Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ανακοίνωση Υ.Ο. σχετικά με τη λειτουργία του TAXISNet

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΙΚΗΣ 5-7
10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : [email protected]

   
Αθήνα, 4 Μαΐου 2011

   
Ανακοίνωση σχετικά με τη λειτουργία του TAXISNet -Απρόσκοπτα λειτουργούν τα συστήματα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων:

   
Σχετικά με την παράταση υποβολής δηλώσεων και τη δυνατότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών να υποδεχτούν τις δηλώσεις, υπογραμμίζεται ότι, όπως δείχνουν συγκεκριμένα στοιχεία, οι υποδομές της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων ανταπεξέρχονται χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα στις αυξημένες απαιτήσεις της ηλεκτρονικής υποβολής.

Το νέο σύστημα της ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων TAXISNet λειτουργεί αποδοτικά και αποτελεσματικά: έχει παραλάβει από το Δεκέμβριο του 2010 πάνω από 3,5 εκατομμύρια δηλώσεις, έντεκα διαφορετικών εντύπων. Ως προς τις δηλώσεις του φόρου εισοδήματος που κατατίθενται αυτές τις μέρες, μέχρι σήμερα το TAXISNet έχει παραλάβει 304 χιλιάδες - σχεδόν διπλάσιες από κάθε άλλη χρονιά την ίδια μέρα. Τα παρακάτω διαγράμματα απεικονίζουν τις δηλώσεις που έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά κατά το περασμένο διάστημα.


Σχετικά διαγράμματα
   

  
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του συστήματος και των εφαρμογών που αυτό προσφέρει. Από τα στοιχεία που συλλέγονται φαίνεται ότι τον τελευταίο μήνα το σύστημα ήταν διαθέσιμο κατά πάνω από 98%. Η μη διαθεσιμότητα οφείλεται συνήθως σε προγραμματισμένες αναβαθμίσεις ή παροδικά προβλήματα και σε καμία περίπτωση σε ελλείψεις των υποδομών. Επίσης, καταγράφεται ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την είσοδο στο σύστημα και ο χρόνος που έχει μετρηθεί είναι απόλυτα ικανοποιητικός (0,7 δευτερόλεπτα).

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες και την ποιότητα των εφαρμογών που προσφέρει. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι φέτος προσφέρθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής τριών νέων εντύπων (προσωρινή δήλωση ΦΜΥ, Φ01012, Ε5), ενώ τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν και άλλα. Επιπλέον, οι φορολογούμενοι που υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις εισοδήματος φυσικών προσώπων βλέπουν έτοιμα στην ηλεκτρονική δήλωση τα ακίνητα και τα οχήματά τους και δεν χρειάζεται πια να τα πληκτρολογούν.

Είναι αυτονόητο ότι κάθε νέα υπηρεσία που προσφέρεται περνάει από ένα αναμενόμενο στάδιο προσαρμογής. Για το λόγο αυτό τεχνικοί στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προσαρμόζουν όπου είναι άμεσα δυνατό τη λειτουργία των εφαρμογών, ενώ παράλληλα καταγράφουν προτάσεις βελτίωσης για να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες. Ο στόχος είναι πολλές από τις νέες υπηρεσίες που προσφέρονται στις επιχειρήσεις να υποδεχτούν φέτος έναν ικανό αριθμό ηλεκτρονικών δηλώσεων, έτσι ώστε του χρόνου να επεκταθεί η ηλεκτρονική υποβολή τους.

Οι παρατάσεις που δίνονται έχουν ως στόχο να διευκολύνουν όλους όσους χρησιμοποιούν, υποστηρίζουν και βασίζονται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (φορολογούμενους, λογιστές, υπαλλήλους στις ΔΟΥ, τεχνικούς, εταιρίες λογισμικού) στο να αντεπεξέλθουν στις διαφορετικές απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν φέτος από τη μεγάλη αύξηση των δηλώσεων που υποβάλλονται ηλεκτρονικά.

Τέλος, ως προς την αποστολή εκκαθαριστικών σημειωμάτων ΕΤΑΚ και φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, διευκρινίζεται ότι από τον Ιούνιο του 2010 μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πέντε κύκλοι εκκαθαρίσεων μέσω των οποίων έχει βεβαιωθεί προς είσπραξη το 74% των εκτιμώμενων εσόδων. Συγκεκριμένα, έχουν εκκαθαριστεί 2,9 εκατομμύρια δηλώσεις από 3,9 εκατομμύρια ιδιοκτήτες και έχουν βεβαιωθεί 279 εκατομμύρια ευρώ. Απομένουν προς εκκαθάριση 1,3 εκατομμύρια δηλώσεις περίπου, ο οποίες αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος τους μεταβολές περιουσιακής κατάστασης. Από τις δηλώσεις αυτές εκτιμάται ότι θα βεβαιωθούν 100 εκ. ευρώ. Επίσης απομένουν προς εκκαθάριση άλλες 400.000 δηλώσεις περίπου, οι οποίες όμως είναι μηδενικές. Τα στοιχεία των δηλώσεων που απομένουν προς εκκαθάριση έχουν ήδη εισαχθεί προς επεξεργασία και έλεγχο. Η διαδικασία της τελικής εκκαθάρισης έχει ξεκινήσει και προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στους ερχόμενους τρεις μήνες. Η διαδικασία που ακολουθείται βασίζεται, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του 2007, στη χρήση εξωτερικών αναδόχων και, δυστυχώς, χρονοβόρες διαδικασίες συμβασιοποίησης. Στόχος της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων είναι, μετά την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης του περιουσιολογίου ακινήτων με την εικόνα του 2010, οι φορολογούμενοι να μπορούν να ενημερώνουν οι ίδιοι ηλεκτρονικά τις αλλαγές στην περιουσιακή τους εικόνα, χωρίς να προβληματίζονται από τα ενδεχόμενα λάθη και τις καθυστερήσεις που δημιουργεί η διαδοχική σύζευξη των δηλώσεων ακινήτων Ε9.

Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο για τα δημόσια οικονομικά συνεισφέρει

- στην προσπάθεια για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής συλλέγοντας πολλά περισσότερα στοιχεία σε αξιόπιστη ηλεκτρονική μορφή,

- στην είσπραξη εσόδων με τη γρηγορότερη εκκαθάριση δηλώσεων φόρου εισοδήματος,

- στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη με την παροχή νέων και βελτιωμένων υπηρεσιών και

- στην περιστολή των δαπανών με την αυξημένη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.


Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης