Ειδήσεις Οικονομικές Ειδήσεις

Νέο χαράτσι σε ΙΧ. Έρχεται τέλος ...ακινησίας

Σοκ αναμένεται να πάθουν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα τέλη του 2012 αν έχουν σκοπό να καταθέσουν τις πικανίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους καθώς η κυβέρνηση εξετάζει να χρεώνει την «προσωρινή ακινησία» των ΙΧ με ένα σύστημα παρόμοιο με εκείνο που υπάρχει στην ακινησία των σκαφών αναψυχής. Παράλληλα εξετάζεται η άμεση αναδιάρθρωση των τεκμηρίων, η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας αλλά και η παράταση του εκτελωνισμού οχημάτων Euro4 με χαμηλό συντελεστή.

Ειδικότερα στα σκάφη αναψυχής το Τέλος Ακινησίας υπολογίζεται από 10 έως και 100 ευρώ ανάλογα με τα μέτρα του σκάφους και έχει ισχύ για ένα χρόνο ενώ οι ιδιοκτήτες που καταθέτουν τις Αδειες Πλόων αποφεύγουν τα «τσουχτερά» τεκμήρια αφού πλέον υπολογίζονται ανάλογα με τις ημέρες ή τους μήνες που κινείται κάποιο σκάφος.

Στα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα η κατάθεση πινακίδων με την αιτιολογία της Προσωρινής Ακινησίας ήταν δωρεάν και δεν στοίχιζε κάτι στους πολίτες.

Ωστόσο η κατάθεση περίπου 745.000 πινακίδων κυκλοφορίας τα τελευταία 3 χρόνια ήταν αρκετά για να προβληματίσουν τα κυβερνητικά στελέχη καθώς οι απώλειες που καταγράφονται στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο.

Μάλιστα πέρσι καταγράφηκε αριθμός ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας με 365.000 οχήματα τη στιγμή που το 2010 ήταν μόλις 170.000 πινακίδες ενώ το 2009 με τα περίφημα «Πράσινα Τέλη» ξεπέρασαν τις 210.000 οι καταθέσεις πινακίδων.

Οσον αφορά στα ποσοστά το 2012 οι καταθέσεις πινακίδων σημείωσαν αύξηση 114% σε σχέση με το 2010 ενώ σε σχέση με το 2009 η αύξηση ήταν μικρότερη και υπολογίζεται σε 63,6%.

Τι εξετάζει το υπουργείο...

Το κόστος κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ φορέων και κυβερνητικών στελεχών και σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις που έχουν «πέσει» στο τραπέζι περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ποσά ανάλογα των σκαφών που θα κυμαίνονται από 10 έως και 100 ευρώ, το κόστος έκδοσης νέων πινακίδων κυκλοφορίας που αυτή τη στιγμή κυμαίνεται σε περίπου 75 ευρώ ενώ κάποιο στέλεχος υποστήριξε την πρόταση για καταβολή του 50% των Τελών Κυκλοφορίας...

Αν τελικά υιοθετηθεί το νέο μέτρο τότε ο στόχος του υπουργείου είναι τριπλός καθώς από τη μία μεριά θα σταματήσουμε να βλέπουμε εγκατελλειμένα ΙΧ στους δρόμους που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης, θα μειωθούν οι ουρές στις εφορίες στα τέλη κάθε χρόνου και βέβαια θα αυξηθούν οι οριστικές διαγραφές των ΙΧ ενώ τώρα με το ισχύον καθεστώς της προσωρινής ακινησίας χιλιάδες ΙΧ καταλήγουν σε πλανώδιους πωλητές έναντι μερικών δεκάδων ευρώ ενισχύοντας την φοροδιαφυγή.

Πάντως από το μέτρο αναμένεται να εξαιρεθούν οι έμποροι αυτοκινήτων, οι ναυτικοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό.

Σχέδια επί των σχεδίων

Πολύ πριν τις εθνικές εκλογές του Ιουνίου η προηγούμενη κυβέρνηση είχε έτοιμο το νομοσχέδιο τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτου το οποίο περιελάμβανε κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, αναπροσαρμογή των τεκμηρίων και παράταση του εκτελωνισμού ΙΧ που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Επειτα από 4 μήνες δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα με τις επιχειρήσεις του κλάδου να έχουν καταρρεύσει και το μόνο που γίνεται αυτή την στιγμή στην αγορά είναι να αυξάνονται τα λουκέτα, οι απολύσεις και να οργιάζει κυριολεκτικά η φοροδιαφυγή.

Παράλληλα το μέτρο της απόσυρσης το οποίο εκπνέει στις 20 Δεκεμβρίου του 2012 δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν θα συνεχιστεί αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν οι ιθύνοντες πως αν καταργηθεί θα αποτελέσει την «ταφόπλακα» σε ολόκληρο τον κλάδο.

Οσον αφορά στην αποδοτικότητα του μέτρου της απόσυρσης μέχρι τα μέσα Αυγούστου είχαν οδηγηθεί στα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ 23.500 ΙΧ έναντι 33.000 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι καταγράφοντας πτώση 28,7% ενωώ στα φορτηγά η πτώση υπολογίζεται σε 28% μέχρι τα μέσα Αυγούστου με 1280 αποσύρσεις φορτηγών έναντι 1.800 οχημάτων με πτώση μόλις 28%.

Παράλληλα το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην «Η» πως: «Πρέπει να δοθεί παράταση στο μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων όμως θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα εγχώρια μεταχειρισμένα Euro4 και Euro5 στο μέτρο ώστε οι καταναλωτές να έχουν πολλές επιλογές οι οποίες θα αρμόζουν στη σημερινή οικονομική συγκυρία».

Φοροδιαφυγή

Η φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή αποτελούν τα μεγάλα «αγκάθια» στην αγορά καθώς από την στιγμή που κλείνει κάποιο κατάστημα εμπορίας ΙΧ οι δραστηριότητές του μεταφέρονται στο Διαδίκτυο (online πωλήσεις) ενώ οι μηχανικοί έχουν μετατράψει όποιο διαθέσιμο χώρο έχουν σπίτι τους σε παράνομο συνεργείο με άκρως δελεαστικές τιμές.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ, οι εναπομείναντες επιχειρηματίες του κλάδου να μην μπορούν να ανταγωνιστούν τους «πειρατές» και να έχει δημιουργηθεί ένα «εκρηκτικό» κλίμα στην αγορά με την κυβέρνηση να αναζητεί τρόπους να εξαλείψει το φαινόμενο χωρίς μέχρι στιγμής να το έχει πετύχει...



Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr




Τα σχόλια και οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν υιοθετούνται από τον κόμβο και εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Θα παρακαλούσαμε πολύ να διατηρήσετε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Αποφύγετε χαρακτηρισμούς απέναντι σε άλλους σχολιαστές και προσπαθήστε οι συζητήσεις να γίνονται σε ευπρεπή πλαίσια.

Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται αυτόματα χωρίς προειδοποίηση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη από τους νόμους 2121/1993, 2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ. Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ : Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ: H αναδημοσίευση μόνο των ελεύθερων ειδήσεων του κόμβου και όχι αυτών που η πρόσβαση επιτρέπεται αποκλειστικά στους συνδρομητές του (ένδειξη: αρθρο μόνο για συνδρομητές) με ΡΗΤΗ αναφορά στην πηγή και στον σχετικό σύνδεσμο του άρθρου/είδησης (url).

Παλαιότερα σχόλια

image description panagiotis | Αυγούστου 28, 2012 11:27 π.μ. | Reply
απορω γιατι ακομα τους κοιταζουμε και τους ανεχομαστε...
image description VANGELIS | Αυγούστου 28, 2012 1:22 μ.μ. | Reply
ΟΤΑΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΗΓΑΝ 1000 € ΤΑ ΤΕΛΗ....ΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ -ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
image description Thanos Larissa | Αυγούστου 28, 2012 1:18 μ.μ. | Reply
Ανελέητο σφυροκόπημα από παντού.
Πάντως ένας φίλος μου Ιταλός μου είπε ότι στην Ιταλία δεν ονομάζονται τέλη
κυκλοφορίας αλλά τέλη κατοχής αυτοκινήτου.
Μήπως κι εδώ σιγά -σιγά προσανατολίζονται προς αυτή την κατεύθυνση ;
Κυκλοφορείς-δεν κυκλοφορείς πληρώνεις .
Πάντως από παντού μας την έχουν στημένη.
image description Γιώργος | Αυγούστου 28, 2012 1:30 μ.μ. | Reply
Λοιπόν μου φαίνεται οτι τελικά θα σταματήσω να επισκέπτομαι το taxheaven για να διαβάζω καθημερινά τις οικονομικές-φορολογικές ειδήσεις. Σόρρυ αλλά δεν αντέχω άλλο με αυτά που διαβάζω εδώ πέρα......
image description Stoikos | Αυγούστου 28, 2012 1:16 μ.μ. | Reply
Twra pou to kratos mas agapaei skouzoume. Otan to agapousame emeis den evgaine kix .. Auta exei i zwi .. Den mporoume na to apofugoume. Apolauste to.
image description Petr | Αυγούστου 28, 2012 3:18 μ.μ. | Reply
Σε λίγο να φορολογήσουν και την αγαμία!!!
image description SARAKINOS | Αυγούστου 28, 2012 8:58 μ.μ. | Reply
Τότε να δεις πόσα θα εισπράξουν από τους καλόγερους και τους επισκόπους....!
image description pallini | Αυγούστου 29, 2012 1:23 π.μ. | Reply
Παιδιά, καλησπέρα,, προσωπική εμπειρία σας μεταφέρω. Λόγω αεργίας στην χώρα μας, αρχίζω Φεβ 2012 να ψάχνω δουλειά εξωτερικό. Με κόπο και βάσανα βρίσκω μια χαρά θέση σε Αγγλία. Πάω που λέτε να παραδώσω πινακίδες για να βάλω το ΙΧΕ μου σε προσωρινή ακινησία 1-2 χρόνια και τί μου λέει κολλλητός στη ΔΟΥ μου με τρελλές άκρες στο ΥΟ...; "Δικέ μου, θα φορολογήσουν εδω και τα ακινησίας ΟΧΙ ΜΟΝΟ με μισό τεκμήριο αλλά και με μισό τέλος κυκλοφορίας! Γκανιάν". Στην αρχή δεν τον πήρα σοβαρά, ωστόσο επειδή είχα τραυματικές εμπειρίες από φοροτρέλλες εδώ, έκανα οριστική διαγραφή ΛΟΓΩ ΕΞΑΓΩΓΗΣ. Γυρίζω το λοιπόν πατρίδα τώρα τον Αύγουστο και πέφτω επάνω σε αυτή την είδηση! Μένω κάγκελο! Γιατί; Ο ίδιος ο τυπάς της ΔΟΥ, ο κολλητός μου είχε πει και άλλα όπως ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΟΚΑΤΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 2002 (μόνο που αυτή τη φορά όχι στα χαρτιά, δηλ. καθείς θα πληρώνει ενοίκιο στο Κράτος έχει για δεν έχει σπίτι, ελεύθερο ή με βάρη)! Ερωτώ, μετά, ΠΟΙΟΣ ΜΑΛΑΚΑΣ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΝΑ ΤΟΝ ΞΕΣΚΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΡΟΟ ΤΡΩΛΛ;
image description Γιάννης Αννουσάκης ΙΝΚ ΑΚΡΗΤΗΣ | Αυγούστου 29, 2012 10:56 μ.μ. | Reply
29.08.12 ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ Γιάννης Αννουσάκης.
Σχετικά με νέο σχεδιαζόμενο φόρο ακινησίας ιδιωτικών οχημάτων.
1. Ο φόρος κατοχής αυτοκινήτου, που εκφράζεται από την δημοσιογραφία αλλά και στο κοινοβούλιο με τον όρο τέλη κυκλοφορίας, αποτελεί φόρο κατοχής πράγματος, φόρο κατοχής περιουσιακού στοιχείου σημαντικής αξίας, πράγματος δηλαδή που αποδεικνύει το μέγεθος της οικονομικής σου επιφάνειας και εξ αιτίας του οποίου κρίνεται ότι πρέπει να καταβάλλεις ένα ανάλογο με το σημαντικό πράγμα που κατέχεις φόρο, για την υποδομή που σου παρέχει το κράτος ώστε να μπορείς να αποκτήσεις τέτοια αγαθά αξίας.

2. Το αν πράγματι, το αυτοκίνητο που έχεις αποκτήσει, είναι πράγμα σημαντικής αξίας, ώστε να παράγει την αιτία να φορολογηθείς από την πολιτεία ως αποκτηθέντα πλούτο από την υποδομή που σου παράσχει, είναι συνάρτηση της έννοιας πλούτος και του αριθμητικού ορίου της αξίας του πράγματος ώστε να κρίνεται ως απόκτημα ιδιαίτερου πλούτου.

3. Ασφαλώς στην περίοδο που απέκτησες το κεφάλαιο, ως εισόδημα εντός της υποδομής που σου παράσχει το κράτος, για να αγοράσεις το αυτοκίνητο, φορολογήθηκες κατά τον χρόνο της απόκτησης του εισοδήματος που διέθεσες για την απόκτηση του αυτοκινήτου.

4. Με συναξιολόγηση λοιπόν των ανωτέρω, η κατοχή μετά την απόκτηση του αυτοκινήτου, με τα εισοδήματα που φορολογήθηκαν κατά τον χρόνο τους, δεν επιτρέπει την εκ νέου φορολόγηση κατοχής του πράγματος, –τα λεγόμενα τέλη κυκλοφορίας που είναι φόρος κατοχής αυτοκινήτου-.

5. Το ότι ονομάζεται ο φόρος κατοχής ως τέλη κυκλοφορίας, δεν αλλάζει την βάση της στέρησης δυνατότητας φορολόγησης για δεύτερη φορά του εισοδήματος και του αποκτηθέντος πράγματος από το εισόδημα αυτό.

6. Η απόκτηση πράγματος επιτρέπεται και μέσω της στέρησης άλλων καθημερινών δαπανών, έντονης λιτότητας, με στόχο την απόκτηση ενός πράγματος, που θεωρεί ότι αποτελεί στόχο ιδιαίτερης ικανοποίησης των προσπαθειών και της εργατικής επιμονής του πολίτη.

7. Η απόκτηση ενός πράγματος όπως και το αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως της αξίας του κατά την απόκτηση, (που όπως ξέρουμε η αξία τους μειώνετε δραματικά από χρόνο σε χρόνο), αφού η απόκτηση έγινε με εισοδήματα που φορολογήθηκαν, δεν επιτρέπει την έκφραση της φορολογικής άποψης, ότι αποτελεί τεκμήριο εκ νέου προς φορολόγηση πλούτου, με λογικό καταληκτικό συμπέρασμα ότι, η φορολόγηση με βάση τεκμαρτό εισόδημα αναλόγως της ιπποδύναμης του οχήματος, να είναι εντελώς αβάσιμη και καταχρηστικά εφαρμοστέα.

8. Η άποψη της ανάγκης φορολογικών εσόδων στην ως κρίσιμη περίοδο που διανύουμε, για να αποπληρώσουμε τους δανειστές της χώρας, είναι συμπέρασμα και αποτέλεσμα των προηγούμενων περιόδων που διαχειρίστηκαν τους προϋπολογισμούς τα ίδια πολιτικά πρόσωπα και κόμματα.

9. Τα ίδια κυβερνητικά όργανα, πρόσωπα και κόμματα, καθιέρωσαν τον φόρο κατοχής αυτοκινήτου, ονομάζοντάς τον παραπλανητικά ακόμα και στο κοινοβούλιο, ως τέλη κυκλοφορίας.
10. Τα ίδια κυβερνητικά όργανα, πρόσωπα και κόμματα, καθιέρωσαν το τεκμήριο εισοδήματος με βάση την ιπποδύναμη του κατεχόμενου αυτοκινήτου, για φορολόγηση μη πραγματικού εισοδήματος.

11. Και οι δύο φόροι, και ο κατοχής/τέλη κυκλοφορίας και ο βάσει τεκμηρίου, είναι αβάσιμοι καταχρηστικοί και πλεονάζοντες, ως εκ του ότι, ο μεν φόρος κατοχής, έχει προεισπραχθεί κατά την απόκτηση του εισοδήματος αγοράς του πράγματος, ο δε βάσει τεκμηρίου, [ενώ επί του πραγματικού συνδέεται με την δαπάνη χρήσης του οχήματος[ δεν φέρει βάσει της αιτιολογικής έκθεσης καμία τεκμηρίωση, ότι, ο κάτοχος κάνει χρήση με τις παρεπόμενες δαπάνες του οχήματός του, αφού μπορεί να το έχει αποκτήσει ως στόχο επιθυμίας απόκτησης και λιγότερο χρήσης.
12. Αυτό είναι αυταπόδεικτο, το ότι δηλαδή πολλοί έχουν αποκτήσει αυτοκίνητο, ως στόχο επιθυμίας απόκτησης και λιγότερο χρήσης, άλλωστε αν έχεις αυτοκίνητο δεν προκύπτει από κανένα θεσμό η νόμο, ότι πρέπει να το χρησιμοποιείς καθημερινά εναλλακτικά η με τακτικό ρυθμό, αλλά αφού είναι δικό σου μπορείς να το χρησιμοποιείς όποτε θέλεις και για ότι θέλεις.
Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο