Αποτελέσματα live αναζήτησης

H απόφαση με τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων από Δευτέρα 11.1.2021

Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών, ολοήμερων σχολείων), των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμιδών καθώς και παιδικών και των βρεφονηπιακών σταθμών. Αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Γυμνασίων και των Λυκείων Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του παρόντος σημείου (συμπεριλαμβανομένων και των φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών.

H απόφαση με τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων από Δευτέρα 11.1.2021

9 Ιανουάριος 2021
H απόφαση με τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων από Δευτέρα 11.1.2021
  • Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών, ολοήμερων σχολείων), των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμιδών καθώς και παιδικών και των βρεφονηπιακών σταθμών. Αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Γυμνασίων και των Λυκείων Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του παρόντος σημείου (συμπεριλαμβανομένων και των φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών.


Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση Δ1α/ΓΠ.οικ.1293/8.1.2021 με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00.

Δείτε αναλυτικά τι προβλέπει για το άνοιγμα των δημοτικών των νηπιαγωγείων των παιδικών και των βρεφονηπιακών σταθμών :



8. Σχολεία και πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές

Ειδικές διατάξεις στην υπό στοιχεία

Δ1α/ΓΠ.οικ.69543/31.10.2020 (Β' 4810) κοινή υπουργική απόφαση, όπως παρατάθηκε και τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία

Δ1α/ΓΠ.οικ.969/7.1.2021 (Β' 23) κοινή υπουργική απόφαση, οι οποίες θέτουν περιορισμούς και μέτρα στη λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους - τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, Δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους, παραμένουν σε ισχύ, κατά το μέρος κατά το οποίο δεν αντίκεινται στις διατάξεις της παρούσας.

Η υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.9.2020 (Β' 3882) κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί με τις υπό στοιχεία 131451/ΓΔ4/30.9.2020 (Β' 4264), 151978/ΓΔ4/7.11.2020 (Β' 4900) και 155689/ΓΔ4/14.11.2020 (Β' 5044) όμοιες αποφάσεις, παραμένει σε ισχύ.

Οι διοικητικές λειτουργίες των σχολείων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών δεν θίγονται από την εφαρμογή της παρούσας.

• Αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Γυμνασίων και των Λυκείων Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του παρόντος σημείου (συμπεριλαμβανομένων και των φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών) με επιφύλαξη των κάτωθι αναφερομένων.

• Διενέργεια σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας κατ' εφαρμογή της υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.9.2020 (Β' 3882) κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί με τις υπό στοιχεία 131451/ΓΔ4/30.9.2020 (Β' 4264), 151978/ΓΔ4/7.11.2020 (Β' 4900) και 155689/ΓΔ4/14.11.2020 (Β' 5044) όμοιες αποφάσεις.

• Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών, ολοήμερων σχολείων), καθώς και των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμιδών, εξαιρουμένων των απογευματινών δραστηριοτήτων, με την επιφύλαξη του σημείου 20 ως προς τις αθλητικές δραστηριότητες.
Η λειτουργία των δομών του προηγούμενου εδαφίου πραγματοποιείται με υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φυσικής αγωγής.
Κατ' εξαίρεση, η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις που δεν είναι συμβατή με τον βαθμό και το είδος της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

• Η πρόβλεψη της παρούσας για τη δια ζώσης λειτουργία των ως άνω σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει και για τις περιοχές της Επικράτειας στις οποίες έχουν επιβληθεί, επιπροσθέτως των προβλεπόμενων μέτρων κατά την παρούσα απόφαση, έκτακτα μέτρα για λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας, που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

• Εξαιρετικώς επιτρέπεται η διεξαγωγή εξετάσεων για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνται από Πανεπιστήμια του εξωτερικού για την εισαγωγή υποψηφίων στο Β' εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ή για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, και θα διεξαχθούν από ιδιωτικούς φορείς/εξεταστικά κέντρα, σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής των άρθρων 19 και 20 της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69543/31.10.2020 (Β' 4810) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει. Οι φορείς/εξεταστικά κέντρα οφείλουν να γνωστοποιήσουν τη διάρκεια λειτουργίας τους και τους κανόνες τήρησης υγιεινής στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

• Αναστολή λειτουργίας για τις δομές καλλιτεχνικές εκπαίδευσης και δυνατότητα τηλε-εκπαίδευσης.

• Εξαιρετικώς επιτρέπεται η δια ζώσης εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και των Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου στη Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, τηρουμένων των μέτρωνπροστασίας της υγείας και αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.



10. Βρεφικοί, βρεφονηπιακοί, παιδικοί σταθμοί • Υποχρεωτική τήρηση κανόνων λειτουργίας, απαιτήσεων και διαδικασιών του Παραρτήματος VII, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας




ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΙΚΟΥΣ, ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Βασικές αρχές για τον περιορισμό της διασποράς του ιού και την ασφαλή λειτουργία νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών
Γενικές οδηγίες

• Είναι σημαντικό να γίνεται συστηματική εκπαίδευση των παιδιών με επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες εφαρμογής των μέτρων προφύλαξης για την εξοικείωση των μικρών παιδιών, με τρόπο κατάλληλο για την κάθε ηλικία τρόπο.

• Είναι, επίσης, σημαντικό να συνεχιστούν ή να διαμορφωθούν οι δυνατότητες για πραγματοποίηση οργανωμένης διαδικτυακής εκπαίδευσης (στις ανάλογες βαθμίδες) εάν το επιβάλουν οι συνθήκες καθώς και στην περίπτωση παιδιών που δεν θα είναι δυνατή η προσέλευσή τους στο σχολείο.

• Σε κάθε σχολική μονάδα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε τα άτομα του προσωπικού που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου να αναλαμβάνουν εργασίες που έχουν πολύ χαμηλό κίνδυνο έκθεσης ή δεν απαιτούν προσέλευση στο σχολείο (Καθορισμός ομάδων αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19. Αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446 Β' 4011/18.9.2020)

• Επίσης, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να εφαρμόζεται η τηλε-εκπαίδευση (στις ανάλογες βαθμίδες) και να μην προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή τον βρεφονηπιακό σταθμό παιδιά με σοβαρό υποκείμενο νόσημα.

1. Μέτρα για την αποτροπή εισαγωγής του ιού στο χώρο του νηπιαγωγείου, παιδικού και βρεφονηπιακού σταθμού

• Όλα τα παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, απαγορεύεται να προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή τον βρεφονηπιακό σταθμό. Στις περιπτώσεις αυτές συστήνεται η επικοινωνία από την οικογένεια με ιατρό και εξατομικευμένη αξιολόγηση σχετικά με την ένδειξη εργαστηριακού ελέγχου για την ανίχνευση του ιού.

• Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονέων για τη συμμόρφωση στη δέσμευση αυτή και τον εκ των προτέρων εναλλακτικό προγραμματισμό. Επίσης, πρόβλεψη για τη διατήρηση της ασφαλούς λειτουργίας του νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού σε περιπτώσεις απουσίας του προσωπικού λόγω ασθένειας. Σύσταση προςτους γονείς για έλεγχο των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων (πιθανώς και με θερμομέτρηση) πριν την αναχώρηση τους από το σπίτι

• Το προσωπικό που υποδέχεται τα παιδιά, πριν την είσοδο στο χώρο υποβάλλει ερωτήσεις για να επιβεβαιώσει την απουσία πυρετού ή/και άλλων συμπτωμάτων και εκτιμά αδρά την υγεία των προσερχόμενων παιδιών, και σε περίπτωση υποψίας προβλήματος συζητά το θέμα με γονέα/κηδεμόνα

• Γονείς/κηδεμόνες με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού ή/και πυρετό δεν επιτρέπεται να συνοδεύουν τα παιδιά και σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί λοίμωξη τους από το νέο κορωνο'ίό SARS-CoV-2, θα πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τον υπεύθυνο του νηπιαγωγείου ή σταθμού και να ακολουθούν τις οδηγίες για κατ' οίκον απομόνωση του οικογενειακού περιβάλλοντος συμπεριλαμβανομένων των παιδιών.

• Κάθε άτομο (παιδί ή μέλος του προσωπικού) που έχει έρθει σε στενή επαφή με επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 δεν θα προσέρχεται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή βρεφονηπιακό σταθμό για 14 ημέρες μετά την τελευταία επαφή με τον ασθενή και στο διάστημα αυτό θα παρακολουθείται στενά η υγεία του για το ενδεχόμενο εμφάνισης συμπτωμάτων

• Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να καταγράφει συστηματικά τις αναφορές για συμπτώματα συμβατά με COVID-19 σε παιδιά ή/και μέλη του προσωπικού και να παρακολουθεί την πορεία τους.

2. Μέτρα κοινωνικής απόστασης και περιορισμού των στενών επαφών μεταξύ των παιδιών, του προσωπικού και των γονέων/κηδεμόνων

• Κύριο μέτρο κοινωνικής απόστασης για τα μικρά παιδιά, και ιδίως τα παιδιά των νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, είναι ο διαχωρισμός τους σε μικρές ομάδες που αποτελούνται σταθερά από τα ίδια παιδιά και δεν αναμιγνύονται μεταξύ τους. Ο ακριβής τρόπος εφαρμογής αυτού του μέτρου εξαρτάται από τις συνθήκες του κάθε επιμέρους χώρου.

• Συστήνεται οι δραστηριότητες των τμημάτων να πραγματοποιούνται σε μία συγκεκριμένη αίθουσα για κάθε ομάδα παιδιών και με το ίδιο προσωπικό.

• Θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάμιξη και αλληλεπίδραση παιδιών από διαφορετικά τμήματα/αίθουσες καθώς και η οργάνωση διατμηματικών εκδηλώσεων ή ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών

• Προτείνεται η οργάνωση του χρόνου και της δημιουργικής απασχόλησης να περιλαμβάνει τη δημιουργία μικρών υποομάδων παιδιών σε κάθε αίθουσα, ώστε να διευκολύνεται το έργο των εκπαιδευτικών για την τήρηση των αποστάσεων και των μέτρων υγιεινής

• Προτείνεται η αποφυγή ή η τροποποίηση της χρήσης κοινόχρηστων χώρων όπως η τραπεζαρία. Τα γεύματα μπορούν να προσφέρονται στις αίθουσες, ή εάν δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες χωροταξικές ρυθμίσεις για αυτό, η τραπεζαρία θα χρησιμοποιείται σε διαφορετικούς χρόνους για κάθε ομάδα παιδιών, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός ή/και η ανάμιξη παιδιών από διαφορετικές ομάδες

• Ανάλογα με τη διαθέσιμη υποδομή και τη χωροταξική διάταξη, προτείνεται και ο καταμερισμός των τουαλετών και νιπτήρων ώστε να γίνεται η χρήση τους τμηματικά από συγκεκριμένες ομάδες παιδιών

• Αποφυγή του συνωστισμού και περιορισμός των επαφών μεταξύ παιδιών- γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το νηπιαγωγείο ή σταθμό. Εφαρμογή πρακτικών μέτρων για τήρηση αποστάσεων (π.χ. γραμμές στο δάπεδο). Εφόσον είναι εφικτό, προγραμματισμός διαφορετικών ωρών άφιξης και αναχώρησης των παιδιών με εύρος που θα έχει προκαθοριστεί σε συνεννόηση με τους γονείς/κηδεμόνες

• Είσοδος στο χώρο μόνο των παιδιών και του απαραίτητου προσωπικού. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδο στο χώρο του νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και θα οδηγούνται στην αίθουσα.

276 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣΤεύχος Β'30/08.01.202

• Οργάνωση των χώρων ύπνου και ξεκούρασης των παιδιών κατά μικρές ομάδες σε διαφορετικές αίθουσες ή σε σαφώς διακριτούς χώρους μεγάλης αίθουσας με διαχωριστικό και απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρο μεταξύ των διακριτών χώρων. Χρήση ατομικών κλινοσκεπασμάτων για κάθε παιδί. Τα κρεβάτια μπορούν να τοποθετούνται με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο τα πρόσωπα των παιδιών. Όσο είναι δυνατόν, φροντίδα από το ίδιο μέλος του προσωπικού κατά ομάδα παιδιών.

• Εάν υπάρχουν κλιματιστικά μπορούν να χρησιμοποιούνται με ανοιχτά παράθυρα και τις περσίδες προσανατολισμένες σε κάθετη ροή. Εάν υπάρχουν ανεμιστήρες οροφής μπορούν να χρησιμοποιούνται με ανοιχτά παράθυρα και σε χαμηλή ένταση όσο αυτό είναι δυνατόν. Ανεμιστήρες οριζόντιας ροής πρέπει να αποφεύγονται επειδή μπορεί να μεταφέρουν σταγονίδια σε μεγαλύτερη απόσταση. (Περισσότερες πληροφορίες για την ασφαλή χρήση κλιματισμού: 2020-08-03-Εγκύκλιος-κλιματιστικά- ΨΥ5Ε465ΦΥΟ-ΦΤΟ.ράί)

• Οργάνωση λειτουργίας με βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων για δραστηριότητες και παιχνίδι

3. Τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής

• Εκπαίδευση των παιδιών ανάλογα με τις δυνατότητες της ηλικίας τους και συστηματική εφαρμογή της υγιεινής των χεριών. Προϋπόθεση είναι η εξασφάλιση υποδομών και υλικών, όπως νιπτήρες με τρεχούμενο νερό και υγρό σαπούνι καθώς και αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα που θα εφαρμόζονται πάντα με την επίβλεψη ή βοήθεια ενήλικα.

• Η υγιεινή των χεριών πρέπει να εφαρμόζεται από παιδιά και προσωπικό

ο Κατά την είσοδο στο χώρο

ο Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)

ο Πριν και μετά:

■ Την προετοιμασία ή τη χορήγηση γεύματος

■ Το γεύμα

■ Τη χρήση της τουαλέτας ή την αλλαγή πάνας


ο Μετά:

■ Την επαφή με εκκρίσεις ή σωματικά υγρά

■ Το παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο

■ Το χειρισμό απορριμμάτων


ο Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

ο Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, πάντα με την επίβλεψη ή βοήθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να διασφαλίζεται η ορθή διαδικασία

ο Τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής. Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών

ο Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα

ο Αποφυγή κοινής χρήσης προσωπικών αντικειμένων και ατομικών παιχνιδιών

ο Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια. Είναι καλό το κάθε παιδί να έχει σταθερά το δικό του ποτήρι ή παγούρι.

ο Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει πυρετό ή συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό

ο Για την καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών, μπορεί να τοποθετούνται σε διάφορους χώρους του νηπιαγωγείου ή σταθμού αφίσες ή εικόνες με τον ενδεδειγμένο τρόπο εφαρμογής των μέτρων ατομικής υγιεινής

ο Συνιστάται η χρήση προστατευτικής μάσκας από τα παιδιά άνω των 4 ετών μετά από την εξοικείωσή τους με τον τρόπο χρήσης της και με έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία

ο Η καθολική χρήση προστατευτικής μάσκας από το εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό των νηπιαγωγείων και σταθμών, είναι απαραίτητη σε όλους τους κλειστούς χώρους. Η χρήση της μάσκας είναι απαραίτητη επίσης κατά την ετοιμασία ή/και επιμέλεια φαγητού. Σε εξωτερικούς χώρους, η εφαρμογή της μάσκας είναι απαραίτητη όταν δεν είναι εφικτή η τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ ενηλίκων. Η σωστή χρήση της μάσκας είναι πολύ σημαντική (https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to- koino/, παράρτημα II)

ο Συνιστάται η χρήση υφασμάτινης μπλούζας εργασίας από το προσωπικό των νηπιαγωγείων, παιδικών ή βρεφονηπιακών σταθμών, η οποία πρέπει να πλένεται συχνά (εάν είναι δυνατόν καθημερινά) με κοινό απορρυπαντικό σε υψηλή θερμοκρασία (60° C).

ο Τα αλκοολούχα αντισηπτικά πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και να χρησιμοποιούνται μόνο υπό επίβλεψη, καθώς έχουν αναφερθεί περιπτώσεις δηλητηρίασης από αυτά.


4. Ενίσχυση των προγραμμάτων καθαριότητας χώρων και καθαρισμού ή/και εφαρμογής απολυμαντικού σε επιφάνειες, αντικείμενα και εξοπλισμό

• Συστηματικός φυσικός αερισμός χώρων

• Καθαριότητα σε χώρους, επιφάνειες και αντικείμενα:

ο Παρασκευής και χορήγησης γευμάτων (πριν και μετά κάθε χρήση)

ο Φιλοξενίας και δραστηριοτήτων

ο Συχνά αγγιζόμενες επιφάνειες, παιχνίδια

ο Τουαλέτες και σημεία αλλαγής βρεφικών πανών

ο Χώρους ξεκούρασης και ύπνου

• Προσπάθεια εξασφάλισης κατά το δυνατόν εξοπλισμού και παιχνιδιών ατομικής χρήσης (π.χ. ατομική κασετίνα με μολύβια και μαρκαδόρους). Ο εξοπλισμός και τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται από περισσότερα παιδιά (πάντα της ίδιας μικρής ομάδας) πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο.

• Τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή βρεφονηπιακό σταθμό (π.χ. μπάλες, κούκλες κλπ.).

• Σχετικά με τις μπάλες, τα παιδιά κάθε τμήματος ή ομάδας πρέπει να παίζουν μόνο μεταξύ τους χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη μπάλα (ή μπάλες), με την έγκριση ή/και επίβλεψη εκπαιδευτικού. Οι μπάλες πρέπει να πλένονται με σαπούνι και νερό και να εφαρμόζεται σ' αυτές απολυμαντικό στο τέλος κάθε ημέρας (ή και κατά τη διάρκειάτης εάν εναλλάσσονται τα τμήματα ή οι ομάδες παιδιών που παίζουν με αυτές), σύμφωνα με όσα γράφονται στην επόμενη ενότητα και το Παράρτημα.

• Τακτικός καθαρισμός παιχνιδιών και αντικειμένων:

ο Για την καθημερινή καθαριότητα παιχνιδιών που δεν έχουν έρθει σε επαφή με σωματικά υγρά και εκκρίσεις των παιδιών συστήνεται πλύσιμο με σαπούνι/απορρυπαντικό και χλιαρό νερό. Τα παιχνίδια μπορούν να τοποθετούνται σε σκεύος με σαπουνόνερο μακριά από τα παιδιά, να καθαρίζονται επιμελώς με τριβή στο τέλος της ημέρας και στη συνέχεια να στεγνώνουν πριν την επαναχρησιμοποίησή τους την επομένη.

ο Παιχνίδια και αντικείμενα που έχουν έρθει σε επαφή με τη στοματική κοιλότητα ή άλλες σωματικές εκκρίσεις των παιδιών πρέπει να πλένονται με σαπούνι/απορρυπαντικό και νερό, και κατόπιν, αφού ξεπλυθούν και στεγνώσουν, να γίνεται εφαρμογή απολυμαντικού.

ο Ως απολυμαντικό μπορεί να χρησιμοποιείται αλκοολούχο διάλυμα 70-90%, μαντηλάκι εμποτισμένο με αιθυλική αλκοόλη 70% ή άλλο απολυμαντικό με εγκεκριμένη από τον ΕΟΦ μικροβιοκτόνο/ιοκτόνο δράση, λαμβάνοντας υπόψη και τη συμβατότητάτου με το υλικό κατασκευής των παιχνιδιών. Στις περιπτώσεις χρήσης απολυμαντικού χρειάζεται ξέβγαλμα με νερό και στέγνωμα πριν τη χρήση των παιχνιδιών/αντικειμένων από τα παιδιά.

ο Το άτομο που καθαρίζει τα παιχνίδια/αντικείμενα πρέπει να φορά γάντια.

ο Τα βιβλία και τα άλλα είδη από χαρτί που χρησιμοποιούνται δεν χρειάζονται ειδικό καθαρισμό ή εφαρμογή απολυμαντικού.

• Απομάκρυνση παιχνιδιών που δεν μπορούν να πλένονται/απολυμαίνονται συχνά (π.χ. υφασμάτινα, λούτρινα κ.λπ.). Παιχνίδια που δεν πλένονται/απολυμαίνονται ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούνται


ΠΡΟΣΟΧΗ!

• Τα είδη καθαρισμού και απολύμανσης πρέπει να βρίσκονται μακριά από τα παιδιά

• Καλός αερισμός και πρόληψη εισπνοής ερεθιστικών και πιθανώς τοξικών ουσιών κατά τον καθαρισμό/εφαρμογή απολυμαντικού

Στο Παράρτημα III περιλαμβάνονται λεπτομερείς οδηγίες για τη διαδικασία καθαρισμού και εφαρμογής απολυμαντικών σε επιφάνειες και εξοπλισμό.

Επισημαίνεται ότι ΔΕΝ ενδείκνυται η απολύμανση με ψεκασμό ή εκνέφωση των εσωτερικών ή εξωτερικών χώρων, σύμφωνα και με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (https://www.who.int/publications-detail/cleaning-and- disinfection-of-environmental-surfaces-inthe-context-of-covid-19).

5. Διαχείριση ύποπτου κρούσματος

• Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζεται ένας υπεύθυνος για τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης C0VID-19, με τον αναπληρωτή του.

• Ο υπεύθυνος ενημερώνει και εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης C0VID-19.

Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

• Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού

• Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά

• Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής

• Εξοπλισμός ατομικής προστασίας για το προσωπικό (μάσκα, γάντια, ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου, σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών/αναπνευστικών εκκρίσεων)

• Σε παιδιά 4 ετών και άνω θα πρέπει να γίνει χρήση ιατρικής μάσκας με την προϋπόθεση ότι η χρήση της δεν αντενδείκνυται (Παράρτημα II), γίνεται καλά ανεκτή από το παιδί και μπορεί να αποφευχθεί η επαφή της εξωτερικής της επιφάνειας με τα χέρια, τα μάτια και το πρόσωπο του παιδιού.

• Απαγορεύεται η χρήση μάσκας σε βρέφη και παιδιά < 4 ετών.

• Επιμελής καθαρισμός και απολύμανση χώρου και επιφανειών μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας

• Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη C0VID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ


• Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση και κατ' οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο (οδηγίες: https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-odigies-gia-frontida- ypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/).

Τι πρέπει να γίνει αν έχουμε επιβεβαιωμένο κρούσμα στη σχολική μονάδα (παιδί, εκπαιδευτικός ή άλλο προσωπικό)

Αν το τεστ είναι θετικό

• Ενημερώνεται άμεσα ο διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας και ο ΕΟΔΥ

• Ο ΕΟΔΥ επικοινωνεί με τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας για να γίνει η επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος (προσωπικού και παιδιών κ.λπ.)

• Ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων που κινήθηκε το κρούσμα (για οδηγίες, βλ. Παράρτημα)

• Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέφει μετά την παρέλευση τουλάχιστον ΙΟημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο

24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του

• Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ομάδας/τμήματος θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέφουν μετά από 14 ημέρες.

• Η ενδεχόμενη απομάκρυνση παιδιών/προσωπικού και άλλων τμημάτων ή και ολόκληρου του σχολείου θα εξετάζεται κατά περίπτωση ανάλογα με την εκτίμηση κινδύνου που θα προκύπτει κατά την ιχνηλάτηση των επαφών.

Αν το τεστ είναι αρνητικό

• Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του.


Δείτε την απόφαση στο φορολογικό αρχείο του κόμβου



Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης