Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Οne-stop-shop για τις εξαγωγές,

ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΑΝΥΠ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης απηύθυνε σήμερα ομιλία στην εκδήλωση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων με θέμα «Μεταφορές & Τεχνογνωσία Εξαγωγών - Τα Logistics της Εξωστρέφειας».
 
Ακολουθεί κομάτι της ομιλίας του Υπουργού:
 
.........

Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσουμε μια Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές, η οποία στηρίζεται σε τρία σημεία:
 
Πρώτον, στη διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης, δηλαδή του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν. Που συμπεριλαμβάνει την ανάπτυξη ολοκληρωμένων τομεακών πολιτικών, με θεσμικές παρεμβάσεις, χρηματοδοτικά κίνητρα με αξιοποίηση ΕΣΠΑ κ.α. για την αύξηση της εξαγώγιμης παραγωγικής βάσης της χώρας ανά κλάδο
 
Δεύτερον, στην προώθηση των εξαγωγών. Προκειμένου τα παραγόμενα προϊόντα να βρουν αγοραστές στο εξωτερικό, μέσω της επαναπροσέγγισης των παραδοσιακών προορισμών, και τη διείσδυση σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα.
 
Και τρίτον, στην απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση του διοικητικού βάρους για την πραγματοποίηση εξαγωγών.
 

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος:
 

Σε λίγες μέρες, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του Εθνικού Σχεδίου διευκόλυνσης των εξαγωγών, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ. Πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις.
 
Στον σχεδιασμό μας εντάσσεται η ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window, δηλαδή το one-stop-shop για τις εξαγωγές, που θα περικόψει δραστικά τις χρονοβόρες διαδικασίες και το διοικητικό κόστος στις εξαγωγές. Αυτό θα γίνει κυρίως μέσω της απλοποίησης των προ-τελωνειακών αλλά και των τελωνειακών διαδικασιών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σημαντική είναι και η υλοποίηση ενός ενιαίου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος.
 
Περαιτέρω, συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με την ομάδα Ολλανδών ειδικών της Task Force για την καλύτερη προώθηση προϊόντων, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.
 
Και τέλος, διαμορφώνουμε την Νέα Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές με συγκεκριμένο οδικό χάρτη μέτρων και δράσεων, εντός του Οκτωβρίου. Το μέτρο αυτό συνιστά επίσης διεθνή μας δέσμευση, αλλά πάνω από όλα είναι μεταρρύθμιση που η χώρα χρειάζεται.



Οι εξαγωγές, επιπλέον, εξαρτώνται άμεσα από την εφοδιαστική αλυσίδα, επομένως ο ρόλος των logistics είναι καθοριστικός. Άρα πρέπει να επισημάνουμε δύο στοιχεία:
 
Πρώτον, ο κλάδος των logistics σημείωσε πέρσι πτώση λόγω κρίσης, μετά από μία περίοδο ανόδου που προηγήθηκε. Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν, εφόσον πρόκειται για κλάδο που αναφέρεται σε ένα 10 με 12% επί του ΑΕΠ.
 
Δεύτερον, τα logistics αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο της ανάπτυξης εξωστρέφειας και ένα οριζόντιο εργαλείο, που σχετίζεται με όλο τον κύκλο της επιχειρηματικότητας και μπορούν και πρωτογενώς, να συνεισφέρουν στην αύξηση των εξαγωγών. Όμως, κρίνοντας από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά στοιχεία, η χρήση σύγχρονων μέσων και υποδομών logistics είναι ασφαλώς περιορισμένη ακόμη στην Ελλάδα.
 
Επομένως και με βάση αυτά τα δύο στοιχεία, συμπεραίνουμε πως υφίσταται ανάγκη προώθησης σχετικών μέτρων. Κεντρική ιδέα είναι η ανάπτυξη συνεργιών, η δικτύωση και η υλοποίηση μιας εθνικής στρατηγικής logistics. Δηλαδή, μία στρατηγική που θα αναδείξει την εικόνα της χώρας μας, προσελκύοντας και επενδύσεις από το εξωτερικό. Άλλωστε και πρόσφατη μελέτη διεθνούς οίκου έδειξε ότι η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος. Ένα hub, δηλαδή, για τα logistics.
 


Ειδικότερα, θα μπορούσαμε να εξετάσουμε καταρχάς, τέσσερις βασικές παραμέτρους:
 
i) την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την άρση των διοικητικών εμποδίων,
 
ii) τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών και τη στοχευμένη ανάπτυξη νέων,
 
iii) τις δράσεις προώθησης των ελληνικών logistics
 
iv) και τις δράσεις ανάπτυξης των αναγκαίων δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού
 


Για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου έχει υπάρξει σχετική προεργασία τον τελευταίο χρόνο από μια ειδική επιτροπή στο πρώην ΥΠΟΜΕΔΙ με έμφαση στα θέματα των εμπορευματικών κέντρων και των διαμεταφορέων.
 
Ασφαλώς, τα logistics σχετίζονται άμεσα με τις αρμοδιότητες και άλλων Υπουργείων. Σε ό,τι μας αφορά, επεξεργαζόμαστε ήδη ορισμένες προτάσεις και βρισκόμαστε σε επαφή και με την ομάδα πρωτοβουλίας του ΣΕΒ, για τη συγκεκριμενοποίηση των δράσεων και την προώθηση των σχετικών πολιτικών. Άρα αναμένω και από εσάς, που ζείτε καθημερινά τις εξαγωγές και τη μεταφορά τους, να συμμετάσχετε στην συγκεκριμένη προσπάθεια.
 


Κυρίες και Κύριοι,
 
Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη μία τεράστια εθνική προσπάθεια, στην οποία οι εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας θα παίξουν σημαντικό ρόλο. Η κρίση μας αφορά όλους, γιατί εάν τώρα ολιγωρήσουμε, σύντομα θα μπορούσαμε να βρεθούμε μπροστά σε πολύ χειρότερες καταστάσεις. Καλούμαστε όλοι, λοιπόν, να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση, σε αυτή τη μάχη που εξελίσσεται μπροστά μας. Είναι μία μάχη που αφορά την πατρίδα μας, τα σπίτια και τις οικογένειές μας. Είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί με αίσθημα ευθύνης και εθνική ενότητα. Και ο καθένας πρέπει να συμβάλλει, ανάλογα με τις δυνάμεις του.
 
Σε ό,τι αφορά την κυβέρνηση, εμείς είμαστε αποφασισμένοι να ανταποκριθούμε, σε όλες τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει, με οποιοδήποτε προσωπικό ή πολιτικό κόστος. Προκειμένου, να αναχαιτίσουμε την ύφεση και την ανεργία και να βαδίσουμε προς την ανάκαμψη. Με τις σκέψεις αυτές, θέλω να κλείσω, ευχόμενος καλή επιτυχία στις εργασίες σας. Σας ευχαριστώ.
 


Από το Γραφείο Τύπου




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description νίκος | Οκτωβρίου 1, 2012 1:53 μ.μ. | Reply
θέλει να ανοίξει το επάγγελμα των φορτηγατζηδων αλλά δεν θέλει να τον καταλάβουν οι φορτηγατζηδες; ακου logistics και hub....χαχαχα
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • Δηλώσεις 2017
Up
Close
Close
Κλείσιμο