Αποτελέσματα live αναζήτησης

Σύλλογος Λογιστών Ν. Αχαΐας: Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για επίλυση θεμάτων του λογιστικού κλάδου

Σύλλογος Λογιστών Ν. Αχαΐας: Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για επίλυση θεμάτων του λογιστικού κλάδου

Σύλλογος Λογιστών Ν. Αχαΐας: Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για επίλυση θεμάτων του λογιστικού κλάδου

Σύλλογος Λογιστών Ν. Αχαΐας: Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για επίλυση θεμάτων του λογιστικού κλάδου
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης


Σύλλογος Λογιστών Νομού Αχαΐας

web-site: http://sl-na.blogspot.com
e-mail: [email protected]
fax: 2610 362078

Πρόεδρος: Βάρδας Ιωάννης
Γραμματέας: Γρηγορόπουλος Λ.

Πάτρα 12/11/2020
Αρ. πρωτ. Νο 48 /2020

ΠΡΟΣ
Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
[email protected]

Κοινοποίηση:
Υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα
Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη
Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Ιωάννη Βρούτση
Υπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κικίλια
Διοικητή ΑΑΔΕ κ. Γεώργιο Πιτσιλή

Θέμα: Αιτήματα των λογιστών Νομού Αχαΐας

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σας στέλνουμε την επιστολή αυτή επειδή δεν βρέθηκαν λύσεις μέχρι τώρα από τα αρμόδια Υπουργεία και παρακαλούμε να επιληφθείτε προσωπικώς των θεμάτων του λογιστικού κλάδου.

Οι αρμόδιοι των υπουργείων θα πρέπει να μην βάζουν τις υποβολές αιτήσεων κλπ. ακόμα και εν μέσω COVID-19 με καταληκτικές ημερομηνίες κατά τις ημέρες των αργιών ή Κυριακών διότι οι λογιστές δεν εργάζονται τις ημέρες αυτές, αλλά Δευτέρα έως Παρασκευή που λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες.

Οι λογιστές και τα λογιστικά γραφεία κατά την διάρκεια της επιδημίας του COVID-19 επιφορτίστηκαν με πάρα πολλές εργασίες που μέχρι πρόσφατα διεκπεραίωναν οι δημόσιες υπηρεσίες. Με τα μέτρα λόγω COVID-19 απλά δεν υπάρχουν δημόσιες υπηρεσίες, διότι οι υπάλληλοι επικαλούμενοι δήθεν απαγόρευση εκτέλεσης εργασιών στέλνουν τους πολίτες στα λογιστικά γραφεία.

Ποιος είπε ότι εν μέσω COVID-19 οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν πρέπει να εξυπηρετούν πλέον τους πολίτες. Ο πολίτης σε οποιαδήποτε υπηρεσία και να πάει δεν εξυπηρετείται και ο δημόσιος υπάλληλος για να μην τον εξυπηρετήσει του λέει να πάει στον λογιστή ακόμα και για μια απλή εκτύπωση. Σας επισημαίνουμε λοιπόν ότι το λογιστικό γραφείο δεν έχει την ίδια εικόνα και δυνατότητες εργασιών στις διάφορες πλατφόρμες όπως στην ΑΑΔΕ ή στο ΕΦΚΑ ή στις άλλες υπηρεσίες με την εικόνα και τις δυνατότητες που έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες. Τις περισσότερες φορές το λογιστικό γραφείο δεν μπορεί να διεκπεραιώσει κάποιες εργασίες επειδή το σύστημα έχει πρόβλημα ή η εικόνα του φορολογούμενου/ασφαλισμένου κλπ. δεν είναι σωστή με υπαιτιότητα του δημοσίου. Μπορούν όμως να τις διεκπεραιώσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες και αυτό πρέπει να κάνουν.

Επομένως σε αυτές τις περιπτώσεις μια εκτύπωση από το λογιστή (print screen) με το πρόβλημα που ανακύπτει θα πρέπει να αρκεί και όταν προσκομίζεται, αμέσως ο αρμόδιος υπάλληλος θα πρέπει να εξυπηρετεί, χωρίς να επαναλαμβάνει στον πολίτη ότι πρέπει να πάει στον λογιστή ή ότι ο λογιστής του δεν γνωρίζει καλά το θέμα ή δεν είναι καλός ο λογιστής.

Οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να είναι υποχρεωμένες να δίνουν σαφείς οδηγίες για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι κάθε υπηρεσία θα πρέπει για κάθε εργασία που παρέχεται στον πολίτη ηλεκτρονικά να έχει και τις αντίστοιχες οδηγίες σε μια Α4 σελίδα στην οποία θα υπάρχει και η ηλεκτρονική διεύθυνση με ακρίβεια και όχι πχ. www.aade.gr και τις διευθύνσεις των ηλεκτρονικών φυλλαδίων των υπηρεσιών στο διαδίκτυο και με τηλέφωνα που απαντούν όταν υπάρχει πρόβλημα. Δηλαδή εν ολίγοις ζητάμε την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων από τους πολίτες όπως ακριβώς γίνεται καθημερινά και η αυστηρή αξιολόγηση των λογιστών από τους πελάτες τους.

Καθήκον των δημοσίων υπαλλήλων είναι να εξυπηρετούν τους πολίτες με ευγένεια και όχι να προσπαθούν να βρουν σημεία στην νομοθεσία όπου δεν αναφέρεται ρητά η συγκεκριμένη υπόθεση που διεκπεραιώνουν για να μην τους εξυπηρετήσουν. Ο δημόσιος υπάλληλος σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας είναι εκεί για να εξυπηρετεί τον πολίτη και εάν του ζητείται κάτι που δεν της αρμοδιότητας του τότε άμεσα να τον στέλνει στον αρμόδιο υπάλληλο και εάν ο αρμόδιος υπάλληλος δεν το γνωρίζει το θέμα, να απευθύνεται άμεσα στο αντίστοιχο Υπουργείο για να πάρει άμεση απάντηση και να εξυπηρετήσει τον πολίτη.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πρέπει να έχουν την κατάρτιση που απαιτείται, να γνωρίζουν πολύ καλά την χρήση του προγράμματος της υπηρεσίας αλλά και τις πλατφόρμες και τις δυνατότητες που έχουν στην διάθεση τους και τις οποίες χρησιμοποιούν οι πολίτες και οι λογιστές.

Οι εξουσιοδοτήσεις και οι υπεύθυνες δηλώσεις από το gov.gr δεν έχουν καμία πρακτική εφαρμογή επειδή γίνεται η πιστοποίηση μέσω των τραπεζών, αλλά δεν έχουν όλοι οι πολίτες όμως κωδικούς τραπεζών. Η πιστοποίηση πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο μέσω του taxis και η πιστοποίηση του τηλεφώνου μέσα από το taxis.

Δεν είναι δυνατόν να μην εκδίδονται φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες εάν δεν έχουν εξοφληθεί πλήρως οι υποχρεώσεις. Οι ενημερότητες πρέπει να μπορούν να εκδοθούν άμεσα όταν δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμα. Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει εξοφλήσει και τον τελευταίο μήνα υποχρεώσεων για να πάρει ενημερότητα. Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν επιχειρήσεις και να γίνουν επενδύσεις στην Ελλάδα δώστε ένα περιθώριο και να μην λαμβάνονται υπόψη οι δυο - τρεις τελευταίοι μήνες. Αυτό θα έλυνε αρκετά προβλήματα στην λειτουργία των επιχειρήσεων.

Αν θέλει σήμερα κάποιος να πληρώσει και να εξοφλήσει τοι χρέος του, σήμερα να μπορεί να πάρει ενημερότητα και να αρκεί η προσκόμιση της κατάθεσης της τράπεζας με οποιοδήποτε τρόπο. (μετρητά, μεταφορά, web baking κλπ.) και μια υπεύθυνη δήλωση για την γνησιότητα του εντύπου της κατάθεσης και όχι να περιμένουν οι υπηρεσίες να εμφανιστούν στο σύστημα οι πληρωμές.

Το ΚΕΑΟ δεν είναι κάτι τελείως ξεχωριστό από το ΕΦΚΑ και όταν κάποιος θέλει να εξοφλήσει το ΕΦΚΑ αυτό σημαίνει ότι θέλει να εξοφλήσει και τις παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές δηλαδή το ΚΕΑΟ.

Στο ΕΦΚΑ πρέπει να φτιάξετε επιτέλους μια καρτέλα χρέωση πίστωση και υπόλοιπο που να είναι σωστή και να περιλαμβάνει και τα ληξιπρόθεσμα του ΚΕΑΟ.

Αντίστοιχα και στην ΑΑΔΕ πρέπει να έχουν την δυνατότητα οι φορολογούμενοι να βλέπουν την καρτέλα τους με τις βεβαιωμένες οφειλές, τις πληρωμές και το υπόλοιπο. Επίσης οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να έχουν την δυνατότητα για κάθε ρύθμιση να μπορούν ανά πάσα στιγμή να βλέπουν το ποσό της ρύθμισης και τα αρχικά ποσά που έχουν ενταχθεί στην ρύθμιση.

Με τις υποβολές των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος διαπιστώθηκε ότι κάθε χρόνο οι δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κλπ. εκτός από την αρχική ενημέρωση του Ε1, ενημερώνουν και μεταγενέστερα με συμπληρωματικά ποσά το Ε1 ακόμα και όταν κάποιος έχει ήδη υποβάλλει την δήλωση φορολογίας εισοδήματος του εμπρόθεσμα, με αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά να πρέπει να υποβάλλει διορθωτική δήλωση με το ανάλογο πρόστιμο και προσαυξήσεις. Για τον λόγο αυτό να μην αναρτώνται στην ΑΑΔΕ συμπληρωματικά στοιχεία από τις δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κλπ. όταν έχει ήδη υποβληθεί αρχική δήλωση.

Επειδή με το σύστημα των μηνιαίων βεβαιώσεων ΦΜΥ και επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν έχουμε εικόνα αν κάποιο από τα δώδεκα μηνιαία αρχεία έχει κάποιο πρόβλημα, να γίνει μια εφαρμογή όπου για κάθε εργαζόμενο ανα εταιρεία να μας εκτυπώνει τα ετήσια συγκεντρωτικά ποσά για επαλήθευση.

Για τα Πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ γιατί πρέπει να έχει γίνει από πριν η εξόφληση του ΕΝΦΙΑ για την πώληση ενός ακινήτου, που θα τα βρει τα χρήματα ο πολίτης για να τα πληρώσει, αν είχε δεν θα πούλαγε το ακίνητο του. Να υπάρχει δέσμευση από την πώληση για την παρακράτηση του ποσού αυτού και μόνο για τα ληξιπρόθεσμα.

Οι λογιστές και τα λογιστικά γραφεία θα πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες ακόμα και εν μέσω covid και να μην περιμένουμε στην ουρά όπως όλοι οι πολίτες, γιατί έτσι δεν μπορούμε πλέον να εργαστούμε. Πρόταση μας για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες (ΔΟΥ, ΕΦΚΑ ΟΑΕΕ, ΕΦΚΑ ΙΚΑ, ΟΑΕΔ) είναι να υπάρχει ξεχωριστό email για ραντεβού για τους λογιστές και των υπαλλήλων των λογιστικών γραφείων όταν διεκπεραιώνουν εργασίες των λογιστικών γραφείων. Το email αυτό να απαντά η υπηρεσία άμεσα και το ραντεβού να ορίζεται για την επομένη ημέρα, να λαμβάνει πρωτόκολλο από την αρμόδια υπηρεσία για την κατοχύρωση του εμπρόθεσμου και της μη επιβολής προστίμου και προσαυξήσεων. Την επόμενη ημέρα να προσκομίζει ο λογιστής τα δικαιολογητικά με το φάκελο και να τον αφήνει στην υπηρεσία για διεκπεραίωση. Την μεθεπόμενη ημέρα να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και να γίνεται τηλέφωνο στον λογιστή για την παραλαβή των εγγράφων. Όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα για τους λογιστές να υπάρχει ωράριο που να εξυπηρετεί αποκλειστικά τους λογιστές. (πχ. από τις 13 – 15).

Όλες οι κεντρικές διοικήσεις των δημόσιων υπηρεσιών να αναρτούν υποχρεωτικά για τους λογιστές στην σελίδα του οικονομικού επιμελητηρίου www.oe-e.gr ή σε ειδική ιστοσελίδα του Δημοσίου με κωδικό πρόσβασης τις διαδικασίες και τα έντυπα που απαιτούνται για κάθε εργασία των δημοσίων υπηρεσιών και οι οποίες θα επικαιροποιούνται, καθώς επίσης και γραμμή τηλεφώνου αποκλειστικά για λογιστές που θα λειτουργεί και κάποιος θα απαντά άμεσα.

Η Υπηρεσία μιας στάσης έγινε για να μπορείς άμεσα να κάνεις έναρξη των εργασιών μιας επιχείρησης και να ενημερώνονται αυτόματα οι υπόλοιπες υπηρεσίες. Το ΕΦΚΑ (πρώην ΤΕΒΕ) δεν ενημερώνεται αυτόματα για τους νέους ασφαλισμένους και τους κωδικούς δραστηριότητας οι οποίοι έχουν καταχωρηθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ .

Η εξυπηρέτηση τω πολιτών θα πρέπει να γίνεται από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία στην Ελλάδα και όχι αποκλειστικά και μόνο του τόπου διαμονής ή της έδρας της επιχείρησης. Δεν μπορεί να θέλει κάποιος να κάνει διακοπή της επιχείρησης και να τον στέλνουν για παράδειγμα στην Κρήτη ενώ μένει Αλεξανδρούπολη.

Θα πρέπει λοιπόν να μπορώ να υποβάλω σαν πολίτης το αίτημα μου σε οποιαδήποτε υπηρεσία και εντός εύλογου διαστήματος δυο τριών ημερών να έχει επικοινωνήσει η υπηρεσία με το αρμόδιο παράρτημα και να ειδοποιείται ο πολίτης για την επίλυση της υπόθεσης του.

Επειδή πλέον το ηλεκτρονικό παράβολο έχει μπει στην ζωή μας, να υποχρεούνται οι δημόσιες υπηρεσίες στην ιστοσελίδα τους να αναγράφουν για κάθε εργασία ποιο κωδικό παράβολου θα πρέπει να εκδώσει ο πολίτης και εάν υπάρχει φυσική παρουσία του πολίτη στην υπηρεσία να του δίδεται έντυπο με τον κωδικό ή τους κωδικούς παράβολου και τα αντίστοιχα ποσά για την διευκόλυνση των πολιτών και όχι να τους λένε ξέρει ο λογιστής, ο οποίος δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει όλα τα παράβολα του Ελληνικού Δημοσίου.

Τα εμβάσματα για πληρωμές του δημοσίου μέσω Web Banking την τελευταία ημέρα πληρωμής και μέχρι τις 23:99 το βράδυ της ημέρας να αποστέλλονται με ημερομηνία εμπρόθεσμη και να μην επιβάλλονται προσαυξήσεις από τις υποχρεώσεις προς το δημόσιο, ΕΦΚΑ κλπ.

Το De minimis εν μέσω covid-19 δεν θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη είτε αφορά μη επιστρεπτέα προκαταβολή, επιστρεπτέα προκαταβολή, επιδοτούμενους τόκους δανείων, αποζημιώσεις για τον «ΙΑΝΟ» και όποιες άλλες επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις υπάρξουν.

Οι περισσότεροι πολίτες δεν έχουν email με αποτέλεσμα τα λογιστικά γραφείο να βάζουν τα δικά τους email. Για τον λόγο αυτό όταν υπάρχουν ενημερώσεις από τις δημόσιες υπηρεσίες να αναγράφεται σε όλα τα email, το ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου.

Να δοθεί επιστημονικό επίδομα 800 ευρώ στους λογιστές είτε είναι φυσικά πρόσωπα είτε μέλη οποιασδήποτε μορφής εταιρείας. (προσωπικές, ΙΚΕ, ΕΠΕ, Ανώνυμες εταιρείες)

Μετάθεση όλων των υποχρεώσεων πολιτών και επιχειρήσεων για μετα την λήξη των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας.

Αφού λοιπόν όλα περνούν πλέον από τα λογιστικά γραφεία ήρθε ο καιρός να υλοποιηθεί η πρόταση των λογιστών για πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία όπως γίνεται σε όλες τις σύγχρονες χώρες. Τα πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία θα αναλαμβάνουν κυρίως εργασίες που μέχρι σήμερα διεκπεραιώνουν οι εφορίες με συγκεκριμένες διαδικασίες και δικαιολογητικά τα οποία θα αναρτούν και θα είναι υποχρεωτικά από το υπουργείο.

Οι εργασίες που ενδεικτικά θα μπορούν να γίνονται με συγκεκριμένες διαδικασίες και έντυπα:

• Εργασίες μητρώου (Έναρξη - Διακοπή κλπ.)
• Εργασίες τμήματος εσόδων ( Εκτυπώσεις, ταυτότητες πληρωμών μετά από συμψηφισμούς κλπ., Εκτύπωση χρεώσεων και πιστώσεων φορολογουμένου)
• Εκτύπωση απόδοσης ΑΦΜ
• Σταδιακά και άλλες υπηρεσίες

Παρακάτω κάνουμε μια ανακεφαλαίωση για την επίλυση των όσων παραπάνω αναφέραμε:

• Πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία
• Εξουσιοδότηση και υπεύθυνες δηλώσεις μόνο με τους κωδικούς taxis
• Αυτόματος συμψηφισμός στην ΑΑΔΕ των επιστροφών με τις υποχρεώσεις του πολίτη.
• Οι δημόσιες υπηρεσίες να ενημερώνουν με έντυπα και διαδικασίες, ειδικές σελίδες στο οικονομικό επιμελητήριο ή ιστοσελίδες του Δημοσίου στις οποίες θα έχουν αποκλειστική πρόσβαση οι έχοντες άδεια λογιστή - φοροτέχνη.
• Σαφείς οδηγίες από τις δημόσιες υπηρεσίες για τα ηλεκτρονικά παράβολα
• Αξιολόγηση online των δημοσίων υπαλλήλων
• Εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας των δημοσίων υπαλλήλων
• Βελτίωση της λειτουργίας της υπηρεσίας μιας στάσης για την αυτόματη ενημέρωση όλων των υπηρεσιών .
• Βελτίωση της διαδικασίας των εξουσιοδοτήσεων και υπευθύνων δηλώσεων μέσω gov.gr και πρόσβαση αποκλειστικά με κωδικούς taxis.
• Έκδοση Φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητα ακόμα και όταν υπάρχει υπόλοιπο ρυθμίσεων, μη ληξιπρόθεσμα και χωρίς να λαμβάνονται υπ όψη οι τρεις τελευταίοι μήνες.
• Το Deminimis να μη λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις επιδοτήσεις – επιχορηγήσεις λόγω covid-19
• Από την ΑΑΔΕ εκτύπωση συγκεντρωτικής κατάσταση ΦΜΥ και επιχειρηματικής δραστηριότητας για συμφωνία από τα λογιστικά γραφεία.
• Από ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ να υπάρχει καρτέλα υπόχρεου με χρέωση, πίστωση και υπόλοιπο
• Εξυπηρέτηση πολιτών από οιαδήποτε περιοχή ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας διαμονής.
• Επιστημονικό επίδομα 800 € για τους λογιστές
• Οι λογιστές δεν εργάζονται τις Κυριακές και αργίες και επομένως το δημόσιο θα πρέπει να βάζει τις καταληκτικές ημερομηνίες αιτήσεων κλπ. μόνο τις εργάσιμες ημέρες των δημοσίων υπηρεσιών.



Για τον Σύλλογο

Ο Πρόεδρος
Βάρδας Ιωάννης

Ο Γραμματέας
Γρηγορόπουλος Λάμπρος

Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης