Αποτελέσματα live αναζήτησης

«Ψηφιακή ταυτότητα» στους λογιστές και εκτελωνιστές.

2 Φεβρουάριος 2010
  • Τη χορήγηση «ψηφιακής ταυτότητας» στους λογιστές και εκτελωνιστές, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διενεργούν online συναλλαγές με τις εφορίες και τα τελωνεία, μελετά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
«Ψηφιακή ταυτότητα» στους λογιστές και εκτελωνιστές.

Τη χορήγηση «ψηφιακής ταυτότητας» στους λογιστές και εκτελωνιστές, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διενεργούν online συναλλαγές με τις εφορίες και τα τελωνεία, μελετά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο της «ηλεκτρονικής» εφορίας, που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο και το οποίο στοχεύει στην ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των δηλώσεων από όλους τους υπόχρεους, στον απεγκλωβισμό των ΔΟΥ από το φόρτο εργασίας της επεξεργασίας των δηλώσεων, αλλά ταυτόχρονα και στη διευκόλυνση των φορολογουμένων.

Ειδικότερα, με βάση την πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο και μελετούν ανώτατοι υπηρεσιακοί παράγοντες, οι λογιστές εύκολα και χωρίς να ταλαιπωρούνται στις «ουρές» των εφοριών θα μπορούν από το γραφείο τους και μέσω του Διαδικτύου να υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις, να πληρώνουν φόρους και να λαμβάνουν πιστοποιητικά για λογαριασμό των φορολογούμενων - πελατών τους.

Για να υλοποιηθεί όμως το εν λόγω σχέδιο, θα πρέπει κάθε λογιστής και εκτελωνιστής να αποκτήσει μια «ψηφιακή ταυτότητα» με «ψηφιακή υπογραφή», μέσω της οποίας θα αναγνωρίζεται από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων ως εξουσιοδοτημένος επαγγελματίας, που θα μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά φορολογικές δηλώσεις ή να διεκπεραιώνει μέσω Διαδικτύου συναλλαγές με τις φορολογικές αρχές για λογαριασμό των πελατών του.

Απαραίτητη, εξάλλου, προϋπόθεση για τη διενέργεια κάθε ηλεκτρονικής διαδικασίας ή συναλλαγής με το δίκτυο TAXISNET θα είναι η εξασφάλιση εξουσιοδότησης από το φορολογούμενο πελάτη, ώστε να μην υπάρχει καμία δυνατότητα πραγματοποίησης οποιασδήποτε ηλεκτρονικής διαδικασίας ή συναλλαγής στο όνομα του φορολογουμένου χωρίς αυτός να το γνωρίζει.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω αλλαγών, το οικονομικό επιτελείο στήνει ηλεκτρονικό «μπλόκο» και στα πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία, προκειμένου να περιορίσει απώλειες που προσεγγίζουν το 1 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη ζητήσει όπως, με τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, επιταχυνθούν οι διαδικασίες που θα επιτρέπουν αυτόματα και άμεσα κατά τη διενέργεια των συναλλαγών, σε πρώτη φάση, μεταξύ των εταιρειών να εντοπίζονται σε κλάσματα δευτερολέπτου τα πλαστά τιμολόγια και σε ταχύτερο χρόνο τα εικονικά ΑΦΜ.

Το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου, όπως τόνισε κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου, αποτελεί ουσιαστικά «αντιγραφή» των μηχανημάτων POS που χρησιμοποιούν οι τράπεζες κατά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν οι πολίτες με πιστωτικές κάρτες στα καταστήματα για τις αγορές αγαθών.

Όπως ακριβώς, συνέχισε ο ίδιος παράγοντας, τα POS «διαβάζουν» τις κάρτες και καταχωρούν τη συναλλαγή, το ίδιο θα γίνεται και, σε πρώτο στάδιο, στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μεταξύ των επιχειρήσεων, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστεί και στις καθημερινές συναλλαγές.

Συγκεκριμένα, το νέο σύστημα που επεξεργάζονται στο υπουργείο προβλέπει ότι τα κομπιούτερ των επιχειρήσεων, μέσω ειδικής εφαρμογής που θα τους δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στα αρχεία της ΓΓΠΣ, θα μπορούν άμεσα να εντοπίζουν, κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής, εάν το τιμολόγιο που παραλαμβάνουν είναι πλαστό.

Το συγκεκριμένο σύστημα, ωστόσο, δεν θα έχει τη δυνατότητα να δίνει άμεση πληροφόρηση και για τον εάν ο ΑΦΜ του συναλλασσομένου είναι εικονικός, όμως θα έχει την ευχέρεια σε διάστημα δύο μηνών να το εντοπίσει και όχι σε περίπου οκτώ μήνες που απαιτούνται σήμερα για να εξακριβωθεί η γνησιότητα ενός ΑΦΜ.

Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ευελπιστεί ότι θα δώσει ένα ισχυρό «χτύπημα» στα κυκλώματα που διακινούν πλαστά και εικονικά τιμολόγια, ενώ, από την άλλη πλευρά, θα εξοικονομηθούν σημαντικά έσοδα, αφού, σε ετήσια βάση, οι απώλειες του Δημοσίου από τη διακίνηση των «μαϊμού» - τιμολογίων ανέρχονται περίπου σε 1 δισ. ευρώ.

Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των φορολογικών στοιχείων που διακινούνται στην αγορά, πέρα από τη διασφάλιση της γνησιότητας των συναλλαγών που θα παρέχει, θα δίνει στον ελεγκτικό μηχανισμό τη δυνατότητα όχι μόνο να εντοπίζει όσους διακινούν πλαστά στοιχεία, αλλά κυρίως να παρακολουθεί την πορεία των εισπράξεων από το ΦΠΑ. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα έχουν τη δυνατότητα καθημερινά να «παρακολουθούν» τις «κινήσεις» των τιμολογίων, με αποτέλεσμα, σε μια δεδομένη φορολογική περίοδο, να έχουν πλήρη εικόνα των καθημερινών συναλλαγών και της απόδοσης του ΦΠΑ.

Πηγή: H Nαυτεμπορική



Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης