Ιδρύονται 15 κέντρα είσπραξης εσόδων

Οικονομικές Ειδήσεις

9 Μάρτιος 2011
Στην ίδρυση 15 Περιφερειακών Κέντρων Είσπραξης Εσόδων (ΠΕΚΕΕ) σχεδιάζει να προχωρήσει άμεσα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, που έχει μετατεθεί περί τα τέλη του πρώτου εξαμήνου. Taxheaven.gr

Ιδρύονται 15 κέντρα είσπραξης εσόδων           

Στην ίδρυση 15 Περιφερειακών Κέντρων Είσπραξης Εσόδων (ΠΕΚΕΕ) σχεδιάζει να προχωρήσει άμεσα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, που έχει μετατεθεί περί τα τέλη του πρώτου εξαμήνου.

Τη συγκεκριμένη μάλιστα απόφαση ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών, κατά τη συνάντησή του με τους δεκατρείς περιφερειάρχες της χώρας, επισημαίνοντας ότι η επίσπευση των σχετικών διαδικασιών επιβάλλεται, λόγω των αδυναμιών που εμφανίζει σήμερα ο εισπρακτικός μηχανισμός, κυρίως όσον αφορά στη συλλογή του ΦΠΑ

Τα στελέχη εξάλλου του υπουργείου υπογραμμίζουν ότι μπορεί η συνολική αναδιάρθρωση να πραγματοποιηθεί περί τα τέλη Ιουνίου, όμως μέχρι να λάβει «σάρκα και οστά» πάλι θα χαθεί πολύτιμος χρόνος στη «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής.

Για το λόγο άλλωστε αυτόν, εξετάζεται όπως η ίδρυση των ΠΕΚΕΕ προηγηθεί, αφού θα είναι ένα νέο όργανο και επομένως η σωστή λειτουργία του θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο, απ΄ ό,τι η κατάργηση των 85 - 100 ΔΟΥ και τελωνείων που μπορεί να γίνει σε μια ημέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, με βάση το σχέδιο του υπουργείου, θα ιδρυθούν 15 ΠΕΚΕΕ, από ένα σε κάθε περιφέρεια, αλλά από δύο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αφού το νέο σύστημα θα στηριχθεί στην «αποκέντρωση», προκειμένου ο τελικός αποδέκτης να μην είναι άλλος από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου, η οποία θα λαμβάνει ενημέρωση άμεσα και από μια αρχή και όχι από κάθε ΔΟΥ ή τελωνείο κ.λπ., ξεχωριστά.

Σε κάθε ΠΕΚΕΕ θα ανήκουν όλες οι υπηρεσίες, όπως οι εφορίες, τα Ελεγκτικά Κέντρα, τα τελωνεία κ.ά., ενώ κάθε ΠΕΚΕΕ θα εκκαθαρίζει και τις φορολογικές δηλώσεις των φορολογουμένων που ανήκουν στην περιφέρειά του, αφού, σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται τα στελέχη του υπουργείου, θα έχει εφοδιαστεί με ειδικό υποσύστημα του ΤAXIS.

Από την άλλη πλευρά, κάθε περιφερειακός φορολογικός διευθυντής θα είναι υπόλογος απευθείας στο γενικό γραμματέα, ο οποίος φυσικά θα δίνει λόγο στον αρμόδιο υφυπουργό και τον υπουργό, για το έργο που συντελείται σε κάθε περιφέρεια, είτε αφορά τη συλλογή των εσόδων, την πορεία του ΦΠΑ, τις εισπράξεις των ληξιπρόθεσμων χρεών κ.λπ.

Πηγή: H Ναυτεμπορική, 5.3.2011