Ειδήσεις Επενδύσεις -αναπτυξιακά

Οι έξι βασικές παρεμβάσεις του Υπ. Ανάπτυξης για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις στο νομοσχέδιό του

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
3/10/2012

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΗΤΑΡΑΚΗ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

“Σ/Ν υπό διαβούλευση :ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΦΙΛΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”

Εισήγηση Υπουργού, κ. Κωστή Χατζηδάκη

Σας καλωσορίζω στη σημερινή συνέντευξη τύπου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Υποδομών. Σκοπός μας είναι σήμερα να σας παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας, μια βάση διαλόγου δηλαδή, σχετικά με την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε διαμορφώσει ένα σχετικό σχέδιο νόμου. Τελικός στόχος, βέβαια, είναι η διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η απλούστευση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών. Πρόκειται για ζωτικής σημασίας θέμα για εμάς, όπως ήδη από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, είχε τονίσει ο Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς.

Όπως γνωρίζετε η αλλαγή του πλαισίου επενδύσεων αναφέρεται στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ελλάδα. Ήδη από τις αρχές Αυγούστου, έχουμε παρουσιάσει ένα σαφές πλάνο, με χρονοδιάγραμμα και στοχοδιάγραμμα σχετικά με τις εθνικές μας δεσμεύσεις. Επίσης, έχουμε ορίσει συντονιστές ανά τομέα ευθύνης. Προχτές μάλιστα, ανακοινώσαμε τον πρώτο απολογισμό υλοποίησής τους. Δηλαδή, τα κυριότερα σημεία από όσα έχουμε ήδη κάνει μέσα σε αυτές τις εξήντα ημέρες. Νομίζω πως για το σύντομο αυτό χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει, σημειώθηκε πρόοδος σε αρκετούς τομείς.

Είναι αλήθεια, πως δεν έχουμε καθόλου χρόνο. Πρέπει σε λίγους μήνες, να γίνουν όλα όσα δεν έγιναν επί δεκαετίες. Να αντιμετωπίσουμε τις στρεβλές αντιλήψεις του κρατισμού που δημιούργησαν έναν σπάταλο και αναποτελεσματικό δημόσιο τομέα. Που καλλιέργησαν την αντίληψη πως μπορούμε να έχουμε επενδύσεις χωρίς επενδυτές και ανάπτυξη χωρίς επιχειρηματικότητα.  Όμως, τώρα πια δεν υπάρχει εναλλακτική. Οφείλουμε άμεσα να κάνουμε τρία βήματα: πρώτον να ανακτήσουμε την αξιοπιστία μας, δεύτερον να ενισχύσουμε τη ρευστότητα και τρίτον να προχωρήσουμε με ταχύτητα στις διαρθρωτικές αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος. Οι θυσίες των πολιτών δεν πρέπει να πάνε χαμένες.

Εμείς δουλεύουμε σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας. Ασφαλώς, βέβαια, πολλά από τα θέματα που μας αφορούν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα, από τις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Είναι ανάγκη να γίνει σαφές ότι η συμφωνία αυτή είναι βασικό προαπαιτούμενο  για να προχωρήσουμε μπροστά. Δεν μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη, χωρίς την ενίσχυση της ρευστότητας. Και ρευστότητα δεν μπορεί να υπάρξει, χωρίς τη συμφωνία με την Τρόικα.

Και ειδικά σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, όλοι γνωρίζουμε πως το κλίμα είναι πολύ δυσμενές. Εμείς, όμως, συνεχίζουμε την προσπάθεια, έτσι ώστε όταν επιτευχθεί η συμφωνία με την Τρόικα, να υπάρχει ήδη το πλαίσιο. Έτσι λοιπόν, οι σημερινές προτάσεις μας που αφορούν το πλαίσιο για τις στρατηγικές και τις ιδιωτικές επενδύσεις, εντάσσονται στη συγκεκριμένη δέσμη των διαρθρωτικών αλλαγών που έχουμε εξαγγείλει και έχουν ήδη προωθηθεί ή προωθούνται. Δεν πρόκειται για μία αποσπασματική δράση. Συνδέεται, δηλαδή, με τη στρατηγική μεταρρυθμίσεων για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την απλούστευση των αδειοδοτήσεων, τον ανταγωνισμό, τη λειτουργία της αγοράς.

Όπως θα δείτε, με το νομοσχέδιο που θέτουμε σε διάλογο, εισάγουμε αρκετές νέες αλλαγές. Δεν επιθυμούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό. Επιθυμούμε να βελτιώσουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Κρατάμε όλα τα θετικά  που διέθετε το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και ήταν αρκετά. Και εισάγουμε νέα καινοτόμα στοιχεία που διαμορφώνουν ένα νέο επενδυτικό περιβάλλον, πιο φιλικό στις επενδύσεις και με περισσότερες επιλογές για τους επενδυτές.

Θα μου επιτρέψετε σε αυτό το σημείο, να κάνω μία σύντομη αναφορά σε έξι βασικά νέα σημεία:

Πρώτον, το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση μίας Κεντρικής Αρχής, για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης. Αφορά ως γνωστόν στρατηγικές επενδύσεις, δηλαδή μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων, όσες έχουν προϋπολογισμό άνω των δύο εκατομμυρίων ευρώ. Θα μπορούσε επίσης, να επεκταθεί και σε άλλες επενδύσεις. Αυτή η κεντρική αρχή, δηλαδή η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, θα φροντίζει για τον συντονισμό και την επίσπευση της έκδοσης των σχετικών αδειών. Έτσι θα πετύχουμε να  συγκεντρώσουμε σε ένα χώρο όλους όσοι είναι αρμόδιοι για την έκδοση των αδειών, δηλαδή κάτω από την ομπρέλα μίας αρχής.

Δεύτερον, επιταχύνουμε τις διαδικασίες αδειοδότησης μέσω της δήλωσης και της ευθύνης του ίδιου του επενδυτή. Αυτό αφορά τις επενδύσεις όπου δεν σχετίζονται με κρίσιμους περιβαλλοντικούς, πολεοδομικούς και άλλους όρους. Επομένως, καταρχάς οι αιτήσεις και τα στοιχεία φακέλου θα θεωρούνται πως ισχύουν κατά τεκμήριο και θα εγκρίνονται με ευθύνη του επενδυτή. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, πως καταργούμε τις δικλείδες ασφαλείας και τους μηχανισμούς ελέγχου του κράτους. Αντίθετα, σε περίπτωση παράβασης, θα υπάρχει άμεση ανάκληση της άδειας, όπως και σήμερα. Έτσι, παρακάμπτουμε ένα μεγάλο εμπόδιο των επενδύσεων.

Τρίτον, προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη ρευστότητα στις επενδύσεις. Σήμερα, κατά την έγκριση μίας επένδυσης και την προσκόμιση της εγγυητικής επιστολής, καταβάλλεται μονάχα το 50% της επιχορήγησης. Με τη νέα ρύθμιση, θα καταβάλλεται στον ίδιο χρόνο, ολόκληρο το ποσό της επιχορήγησης, ενισχύοντας τη ρευστότητα. 

Τέταρτον, ορίζουμε δύο εναλλακτικές διαδικασίες ελέγχου της υλοποίησης των  επενδύσεων, μετά την αξιολόγηση που θα εξακολουθεί να γίνεται όπως και σήμερα. Η μία επιλογή των επενδυτών θα είναι ο έλεγχος να γίνεται από το νέο Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης του Υπουργείου. Η άλλη επιλογή είναι ο έλεγχος να γίνεται και από ανεξάρτητους πιστοποιημένους φορείς, όπως θα είναι οι συνεργαζόμενες Τράπεζες, που θα εποπτεύονται σχετικά από το κράτος. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε τη διαφάνεια και κερδίζουμε χρόνο. Είναι στο χέρι του επενδυτή να διαλέγει τη μέθοδο που προτιμά.

Πέμπτον, σχετικά με τα υδατοδρόμια, που είναι η αναγκαία υποδομή για τη δημιουργία γραμμών υδροπλάνων:  Με το νομοσχέδιο βελτιώνονται οι διαδικασίες χορήγησης αδειών και αποσαφηνίζονται επιτέλους οι κανόνες για τη δημιουργία, τη λειτουργία και την εκμετάλλευσή  τους. Επιπλέον, ορίζεται εντός του Υπουργείου Ανάπτυξης, μία και μόνη υπηρεσία ως αρμόδια για τον συντονισμό όλων των σχετικών με την αδειοδότηση αρχών και τίθεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης κάθε αίτησης.

Έκτον και τελευταίο, εισάγεται ένα νέο εργαλείο για την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, μέσω της ίδρυσης εταιριών ειδικού σκοπού (SPVs), ξεκινώντας από το παραλιακό μέτωπο Φαλήρου-Σουνίου. Σκοπός είναι ο συνολικός σχεδιασμός, η υπέρβαση διαφόρων εμποδίων και η ωρίμανση των σχετικών επενδύσεων.

Αυτές είναι κάποιες από τις βασικές αλλαγές που προβλέπονται από το παρόν νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση των επενδύσεων και τη διαμόρφωση φιλικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Για να υπάρξουν νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και νέες θέσεις εργασίας .

Ο κ. Μηταράκης, θα αναφερθεί στη συνέχεια αναλυτικότερα στις σχετικές διατάξεις και θα εξηγήσει όλα τα στοιχεία. Άλλωστε το σημερινό νομοσχέδιο είναι προϊόν της εντατικής εργασίας του ιδίου και των συνεργατών του και γνωρίζει εις βάθος και το γράμμα και το πνεύμα του νομοσχεδίου.

Επαναλαμβάνω, βέβαια, πως το νομοσχέδιο που έχουμε επεξεργασθεί, αποτελεί μία βάση διαλόγου. Δεν περιέχει θέσφατα ούτε απαραιτήτως, τελικές διατάξεις. Το δίνουμε σήμερα σε διαβούλευση και αναμένουμε τις σχετικές εισηγήσεις όλων των εμπλεκομένων. Τους καλούμε να μας αποστείλουν τις παρατηρήσεις τους, διότι μόνο μέσα από τη σύνθεση θα πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον ταχύτερο δυνατό χρόνο.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θέλουμε να καταστεί σαφές, είναι πως εργαζόμαστε εντατικά για να πετύχουμε τους στόχους μας. Γιατί επ' αυτών θα κριθούμε. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς να υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος. Θα κάνουμε αυτό για το οποίο έχουμε δεσμευθεί έναντι του ελληνικού λαού. Γιατί η μάχη αυτή είναι για την Ελλάδα, για τα σπίτια και τις οικογένειές μας. Και πρέπει να την κερδίσουμε.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο