Β. Κορκίδης: Οι τριγωνικές πωλήσεις ευθύνονται για τις υψηλές τιμές

Οικονομικές Ειδήσεις

26 Οκτώβριος 2010
Oι τιμές, χωρίς ΦΠΑ, αρκετών προϊόντων της εσωτερικής παραγωγής είναι περισσότερο από 50% πιο κάτω από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ στα τυποποιημένα βιομηχανικά προϊόντα παρατηρείται ακριβώς το αντίθετο φαινόμενο, σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, όπως σημειώνει Taxheaven.gr

Β. Κορκίδης: Οι τριγωνικές πωλήσεις ευθύνονται για τις υψηλές τιμές             

Oι τιμές, χωρίς ΦΠΑ, αρκετών προϊόντων της εσωτερικής παραγωγής είναι περισσότερο από 50% πιο κάτω από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ στα τυποποιημένα βιομηχανικά προϊόντα παρατηρείται ακριβώς το αντίθετο φαινόμενο, σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, όπως σημειώνει σε δήλωσή του σχετικά με τις αποκλίσεις των τιμών ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Β. Κορκίδης τονίζοντας ότι θα πρέπει οι αρμόδιοι φορείς να επανεξετάσουν ποιοι θα πρέπει να θεωρηθούν τα «μαύρα πρόβατα» των υψηλών τιμών που έχουν πνίξει την αγορά και να ενημερώσουν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό για την ανάγκη στήριξης των ελληνικών προϊόντων.

    Εμμέσως απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΕΒ κ. Δασκαλόπουλο ο κ. Κορκίδης αναφέρει στη δήλωσή του: για ορισμένους η εξίσωση της διαμόρφωσης των τιμών είναι δύσκολο να επιλυθεί, όμως για το ελληνικό εμπόριο ο «άγνωστος Χ» είναι πλέον γνωστός και η εν λόγω «εξίσωση» έχει λύση. Είναι οι ενδο-ομιλικές πωλήσεις, το λεγόμενο «transfer pricing» των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων καταναλωτικών προϊόντων με τη τριγωνική δικτύωση των πωλήσεων, που ευθύνονται για τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές στα ελληνικά ράφια. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το υψηλό κέρδος φορολογείται σε γειτονικές Ευρωπαϊκές χώρες με συντελεστή 10% έναντι της υπερφορολόγησης στην Ελλάδα, τη στιγμή μάλιστα που το 80% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο των τροφίμων, αφορά προϊόντα πολυεθνικών επιχειρήσεων.

    Τονίζει ότι οι μικρομεσαίοι έμποροι δε διαμορφώνουν τις τιμές, ούτε δημιουργούν την ακρίβεια και το κυριότερο δε μπορούν να παρέμβουν στη διαδικασία διαμόρφωσής τους. Καταλήγει δε ότι ''το ελληνικό εμπόριο δεσμεύεται για ένα φτηνό καλάθι της νοικοκυράς και η ΕΣΕΕ συστρατεύεται στην μάχη για τη μείωση των τιμών, η οποία πρέπει να αναδείξει ως νικητή τον καταναλωτή".
 
Πηγή: Express.gr