Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το σχόλιο της Δευτέρας - Η καλή, η κακή και η άσχημη νομοθέτηση

Το σχόλιο της Δευτέρας - Η καλή, η κακή και η άσχημη νομοθέτηση



Επιμέλεια
Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους.


Στην Αγγλία εκεί κάπου γύρω στο 1950, ψηφίστηκε μια διάταξη η οποία ίσως και να αποτελεί μια από πιο τις δύσκολα ερμηνευόμενες διατάξεις παγκοσμίως. Η διάταξη η οποία αφορά στον τρόπο υπολογισμού των αποδοχών των οδοντιάτρων αναφέρει :

  • "Η κατωτέρω παράγραφος αντικαθιστά την παράγραφο ΙΙΙ του κανονισμού υπ' αριθμόν ΙΙΙ του τροποποιούμενου κανονισμού :
    iii) Κάθε επόμενο μήνα του ίδιου χρόνου η αμοιβή δεν θα υπερβαίνει το ποσόν το οποίο αθροιζόμενο με τις αμοιβές των προηγούμενων μηνών του ιδίου χρόνου, είναι ίσο με το γινόμενο του σταθερού ποσού επί των αριθμό των μηνών του χρόνου που θα έχει λήξει το τέλος του μηνός για τον οποίο γίνεται ο υπολογισμός, μαζί με το ήμισυ κάθε νόμιμης αμοιβής που υπερβαίνει το γινόμενο το οποίο ελλείψει των διατάξεων της παραγράφου αυτής θα ήταν πληρωτέο αυτούς τους μήνες εξαιρώντας για όλες τις διατάξεις αυτής της παραγράφου το μήνα Ιανουάριο του 1949."

Στην Ελλάδα βέβαια δεν έχουμε τέτοια προβλήματα. Οι διατάξεις των νόμων είναι πάντα απλές και κατανοητές (εκτός ορισμένων χιλιάδων εξαιρέσεων) και σε πολλές περιπτώσεις δεν χρειάζεται πάνω από 2-3 ερμηνευτικές, για να προσδιοριστεί πως ακριβώς πρέπει να αλλάξει το νόημα της διάταξης του νόμου έτσι ώστε να αποκλίνει από την αιτιολογική έκθεση (βούληση του νομοθέτη) η οποία μερικές φορές δεν συμβαδίζει και αυτή με την διάταξη που ψηφίστηκε.

Προσπάθειες για καλή νομοθέτηση έχουν γίνει πολλές στο παρελθόν, με πιο πρόσφατη αυτή των διατάξεων των άρθρων 53 έως 64 του ν. 4622/2019.
Τώρα θα μου πείτε γιατί τα γράφω αυτά; Δεν ξέρω εάν το παρατηρήσατε, αλλά εδώ και λίγες ημέρες τα νομοσχέδια κατατίθενται λίγο διαφορετικά στην βουλή αλλά και στη δημόσια διαβούλευση. Συγκεκριμένα δεν υπάρχει πια η παραδοσιακή Αιτιολογική Έκθεση που συνόδευε τα σχέδια νόμου, την θέση της οποίας έχει πάρει η «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης». Η Αιτιολογική έκθεση όπως την ξέραμε λοιπόν "καταργείται" και ουσιαστικά ενσωματώνεται μέσα στην «'Έκθεση Συνεπειών ρύθμισης». Να προσθέσω ότι πλήρης κατάργηση της αιτιολογικής έκθεσης δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί προβλέπεται από το Σύνταγμα (άρθρο 74).
Η Γενική Γραμματεία Νομικών και κοινοβουλευτικών θεμάτων έχει ήδη συντάξει από το καλοκαίρι το σχετικό υπόδειγμα και το εγχειρίδιο για την συμπλήρωση της «Ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης», όπως επίσης έχει συντάξει και το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΝΟΜΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ το οποίο περιέχει τις αρχές και τους κανόνες καλής νομοθέτησης που πρέπει να τηρούνται στο εξής.
Παραδείγματα "καλής" νομοθέτησης μπορείτε να δείτε στο τέλος του σχετικού άρθρου του κόμβου το οποίο δημοσιεύθηκε το 2013. [Δείτε το εδώ]

 

"Το ξέρατε ότι η ανάγνωση της νομοθετικής παραγωγής του 2018 θα απαιτούσε για τον μέσο άνθρωπο 60 εργάσιμες ημέρες;"
 

"Το ξέρατε ότι σύμφωνα με την καταγραφή των Σωτηρόπουλου και Χριστόπουλου, κατά την δεκαπενταετία 2001-2016 ψηφίσθηκαν 1.569 νόμοι, που περιείχαν περί τις 20.000 εξουσιοδοτήσεις για την έκδοση κανονιστικών διοικητικών πράξεων;"


Για να μη σας κουράζω με τα νομοθετικά, πάμε να ξεκινήσουμε την ανασκόπηση της εβδομάδας με την απόφαση Α.1228/2020 η οποία δημοσιεύθηκε την Παρασκευή και αφορά την μείωση των μισθωμάτων λόγω covid.
Με την απόφαση αυτή μπορείτε να δείτε τους μήνες για τους οποίους δικαιούνται υποχρεωτική έκπτωση 40% οι επιχειρήσεις που έμμειναν κλειστές με κρατική εντολή, οι επιχειρήσεις που πλήττονται λόγω covid-19, οι μισθωτοί των πιο πάνω επιχειρήσεων οι οποίοι τέθηκαν σε αναστολή  για την μίσθωση κύριας κατοικίας, τα εξαρτημένα μέλη αυτών (φοιτητές), και οι ναυτικοί των οποίων οι συμβάσεις τους τέθηκαν σε αναστολή.
Οι διευκρινίσεις του άρθρου 5 είναι λίγο πολύ γνωστές εκτός από αυτή που αναφέρει ότι : "4. Τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 2 και στην παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας ισχύουν για ολόκληρο τον μήνα για τον οποίο προβλέπεται μερική καταβολή μισθωμάτων, κατά περίπτωση, ανεξαρτήτως των ημερών ανά μήνα κατά τις οποίες έχει ανασταλεί προσωρινά η σύμβαση εργασίας του εργαζόμενου."

Να υπενθυμίσω ότι τα αναφερόμενα στην απόφαση (και ακόμη περισσότερα) είχαν διευκρινιστεί και στο σχετικό άρθρο του κόμβου : Μείωση μισθωμάτων και δηλώσεις covid - Πλήρης οδηγός.

Εάν τώρα δεν θέλετε να διαβάσετε την απόφαση και το άρθρο του κόμβου για να δείτε τι ακριβώς ισχύει σχετικά με την μείωση των μισθωμάτων, τότε δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στις παρακάτω διατάξεις, οι οποίες σημειωτέων αποτελούν από μόνες τους παράδειγμα "καλής" νομοθέτησης:

  • - Την παρ. 4 του άρθρου δεύτερου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4690/2020.
    - Την παρ. 3 του ιδίου άρθρου όπως αντικαταστάθηκε και αυτή με την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4690/2020.
    - Το άρθρο 3 του ν. 4684/2020, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 4690/2020 και όπως μετά τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4722/2020.
    - Την παρ. 4 του άρθρου εξηκοστού τρίτου της από 30.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4690/2020 .
    - Τις υποπαρ. 4α και 4β του άρθρου εξηκοστού τρίτου της από 30.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 και η οποία προστέθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 4690/2020 και αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 4722/2020.
    - Την παρ. 5 του άρθρου δεύτερου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία προστέθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4690/2020 και αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4722/2020.
    - Την παρ. 3 του άρθρου δεύτερου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου όπως προστέθηκε με το άρθρο 26 του ν. 4683/2020.
    - Και τέλος την παρ. 6  της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου όπως προστέθηκε με την παρ 1 του άρθρου 4 του ν.4722/2020.

    Για τους ΚΑΔ θα πρέπει να δείτε επίσης καμιά δεκαριά αποφάσεις και νομίζω ότι θα έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το θέμα.

Κλείνοντας το θέμα των ενοικίων υπενθυμίζω ότι από την περασμένη παρασκευή είναι έτοιμη  η πλατφόρμα για δηλώσεις COVID Οκτωβρίου - Προθεσμία έως τις 20 Νοεμβρίου.


"Από τον Ιούνιο του 2016 σε δώδεκα (12) κυρώσεις από σύνολο εξήντα τεσσάρων (64) νομοσχεδίων, το 41% των άρθρων αυτών αποτελούν τροπολογίες, τριάντα εννέα (39) άρθρα από ενενήντα τέσσερα (94) στο σύνολο. Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2013 και το 2014 σε σύνολο ενενήντα τριών (93) κυρώσεων διεθνών συμβάσεων ήταν 6% και 2,5% αντιστοίχως"



«Μητρώο δικαιούχων και Οικονομικές Καταστάσεις σε ΤτΕ»


Όπως και πέρσι έτσι και φέτος, οι δύο αυτές υποχρεώσεις επανέρχονται στο προσκήνιο. Συμπίπτουν μάλιστα με την περίοδο που λήγουν οι προθεσμίες των Γενικών Συνελεύσεων οι οποίες ορίζουν και την καταληκτική ημερομηνία μίας ακόμη υποχρέωσης, αυτή της αποστολής στο ΓΕΜΗ των εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων.
Έφτασε λοιπόν η στιγμή να συμπληρώσουμε το μητρώο πραγματικών δικαιούχων μετά τις επανειλημμένες αναστολές λειτουργίας της πλατφόρμας και η βασική ερώτηση που κυριαρχεί είναι τι κάνουμε (και εάν πρέπει να κάνουμε κάτι στην πλατφόρμα) στις περιπτώσεις που έχουμε ήδη συμπληρώσει το μητρώο πριν την τελευταία αναστολή; Η απάντηση είναι απλή, όσοι έχετε ήδη συμπληρώσει το μητρώο και έχετε "φτάσει" στον Πραγματικό Δικαιούχο, δεν χρειάζεται να προβείτε σε καμία αλλαγή.

Υπενθυμίζω για μια ακόμη φορά ότι εκτός από την πλατφόρμα, όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει ήδη να τηρούν (και να επικαιροποιούν με κάθε αλλαγή) το «Ειδικό Μητρώο πραγματικών Δικαιούχων» στην Έδρα τους.
Επίσημο υπόδειγμα δεν υπάρχει γιαυτό και σας παραθέτω εδώ ένα υπόδειγμα που έχει δημιουργηθεί από ένα από τα μέλη της επιστημονικής ομάδας του κόμβου, τον Κ.Ντρούκα. [Κατεβάστε το υπόδειγμα σε excel από εδώ]

Για τις οικονομικές καταστάσεις στην ΤτΕ δείτε : Οικονομικές καταστάσεις στην ΤτΕ: Έως 30 Νοεμβρίου η υποβολή - Τεχνικές οδηγίες και υποδείγματα

Σε ό,τι αφορά στις Γενικές συνελεύσεις δείτε επίσης από τον κόμβο:

Προθεσμία ανάρτησης στο ΓΕΜΗ των εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων της χρήσης 2019
Η υποβολή των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ για το 2019 - Πλήρης οδηγός



«Χρηματοδοτικά εργαλεία - Επιστρεπτέα και μη επιστρεπτέα προκαταβολή»

Δείτε το σχετικό άρθρο του κόμβου :  Επιστρεπτέα προκαταβολή - Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την επιστροφή της ενίσχυσης μειωμένης κατά 30% ή 40% .  Οι μειώσεις ισχύουν φυσικά για την επιστρεπτέα προκαταβολή Ι,ΙΙ,ΙΙΙ,  κούγεται" όμως και είναι πολύ έντονες οι σκέψεις  ότι η "επιστρεπτέα προκαταβολή" θα μετατραπεί σε σκέτο "προκαταβολή"
Μέχρι το τέλος του 2021 θα ξέρουμε...


Πολλά δις ακούω μέσω συνεντεύξεων των αρμοδίων ότι έχουν πέσει ήδη στην Οικονομία από δικά μας λεφτά, αλλά και από την Ε.Ε. για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. Δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμα θα βρίσκουμε χρήματα αλλά εάν συνεχιστεί και το 2021 η κατάσταση αυτή τότε τα πράγματα θα δυσκολέψουν πολύ. Για όλα όμως υπάρχει λύση και έτσι η κυβέρνηση σκέφτεται να βρει "σπόνσορες" για να αυξήσει τα κονδύλια αυτά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του κόμβου οι σπόνσορες θα χρηματοδοτήσουν ορισμένα μέτρα με την απαίτηση φυσικά να εμφανίζεται κάπου και η επωνυμία τους.  Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ήδη έχουν πέσει στο τραπέζι τα νέα ονόματα με τα οποία θα παρουσιάζονται τα μέτρα τα οποία θα έχουν σπόνσορες κάποιες από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Δείτε μερικά από αυτά:

-Honda Συν-Εργασία
-BMW Επιστρεπτέα προκαταβολή
-Τράπεζα πειραιώς ΤΕΠΙΧ
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Πρόγραμμα Γέφυρα
-Καραμολέγκος Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού (την έδωσε με αγάπη)

 

«myData»

Μια νέα απόφαση της ΑΑΔΕ η οποία δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα τροποποιεί την Α.1138/2020, με σκοπό την διευκόλυνση ορισμένων μικρών επιχειρήσεων (παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, τηλεπικοινωνίες, τράπεζες κλπ) οι οποίες δεν προλαβαίνουν να ετοιμαστούν για την διαβίβαση των δεδομένων στην πλατφόρμα.
Επίσης τροποποιούνται και οι σχετικές προθεσμίες του άρθρου 7 σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΑΑΔΕ. Μετά τις αλλαγές οι προθεσμίες του άρθρου 7 διαμορφώνονται ως εξής :

  • ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ

    α) Από την 20/07/2020 διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myData τα δεδομένα της σύνοψης εσόδων καθώς και τα δεδομένα της σύνοψης εξόδων σε περίπτωση αυτοτιμολόγησης, των λογιστικών στοιχείων που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά μέσω Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.
    Από την ίδια ημερομηνία διαβιβάζεται προαιρετικά ο αντίστοιχος χαρακτηρισμός εσόδων καθώς και ο αντίστοιχος χαρακτηρισμός εξόδων σε περίπτωση αυτοτιμολόγησης, των δεδομένων που εκδίδονται από 20/07/2020 και μετά μέσω Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.

    β) Από την 01/10/2020 δύνανται να διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myData τα δεδομένα της σύνοψης και ο χαρακτηρισμός εσόδων και εξόδων των λογιστικών στοιχείων που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά, με τους λοιπούς τρόπους διαβίβασης πέραν των Παροχών Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων στο χρόνο που ορίζεται στις επόμενες περιπτώσεις γ) έως ε). Από την 01/01/2021 τα ως άνω δεδομένα των λογιστικών στοιχείων που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και εφεξής, διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myData.

    γ) Έως και την 28/02/2021 δύνανται να διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε., τα δεδομένα της σύνοψης και οι χαρακτηρισμοί εσόδων, καθώς και τα δεδομένα της σύνοψης και ο χαρακτηρισμός εξόδων σε περίπτωση αυτοτιμολόγησης, που αφορούν σε λογιστικά στοιχεία που έχουν εκδοθεί από την 01/10/2020 έως και την 31/12/2020, εκτός από τα δεδομένα που οι οντότητες διαβίβασαν προγενέστερα σύμφωνα με τις περιπτώσεις α΄ και β΄ ανωτέρω. Ειδικά στην περίπτωση μη διαβίβασης δεδομένων από τον Εκδότη των παραπάνω περιπτώσεων που διενεργείται για στοιχεία που έχουν εκδοθεί έως και την 31/12/2020, αυτά δύνανται να διαβιβάζονται από το Λήπτη από 01/03/2021 έως και 31/03/2021. Ο Εκδότης δύναται να αποδεχθεί και να χαρακτηρίσει τις εν λόγω συναλλαγές έως και 30/04/2021.

    δ) Έως και την 28/02/2021 δύνανται να διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε., τα δεδομένα της σύνοψης και οι χαρακτηρισμοί εξόδων, καθώς και οι χαρακτηρισμοί εσόδων σε περίπτωση αυτοτιμολόγησης, που αφορούν σε λογιστικά στοιχεία που έχουν εκδοθεί από την 01/10/2020 έως και την 31/12/2020, εκτός από τα δεδομένα που οι οντότητες διαβίβασαν προγενέστερα σύμφωνα με τις περιπτώσεις α΄ και β΄ ανωτέρω.

    ε) Ειδικά για τις εγγραφές μισθοδοσίας η διαβίβαση των δεδομένων για το χρονικό διάστημα από 01/10/2020 έως 31/12/2020 δύναται να διενεργείται έως και τις 28/02/2020.

    στ. Για την εφαρμογή των κινήτρων των παρ. 2 και 3 του άρθρου 71 ΣΤ του ν. 4172/2013 για το φορολογικό έτος 2020, το σύνολο των απαιτούμενων, σύμφωνα με την παρούσα, δεδομένων για στοιχεία που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν από 01/01/2020 έως και 31/12/2020, διαβιβάζεται στην Α.Α.Δ.Ε. μέχρι και τις 28/02/2021.


    Δείτε την Α.1227/2020 και την κωδικοποιημένη Α.1138/2020 από το φορολογικό αρχείο του κόμβου



«Διάλειμμα»


Τα 50 πιο αστεία (ελληνοποιημένα) ονόματα ομάδων (παραλλαγές ονομάτων γνωστών ομάδων)

Επέλεξα ορισμένα :
- ΑΧΡΗΣΤΑΛ ΠΑΛΛΑΣ
- ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ ΜΠΙΛΠΑΟ
- ΣΙΧΤΗΡ ΤΟΥ ΝΤΟΝΕΤΣΚ
- ΚΛΑΜΠ ΠΑΡΜΠΡΙΖ
- ΓΙΟΥΒΕΤΣΟΥΣ
- ΜΠΑΓΕΡΝ ΜΟΝΑΧΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ
- ΡΕΑΛ ΜΑΝΤΡΙ
- ΜΠΥΡΑΚΛΗΣ
- ΠΙΑΣΤΟΝ ΒΙΛΛΑ
- ΚΡΙΣΤΑΛ ΠΕΛΑΣ
- ΑΔΕΡΦΟΥΛΑΜ
- ΘΛΙΒΕΡΠΟΥΛ

- ΦΑΤΕ ΟΣΟ ΜΠΟΡΙΣΟΦ
- ΦΙΟΡΕΤΣΙΝΑ
- ΧΑΒΑΛΕΝΘΙΑ


Δείτε το σχετικό βίντεο με όλες τις παραλλαγές ονομάτων έτσι όπως έχουν ψηφιστεί από το κοινό : https://www.youtube.com/watch?v=XKENIXiMS6M



«Λοιπά σημαντικά θέματα εβδομάδος»
 

 

 

 

 

 

 



«Σημαντικές επισημάνσεις και αρθρογραφία από τον κόμβο»

 




«Μέτρα και αποστάσεις»


Από την περασμένη εβδομάδα όπως είναι πλέον γνωστό, ισχύει ο Χάρτης Υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας από τον κορωνοϊό, με βάση τον οποίο κάθε πολίτης μπορεί να γνωρίζει ποια προληπτικά μέτρα ισχύουν στην περιοχή του. Για την κατάρτισή του κατηγοριοποιήθηκαν τα προληπτικά μέτρα σε τέσσερα επίπεδα.
- Το Επίπεδο 1, Ετοιμότητας.
- Το Επίπεδο 2, Επιτήρησης.
- Το Επίπεδο 3, Αυξημένης Επιτήρησης και,
- Το Επίπεδο 4, Αυξημένου Κινδύνου.

Η απόφαση η οποία περιέχει αναλυτικά όλα τα μέτρα ανά επίπεδο :  Δ1α/Γ.Π.οικ.64450/11.10.2020 Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19

Μετά την έκδοση της εγκυκλίου δημοσιεύθηκε από το Υπ.Ανάπτυξης νέα απόφαση με διευκρινίσεις για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ως προς το ποσοστό πληρότητας (η απόφαση :  108674/15.10.2020).

Τέλος για όσους δεν το είδαν παραπάνω, παραθέτω αναλυτικά τα μέτρα στήριξης για το επίπεδο 4 όπως ανακοινώθηκαν μέσω Δ.Τ. του υπ.οικονομικών (στο επίπεδο 4 βρίσκεται αυτή την στιγμή η περιοχή της Κοζάνης) :  

  • 1. Για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ισχύει η κήρυξη της Περιφερειακής Ενότητας σε επίπεδο 4, οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων-εργοδοτών που εδρεύουν ή έχουν υποκατάστημα στην εν λόγω Περιφερειακή Ενότητα και πλήττονται σημαντικά σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου, δύναται να τεθούν σε προσωρινή αναστολή σύμβασης εργασίας και είναι δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού, αναλογικά για το διάστημα που ορίζεται κατ’ ελάχιστο σε 14 ημέρες, υπολογιζόμενη επί ποσού 534 ευρώ. Για το ανωτέρω χρονικό διάστημα καλύπτονται αναλογικά και οι πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές, υπολογιζόμενες επί του ονομαστικού μισθού από τον κρατικό προϋπολογισμό. Για τις επιχειρήσεις που κλείνουν με εντολή δημόσιας αρχής, αναστέλλεται υποχρεωτικά η σύμβαση εργασίας των εργαζομένων και για όσο διάστημα ισχύει η αναστολή, οι απολύσεις είναι άκυρες. Οι επιχειρήσεις, για ισόχρονο διάστημα μετά την άρση της αναστολής υποχρεούνται να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό εργαζομένων.

    2. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που απασχολούν έως 20 άτομα, που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που εντάσσεται στο επίπεδο 4 και πλήττονται σημαντικά σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου, συμπεριλαμβανομένων επιστημονικών κλάδων, δίνεται αποζημίωση ειδικού σκοπού, ύψους 534 ευρώ σε μηναία βάση. Σε περίπτωση που η διάρκεια παραμονής στο επίπεδο 4 της Περιφερειακής Ενότητας είναι 14 ημέρες ή λιγότερο, η αποζημίωση του μηνός ανέρχεται σε 300 ευρώ.

    3. Για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που εντάσσεται στο επίπεδο 4 για τουλάχιστον 14 ημέρες και πλήττονται σημαντικά σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου, συμπεριλαμβανομένων επιστημονικών κλάδων, δίνεται δυνατότητα αναστολής της καταβολής του ΦΠΑ πληρωτέου τον εν λόγω μήνα, μέχρι τις 30 Απριλίου 2021. Η εν λόγω οφειλή θα αποπληρωθεί σε 12 δόσεις με μηδενικό επιτόκιο ή 24 δόσεις με επιτόκιο 2,5% από τον Μάιο του 2021 και έπειτα.

    4. Οι επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που εντάσσεται στο επίπεδο 4 για τουλάχιστον 14 ημέρες και πλήττονται σημαντικά σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου, συμπεριλαμβανομένων επιστημονικών κλάδων, δικαιούνται υποχρεωτική μείωση ενοικίου κατά 40% στα επαγγελματικά τους ακίνητα. Το ίδιο ισχύει και για την κύρια και φοιτητική κατοικία των εργαζομένων που τίθενται σε αναστολή. Για τους ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις αυτές και τους ανωτέρω εργαζόμενους, συμψηφίζεται το 1/3 της ζημίας με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

    5. Στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 που θα δοθεί τον μήνα Δεκέμβριο, για όλες τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που βρίσκεται από τον Αύγουστο και έπειτα για τουλάχιστον 14 ημέρες στο επίπεδο 4, δεν επιστρέφεται το 50% της εν λόγω επιστρεπτέας προκαταβολής. Επιπλέον, για όλες τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που βρίσκεται από τον Αύγουστο και έπειτα για τουλάχιστον 14 ημέρες στο επίπεδο 3 ή σε καθεστώς ειδικών περιοριστικών μέτρων, δεν επιστρέφεται το 30% της εν λόγω επιστρεπτέας προκαταβολής.

    6. Συνεχίζεται η αναστολή πληρωμής δόσεων δανείων με βάση τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ σε συνεννόηση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών.



Κλείνω με την απόφαση για την λειτουργία του Δημοσίου σύμφωνα με τα νέα επίπεδα προληπτικών μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας



Δείτε τώρα ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τη χρήση της μάσκας και δώστε προσοχή στα συχνά λάθη που κάνουμε.





«Εργοστάσιο Παραγωγής Νομοθεσίας»

Νέο νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Δείτε τα σημαντικότερα άρθρα όπως σταχυολογήθηκαν από την ομάδα του κόμβου : Μείωση ασφαλιστικών εισφορών - Εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών ελ. επαγγελματιών - Παράταση για το επίδομα γέννησης - Ασφαλιστική ενημερότητα - Εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών ελ. επαγγελματιών - Νέο νομοσχέδιο στη διαβούλευση

Στο νομοσχέδιο υπάρχει και διάταξη η οποία αφορά την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών η οποία σύμφωνα με παλιότερες ανακοινώσεις θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο. Προφανώς θα ακολουθήσει και αυτή το χρονοδιάγραμμα των myData.

Την περασμένη εβδομάδα είχαμε επίσης :

 Νόμος 4735/2020 - Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος για την τροποποίηση του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας και το νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων στο δηµόσιο τοµέα
 Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την πτώχευση φυσικών προσώπων - Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας
 Σχέδιο νόμου - Στόχοι άρθρων Ρύθμισης οφειλών και παροχή Δεύτερης Ευκαιρίας


«Δικαστικά - φορονομικά»


 Σημαντικό :   Μείωση της φορολογικής βάσης ΦΠΑ - Αποκλείεται εθνική ρύθμιση η οποία εξαρτά τη μείωση της βάσης επιβολής του ΦΠΑ από το εάν ο οφειλέτης είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο ως υποκείμενος στον ΦΠΑ σε συγκεκριμένη περίοδο και να μην έχει υπαχθεί σε διαδικασία αφερεγγυότητας ή εκκαθάρισης

 ΦΠΑ - Η παροχή υπηρεσιών για την κατάρτιση γνωματεύσεων αναπηρίας που χρησιμοποιούνται από ασφαλιστικό ταμείο για την εκτίμηση της έκτασης των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του, θεωρούνται πράξεις στενά συνδεόμενες με την κοινωνική πρόνοια και ασφάλιση - Η η διάταξη αυτή δεν αντιτίθεται στη μη αναγνώριση του πραγματογνώμονα αυτού ως οργανισμού κοινωνικού χαρακτήρα

 Υπόθεση C-657/19 ΦΠΑ - Παροχές υπηρεσιών οι οποίες συνδέονται στενά με την κοινωνική πρόνοια και ασφάλιση – Κατάρτιση γνωματεύσεων επί της αδυναμίας αυτοεξυπηρέτησης – Υποκείμενος στον φόρο που έχει εξουσιοδοτηθεί από την ιατρική υπηρεσία του φορέα ασφάλισης έναντι της αδυναμίας αυτοεξυπηρέτησης – Οργανισμοί που αναγνωρίζονται ως κοινωνικού χαρακτήρα

 Άρειος Πάγος 442/2019 Τακτοποίηση αυθαιρέτου - Δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης τμήματος ακάλυπτου χώρου και κλείσιμο ανοικτών χώρων στάθμευσης



«Σημαντικές φορολογικές και μη αποφάσεις»


  Σημαντική απόφαση: ΑΑΔΕ: Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ που έγιναν αποδεκτές από τον Διοικητή και σημαντικές αποφάσεις του ΣτΕ και του ΑΠ που εκδόθηκαν εντός του 2019
 

  • Με την απόφαση αυτή γνωστοποιούνται αποσπάσματα της ετήσιας έκθεσης του ΕΝΓΔΕ για το 2019, ως προς (α) τις γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ που έγιναν αποδεκτές από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ και κοινοποιήθηκαν στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, και (β) τις σημαντικές αποφάσεις του ΣτΕ και του ΑΠ, που εκδόθηκαν εντός του έτους 2019 και αφορούν σε θέματα αρμοδιότητας ΑΑΔΕ και κατά΄συνέπεια και θέματα που μας αφορούν...
  • Η απόφαση : Ε.2160/2020

  Έμμισθοι δικηγόροι, μηχανικοί, υγειονομικοί: Απεικόνιση στην ΑΠΔ της ασφάλισης από 01/01/2020
 


  Σημαντικό : Διευκρινίσεις για την έκδοση πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 32 ΚΦΔ - Εγκύκλιος ΑΑΔΕ

  • Με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 32 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170) (ΚΦΔ) προβλέπεται ότι η πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εκδίδεται με βάση στοιχεία που έχουν τυχόν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο σε φορολογική δήλωση ή κάθε άλλο στοιχείο που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση. Εάν η Φορολογική Διοίκηση προσδιορίσει το φόρο ολικά ή μερικά με βάση στοιχεία διαφορετικά από αυτά που περιέχονται σε φορολογική δήλωση του φορολογούμενου, οφείλει να αναφέρει ειδικά τα στοιχεία αυτά στα οποία βασίστηκε ο προσδιορισμός του φόρου.
     
    Όπως προκύπτει από τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 32, ικανή και αναγκαία συνθήκη για την εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 2 και 3 είναι η προηγούμενη υποβολή δήλωσης εκ μέρους του φορολογούμενου.

    Για την εφαρμογή αυτών των διατάξεων παρέχονται οι κάτωθι διευκρινίσεις, όσον αφορά στον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων για :

    - Έκδοση πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου μετά από αξιοποίηση διαθέσιμων πληροφοριών.
    - Έκδοση πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου μετά από αξιολόγηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών που ζητούνται για τη συμπλήρωση φορολογικής δήλωσης - Κοινοποίηση των πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου
    - Στοιχεία στα οποία βασίστηκε ο προσδιορισμός φόρου - Ενδικοφανής προσφυγή
  • Η απόφαση : Ε.2162/2020 Έκδοση πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 32 ΚΦΔ


  Σημαντική απόφαση: Επικαιροποίηση της διαδικασίας Αμοιβαίου Διακανονισμού κατ' εφαρμογή των διατάξεων των ΣΑΔΦ
 

  • Η απόφαση αυτή ρυθμίζει ζητήματα που διέπουν τη Διαδικασία Αμοιβαίου Διακανονισμού (στο εξής ΔΑΔ), κατ' εφαρμογή των διατάξεων των Συμβάσεων Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (στο εξής ΣΑΔΦ) που έχουν κυρωθεί από την Ελλάδα και είναι σε ισχύ.
    Να θυμίσουμε η διαδικασία του αμοιβαίου διακανονισμού χρησιμοποιείται  εάν ένα πρόσωπο θεωρεί ότι οι ενέργειες ενός ή και των δύο Συμβαλλομένων Κρατών έχουν ή θα έχουν γι' αυτό ως αποτέλεσμα την επιβολή φορολογίας, η οποία δεν είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της εφαρμοστέας ΣΑΔΦ, μπορεί, ανεξάρτητα από τα μέσα θεραπείας που προβλέπονται από την εσωτερική νομοθεσία των Συμβαλλόμενων Κρατών, να θέσει την υπόθεσή του με αίτημα που θα υποβάλλει στην σχετική Αρχή.

    Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος έχει μεταγενέστερα μεταφέρει τη φορολογική του κατοικία σε άλλο κράτος, η αίτηση πρέπει να υποβληθεί στο κράτος όπου ήταν κάτοικος κατά το έτος επιβολής φόρου κατά παράβαση των διατάξεων της ΣΑΔΦ.

    Στις περιπτώσεις που το αίτημα για υπαγωγή στη ΔΑΔ αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων της εκάστοτε ΣΑΔΦ περί «μη διακριτικής μεταχείρισης», τότε το πρόσωπο υποβάλλει το ως άνω αίτημα ενώπιον της αρμόδιας αρχής του Συμβαλλόμενου Κράτους, του οποίου είναι υπήκοος.

    Σύμφωνα με το άρθρο 2 της απόφασης, 
    το αίτημα υπαγωγής σε ΔΑΔ είναι παραδεκτό, εφόσον υποβάλλεται στην Αρμόδια Αρχή εντός της προβλεπόμενης από την εφαρμοστέα ΣΑΔΦ διετούς ή τριετούς προθεσμίας από την κοινοποίηση της πράξης προσδιορισμού του φόρου, η επιβολή του οποίου δεν είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της εφαρμοστέας ΣΑΔΦ.

    Επίσης στην περίπτωση που δεν προβλέπεται από την οικεία ΣΑΔΦ προθεσμία, τότε το αίτημα για υπαγωγή σε ΔΑΔ δεν υπόκειται σε προθεσμία υποβολής στην Αρμόδια Αρχή και υποβάλλεται παραδεκτά οποτεδήποτε. Σε κάθε περίπτωση και για την ομαλή λειτουργία και διεξαγωγή της διαδικασίας, ενδείκνυται η υποβολή αιτήματος να γίνει το συντομότερο δυνατό και πάντως όχι πέραν της πενταετίας. Εάν το αίτημα υποβληθεί πέραν της πενταετίας, η Αρμόδια Αρχή παραλαμβάνει το αίτημα και θα εξαντλήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα ουσιαστικού ελέγχου αυτού, όμως η επίλυση του ζητήματος στις περιπτώσεις αυτές ενδέχεται να καταστεί δυσχερής ή και αδύνατη.

  • Η απόφαση : Α.1226/2020


  Σημαντική απόφαση: Τροποποίηση αιτήσεων για το πρόγραμμα "Γέφυρα" σε περιπτώσεις που δεν προκύπτει φορολογητέα αξία του ακινήτου
 

  • Η απόφαση αυτή αφορά την τροποποίηση αίτησης για το πρόγραμμα «Γέφυρα» για περιπτώσεις στις οποίες δεν προκύπτει φορολογητέα αξία του ακινήτου που χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία ή το εμπράγματο δικαίωμα του ακινήτου που χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία αποκτήθηκε εντός του έτους 2020
  • Η απόφαση :  114633 ΕΞ 9.10.2020

  Ιδρύματα πληρωμών και ηλεκτρονικού χρήματος - Τροποποίηση στην απόφαση για την λειτουργία τους και τη χορήγηση αδείας


Λοιπές αποφάσεις


Το ξέρατε ότι κάθε φορά που μια κυβέρνηση φέρνει διατάξεις άσχετες με το αντικείμενο του νομοσχεδίου παραβιάζει το Σύνταγμα και συγκεκριμένα την διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 74 η οποία αναφέρει :
"5. Τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 ισχύουν και για τα νομοσχέδια ή τις προτάσεις νόμων που εισάγονται για συζήτηση και ψήφιση στην αρμόδια διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή, όπως ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής.
Νομοσχέδιο ή πρόταση νόμου που περιέχει διατάξεις άσχετες με το κύριο αντικείμενό τους δεν εισάγεται για συζήτηση.
Προσθήκη ή τροπολογία άσχετη με το κύριο αντικείμενο του νομοσχεδίου ή της πρότασης νόμου δεν εισάγεται για συζήτηση.
Προσθήκες ή τροπολογίες Υπουργών συζητούνται μόνο αν έχουν υποβληθεί τρεις τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξη της συζήτησης στην Ολομέλεια, στο κατά το άρθρο 71 Τμήμα ή στην αρμόδια διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή, όπως ορίζει ο Κανονισμός.
Τα οριζόμενα στα προηγούμενα δύο εδάφια ισχύουν και για τις προσθήκες ή τροπολογίες βουλευτών";



«Λοιπές ειδήσεις με ενδιαφέρον»

 


«Φορολογικές υποχρεώσεις Εβδομάδος»
 

 

Επίλογος

Καλή συνέχεια.


Παράρτημα - Αποφάσεις Covid
 






Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης