Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων και αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ - Στο ΦΕΚ ο νόμος 4935/2022

- Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 11 λεπτά
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νέος νόμος 4935/2022 «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών και άλλες διατάξεις»
Με
τις διατάξεις του νέου νόμου θεσπίζονται φορολογικά κίνητρα, που
αφορούν στους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 1
του ν. 4601/2019 (συγχώνευση, διάσπαση, μετατροπή) και στους
μετασχηματισμούς που προβλέπονται από τις διατάξεις των ν.δ.1297/1972,
ν.2166/1993 και ν.4172/2013 και άλλων νόμων, και ιδίως προβλέπονται τα
εξής:
→ α Παρέχεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, το κίνητρο
της απαλλαγής από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των
πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν, κατά ποσοστό
τριάντα τοις εκατό (30%): - στη νέα εταιρεία, ήτοι στην εταιρεία που
προκύπτει από οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμό επιχειρήσεων,
- σε κάθε συνεργαζόμενο πρόσωπο στην περίπτωση συνεργασίας προσώπων,
- στη νέα εταιρεία σε περίπτωση εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε οποιασδήποτε μορφής εταιρεία.
β.
Καθορίζεται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της ως άνω απαλλαγής, αρχής
γενομένης από το επόμενο έτος της ημερομηνίας ολοκλήρωσης του
οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμού εταιρειών ή της ημερομηνίας
πραγματοποίησης εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε οιασδήποτε μορφής
εταιρεία ή της ημερομηνίας έναρξης της οποιασδήποτε μορφής συνεργασίας.
→
Απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος, σε περίπτωση μετασχηματισμού
επιχείρησης, το εισόδημα που προκύπτει από την υπεραξία μεταβίβασης
στοιχείων παγίου ενεργητικού της νέας εταιρείας σε τρίτο, υπό τις
οριζόμενες προϋποθέσεις.
→ Διατηρούνται σε ισχύ οι διοικητικές
άδειες σε περίπτωση εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε οποιασδήποτε μορφής
εταιρεία, υπέρ της νέας εταιρείας.
→ Προβλέπεται ειδικό
φορολογικό καθεστώς κάθε πράξης ή συμφωνίας που αφορά μετασχηματισμό
επιχείρησης, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις.
Επίσης, προβλέπεται,
κατά τη μεταγραφή ή την εγγραφή των σχετικών πράξεων μεταβίβασης των
περιουσιακών στοιχείων των μετασχηματιζόμενων επιχειρήσεων στα δημόσια
βιβλία, η καταβολή μόνο των πάγιων δικαιωμάτων εμμίσθων ή αμίσθων
Υποθηκοφυλάκων και Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων, ποσού ύψους
τριακοσίων (300) ευρώ, ενώ αποκλείεται οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση,
αμοιβή, κλπ, ανεξαρτήτως του χρόνου συντελέσεως των σχετικών πράξεων.
→
Επιτρέπεται, σε περιπτώσεις απόκτησης εταιρικών συμμετοχών σε άλλη
εταιρεία, έκπτωση δαπανών που πραγματοποιούνται για τον σκοπό της
απόκτησης εταιρικών συμμετοχών, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις.
→
Τροποποιούνται - συμπληρώνονται οι διατάξεις για τη μεταφορά Ζημίας από
τις μετασχηματιζόμενες επιχειρήσεις στον ισολογισμό της νέας εταιρείας
και ρυθμίζεται χρονικά η δυνατότητα εφαρμογής της απαλλαγής από τον φόρο
εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία
προκύπτουν, στην περίπτωση μετασχηματισμού επιχειρήσεων οποιασδήποτε
μορφής.
→ Εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις για την απαλλαγή κάθε
σχετικής με συγχώνευση ή μετατροπή πράξης ή συμφωνίας από τον φόρο
συγκέντρωσης κεφαλαίου, σε περιπτώσεις εταιρικού μετασχηματισμού και
εφαρμογής των διατάξεων του ν.δ. 1297/1972.
→ Απαλλάσσεται κάθε
σχετική με μετασχηματισμό πράξη ή συμφωνία και από τον φόρο συγκέντρωσης
κεφαλαίου, σε περιπτώσεις εταιρικού μετασχηματισμού και εφαρμογής των
διατάξεων του ν. 2166/1993.
→ Ορίζεται ρητά ότι απαλλαγές που
εφαρμόζονται για κάθε πράξη ή συμφωνία που αφορά τους μετασχηματισμούς
επιχειρήσεων κατά τα άρθρα 52 έως και 55 του ν. 4172/2013, έχουν
εφαρμογή και επί του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων υπό τις οριζόμενες
προϋποθέσεις.
→ Παρέχεται σε φυσικά πρόσωπα, κατά κύριο επάγγελμα
αγρότες, το κίνητρο της απαλλαγής από την καταβολή φόρου εισοδήματος
κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί των πραγματοποιούμενων προ
φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν από την άσκηση ατομικής αγροτικής
επιχειρηματικής δραστηριότητας, με βάση τη φορολογική νομοθεσία, υπό τις
οριζόμενες προϋποθέσεις.
→ Δύναται να συμφωνείται, με ιδιωτικές
έγγραφες συμβάσεις βεβαίας χρονολογίας μεταξύ παραγωγών και αγοραστών, η
μελλοντική πώληση αγροτικών προϊόντων.
→ Τίθενται οι
εξουσιοδοτικές, μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις και καθορίζεται η
έναρξη ισχύος των διατάξεων του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου.
Ο νόμος περιλαμβάνει και τις τροπολογίες με τις αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ 2022 και την επεξεργασία αιτήσεων συνταξιοδότησης:
ΕΝΦΙΑ 2022
Δεν
επιβάλλεται, όσον αφορά στον ΕΝ.Φ.Ι.Α έτους 2022 και επόμενων, φόρος, ο
οποίος υπολογίζεται επί της συνολικής αξίας ανά εμπράγματο δικαίωμα επί
ακινήτου, σε δικαίωμα επί οικοπέδου με ή χωρίς κτίσμα, όταν το ποσοστό
συνιδιοκτησίας επί του εν λόγω οικοπέδου δεν υπερβαίνει το 5%, και δεν
λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του συντελεστή φόρου ανά κλιμάκιο
αξίας το δικαίωμα επί του οικοπέδου, λαμβάνεται όμως υπόψη για τη
συνολική αξία της περιουσίας του υποκειμένου στον φόρο.
Ορίζεται η καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης για τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2022.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με
τις προτεινόμενες διατάξεις ορίζεται ότι δεν υπολογίζεται ΕΝ.Φ.Ι.Α.
σύμφωνα με την Ενότητα Γ του άρθρου 4 του ν. 4223/2013 σε δικαίωμα επί
οικοπέδου, με ή χωρίς κτίσμα, όταν το ποσοστό συνιδιοκτησίας του
υποκειμένου στον φόρο επί του εν λόγω οικοπέδου δεν υπερβαίνει το 5%. Το
δικαίωμα επί του οικοπέδου λαμβάνεται υπόψη για τη συνολική αξία της
περιουσίας, δεν λαμβάνεται όμως υπόψη για την εφαρμογή του συντελεστή
φόρου ανά κλιμάκιο αξίας της Ενότητας Γ. Επίσης ορίζεται ότι ειδικά για
τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2022, εφόσον η πράξη διοικητικού προσδιορισμού του
φόρου εκδοθεί μέχρι και την 20ή Μαΐου 2022, η πρώτη δόση καταβάλλεται
μέχρι και την 31η Μαΐου 2022.
Άρθρο 23
Υπολογισμός φόρου
επί της συνολικής αξίας ανά εμπράγματο δικαίωμα επί ακινήτου -
Τροποποίηση Ενότητας Γ' του άρθρου 4 του ν. 4223/2013
Στην
Ενότητα Γ' του άρθρου 4 του ν. 4223/2013 (Α' 287), α) προστίθενται νέο
έκτο και έβδομο εδάφιο, β) διορθώνεται παρόραμα στο νέο όγδοο εδάφιο και
η Ενότητα Γ' διαμορφώνεται ως εξής:
«Γ. Υπολογισμός φόρου επί της συνολικής αξίας ανά εμπράγματο δικαίωμα επί ακινήτου.
Για
δικαιώματα επί ακινήτων υπολογίζεται φόρος επί της συνολικής αξίας ανά
εμπράγματο δικαίωμα επί ακινήτου, όπως αυτό αποτυπώνεται στη δήλωση
στοιχείων ακινήτων του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (Α' 312), σύμφωνα με
την κατωτέρω κλίμακα:
Κλιμάκια συνολικής αξίας ακινήτου σε ευρώ | Συντελεστής φόρου ανά κλιμάκιο αξίας |
0,01-400.000 | 0% |
400.000,01-500.000 | 0,20% |
500.000,01-600.000 | 0,30% |
600.000,01-700.000 | 0,40% |
700.000,01-800.000 | 0,50% |
800.000,01-900.000 | 0,60% |
900.000,01-1.000.000 | 0,70% |
1.000.000,01-2.000.000 | 0,90% |
≥2.000.000,01 | 1,00% |
Ο φόρος υπολογίζεται στη συνολική αξία του 100% της πλήρους κυριότητας του ακινήτου, όπως το δικαίωμα αυτό αναγράφεται στη δήλωση στοιχείων ακινήτων, απομειώνεται με βάση τον συντελεστή συνιδιοκτησίας της παρ. 3 του άρθρου 32 του ν. 3842/2010 (Α' 58), εφόσον υφίσταται συνιδιοκτησία στην πλήρη ή ψιλή κυριότητα, και επιμερίζεται σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 2. Η αξία του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζεται σύμφωνα με το τρίτο και το τέταρτο εδάφιο της Ενότητας Ε'.
Η παρούσα Ενότητα εφαρμόζεται, εφόσον η συνολική αξία ακίνητης περιουσίας του υποκειμένου στον φόρο, όπως αυτή υπολογίζεται βάσει της Ενότητας Ε', υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ.
Η παρούσα Ενότητα δεν εφαρμόζεται για δικαιώματα επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού ούτε για δικαιώματα επί των κτιρίων που είναι προγενέστερα των εκάστοτε τελευταίων εκατό (100) ετών και τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή ως έργα τέχνης, καθώς και των αναλογούντων σε αυτά ποσοστών επί των γηπέδων ή οικοπέδων στα οποία βρίσκονται.
Δεν επιβάλλεται ο φόρος της παρούσας Ενότητας σε δικαίωμα επί οικοπέδου με ή χωρίς κτίσμα, όταν το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του εν λόγω οικοπέδου δεν υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%). Επιπλέον, το δικαίωμα επί του οικοπέδου δεν λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του συντελεστή φόρου ανά κλιμάκιο αξίας της παρούσας Ενότητας, λαμβάνεται όμως υπόψη για τη συνολική αξία της περιουσίας του υποκειμένου στον φόρο για την παρούσα Ενότητα και την Ενότητα Ε.
Ειδικά για τον ΕΝΦΙΑ έτους 2022 η παρούσα Ενότητα δεν εφαρμόζεται και για δικαιώματα επί ιστορικών διατηρητέων μνημείων ή έργων τέχνης, που προστατεύονται από τον ν. 4858/2021 (Α' 220) και τα οποία δεν καταλαμβάνονται από το προηγούμενο εδάφιο, καθώς και για δικαιώματα επί κτιρίων, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί μέχρι την 31η.12.2021 ως διατηρητέα, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 1577/1985 (Α' 210) εφόσον τα ως άνω μνημεία, έργα τέχνης ή κτίρια είναι προγενέστερα της 1ης Ιανουαρίου 1940, και για τα αναλογούντα σε αυτά ποσοστά επί των γηπέδων ή οικοπέδων στα οποία βρίσκονται.».
2. Η παρ. 1 ισχύει από την 19η.5.2022 και εφαρμόζεται για τον ΕΝ.φ.Ι.Α έτους 2022 και επομένων.
Άρθρο 24
Πληρωμή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 8 του ν. 4223/2013
Η παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4223/2013 {Α' 287) τροποποιείται με την προσθήκη νέου δεύτερου εδαφίου και διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. καταβάλλεται σε έως δέκα (10) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, καθεμιά από τις οποίες δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δέκα (10) ευρώ, και από τις οποίες η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα έκδοσης της πράξης προσδιορισμού φόρου, εφόσον η πράξη προσδιορισμού φόρου εκδοθεί μέχρι τις 15 του μήνα αυτού, άλλως μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση της πράξης προσδιορισμού φόρου, οι δε επόμενες δόσεις μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε επόμενου μήνα και η τελευταία δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Φεβρουαρίου του επόμενου έτους.
Ειδικά για τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2022, εφόσον η πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου εκδοθεί μέχρι και την 20ή Μαΐου 2022, η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 31η Μαΐου 2022.
Ειδικά για το έτος 2014, η τελευταία δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Φεβρουάριου του έτους 2015. Εφόσον η πράξη προσδιορισμού του φόρου έχει εκδοθεί μέχρι και την 31η Ιουλίου 2014, η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου 2014.
Ποσά φόρου μέχρι ένα (1) ευρώ δεν βεβαιώνονται και δεν είναι απαιτητά.
Ειδικά για το έτος 2015, εφόσον η πράξη προσδιορισμού του φόρου έχει εκδοθεί μέχρι και την 26η του μηνός Οκτωβρίου 2015, η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 30ή του μηνός Οκτωβρίου 2015. Η τελευταία δόση καταβάλλεται μέχρι και την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Φεβρουαρίου του έτους 2016.
Ειδικά για το έτος 2016 η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου 2016 και η τελευταία μέχρι και την 31η Ιανουαρίου 2017.
Ειδικά για το έτος 2017 η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 29η Σεπτεμβρίου 2017 και η τελευταία μέχρι και την 31η Ιανουαρίου 2018.
Ειδικά για το έτος 2018, εφόσον η πράξη προσδιορισμού του φόρου εκδοθεί εντός του Σεπτεμβρίου 2018, η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου 2018.
Ειδικά για το έτος 2019, εφόσον η πράξη προσδιορισμού του φόρου εκδοθεί μέχρι τη 16η Σεπτεμβρίου 2019, η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 30ή Σεπτεμβρίου 2019.
Ειδικά για το έτος 2020, ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) καταβάλλεται σε έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Η πρώτη και η δεύτερη δόση δύνανται να καταβληθούν μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Οκτωβρίου 2020 και καθεμιά από τις επόμενες, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των τεσσάρων (4) επόμενων μηνών.
Ειδικά για το έτος 2021, ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) καταβάλλεται σε έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Η πρώτη και η δεύτερη δόση δύνανται να καταβληθούν μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Οκτωβρίου 2021 και καθεμιά από τις επόμενες, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των τεσσάρων (4) επόμενων μηνών.»
2. Η παρ. 1 ισχύει από την 19η.5.2022.
Aιτήσεις συνταξιοδότησης
Προβλέπεται ότι δεν θα ακολουθείται η διαδικασία προηγούμενης ακρόασης ασφαλισμένου (άρθρο 46 ν.2676/1999) στις περιπτώσεις αιτήσεων για την απονομή σύνταξης που υποβάλλονται με ηλεκτρονικό τρόπο, κατόπιν ταυτοποίησης, στον δικτυακό τόπο του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) (άρθρο 17 του ν. 4670/2020). Η εν λόγω ρύθμιση θα καταλαμβάνει και τις αιτήσεις συνταξιοδότησης που είναι εκκρεμείς κατά τη δημοσίευση του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Σύμφωνα με το άρθρο 46 του ν. 2676/1999 (A' 1), πριν από την έκδοση διοικητικής πράξης απόρριψης αίτησης ασφαλισμένου για την απονομή σύνταξης, η αρμόδια υπηρεσία των ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οφείλει να καλεί τον θιγόμενο ασφαλισμένο σε ακρόαση (παρ. 1). Για την άσκηση του δικαιώματος του ο ασφαλισμένος καλείται να εκθέσει τις απόψεις του μέσα σε ένα μήνα από την κοινοποίηση σε αυτόν σχετικής πρόσκλησης. Σε περίπτωση άρνησης ή άπρακτης παρέλευσης του πιο πάνω χρόνου, θεωρείται ότι έχει εκπληρωθεί το δικαίωμα (παρ. 3).
Η συγκεκριμένη διάταξη, σύμφωνα με την αιτιολογική της έκθεση, αποσκοπεί στο να κατοχυρώσει την κοινωνική ασφάλιση όχι μόνο με ουσιαστικές αλλά και με διαδικαστικές ρυθμίσεις, προκειμένου να «επιτευχθεί αποτελεσματική και δικαιότερη λειτουργία στη διοικητική διαδικασία που θα κατοχυρώνει την άμεση συμμετοχή του ασφαλισμένου στη διαδικασία λήψης της απόφασης [συνταξιοδότησης] και θα δημιουργεί εμπιστοσύνη του ασφαλισμένου προς τον Ασφαλιστικό Φορέα».
Με το άρθρο 17 του ν. 4670/2020 (Α' 43), θεσπίστηκε η υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, καθώς επίσης και η ηλεκτρονική έκδοση της απόφασης συνταξιοδότησης. Η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση μίας εμβληματικής διαρθρωτικής μεταρρύθμισης, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας απονομής συντάξεων. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ν. 4670/2020, «[η] ενοποίηση της βάσης των ασφαλιστικών δεδομένων επιτρέπει την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών της κοινωνικής ασφάλισης και συνεπακόλουθα την εύκολη διαχείρισή της. Κατ' αυτόν τον τρόπο, αντιμετωπίζεται το ισχυρό έλλειμμα εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων που διέπονται από διαρκή ανησυχία για τη διαδικασία απονομής της σύνταξης. Εκσυγχρονίζεται, εξορθολογίζεται και βελτιώνεται η διαδικασία από το στάδιο της αίτησης έως το στάδιο της έκδοσης συνταξιοδοτικής απόφασης. Επιτυγχάνεται η άμεση και ταυτόχρονη απονομή όλων των παροχών (κύριας σύνταξης, επικουρικής σύνταξης και εφάπαξ) και θεσπίζεται η διαδικασία ψηφιακής απονομής σύνταξης που αποσκοπεί ν' αποτελέσει εμβληματική μεταρρύθμιση προς την κατεύθυνση αφενός της αναβάθμισης λειτουργίας του [Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης] e-Ε.φ.Κ.Α. και αφετέρου της ελαχιστοποίησης του απαραίτητου χρόνου για την ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για την απονομή και επί τω τέλει της συνεισφοράς στη σταδιακή εδραίωση ενός σύγχρονου Κράτους Δικαίου.».
Από τη στιγμή που η διάταξη του άρθρου 17 του ν. 4670/2020 προέβλεψε μια νέα διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής και επεξεργασίας των αιτήσεων συνταξιοδότησης, την οποία περιγράφει διεξοδικά και η οποία δεν περιλαμβάνει στάδιο προηγούμενης ακρόασης, η ρητή κατάργηση της διαδικασίας αυτής προτείνεται προκειμένου να μην καταλείπεται πεδίο αμφιβολίας ως προς την τηρητέα εκ μέρους των αρμοδίων υπηρεσιών του e-Ε.Φ.Κ.Α. διαδικασία.
Άρθρο 27
Επιτάχυνση επεξεργασίας αιτήσεων συνταξιοδότησης
1. Η διαδικασία του άρθρου 46 του ν. 2676/1999 (A' 1), περί της ακρόασης του ασφαλισμένου πριν από την έκδοση διοικητικής πράξης απόρριψης αίτησης για την απονομή σύνταξης, δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις αιτήσεων για απονομή σύνταξης που υποβάλλονται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 17 του ν. 4670/2020 (Α' 43), περί του ψηφιακού μετασχηματισμού της διαδικασίας απονομής σύνταξης.
2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται και επί αιτήσεων συνταξιοδότησης που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Δείτε το νόμο στο φορολογικό αρχείο του κόμβου
Δείτε το επόμενο Webinar του κόμβου
Τα «δύσκολα» του ΦΠΑ - Πρακτική προσέγγιση με ερωτήσεις-απαντήσεις
Στις : 28-09-2023 17:30
Εισηγητές: Κορρές Λεωνίδας
Ακολουθήστε το taxheaven.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα