Ειδήσεις Επενδύσεις -αναπτυξιακά

Εντός των επόμενων εβδομάδων το σχέδιο για τις Ε.Ο.Ζ. - Τι δήλωσε στη Θεσσαλονίκη ο Κωστής Χατζηδάκης

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, 8/9/2012

Κυρίες και Κύριοι,

Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή να βρίσκομαι σήμερα ανάμεσά σας και ευχαριστώ θερμά τη διοίκηση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, για την πρόσκληση.

.....
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μεγάλα έργα, έχουμε ήδη δημοσιεύσει τα χρονοδιαγράμματά τους αναλυτικά. Θέλω να κάνω, όμως, μία παρένθεση και να σταθώ λόγω και της περίστασης, σε κάποια που αφορούν ιδιαίτερα τη Βόρειο Ελλάδα:

Λόγω των αρχαιολογικών ερευνών, αλλά και ορισμένων οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου, εμφανίστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης και το χρονοδιάγραμμα του έχει τροποποιηθεί εδώ και ένα χρόνο. Ασχολούμαστε σχεδόν κάθε μέρα με αυτό το πρόβλημα, γιατί πρέπει να διευθετηθεί άμεσα. Αλλά το βασικό πρόβλημα είναι το πρόβλημα ρευστότητας της ίδιας της κοινοπραξίας. Ωστόσο, ως προς την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και τους προσεχείς μήνες θα γίνει ανακήρυξη του αναδόχου.

Περαιτέρω, προωθούμε τον κάθετο άξονα Εγνατίας οδού «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή», ειδικότερα του τμήματος «Κορομηλιά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή» και εκτιμούμε πως η αποπεράτωση του κάθετου άξονα Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη (δηλαδή Δερβένι) – Σέρρες – Προμαχώνας» θα γίνει τον Μάιο του 2014. Οι δύο κάθετοι άξονες της Εγνατίας: Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και Αρδάνιο – Ορμένιο βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Παράλληλα ολοκληρώνουμε έως και τον Δεκέμβριο του 2015 την αναβάθμιση του Αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με δύο εργολαβίες κατασκευής (επέκταση διαδρόμου και αναβάθμιση του υφιστάμενου). Και τέλος, όπως έχουμε ήδη αναλυτικά ανακοινώσει, προχωρούμε  άμεσα τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου για να τελειώσει επιτέλους το δίκτυο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και  να υπάρχει πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διότι τα λιμάνια δίνουν δύναμη στο σιδηρόδρομο και ο σιδηρόδρομος δίνει δύναμη  και νέες επενδύσεις στα λιμάνια.

Μονάχα με τέτοιες, νέες επενδύσεις, άλλωστε, και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης της χώρας έναντι των αγορών είναι δυνατή η  δημιουργία νέων ευκαιριών και η ανάταξη της εθνικής οικονομίας. Για να παρακάμψουμε τη γραφειοκρατία, ενεργοποιούμε σε όλα τα στάδια το one-stop-shop του Invest in Greece. Επιδιώκουμε να παρακολουθούμε μάλιστα όλες τις επενδύσεις και το βαθμό ωρίμανσής τους, με ηλεκτρονικό τρόπο. Συνομιλούμε, επίσης, αυτήν την περίοδο και με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών για να επιτύχουμε την ενεργότερη εμπλοκή των τραπεζών στην αξιολόγηση των επενδύσεων, για να υπάρχει απλούστευση του συστήματος, λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη διαφάνεια.

Φυσικά, η χώρα χρειάζεται μια πραγματική υπέρβαση σε ό,τι αφορά τις νέες επενδύσεις και την τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της. Για αυτό έχουμε καταθέσει και την πρόταση για τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες,  με εξειδικευμένα κίνητρα φορολογικού και διοικητικού χαρακτήρα. Η σύσταση ζωνών μπορεί να μην έχει γεωγραφική μορφή και να αφορά συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας. Οι τυχόν αλλαγές θα γίνουν με απόλυτο σεβασμό και πλήρη εφαρμογή των κανόνων του ισχύοντος εργατικού δικαίου. Πρέπει, όμως, να είμαστε ξεκάθαροι. Παρ’ ότι οι ΕΟΖ δεν προϋποθέτουν πρόσθετους πόρους από την ΕΕ, οι διαπραγματεύσεις με τους Ευρωπαίους Εταίρους μας στις οποίες προχωρούμε, θα είναι ιδιαίτερα δύσκολες. Ήδη  αντιμετωπίζουμε ενστάσεις από ορισμένες πλευρές πέραν των ελληνικών συνόρων, αφού μια τέτοια εξέλιξη δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα στη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση, ζητούμε την πολιτική υποστήριξη των εταίρων μας, ιδίως εφόσον στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ξεκινούμε και τις σχετικές οικονομοτεχνικές μελέτες που θα υποβάλουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Θεωρούμε πως οι ΕΟΖ μπορούν να δώσουν ώθηση στη βάση της πραγματικής οικονομίας, αφενός σε σχέση με τις επενδύσεις,  αφετέρου και σε σχέση με τις εξαγωγές.




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο