Αποτελέσματα live αναζήτησης

Ηλεκτρονική τιμολόγηση και απαιτήσεις ψηφιακής αναφοράς (DRR) - Τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων ΦΠΑ

2 Ιούλιου 2022 Σχόλια
Ηλεκτρονική τιμολόγηση και απαιτήσεις ψηφιακής αναφοράς (DRR) - Τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων ΦΠΑ
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά


Συνεδρίαση της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων ΦΠΑ (VAG) Vat Expert Group*

Στην 31η Συνάντηση των εμπειρογνωμόνων ΦΠΑ τον Ιούνιο του 2022, συζητήθηκαν ορισμένα βασικά θέματα σχετικά με:
- Την Ενιαία εγγραφή ΦΠΑ στην ΕΕ
- Τις α
παιτήσεις ψηφιακών αναφορών καθώς και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια.

Τα βασικά θέματα/ερωτήματα είχαν χωριστεί πριν από τη συνεδρίαση της ομάδας των εμπειρογνωμόνων στις τρεις ενότητες των μεταρρυθμίσεων που αποτελούσαν αρχικά μέρος του Σχεδίου Δράσης Φορολογίας από το 2020.


Η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η ανάγκη για πρότυπα και διαλειτουργικότητα της ΕΕ


Ορισμένα μέλη της συνεδρίασης εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην εφαρμογή ενός συστήματος εκκαθάρισης όπου τα ηλεκτρονικά τιμολόγια πρέπει να περνούν από τη φορολογική διοίκηση για να φτάσουν στον παραλήπτη, κυρίως λόγω της ανάγκης προστασίας του απορρήτου των δεδομένων.

Υπήρχαν επίσης διιστάμενες απόψεις σχετικά με την ανάγκη επιβολής υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Σε σχέση με τα πρότυπα, πολλά μέλη επεσήμαναν ότι η διάδοση των προτύπων θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία 27 διαφορετικών συστημάτων αναφοράς. Υπήρχαν επίσης ανησυχίες σχετικά με την επιβολή οποιουδήποτε συστήματος ηλεκτρονικής τιμολόγησης, επειδή θα επιβάρυνε δυσανάλογα έξοδα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Ως εκ τούτου, συμφώνησαν στο γεγονός ότι υπάρχει ανάγκη για ένα ενιαίο πρότυπο όπως το EU CEN 16931.

Ορισμένα μέλη ρώτησαν τι θα συμβεί με τα διάφορα συστήματα που έχουν εφαρμοστεί μέχρι στιγμής από τα κράτη μέλη (συμπεριλαμβανομένου του ιταλικού SdI) και τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν για το σκοπό αυτό από τις επιχειρήσεις και τις φορολογικές διοικήσεις, και εάν αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο για την έγκριση της πρότασης. Από την άποψη αυτή, πολλά μέλη τόνισαν ότι η επιλογή της μερικής εναρμόνισης θα μπορούσε να είναι πιο εφικτή από την επιλογή της ολικής εναρμόνισης.

Οι υπηρεσίες της ΕΚ διευκρίνισαν ότι η εφαρμογή ενός εναρμονισμένου συστήματος θα λάβει υπόψη αυτά τα ζητήματα και θα δώσει αρκετό χρόνο για να πραγματοποιηθεί η προσαρμογή.



Τα ερωτήματα που τέθηκαν στα μέλη της συνεδρίασης των εμπειρογνωμόνων


Η μελέτη που διεξήχθη από τον εξωτερικό ανάδοχο σχετικά με τις Απαιτήσεις Ψηφιακής Αναφοράς (DRR) του ΦΠΑ στην Ψηφιακή Εποχή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι επιλογές πολιτικής που παρέχουν τα μεγαλύτερα οφέλη είναι η μερική και ολική εναρμόνιση των DRRs σε ολόκληρη την ΕΕ. Και οι δύο επιλογές προβλέπουν την εφαρμογή DRR σε συναλλακτική βάση για ενδοκοινοτικές συναλλαγές.

Η διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών έγκειται στο πεδίο εφαρμογής του μέτρου για τις εγχώριες συναλλαγές. Στη μερική εναρμόνιση, η εφαρμογή DRR για τις εγχώριες συναλλαγές θα ήταν εθελοντική για τα κράτη μέλη, ενώ στη συνολική εναρμόνιση θα ήταν υποχρεωτική.

Και στις δύο περιπτώσεις, τα εγχώρια συστήματα DRR θα πρέπει να υιοθετούν τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά που εφαρμόζονται για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και τα υπάρχοντα συστήματα αναφοράς θα πρέπει να συγκλίνουν προς το εναρμονισμένο. Και για τις δύο επιλογές πολιτικής, είναι απαραίτητο να καθοριστούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος DRR. Από αυτή την άποψη, μεταξύ των διαφορετικών δυνατοτήτων, αυτή που φαίνεται πιο κατάλληλη για το μέλλον θα ήταν η εφαρμογή ενός συστήματος αναφοράς βασισμένο στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, καθώς αυτή είναι η κατεύθυνση προς την οποία κλίνουν οι χώρες εντός και εκτός ΕΕ.

Ωστόσο, η εφαρμογή ενός συστήματος αναφοράς που βασίζεται στην ηλεκτρονική τιμολόγηση θέτει σημαντικές προκλήσεις και απαιτεί επιλογή μεταξύ διαφορετικών εναλλακτικών λύσεων. Για το λόγο αυτό, έχουμε συμπεριλάβει σε αυτό το έγγραφο αρκετές ερωτήσεις για τις οποίες θα θέλαμε να γνωρίζουμε την άποψη των μελών.


Τα μέλη καλούνται να συμβάλουν στα ακόλουθα σημεία:

1) Διαχωρισμός μεταξύ ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικής αναφοράς
Το γεγονός ότι το σύστημα αναφοράς βασίζεται σε ηλεκτρονική τιμολόγηση δεν σημαίνει ότι ολόκληρο το τιμολόγιο πρέπει να αποσταλεί στη φορολογική αρχή και να επικυρωθεί από αυτήν την αρχή.
Είναι πιθανό ο προμηθευτής να αποστέλλει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο στον πελάτη και μόνο ένα υποσύνολο δεδομένων να εξάγεται και να αναφέρεται στη φορολογική διοίκηση.

Ως προς αυτό, θα θέλαμε να θέσουμε τα ακόλουθα ερωτήματα:
- Πιστεύετε ότι η φορολογική αρχή πρέπει να επικυρώνει/εκκαθαρίζει ηλεκτρονικά τιμολόγια πριν φτάσουν στον πελάτη; Πιστεύετε ότι αυτό πρέπει να αφεθεί προαιρετικό για τα κράτη μέλη;
- Ή θα πρέπει να απορριφθεί εντελώς αυτή η επιλογή;
- Πιστεύετε ότι όλα τα στοιχεία του τιμολογίου πρέπει να αποστέλλονται στην εφορία ή μόνο ένα υποσύνολο των στοιχείων;
Συμφωνείτε ότι, για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές (αγαθά και υπηρεσίες), η πρωτοβουλία πρέπει να προσδιορίζει τα υποχρεωτικά πεδία δεδομένων που πρέπει να αναφέρονται (τα οποία θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα ίδια δεδομένα που καλύπτονται από τις τρέχουσες ανακεφαλαιωτικές καταστάσεις) που θα είναι ίδια για όλα τα μέλη κράτη;

Για εγχώριες συναλλαγές, εάν η πρωτοβουλία προβλέπει ένα ελάχιστο κοινό σύνολο δεδομένων προς αναφορά, αφήνοντας τη δυνατότητα παροχής πρόσθετων δεδομένων ανοικτή στα κράτη μέλη, ή εάν η πρωτοβουλία προβλέπει υποχρεωτικό σύνολο δεδομένων που πρέπει να αναφέρονται τα οποία θα είναι τα ίδια για όλα τα κράτη μέλη έχουν DRR για εγχώριες συναλλαγές;

 
2) Υποχρεωτική ή εθελοντική ηλεκτρονική τιμολόγηση
- Συμφωνείτε ότι το σύστημα θα λειτουργούσε μόνο εάν καταστεί υποχρεωτική η αποδοχή ηλεκτρονικών τιμολογίων από τον παραλήπτη; - Όσον αφορά τους προμηθευτές, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων θα πρέπει να είναι εθελοντική ή υποχρεωτική για αυτούς; Εάν καταστεί υποχρεωτικό, θα πρέπει οι προμηθευτές να εκδίδουν ηλεκτρονικά τιμολόγια για όλες τις συναλλαγές ή μόνο για εκείνες που υπόκεινται στην υποχρέωση αναφοράς (π.χ. σε περίπτωση που ένα κράτος μέλος δεν εισάγει DRR στο εσωτερικό, η υποχρέωση θα ισχύει μόνο για τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές);

3) Χρήση προτύπου ηλεκτρονικής τιμολόγησης

- Ένας από τους στόχους της πρωτοβουλίας είναι να μειωθεί ο κατακερματισμός στην εσωτερική αγορά. Πιστεύετε ότι, για να αποφευχθεί ένας τέτοιος κατακερματισμός και για να διασφαλιστεί ότι οι φορολογικές διοικήσεις λαμβάνουν δεδομένα που είναι διαλειτουργικά, είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί ένα κοινό πρότυπο για την ηλεκτρονική τιμολόγηση;
- Πιστεύετε ότι το ήδη υπάρχον πρότυπο EN 169313, με τις απαραίτητες προσαρμογές, εάν υπάρχουν, θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως το κοινό πρότυπο για την ηλεκτρονική τιμολόγηση; - Εάν ναι, θα πρέπει να καταστεί υποχρεωτικό ως το μόνο πρότυπο; ή πρέπει να αναγνωρίζεται παντού στην ΕΕ με την επιφύλαξη της αποδοχής και άλλων προτύπων;

4) Εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη διαβίβαση ηλεκτρονικών τιμολογίων
Σε περίπτωση που το ηλεκτρονικό τιμολόγιο δεν χρειάζεται να περάσει από τη φορολογική διοίκηση πριν φτάσει στον αγοραστή, είναι απαραίτητο να εξεταστεί ο τρόπος ανταλλαγής των ηλεκτρονικών τιμολογίων και η υποβολή των στοιχείων στις φορολογικές αρχές. Η χρήση πιστοποιημένων παρόχων υπηρεσιών, ενός δικτύου παράδοσης όπως το Peppol ή η δημιουργία δημόσιων πλατφορμών που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες θα μπορούσαν να είναι επιλογές για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος.
- Πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί πλήρης ελευθερία στους υποκείμενους στο φόρο να επιλέγουν τον τρόπο διαβίβασης των ηλεκτρονικών τιμολογίων;
- Ή πιστεύετε ότι τα ηλεκτρονικά τιμολόγια πρέπει να ανταλλάσσονται υποχρεωτικά μέσω πιστοποιημένων παρόχων υπηρεσιών ή δημόσιων πλατφορμών που παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες;
Θα μπορούσε αυτή η απόφαση να αφεθεί ανοιχτή στα κράτη μέλη;


5) Ο Ρόλος του παραλήπτη του τιμολογίου
- Πρέπει ο παραλήπτης να αποδεχθεί επίσημα το τιμολόγιο προκειμένου το τιμολόγιο αυτό να θεωρηθεί έγκυρο για λόγους αναφοράς τόσο από τον προμηθευτή όσο και από τον αγοραστή;
- Ή πιστεύετε ότι είναι προτιμότερο ο παραλήπτης του τιμολογίου να αναφέρει επίσης τα δεδομένα για να αντιστοιχίσει αυτά τα δεδομένα με αυτά που αναφέρει ο προμηθευτής;


O browser δεν υποστηρίζει pdf viewεr. Κατεβάστε το έγγραφο από εδώ: Download PDF

*Η Ομάδα εμπειρογνωμόνων ΦΠΑ συμβουλεύει την Επιτροπή σχετικά με την προετοιμασία νομοθετικών πράξεων και άλλων πρωτοβουλιών πολιτικής στον τομέα του ΦΠΑ και παρέχει πληροφορίες σχετικά με την πρακτική εφαρμογή νομοθετικών πράξεων και άλλων πρωτοβουλιών πολιτικής της ΕΕ στον τομέα αυτό.


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης