Αποτελέσματα live αναζήτησης

Αυξήθηκαν 31% οι ζημιές των 11 πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ τη διετία 2007-2009

14 Οκτώβριου 2010
  • Αύξηση 31% σημείωσαν τη διετία 2007- 2009 οι ζημιές των έντεκα πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ, ενώ τα συνολικά έσοδά τους μειώθηκαν πέρυσι κατά 6,8% σε σχέση με το 2008 και ο καθαρός δανεισμός τους είναι 8 φορές μεγαλύτερος από τα ετήσια έσοδα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία για τις 11 πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ..
Αυξήθηκαν 31% οι ζημιές των 11 πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ τη διετία 2007-2009             

  Αύξηση 31% σημείωσαν τη διετία 2007- 2009 οι ζημιές των έντεκα πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ, ενώ τα συνολικά έσοδά τους μειώθηκαν πέρυσι κατά 6,8% σε σχέση με το 2008 και ο καθαρός δανεισμός τους είναι 8 φορές μεγαλύτερος από τα ετήσια έσοδα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία για τις 11 πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ που δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομικών (Ειδική Γραμματεία Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών), προαναγγέλλοντας ουσιαστικά και τις αλλαγές στις οποίες θα προχωρήσει, με την περαιτέρω μείωση του μισθολογικού κόστους, τις συγχωνεύσεις, τις μετατάξεις υπαλλήλων και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας τους.

    Οι ζημιές των ΔΕΚΟ και οι καταπτώσεις εγγυήσεων του Δημοσίου για τα δάνεια που έχουν λάβει, αποτελούν, άλλωστε, «αγκάθι» στα δημοσιονομικά στοιχεία της χώρας, με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) να προχωρά σε επί τα χείρω αναθεώρηση του ελλείμματος για το 2009, ακόμη και πάνω από το 15% του ΑΕΠ.

    Ειδικότερα, τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών (που αναρτήθηκαν και στην ιστοσελίδα του υπουργείου, www.minfin.gr ), αφορούν στις εξής ΔΕΚΟ:

    - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ (ΟΣΕ ΑΕ)

    - ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Α.Ε. (ΕΔΙΣΥ ΑΕ)

    - ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ)

    - ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. (ΗΣΑΠ ΑΕ)

    - ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. (ΗΛΠΑΠ ΑΕ)

    - ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ Α.Ε. (ΕΘΕΛ ΑΕ)

    - ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΒΕΕ (ΕΑΣ ΑΕ)

    - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Α.Ε. (ΕΑΒ ΑΕ)

    - ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Α.Ε. (ΕΤΑ ΑΕ)

    - ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ (ΤΕΟ ΑΕ)

    - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΟΔΙΕ ΑΕ)

    Τα συνολικά έσοδα των έντεκα αυτών ΔΕΚΟ ανήλθαν το 2009 σε 1.500.526.914 ευρώ, μειωμένα κατά 6,8% σε σχέση με το 2008 (1.609.586.416 ευρώ). Τα έσοδα γα το 2007 είχαν ανέλθει σε 1.603.525.927 ευρώ. Οι ζημιές τους έχουν αυξηθεί κατά 31%, από το 2007 στο 2009, και ανήλθαν σε 1.711.311.680 ευρώ πέρυσι.

    Το συνολικό κόστος μισθοδοσίας ανέρχεται σε 1.168.761.788 ευρώ το 2009. Το 78% των εσόδων, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, καταβάλλεται σε αμοιβές, εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές των εργαζομένων. Από τα συγκεντρωτικά στοιχεία προκύπτει ακόμα ότι το μέσο κόστος μισθοδοσίας ανά εργαζόμενο (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι εργοδοτικές εισφορές) ανέρχεται σε 40.772 ευρώ, αυξημένο κατά 6,5% το 2009 έναντι του 2008. Ο συνολικός μέσος αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού ανέρχεται σε 21.627 εργαζόμενους, μειωμένος κατά 4,5% έναντι του 2008.

    Επιπλέον, από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο, απορρέει ότι ο καθαρός δανεισμός (σύνολο μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων μείον ταμειακά διαθέσιμα) των έντεκα ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 11.980.408.058 ευρώ και είναι 8 φορές μεγαλύτερος από τα ετήσια έσοδα τους. Το σύνολο των τόκων ανέρχεται στα 574.168.096 ευρώ για το 2009, ή το 38% των εσόδων. Το σύνολο των δανείων που χορηγήθηκαν με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στις έντεκα ΔΕΚΟ το έτος 2009 ανήλθε σε 1.315.000.000 ευρώ και αφορά στον Όμιλο ΟΑΣΑ, στον Όμιλο ΟΣΕ, στην ΕΑΒ και στην ΕΑΣ. Οι καταπτώσεις εγγυήσεων για το έτος 2009 ανήλθαν σε 632.093.150 ευρώ και αφορούν στον Όμιλο ΟΣΕ, στον Όμιλο ΟΑΣΑ, στην ΕΑΒ και στον ΟΔΙΕ. Οι συνολικές επιχορηγήσεις (τακτικού προϋπολογισμού, Ευρωπαϊκή Ένωση και λοιπές) για τις έντεκα ΔΕΚΟ ανήλθαν σε 125.728.132 ευρώ για το 2009, εκ των οποίων τα 122.938.128 ευρώ αφορούν σε επιχορήγηση τακτικού προϋπολογισμού.

    Σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνεται ότι είναι αξιοσημείωτο πως ο μέσος μισθός στις ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 40.772 ευρώ και είναι διπλάσιος από τον αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα και μεγαλύτερος του Δημοσίου. Η ΔΕΚΟ με τον μεγαλύτερο μέσο όρο είναι ο ΗΣΑΠ, με 56.554 ευρώ ανά εργαζόμενο. Σε πέντε από τις έντεκα ΔΕΚΟ το συνολικό μισθολογικό κόστος ξεπερνάει τα έσοδα. Ο μέσος μισθός (πλην εργοδοτικών εισφορών και λοιπών παροχών) από το 2007 αυξήθηκε κατά 8% και ενώ ο αριθμός των εργαζομένων μειώνεται, το κόστος μισθοδοσίας αυξάνεται.

    Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το επόμενο διάστημα οι ΔΕΚΟ έχουν την υποχρέωση, με απόφαση του υπουργού Γιώργου Παπακωνσταντίνου, να καταρτίσουν τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια 2011- 1013. Η σύνταξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδίων θα γίνει σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν ήδη δοθεί στις δημόσιες επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις καλούνται να καταγράψουν τους στρατηγικούς και επιχειρησιακούς στόχους τους, να ποσοτικοποιήσουν τις δράσεις και να παρουσιάσουν τις πηγές χρηματοδότησης και τη χρονική κατανομή τους. Προτεραιότητα για το υπουργείο αποτελεί, επίσης, η σύνταξη σχεδίου δράσης για τη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων των ζημιογόνων δημοσίων επιχειρήσεων, με σκοπό την ορθολογική λήψη αποφάσεων για την οικονομική τους ανάπτυξη και βιωσιμότητα. Από το υπουργείο Οικονομικών επισημαίνεται, παράλληλα, ότι με στόχο τη συγκράτηση του μισθολογικού κόστους στις ΔΕΚΟ, η κυβέρνηση με τους νόμους 3833/2010 και 3845/2010 έχει ορίσει ανώτατο όριο αμοιβών και περικοπή των μισθών ανάλογη με αυτή των δημοσίων υπαλλήλων. Ως αποτέλεσμα, σε όλες συνολικά τις ΔΕΚΟ υπάρχει μια μείωση του κονδυλίου μισθοδοσίας της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ.

 Πηγή Express


Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης