Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Ε.Σ.Ε.Ε. - Η φορολογία σε Ελλάδα και Ευρώπη

Η αύξηση στη Φορολογία των επιχειρήσεων σημαίνει ένα ακόμα φορολογικό σύστημα εναντίον των μικρομεσαίων.

Με αφορμή τα σενάρια που κυκλοφορούν ευρέως τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τις αλλαγές που προδιαγράφονται στο ισχύον φορολογικό σύστημα για τις επιχειρήσεις, η ΕΣΕΕ προσδιόρισε επακριβώς το σύνολο των νέων επιπλέον φορολογικών επιβαρύνσεων που συνεπάγονται τα νέα μέτρα για τους ασκούντες εμπορική δραστηριότητα. Οι φημολογούμενες αλλαγές στο φορολογικό, σίγουρα δεν αποτελούν φορολογικές μεταρρυθμίσεις, αφού αναμένεται να αυξήσουν τη φοροδιαφυγή και να εξαναγκάσουν μία στις τρείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βάλουν λουκέτο.

Μάλιστα, όλα τα παραπάνω καταγράφονται, όταν στην Ελλάδα ήδη όλες οι κατηγορίες φόρων είναι πολύ υψηλότερες από ότι οι αντίστοιχοι Μ.Ο. της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, στην Ελλάδα ο φόρος προσωπικού εισοδήματος είναι 49% ενώ στην ΕΕ 43,2, ο φόρος επί των εταιρικών κερδών 30% ενώ στην ΕΕ 26,1% και ο ΦΠΑ 23% τη στιγμή που στην ΕΕ ανέρχεται στο 20%. Ιδιαίτερα για το χώρο των επιχειρήσεων, πρόσφατο παράδειγμα αύξησης φορολογίας στο πλαίσιο των νέων μέτρων λιτότητας αποτελεί η Πορτογαλία, η οποία αυξάνει την φορολογία των επιχειρήσεων από το χαμηλό 9,5% μόνο στο 11,8%, όταν στην Ελλάδα οι "διαρροές" αυξάνουν το 20% της φορολογίας των προσωπικών επιχειρήσεων στα επίπεδα του 35%.

Στο πλαίσιο αυτό, το ελληνικό εμπόριο υποστηρίζει σταθερά και από καιρό ότι η διατήρηση αξιοπρεπών μισθών είναι πολύ πιο αποτελεσματική λύση ιδιαίτερα εν μέσω κρίσης από την λανθασμένη επιλογή των υψηλών φόρων. Οι αξιοπρεπείς μισθοί συμβάλλουν πολλαπλασιαστικά στην ανάκαμψη της αγοράς αλλά και στην ενίσχυση των δημοσίων εσόδων. Η πάταξη της φοροδιαφυγής των ελευθέρων επαγγελματιών δεν θα επιτευχθεί με την εξωπραγματική αύξηση των φορολογικών συντελεστών, αλλά με την εφαρμογή ενός νέου, απλού, δίκαιου και έντιμου φορολογικού συστήματος στη μετά ΚΒΣ εποχή.

Ειδικότερα, με την ανάλυση τριών χαρακτηριστικών περιπτώσεων που ακολουθούν και που είναι απολύτως συνυφασμένες με την ελληνική πραγματικότητα προκύπτει ότι ειδικά για την περίπτωση του αυτοαπασχολούμενου η επιβάρυνση μεταξύ 2011 και 2012 ξεπερνάει το 80%. Φαίνεται ότι οι νέες αλλαγές στο φορολογικό σύστημα θα έχουν κυρίως φοροεισπρακτικό χαρακτήρα και όχι μόνο δεν θα συντελέσουν στη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης αλλά αντίθετα θα εντείνουν την υφεσιακή πορεία στην οποία έχει εισέλθει η οικονομία μας. Πιο συγκεκριμένα: (πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο)



1. Ιδιοκτήτης Ατομικής επιχείρησης - Αυτοαπασχολούμενος: Η
κατάργηση του αφορολόγητου των 5.000 ευρώ για τους ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα ως ατομική επιχείρηση αποτελεί ακόμη εναν κρίκο στην αλυσίδα των άδικων μέτρων που επιβάλλονται, με σκοπό να πλήξουν συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, οι οποίες ανυπόστατα και χωρίς απτές αποδείξεις βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα εδώ και αρκετά χρόνια με την κατηγορία της φοροδιαφυγής. Τα τυφλά φορολογικά χτυπήματα όμως δεν σταματούν εδώ καθώς προβλέπεται πως ο συντελεστής φορολόγησης των καθαρών κερδών των ατομικών επιχειρήσεων (και των ελεύθερων επαγγελματιών) θα ανέλθει στο 35% (από το πρώτο ευρώ), γεγονός που εντείνει ακόμη περισσότερο τον προβληματισμό στις τάξεις των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων και οδηγεί τους ιδιοκτήτες τους με μαθηματική ακρίβεια σε μία άνευ προηγουμένου εξαθλίωση και απόγνωση. Με την βοήθεια του πίνακα που αναλύει τις ποσοτικές μεταβλητές του παραδείγματος 1, μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό πως η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση που θα υποστεί ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας για το έτος 2012 (όσον αφορά το φόρο επί των καθαρών κερδών) είναι κατά 4,5 φορές (82,5%) μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του 2011, υποχρέωση η οποία φαντάζει ως εξωπραγματική και πολύ δύσκολο να ικανοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τη δυσχερέστατη οικονομική συγκυρία που διανύουμε και αποτυπώνεται στη μειωμένη αγοραστική δύναμη και τον επακόλουθο μειωμένο τζίρο που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις. Ο υψηλότατος φόρος επί των κερδών που καλείται να πληρώσει ο επιτηδευματίας σε συνάρτηση με την αυξημένη προκαταβολή φόρου (+2.357 σε σχέση με το 2011) αποτελούν στην ουσία τη χαριστική βολή στην ελληνική οικονομία - κοινωνία καθώς το
επακόλουθο μπαράζ κλεισίματος-λουκέτων των επιχειρήσεων θα εκτινάξει στα ύψη τα ποσοστά ανεργίας και θα προκαλέσει ακατάσχετη αιμορραγία στα ασφαλιστικά ταμεία.
2. Ιδιοκτήτης Ατομικής επιχείρησης - Εργοδότης: Στο ίδιο μήκος κύματος, σχετικά με τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το Παραδείγματα 1, κινείται και η εξέταση του 2ου παραδείγματος με τη μόνη διαφορά πως το επιπλέον στοιχείο που θέλουμε να αναδείξουμε περισσότερο σε αυτήν τη περίπτωση είναι οι αλγεινές εντυπώσεις που δημιουργούνται από την κατάργηση όχι μόνο του αφορολόγητου των 5.000 ευρώ αλλά και του αντίστοιχου αφορολόγητου ποσού που δικαιολογούνταν για κάθε επιπλέον παιδί. Πλέον, εφόσον υιοθετηθεί ένα τέτοιο μέτρο, καταργείται κάθε ίχνος κοινωνικού κράτους καθώς εξομοιώνεται ο εκάστοτε άγαμος φορολογούμενος με κάποιον ο οποίος έχει ένα η περισσότερα παιδιά, αγνοώντας επιδεικτικά τις ανάγκες και τα έξοδα που συνεπάγεται η ανατροφή και το μεγάλωμά τους.

Στον πίνακα που παρατίθεται παρακάτω συνάγεται το συμπέρασμα πως η προκύπτουσα φορολογική υποχρέωση (αναφορικά με το φόρο επί των καθαρών κερδών) του παρόντος έτους (2012) σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένη κατά περίπου 80% εξαιτίας των πιθανολογούμενων σεναρίων που κάνουν αναφορά για πλήρη κατάργηση τόσο του αφορολόγητου των 5.000 ευρώ όσο και εκείνων για κάθε τέκνο καθώς επίσης και για την επιβολή συντελεστή 35% στα καθαρά κέρδη των ατομικών επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών από το πρώτο ευρώ. Παράλληλα όμως, οι αδιάκριτες φορολογικές επιβαρύνσεις που πρόκειται να πλήξουν περίπου 800.000 επιτηδευματίες δεν σταματούν εδώ, από τη στιγμή που υπάρχει σαν πρόταση στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών η αύξηση της προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, αναφορικά με τις ατομικές επιχειρήσεις, από το 55% στο 60%, σενάριο το οποίο εάν τελικά υλοποιηθεί θα διπλασιάσει την υποχρέωση της συγκεκριμένης επαγγελματικής ομάδας απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο (με βάση το παράδειγμα).


Εν κατακλείδι, η περαιτέρω οικονομική αφαίμαξη που καλείται να υποστεί ο επιτηδευματίας του 2ου παραδείγματος ανέρχεται σε απόλυτα ποσά, περίπου σε 8.800 ευρώ, ποσό το οποίο επιβαρύνει δραματικά τον οικονομικό του σχεδιασμό και επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που καλείται να πάρει και θα καθορίσουν όχι μόνο το μέλλον της επιχείρησής του αλλά και του απασχολούμενου εργατικού του δυναμικού. Επομένως, οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης θα πρέπει να έχουν σαν γνώμονα όχι μόνο τους αριθμούς και τα αναμενόμενα φορολογικά έσοδα που αναμένονται νε εισρεύσουν στα ταμεία του Κράτους αλλά και τις ανθρώπινες ζωές που βρίσκονται πίσω από μία επιχείρηση.

3. Ομόρρυθμη Επιχείρηση με 2 ομόρρυθμους εταίρους - Απασχόληση 3 μισθωτών: Στην παρούσα περίπτωση εξέτασης μίας ομόρρυθμης επιχείρησης, μπορεί η προκύπτουσα επιβάρυνση από των φόρο επί των κερδών της επιχείρησης να είναι η μεγαλύτερη συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιπτώσεις, επί τους ουσίας όμως επιμερίζεται ανάμεσα στους δύο εταίρους (ομόρρυθμους), με ποσοστό συμμετοχής 50% έκαστος. Παρόλα αυτά, η υιοθέτηση του συγκεκριμένου σεναρίου θα αυξήσει την υποχρέωση του νομικού προσώπου κατά 13.000 ευρώ περίπου ενώ παράλληλα είναι πολύ πιθανό να καταργηθεί η επιχειρηματική αμοιβή και θα επιβάλλεται συντελεστής 30% στα καθαρά κέρδη της επιχείρησης από το πρώτο ευρώ. Φαινομενικά μπορεί να προωθείται η απλοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης των φορολογικών υποχρεώσεων των προσωπικών εταιρειών αλλά στην πραγματικότητα ο αναλογούν φόρος (για τα κέρδη της επιχείρησης) θα είναι σε κάθε περίπτωση πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με ότι ίσχυε προηγουμένως.
Η αυξημένη φορολογική υποχρέωση της ομόρρυθμης επιχείρησης κατά 24%, μπορεί σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα να τονώσει τα κρατικά έσοδα, μακροπρόθεσμα όμως οι περικοπές κόστους που θα κριθούν αναγκαίες από τους ιδιοκτήτες για την επιβίωση της επιχείρησής τους είναι πολύ πιθανό να επηρεάσουν το εργατικό της δυναμικό και να προκαλέσουν παρενέργειες που θα επιδεινώσουν τους δείκτες απασχόλησης της ελληνικής οικονομίας, Παράλληλα, η απώλεια θέσεων εργασίας έχει αντίκτυπο και στη ιδιωτική καταναλωτική δαπάνη, η οποία με τη συνεχή πτωτική τάση που εμφανίζει τα τελευταία χρόνια, συρρικνώνει ολοένα και περισσότερο τον ήδη μειωμένο τζίρο των επιχειρήσεων όπως και τα καθαρά προ φόρων κέρδη τους.

 

Ιδιοκτήτης Ατομικής επιχείρησης - Αυτοαπασχολούμενος
• Μέσος ετήσιος τζίρος: 75.000 ευρώ
• Καθαρά προ φόρου κέρδη: 14.000 ευρώ
• Ιδιόκτητο κατάστημα, 60 m2, αντικειμενικής αξίας 280.000 ευρώ, σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.000 - 2.500 ανά τετραγωνικό και παλαιότητας 12 ετών.
Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 7.511 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 13.708 € ΜΕΤΑΒΟΛΗ: 82,5% (+ 6.197)
Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η επιβάρυνση του επιτηδευματία για το έτος 2012 είναι αυξημένη κατά 82,5% (+ 6.197 ευρώ), σε σύγκριση με το 2011 εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες προβλέπουν πως οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα ως ατομικές επιχειρήσεις θα αντιμετωπίζονται πλέον ως νομικά πρόσωπα, γεγονός που σημαίνει πως τα καθαρά εισοδήματα των παραπάνω επαγγελματικών ομάδων θα φορολογούνται με συντελεστή 35% από το πρώτο ευρώ καθώς το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ αλλά και η προσαύξησή του (αφορολόγητου) για κάθε παιδί, θα αποτελέσουν παρελθόν. Εκτός των άλλων προβλέπεται αύξηση του συντελεστή προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, από το 55% σε 60%.

Καταγραφή ποσοτικών μεταβλητών

Μεταβλητές

Επιβαρύνσεις
2011

Επιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)

Τελικός Φόρος επί των καθαρών κερδών

1.060

4.900

Προκαταβολή φόρου για το επόμενο
οικονομικό έτος, από το
55% σε 60%

583

2.940

Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

140

140

Επιβολή φόρου επιτηδεύματος

500

500

Φ.Α.Π. Ακινήτου

160

160

Ειδικό τέλος ακινήτων

552

552

Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί

396

396

Ασφαλιστικές εισφορές προς O.A.E.E.
(17 έτη ασφάλιση)

4.120

4.120

Σύνολο φορολογικών - λοιπών

_ rt . ---------------

7.511 €

13.708 €

 

Παράδειγμα 2:
Ιδιοκτήτης Ατομικής επιχείρησης - Εργοδότης
• Μέσος ετήσιος τζίρος: 120.000 ευρώ
• Καθαρά προ φόρου κέρδη: 35.000 ευρώ
• Αριθμός απασχολουμένων: 1 άτομο, πωλήτρια - έγγαμη, με 3 χρόνια προϋπηρεσία
• Ενοίκιο: 700 ευρώ/μήνα, 70 m2
• Έγγαμος με 1 παιδί και 20 χρόνια προϋπηρεσίας, ασφαλισμένος στον Ο.Α.Ε.Ε.
Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 42.896,5 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 51.697,8 ΜΕΤΑΒΟΛΗ 20,5% (+8.801 €)
Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η επιβάρυνση του επιτηδευματία για το έτος 2012 είναι αυξημένη κατά 20,5% (+8.801,3 ευρώ), σε σύγκριση με το 2011 εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες προβλέπουν πως οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα θα αντιμετωπίζονται πλέον ως νομικά πρόσωπα, γεγονός που σημαίνει πως τα καθαρά εισοδήματα των παραπάνω επαγγελματικών ομάδων θα φορολογούνται με συντελεστή 35% από το πρώτο ευρώ καθώς το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ αλλά και η προσαύξησή του (αφορολόγητου) για κάθε παιδί, θα αποτελέσει παρελθόν. Εκτός των άλλων προβλέπεται αύξηση του συντελεστή προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος για τις ατομικές επιχειρήσεις, από το 55% σε 60%.

Καταγραφή ποσοτικών μεταβλητών

Μεταβλητές

Επιβαρύνσεις
2011

Επιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)

Τελικός Φόρος επί των καθαρών κερδών

6.870

12.250

Προκαταβολή φόρου για το επόμενο
οικονομικό έτος, από το
55% σε 60%

3.778,5

7.350

Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

700

700

Επιβολή φόρου επιτηδεύματος

500

500

Συνολικό κόστος μισθοδοσίας
(+ εργοδοτικές εισφορές σε ΙΚΑ)

17.602

17.451,8

Ενοίκιο

8.400

8.400

Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/Ε.Ρ.Τ

426

426

Ασφαλιστικές εισφορές προς O.A.E.E.
(20 έτη ασφάλιση)

4.620

4.620

Σύνολο φορολογικών - λοιπών επιβαρύνσεων

42.896,5 €

51.697,8 €

Παράδειγμα 3
Ομόρρυθμη Επιχείρηση με 2 ομόρρυθμους εταίρους - Απασχόληση 3μισθωτών
• Μέσος ετήσιος τζίρος: 400.000 ευρώ
• Καθαρά προ φόρου κέρδη: 105.000 ευρώ
• Απασχόληση 3 μισθωτών: 2 πωλητές έγγαμοι με 10 χρόνιαπροϋπηρεσία ο 1ος και 2 ο 2ος καθώς επίσης και ένας υπάλληλοςγραφείου κάτω των 25 ετών, νεοεισελθόντας στην αγορά εργασίας.
• Ακίνητο 60 m2 - στο όνομα της επιχείρησης, σε περιοχή με τιμήζώνης 2.000 - 2.500 ανά τετραγωνικό μέτρο και παλαιότητας 18ετών και αντικειμενικής αξίας 340.000 ευρώ, για τον 1ο εταίρο.
Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 88.183,3 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 109.495,5 ΜΕΤΑΒΟΛΗ 24,2% (+21.312,2€),
Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η επιβάρυνση της ομόρρυθμής εταιρείας για τοέτος 2012 είναι αυξημένη κατά 24,2% (+21.312,2 ευρώ), σε σύγκριση με το 2011εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίεςπροβλέπουν κατάργηση της επιχειρηματικής αμοιβής για του συγκεκριμένουτύπου επιχειρήσεις ενώ προβλέπεται επιβολή συντελεστή 30% στα καθαρά κέρδητης επιχείρησης, από το πρώτο ευρώ.

Καταγραφή ποσοτικών μεταβλητών

Μεταβλητές

Επιβαρύνσεις
2011

Επιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)

Τελικός Φόρος επί των καθαρών κερδών

18.515

31.500

Προκαταβολή φόρου για το επόμενο
οικονομικό έτος, από το
55% σε 60%

10.183,3

18.900

Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

4.200

4.200

Επιβολή φόρου επιτηδεύματος

500

500

Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/ΕΡΤ

613

613

Συνολικό κόστος μισθοδοσίας
(+ εισφορές σε Ι.Κ.Α.)

45.624

45.234,5

Φ.Α.Π. Ομόρρυθμης Εταιρείας

280

280

Ειδικό τέλος ακινήτων

528

528

Σύνολο ασφαλιστικών εισφορών προς
ΟΑΕΕ

7.740

7.740

Σύνολο φορολογικών - λοιπών επιβαρύνσεων

88.183,3 €

109.495,5 €

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από την Eurostat στις 21 Μαΐου τουτρέχοντος έτους , η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των Κρατών - Μελών της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στους φορολογικούς συντελεστές πουεπιβάλλονται σε όλες τις πηγές εισοδήματος, χωρίς ωστόσο αυτή η ιδιαίτερα επαχθήςφορολογική επιβάρυνση να έχει θετικές επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα. Ακολουθείαναλυτική παρουσίαση των κυριότερων φορολογικών συντελεστών:

Φόροι στο Εισόδημα (Πίνακας 1): Ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής επί τουεισοδήματος των φυσικών προσώπων στην Ελλάδα είναι σημαντικά υψηλότερος απότον μέσο όρο της Ευρωζώνης αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς έφτασε στο
49%, για το 2012, (συμπεριλαμβανομένου και του ανώτατου συντελεστή 4% τηςέκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης) κατατάσσοντας τη χώρα μας στην όγδοη θέση μεταξύτων 27 της Ε.Ε, όπου ο μέσος όρος είναι 38,1% και της Ευρωζώνης 43,2%.Επιπροσθέτως ενώ από το 2000 έως το 2012 ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής γιατα φυσικά πρόσωπα αυξήθηκε κατά 4% στην Ελλάδα, τα έσοδα από τον Φ.Ε.Φ.Π. ωςποσοστό του Α.Ε.Π. μειώθηκαν από το 34.6% το 2000 στο 31% το 2012,καταδεικνύοντας όχι μόνο την ανεπάρκεια των φοροεισπρακτικών μηχανισμών ναφέρουν εις πέρας το έργο το οποίο τους έχει ανατεθεί αλλά παράλληλα κάνει πλέονεμφανές πως το μίγμα πολιτικής που έχει υιοθετηθεί και προωθεί τη λύση της έντονηςλιτότητας και της υπερφορολόγησης , ως τη μόνη διέξοδο από τη κρίση που μαστίζει τηχώρα, είναι πλήρως αποτυχημένη και αναποτελεσματική.Παράλληλα, θα πρέπει να επισημανθεί πως από τη μέρα που εισήλθε η χώρα στοΜηχανισμό Στήριξης (εδώ και δύο χρόνια), έχουν επινοηθεί και επιβληθεί φορολογικέςεπιβαρύνσεις και προσαυξήσεις επ' αυτών, όπως: η Εισφορά αλληλεγγύης υπέρανέργων Ο.Α.Ε.Δ, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος κ.α., οιοποίες όπως είναι φυσικό είναι ιδιαιτέρως δύσκολο να υπολογιστούν στο ακέραιο καισυνακολούθως να προβλεφθεί το επιπλέον βάρος που αυτές συνεπάγονται για τουςφορολογουμένους. Το συμπέρασμα που συνάγεται από τις παραπάνω διαπιστώσειςείναι πως ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής επί του εισοδήματος των φυσικώνπροσώπων στην Ελλάδα είναι σχεδόν βέβαιο πως υπερβαίνει το 50% και κυμαίνεται σεένα επίπεδο μεταξύ 50% - 60%.

Φόροι στα Εταιρικά Κέρδη (Πίνακας 1): Παρόλο που τα στοιχεία της Eurostatκαταδεικνύουν μείωση της ανώτατης φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων απότο 40% το 2000 σε 30% το 2012, το ισχύον εθνικό μας φορολογικό σύστημα (βλέπεπαράρτημα: σελ 10-13) έρχεται να διαψεύσει τους παραπάνω ισχυρισμούς καθώς οσυνολικός πραγματικός συντελεστής των Νομικών Προσώπων (Α.Ε. και Ε.Π.Ε.)υπολογίζεται στο 40% ενώ για τις Προσωπικές Εταιρείες ο συντελεστής πουεπιβάλλεται στο όνομα της εταιρείας είναι 20%, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη ηεπιχειρηματική αμοιβή, η οποία υπολογίζεται στο 50% των καθαρών κερδών τηςεταιρείας. Συνεπώς, ο ιδιοκτήτης Ο.Ε. και Ε.Ε. φορολογείται τόσο σαν εταιρεία όσοκαι σαν φυσικό πρόσωπο με την φορολογική του επιβάρυνση να διογκώνεται εξαιτίαςτης φοροεπιδρομής που επιβάλλεται από το Μνημόνιο, με μέτρα όπως το τέλοςεπιτηδεύματος, οι αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές κ.α. Φ.Π.Α (Πίνακας 1) : Μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις τωντελευταίων ετών, οανώτατος συντελεστής Φ.Π.Α. από το 18% το 2000 εκτινάχθηκε στο 23% το 2012κατατάσσοντας την Ελλάδα στην πέμπτη θέση σε επίπεδο χωρών της Ε.Ε.(27). Ο μέσοςυψηλότερος συντελεστής Φ.Π.Α. στην Ε.Ε. διαμορφώνεται στο 21% και στηνΕυρωζώνη στο 20%, τη στιγμή που παραδοσιακές δυνάμεις της Ευρωζώνης διαθέτουνσυντελεστές αρκετά χαμηλότερους από τους δικούς μας (Γερμανία: 19%, Γαλλία19.6%) ενώ και οι λοιπές μεσογειακές χώρες που αντιμετωπίζουν πληθώραοικονομικών προβλημάτων διαθέτουν λιγότερο επιβαρυντικούς προς τους καταναλωτέςσυντελεστές (Ισπανία: 18% και Ιταλία 21%).

 

Πίνακας 1: Ανώτατοι φόροι Εισοδήματος και Φ.Π.Α. ως %

Φόροι στο προσωπικό
εισόδημα

Φόροι στα εταιρικά κέρδη Συντελεστές Φ.Π.Α.
Κράτη -
Μέλη Ε.Ε. (27)
20002011201220002011 2012200020112012

Αυστρία

50.0

50.0

50.0

34.0

25.0

25.0

20.0

20.0

20.0

Βέλγιο

60.6

53.7

53.7

40.2

34.0

34.0

21.0

21.0

21.0

Γαλλία

59.0

46.7

46.8

37.8

34.4

36.1

19.6

19.6

19.6

Γερμανία

53.8

47.5

47.5

51.6

29.8

29.8

16.0

19.0

19.0

Ελλάδα

45.0

49.0

49.0

40.0

30.0

30.0

18.0

23.0

23.0

Εσθονία

26.0

21.0

21.0

26.0

21.0

21.0

18.0

20.0

20.0

Ιρλανδία

44.0

41.0

41.0

24.0

12.5

12.5

21.0

21.0

23.0

Ισπανία

48.0

45.0

52.0

35.0

30.0

30.0

16.0

18.0

18.0

Ιταλία

45.9

45.6

47.3

41.3

31.4

31.4

20.0

20.0

21.0

Κύπρος

40.0

30.0

38.5

29.0

10.0

10.0

10.0

15.0

17.0

Λουξεμβούργο

47.2

42.1

42.1

37.5

28.8

28.8

15.0

15.0

15.0

Μάλτα

35.0

35.0

35.0

35.0

35.0

35.0

15.8

18.0

18.0

Ολλανδία

60.0

52.0

52.0

35.0

25.0

25.0

17.5

19.0

19.0

Πορτογαλία

40.0

50.0

49.0

35.2

29.0

31.5

17.0

23.0

23.0

Σλοβακία

42.0

19.0

19.0

29.0

19.0

19.0

23.0

20.0

20.0

Σλοβενία

50.0

41.0

41.0

25.0

20.0

20.0

19.0

20.0

20.0

Φινλανδία

54.0

49.2

49.0

29.0

26.0

24.5

22.0

23.0

23.0

Μ.Ο. Ευρωζώνης

47.1

42.2

43.2

34.4

25.9

26.1

18.1

19.7

20.0

Βουλγαρία

40.0

10.0

10.0

32.5

10.0

10.0

20.0

20.0

20.0

Δανία

62.9

55.4

55.4

32.0

25.0

25.0

25.0

25.0

25.0

Ηνωμένο Βασίλειο

40.0

50.0

50.0

30.0

26.0

24.0

17.5

20.0

20.0

Λετονία

25.0

25.0

25.0

25.0

15.0

15.0

18.0

22.0

22.0

Λιθουανία

33.0

15.0

15.0

24.0

15.0

15.0

18.0

21.0

21.0

Ουγγαρία

44.0

20.3

20.3

19.6

20.6

20.6

25.0

25.0

27.0

Πολωνία

40.0

32.0

32.0

30.0

19.0

19.0

22.0

23.0

23.0

Ρουμανία

40.0

16.0

16.0

25.0

16.0

16.0

19.0

24.0

24.0

Σουηδία

51.5

56.4

56.6

28.0

26.3

26.3

25.0

25.0

25.0

Τσεχία

32.0

15.0

15.0

31.0

19.0

19.0

22.0

20.0

20.0

Μ.Ο. Ε.Ε. (27)

44.8

37.5

38.1

31.9

23.4

 

19.2

20.7

21.0

Νορβηγία

47.5

40.0

40.0

28.0

28.0

28.0

:

:

:

Ισλανδία46.131.830.020.020.0

 


Φορολογικά έσοδα ως ποσοστό επί του Α.Ε.Π. (Πίνακας 2):

Όπως προαναφέρθηκε,η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί στην ουσία την αχίλλειο πτέρνα της ελληνικήςΟικονομίας καθώς αντιπροσωπεύει μόλις το 31% του Α.Ε.Π. της χώρας αλλάπαράλληλα αντί να παρατηρείται μία διαχρονική αύξηση του ποσοστού τωνφορολογικών εσόδων ως μέρος του παραγόμενου πλούτου, το συγκεκριμένο ποσοστόσυρρικνώθηκε από το 34.6% το 2000 στο 31.0% το 2010 σε μια περίοδο μάλιστα πουτο ΑΕΠ μειώνεται. Την ίδια ώρα το μέσο ποσοστό συμμετοχής των φορολογικώνεσόδων στο Α.Ε.Π., στα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε. (27) είναι 38.4% ενώ στα Κράτη -Μέλη της Ευρωζώνης είναι 38.9%, καταδεικνύοντας τη δυσλειτουργία και τιςαγκυλώσεις που χαρακτηρίζουν το εθνικό φορολογικό μας σύστημα και τουςφοροεισπρακτικούς μηχανισμούς που διαθέτουμε.

 

Πίνακας 2: Φορολογικά Έσοδα ως ποσοστό(%)επί του ΑΕΠ
Κράτη μέλη 2000 2009 2010
Αυστρία 43.0 42.6 42.0
Βέλγιο 45.1 43.4 43.9
Γαλλία 44.2 42.0 42.5

Γερμανία

41.3

39.2

38.1

Ελλάδα

34.6p

30.5p

31.0p

Εσθονία

31.0

35.7

34.2

Ιρλανδία

31.3

28.2

28.2

Ισπανία

34.1

30.7

31.9

Ιταλία

41.5

42.8

42.3

Κύπρος

29.9

35.3

35.7

Λουξεμβούργο

39.1

37.6

37.1

Μάλτα

27.9

34.3

33.3

Ολλανδία

39.9

38.3

38.8

Πορτογαλία

31.1

31.0

31.5

Σλοβακία

34.1

28.8

28.1

Σλοβενία

37.3

37.6

38.0

Φινλανδία

47.2

42.6

42.1

Μ. Ο. Ευρωζώνης

40.9

39.0

38.9

Βουλγαρία

31.5

29.0

27.4

Δανία

49.4

47.7

47.6

Ηνωμένο
Βασίλειο

36.7

34.8

35.6

Λετονία

29.7

26.7

27.3

Λιθουανία

29.9

29.2

27.1

Ουγγαρία

39.8

40.1

37.7

Πολωνία

32.6

31.8

31.8

Ρουμανία

30.2

26.9

27.2

Σουηδία

51.5

 

46.7

 

45.8

 

Τσεχία

 

33.8

 

33.6

 

33.8

 

Μ. Ο. Ε. Ε. (27)

 

40.4

 

38.4

 

38.4

 

Νορβηγία

 

42.3

 

42.4

 

42.9

 

Ισλανδία

 

37.1

 

33.8

 

35.0

 

 

 

 

Πίνακας 3: Τεκμαρτοί φορολογιοί συντελεστές ανά οικονομική δραστηριότητα (%)

Κράτη μέλη

Εργασία1

Κατανάλωση2

Κεφάλαιο3

2000

2009

2010

2000

2009

2010

2000

2009

2010

Αυστρία

40.1

40.3

40.5

22.2

21.8

21.4

27.2

25.6

24.1

Βέλγιο

43.6

41.9

42.5

21.8

20.8

21.4

29.5

29.5

29.5

Γαλλία

41.9

41.3

41.0

21.1

19.1

19.3

37.8

35.4

37.2

Γερμανία

39.1

37.8

37.4

19.2

20.2

19.8

27.0

21.4

20.7

Ελλάδα

34.5

29.7p

31.3p

16.5

14.5p

15.8p

:

18.3p

16.5p

Εσθονία

37.8

35.1

37.0

19.5

26.2

25.6

5.8

14.0

9.1

Ιρλανδία

28.5

25.2

26.1

25.5

21.6

21.6

:

15.6

14.0

Ισπανία

30.5

31.7

33.0

15.8

12.6

14.6

30.8

28.4

Ιταλία

41.8

42.3

42.6

17.8

16.1

16.8

29.5

38.4

34.9

Κύπρος

21.6

26.2

27.0

12.6

19.2

18.8

24.7

29.8

31.1

Λουξεμβούργο

29.9

31.6

32.0

23.0

27.1

27.3

:

:

:

Μάλτα

21.8

20.8

21.7

15.6

19.3

18.9

:

:

:

Ολλανδία 35.0 35.9 36.9 23.8 26.2 27.0 20.0 14.4 12.5

Πορτογαλία

22.3

23.4

23.4

18.2

16.4

17.4

31.6

32.8

30.7

Σλοβακία

36.3

31.4

32.0

21.7

17.3

17.7

22.9

18.1

15.9

Σλοβενία

37.6

35.1

35.0

23.3

24.0

24.1

17.2

21.3

22.5

Φινλανδία

44.0

40.1

39.3

28.5

25.6

25.2

38.1

29.0

28.4

Μ.Ο.

Ευρωζώνης

34.5

33.5

34.0

20.3

20.5

20.7

25.0

24.8

23.7

Βουλγαρία

38.1

25.7

24.4

18.5

22.5

22.8

:

:

:

Δανία

41.0

35.2

34.8

33.4

31.6

31.5

36.0

39.0

:

Ηνωμένο
Βασίλειο

25.9

25.7

25.7

18.9

17.0

18.4

43.3

36.9

:

Λετονία

36.7

29.1

32.5

18.7

17.1

17.3

11.5

9.8

7.4

Λιθουανία

41.2

32.6

31.7

18.0

16.5

18.2

7.1

11.0

6.8

Ουγγαρία

41.4

40.8

39.4

27.2

27.4

27.2

18.5

20.7

17.5

Πολωνία

33.6

30.9

30.1

17.8

19.0

20.2

20.5

20.2

20.5

Ρουμανία

33.6

28.6

27.4

17.0

16.9

18.9

:

:

:

Σουηδία

46.8

39.3

39.0

26.3

27.7

28.1

42.7

32.3

34.9

Τσεχία

41.2

37.6

39.0

18.8

21.0

21.1

18.7

18.0

16.7

M.O. E.E. (27)

35.8

33.2

33.4

20.8

20.9

21.3

24.9

24.4

23.3

Νορβηγία

37.1

35.8

36.1

31.2

28.6

29.1

42.2

44.9

44.9

Ισλανδία

27.1

24.2

24.8

: = Μη διαθέσιμα στοιχεία
p = Προσωρινά στοιχεία


Φορολογικά έσοδα από ακίνητη περιουσία (Πίνακας 4):

Η συγκεκριμένηκατηγορία απέδωσε έσοδα ύψους περίπου 2 δις ευρώ για το έτος 2010 στοελληνικό Δημόσιο, ποσό όμως το οποίο αναμένεται να καταγράψει σημαντικήανοδική τάση το 2012 καθώς η επιβολή του ειδικού τέλους ακινήτου, το οποίοεισπράχθηκε μέσω των λογαριασμών της Δ.Ε.Η. καθώς και το Ειδικό ΤέλοςΑκινήτων (Ε.Τ.ΑΚ.) που αφορά στη χρήση 2009 αλλά θα εισπραχθεί το 2012αναμένεται να δώσει οικονομική ανάσα στα ταμεία του Κράτους. Σε σύγκρισημε χώρες που έχουν εφαρμόσει μέτρα σκληρής λιτότητας όπως η Ισπανία(περίπου 22,5 δις) και η Ιταλία (29 δις), η χώρα μας υπολείπεται σε μεγάλοποσοστό, χωρίς ωστόσο να παραγνωρίζουμε την τεράστια διαφορά πουπαρατηρείται στη φορολογική βάση εξαιτίας των πληθυσμιακώνδιαφοροποιήσεων ανάμεσα στις συγκεκριμένες χώρες ενώ η Ιρλανδίααποκομίζει και αυτή πόρους που κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τους δικούςμας (περίπου 2,5 δις για το 2010)

 

Πίνακας 4: Φορολογικά έσοδα από ακίνητη περιουσία

Κράτη - Μέλη

Φορολογικά έσοδα
προερχόμενα από ακίνητη
περιουσία ως
%
του Α.Ε.Π.

Ως % Α.Ε.Π. κατά το
2010, από

Έσοδα σε
εκατομμύρια
ευρώ

της Ε .Ε. (27)

2000

2009

2010

Έκτακτες
ετήσιες
εισφορές

Φόρους
μεταβίβασης,
συναλλαγών

Αυστρία

0.6

0.5

0.5

0.2

0.3

1.488

Βέλγιο

2.8

3.0

3.1

1.3

1.8

11.037

Γαλλία

2.9

3.3

3.4

2.3

1.1

66.501

Γερμανία

0.9

0.9

0.8

0.5

0.4

21.010

Ελλάδα

2.0

1.3p

0.9p

0.3p

0.6p

1.998p

Εσθονία

0.4

0.3

0.4

0.4

0.0

51

Ιρλανδία

1.7

1.6

1.6

0.9

0.7

2.471

Ισπανία

2.2

2.1

2.1

1.0

1.2

22.571

Ιταλία

1.9

2.2

1.9

0.6

1.3

28.902

Κύπρος

1.5

0.9

1.0

0.6

0.3

167

Λουξεμβούργο

1.9

1.1

1.1

0.1

1.0

435

Μάλτα

0.8

1.1

1.1

0.0

1.1

66

Ολλανδία

2.0

1.3

1.3

0.5

0.8

7.569

Πορτογαλία

1.2

1.2

1.2

0.6

0.6

2.096

Σλοβακία

0.6

0.4

0.4

0.4

0.0

277

Σλοβενία

0.6

0.6

0.6

0.5

0.1

219

Φινλανδία

1.1

1.1

1.2

0.6

0.5

2.087

Βουλγαρία

0.2

0.5

0.5

0.3

0.2

187

Δανία

1.6

1.9

1.9

1.4

0.5

4.523

Ηνωμένο Βασίλειο

4.2

4.3

4.2

3.4

0.8

71.854

Λετονία

0.9

0.7

0.9

0.8

0.1

154

Λιθουανία

0.7

0.5

0.5

0.4

0.2

147

Ουγγαρία

0.7

0.8

1.1

0.3

0.8

1.105

Πολωνία

1.1

1.2

1.2

1.2

0.0

4.194

Ρουμανία

0.7

0.8

0.9

0.7

0.2

1.038

Σουηδία

1.7

1.1

1.1

0.8

0.3

3.656

Τσεχία

0.5

0.4

0.4

0.2

0.2

662

 

* = Οι τεκμαρτοί φορολογικοί συντελεστές μετρούν τη συνολική πραγματική φορολογική επιβάρυνση (overall tax burden), άμεση και έμμεση επί διαφορετικών οικονομικών δραστηριοτήτων. Λόγω της αξιοπιστίας τους χρησιμοποιούνται για τη διαχρονική και συγκριτική ανάλυση μεταξύ διαφορετικών χωρών.

1 : Τεκμαρτός φορολογικός συντελεστής επί της εργασίας = Προσεγγίζει τη συνολική φορολογική

επιβάρυνση της εργασίας και ορίζεται ως η αναλογία του συνόλου έμμεσων κα άμεσων φόρων επί της εργασίας, καθώς και των ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών και εργαζομένων προς την ακαθάριστη αμοιβή εργασίας.

2 : Τεκμαρτός φορολογικός συντελεστής επί της κατανάλωσης: Η αναλογία των φορολογικών εσόδων

από την κατανάλωση προς τη συνολική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών.

3 : Τεκμαρτός συντελεστής φορολόγησης του κεφαλαίου: Περιλαμβάνει τη φορολογία επί των τόκων

καταθέσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, την φορολόγηση κερδών από ιδιωτικές επενδύσεις, τη φορολόγηση των χρηματιστηριακών συναλλαγών , τη φορολόγηση κατοχής περιουσιακών στοιχείων όπως ο φόρος ακίνητης περιουσίας κ.λ.π.

 

Παράρτημα Υπολογισμός των ποσοτικών μεταβλητών

Παράδειγμα 1:

• Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης : 14.000 * 1% = 140 ευρώ

• Φόρος επί των καθαρών κερδών: 14.000 * 35% = 4.900 ευρώ

• ΦΑΠ ακινήτου : 160 ευρώ: 80.000 * 0,2%

• Ειδικό τέλος ακινήτων: 60m2 * 8 ευρώ * 1,15 = 552 ευρώ

Παράδειγμα 2:

Φόρος επί των καθαρών κερδών: 35.000 * 0,35 = 12.250 ευρώ Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης : 35.000 * 2% = 700 ευρώ Ενοίκιο: 700 * 12 = 8.400 ευρώ

Συνολικό κόστος μισθοδοσίας (+ εργοδοτικές εισφορές σε ΙΚΑ): 978 ευρώ* *1,2856*14 μήνες = 17.602/17.451,8 ευρώ για το 2011 Συνολικό κόστος μισθοδοσίας (+ εργοδοτικές εισφορές σε ΙΚΑ): 978 ευρώ* *1,2746 *14 μήνες = 17.602/17.451,8 ευρώ για το 2012

Παράδειγμα 3:

• Εισφορά Αλληλεγγύης υπέρ ανέργων ΟΑΕΔ: 105.000 * 3,17% = 3.328,5 ευρώ

• Έκτακτη εισφορά: 105.000 * 4% = 4.200 ευρώ

• Φ.Α.Π. ομόρρυθμης εταιρείας: 140.000 * 0,2% = 280 ευρώ

• Ειδικό τέλος ακινήτων ομόρρυθμης εταιρείας: 8 ευρώ 60m2 * 1,1 = 528 υρώ

• Κόστος μισθοδοσίας (+ εργοδοτικές εισφορές) = 45.624 ευρώ/έτος για το 2011

• Κόστος μισθοδοσίας (+ εργοδοτικές εισφορές) = 45.234,5 ευρώ/έτος για το 2012

2011

1ος εργαζόμενος: 980 ευρώ * 1,1 (επίδομα γάμου) * 1,2856 * 14 μισθοί = 19.402 ευρώ 2ος εργαζόμενος: 860 ευρώ * 1,1 (επίδομα γάμου) * 1,2856 * 14 μισθοί = 17.026 ευρώ 3ος εργαζόμενος: 510,94 ευρώ * 1,2856 * 14 = 9.196 ευρώ

2012

1ος εργαζόμενος: 980 ευρώ * 1,1 (επίδομα γάμου) * 1,2746 * 14 μισθοί = 19.236,3 ευρώ 2ος εργαζόμενος: 860 ευρώ * 1,1 (επίδομα γάμου) * 1,2746 * 14 μισθοί = 16.880,8 ευρώ

 

 

 




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description georvalk | Οκτωβρίου 11, 2012 11:14 π.μ. | Reply
ουκ αν λάβεις του παρά μη έχοντος...!!!!
δώστε μισθούς 1500ε βασικό και βάλτε ότι φόρο θέλετε αλλά να έχουμε να τον πληρώσουμε, όχι όπως τώρα, κοιτάμε το ταβάνι μήπως πέσουν λεφτά να πληρώσουμε αξιοπρεπώς τις ανάγκες μας!!!
image description Panos | Οκτωβρίου 11, 2012 12:15 μ.μ. | Reply
Σε λίγο καιρό θα μας φορολογούν και τον αέρα που αναπνέουμε, με την δικαιολογία ότι τον φιλτράρουν και τον καθαρίζουν από τα καυσαέρια... αλλά να μου πείτε, ποια καυσαέρια;;;; Σε λίγο καιρό όλοι με ποδήλατο θα κυκλοφορούμε...!!!
image description ΚΛΕΜΕΝΟ ΑΠΟ ΧΘΕΣ | Οκτωβρίου 11, 2012 12:26 μ.μ. | Reply
ΦΙΛΕ BROOSTER αυτό που έγραψες χθες ταιριάζει ακριβώς και εδώ<<Αν η διαφωνία μας είναι στη φοροδιαφυγή στο προσυπογράφω πως αν μειωθεί άμεσα η φορολογία (άμεση και έμμεση , παγκόσμια πρωτοτυπ΄λια και τα δυο σε υψηλό επίπεδο) και αν κάποια χρήματα από τους φόρους επιστρεφόταν μέσω κοινωνικών παροχών τότε η φοροδιαφυγή στα μικρομεσαία στρώματα απλά δεν θα υπήρχε , αυτό το πιστεύω κυρίως γιατί τον Έλληνα εκτός από την τσέπη τον νοιάζει και το κούτελο ή απλά δεν θέλεις κανείς να σε αποκαλέι κλέφτη . Αυτή τι στιγμή και αν περάσουν τα νέα φορολογικά μέτρα , πραγματικά η φοροδιαφυγή θα γίνει το τελευταίο όπλο επιβίωσης . Και φοροδιαφυγή δεν είναι μόνο η μη έκδοση απόδειξης .... Κατα τα λοιπά , πιστεύω ότι πράγματι στο δημόσιο είχαν ξεφύγει οι μισθοί και κάποια προνόμια ,αλλά άλλο να κάνεις συμμάζαμε και άλλο να καταδικάζεις ένα δάσκαλο πχ να έχει μισθό πείνας 650 ευρώ (ή πόσο είναι ακιρβώς) ή στον ιδιωτικό τομέα να έχεις μισθούς 400-500 και στη πραγματικότητα ακόμη και 300 ευρώ . Ακόμη και η αγροτική παραγωγή δεν μπορεί να γίνει πλέον για τον απλούστατο λόγο ότι δεν συμφέρει και μάλιστα από το καινούργιο έτος οι μικροκαλλιεργητές θα οδηγηθουν στον αφανισμό . Σας το λέω όχι επειδή έτσι μου ήρθε αλλά επειδή το ζω ........>>
image description sakrets | Οκτωβρίου 11, 2012 2:44 μ.μ. | Reply
Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι είναι αυτοί που λέμε ότι είναι οι μόνοι που δεν φοροδιαφεύγουν. Αυτοί όμως δεν είναι που δεν θέλουν να πληρώσουν το ΦΠΑ στον υδραυλικό, ηλεκτρολόγο, βαψίματα, συνεργεία, επισκευές.... και οτιδήποτε άλλο;
Οι γιατροί λένε ότι η αμοιβή τους θα επιβαρυνθεί με ένα φόρο περίπου 40% εάν κοπεί απόδειξη και μετά η επιλογή είναι του μισθωτού, συνταξιούχου και όλων των υπολοίπων Ελλήνων οι οποίοι εφόσον έχουν ήδη πληρώσει το 50% του μισθού τους σε ασφαλιστικές εισφορές καλούνται τώρα να πληρώσουν ξανά για γιατρό και τον φόρο του γιατρού την στιγμή κιόλας που η αμοιβή αυτή δεν εκπίπτει ολόκληρη φορολογικά.
Αυτό λέγεται φόρο απόκρυψη και γίνεται γιατί το κράτος δεν εμπνέει τους φορολογούμενους για την αξιοποίηση των φόρων, και παράλληλα οι φόροι είναι υψηλοί, άδικοι, παράλογοι, και δυσβάστακτοι. 23% ΦΠΑ είναι για μια πλούσια χώρα, εμείς?
image description kapoios | Οκτωβρίου 12, 2012 6:12 μ.μ. | Reply
Εχεις δίκιο ότι οι φόροι είναι υψηλοί, άδικοι, παράλογοι και δυσβάστακτοι. Αλλά αυτό είναι μόνο για τους μισθωτούς και του συνταξιούχους που δεν μπορούν να αποκρύψουν τα εισοδήματά τους και δεν μπορούν να καταφύγουν στους εκβιασμούς του τύπου : "Αν θέλετε απόδειξη, η αμοιβή μου θα επιβαρυνθεί με 40%". Αποφασίζουν να μην πάρουν την απόδειξη γιατί ξέρουν ότι φορολογικά δεν τους χρησιμεύει σε τίποτε απολύτως αλλά και αυτός που θα την εκδώσει δεν έχει να χάσει τίποτε γιατί ήδη ο φόρος του ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ από τον πελάτη του (με την αύξηση της αμοιβής κατά 40%). Που ξανακούστηκε ο μισθωτός και ο συνταξιούχος εκτός του δικού του φόρου να ΠΡΟπληρώνει και τον φόρο του ελεύθερου επαγγελματία (γιατρός, υδραυλικός κλπ) για να πάρει την απόδειξη. Ξέρεις τι έχει να γίνει έτσι και ισχύσει να αφαιρούνται αυτές οι αποδείξεις στο σύνολο από το εισόδημα των μισθωτών και των συνταξιούχων;
image description KOSTAS | Οκτωβρίου 11, 2012 6:46 μ.μ. | Reply
Nα πληρώσω 50% φόρο αλλά να έχω ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη, τα παιδιά μου να έχουν εκπαίδευση και να ξέρω ότι πληρώνουν όλοι τους φόρους που τους αναλογούν. Δηλαδή να διαμένω σε ένα οργανομένο κράτος και όχι σε αυτό το μπάχαλο.
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο