 2013 και 60 το 2014, ενώ το 2015 και το 2016 προβλέπονται μηδενικά έσοδα.

Στο Μεσοπρόθεσμο υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2013- 2016.

Συγκεκριμένα προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014.

Για τα λιμάνια η κυβέρνηση προσδοκά από το 2014 μέχρι και το 2016 να αντλούνται έσοδα από την αξιοποίηση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμανιών αλλά και των μαρινών.

Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα), στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».

Αναφορικά με τον προϋπολογισμό του 2013 για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα είναι μειωμένος και διαμορφώνεται συνολικά σε 298,3 εκατομμύρια ευρώ από 380,9 εκ. ευρώ που ήταν φέτος.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description k.t. | Νοεμβρίου 7, 2012 11:34 π.μ. | Reply
Μηπως αυτη η μειωση επιδοτησεων στις αγονες γραμμες εντάσσεται σε σχεδιο εφαρμογης απο την πισω πορτα της εγκαταλειψης των νησιων με λιγους κατοικους απ' αυτους????? (με τις γνωστες συνεπειες βεβαια στην υφαλοκρηπιδα, αλλα και τις αγνωστες συνεπειες που δεν εχουμε μαθει ποτε)

Και επιπλεον .... Αχ αυτος ο ΕΠΟΠΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ. Πολυ μαρεσει. Δεν εχει εφαρμοστει ποτε και πουθενα!!! Τι θελει να πει ο ποητης?????
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο