Αποτελέσματα live αναζήτησης

Το σχόλιο της Δευτέρας - Την πλάτη σας και τα μάτια σας

Το σχόλιο της Δευτέρας - Την πλάτη σας και τα μάτια σας


Επιμέλεια
Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους.


Επισήμανση : Το σχόλιο αυτό έγινε κατά 100% μέσω τηλεργασίας.

Δυστυχώς σήμερα θα ξεκινήσω κάπως δυσάρεστα καθώς ένα από τα γεγονότα που σημάδεψε την περασμένη εβδομάδα ήταν φυσικά το καταστροφικό πέρασμα του Ιανού από την Δυτική Ελλάδα. Ο κυκλώνας άφησε πίσω του νεκρούς και αμέτρητες ζημιές σε σπίτια και υποδομές. Η Καρδίτσα και τα γύρω κοντινά χωριά φαίνεται να πληγώθηκαν περισσότερο από την έλευση του κυκλώνα (τουλάχιστον έτσι όπως μας την έδειξαν τα ΜΜΕ) χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι και άλλες περιοχές δεν αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα. Ειλικρινά εύχομαι σε όλους τους πληγέντες να λάβουν όσο σύντομα γίνεται τις ενισχύσεις και τη συνολική βοήθεια που τους υποσχέθηκε η κυβέρνηση έτσι ώστε να μπορέσουν να σταθούν ξανά στα πόδια τους και να συνεχίσουν τη ζωή τους, όπως ήταν πριν την έλευση του Ιανού.
Η αλήθεια είναι ότι ανακοινώθηκαν αρκετά μέτρα για τους πληγέντες, όμως για ακόμη μια φορά κανένα από αυτά δεν άγγιξε τον πυρήνα της δουλειάς των λογιστών. Η Καρδίτσα μόνο, έχει πάνω από 25 λογιστές και σε πολλούς από αυτούς έχουν πλημμυρίσει τα γραφεία ή οι οικίες τους, έχουν καταστραφεί υπολογιστές, αρχεία, έγγραφα, τιμολόγια, ταμειακές και δεν ξέρω γω τι άλλο. Πως θα μπορέσουν οι συνάδελφοι να συγκεντρώσουν τα δεδομένα των επιχειρήσεων και να εργαστούν για την εκτέλεση οποιασδήποτε δηλωτικής υποχρέωσης;
Εκτός από την παράταση στις πληρωμές πρέπει λοιπόν να καταλάβουν μια φορά οι ιθύνοντες ότι πρέπει να δοθεί και παράταση στις υποβολές των δηλώσεων (ΦΠΑ,κ.λπ.) για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα στις πληγείσες περιοχές.
Επιπροσθέτως αρκετοί από τους συναδέλφους στην πόλη της Καρδίτσας έχουν υποστεί μεγάλη οικονομική καταστροφή και για τον λόγο αυτό έχει ανοίξει ένας λογαριασμός για την ενίσχυσή τους. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.  Θεωρώ ότι όλοι πρέπει να σταθούμε αρωγοί στην προσπάθεια αυτή.


Το επόμενο μεγάλο θέμα της εβδομάδας ήταν φυσικά τα νέα μέτρα που πάρθηκαν στην Αττική για τον περιορισμό της πανδημίας και συγκεκριμένα τα μέτρα αρμοδιότητας του Υπ. Εργασίας σχετικά με την θέσπιση υποχρεωτικού συστήματος τηλεργασίας στο 40% των  εργαζομένων, καθώς και η υποχρεωτική αναπροσαρμογή του ωραρίου εργασίας κατά την έναρξη και λήξη του. [Η διάταξη που κατατέθηκε για την τηλεργασία και την οργάνωση του τόπου και του χρόνου εργασίας.

Πολλά ειπώθηκαν για το μέτρο αυτό λίγα όμως διευκρινίστηκαν για μια διάταξη η οποία από μόνη της έχει δυστυχώς πολλές ασάφειες.

Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα
:

  • Η προτεινόμενη διάταξη, στο μέτρο που εφαρμόζεται και εφόσον η τηλεργασία είναι συμβατή με τη φύση της παρεχόμενης εργασίας, είναι κατάλληλη να συμβάλει στη διατήρηση της κανονικής λειτουργίας ιδιωτικού τομέα υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων και εφόσον τα καθήκοντα των εργαζομένων δύνανται να παρέχονται εξ αποστάσεως ή η φύση των καθηκόντων τους δεν απαιτεί την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στον τόπο εργασίας.
    Συνεπώς είδη εργασίας που απαιτούν αυτοπρόσωπη παρουσία των εργαζομένων, όπως για παράδειγμα και εντελώς ενδεικτικά, σε υπεραγορές τροφίμων (supermarket), σε ταχυμεταφορές, καθώς και σε φαρμακαποθήκες, δομές παροχής υπηρεσιών υγείας (διαγνωστικά κέντρα, ιδιωτικά νοσοκομεία, Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας) κλπ. δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας προτεινόμενης ρύθμισης περί υποχρέωσης υπαγωγής σε παροχή εργασίας εξ αποστάσεως με ψηφιακά -τεχνολογικά μέσα.

    Επίσης μέσω των οδηγιών που εξέδωσε το ΠΣ Εργάνη την Τετάρτη :

    - Ευνόητο είναι ότι κατά τον ανωτέρω υπολογισμό των εργαζομένων δε λαμβάνονται υπόψη οι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις τελούν σε αναστολή, καθώς και οι εργαζόμενοι που τελούν σε κάθε είδους νόμιμη άδεια (όπως μητρότητας, ασθένειας κ.α.).

    - Επίσης, για τον ίδιο σκοπό, η διάταξη εφαρμόζεται και σε περιπτώσεις εργαζομένων που ο χρόνος εργασίας τους είναι μοιρασμένος σε εργασία γραφείου και σε εξωτερικές εργασίες, και μόνο στο βαθμό που η εργασία γραφείου δύναται να παρασχεθεί εξ αποστάσεως. Σε περίπτωση κατά την οποία από τον υπολογισμό του ανωτέρω ποσοστού προκύπτει δεκαδικός αριθμός 0,50 και πάνω γίνεται στρογγυλοποίηση προς τα πάνω.
     

Οι απορίες παραμένουν ακόμη πολλές. Μια ημέρα πριν κατατεθεί η διάταξη στη Βουλή και συγκεκριμένα την Κυριακή ο Υπουργός Εργασίας σε εκπομπή στο OPEN απάντησε στον συνάδελφο Ηλία Χατζηγεωργίου, ότι προλαβαίνουμε μόλις ψηφιστεί η διάταξη να ενημερώσουμε το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ μέσα σε 24 ώρες και ότι τέλος πάντων βρισκόμαστε σε έκτακτες συνθήκες και θα πρέπει να βάλουν για μια ακόμη φορά "πλάτη" οι λογιστές γιατί έχουν δοκιμαστεί και η πλάτη τους αντέχει –το τελευταίο δεν το είπε βέβαια αλλά το διέκρινα στο βλέμμα του-.
Εντάξει Υπουργέ μου, να το κάνουμε και αυτό σε μια μέρα, δώστε μας όμως λίγο σαφέστερες οδηγίες. Τι σημαίνει "σε όποιες περιπτώσεις η εργασία τους μπορεί να παρασχεθεί με αυτό το σύστημα";  θεωρητικά πολλοί μπορούν να εργαστούν με αυτό το σύστημα και πρακτικά μπορεί να μη μπορεί και κανένας.
Και οι τηλεφωνήτριες εάν ο επιχειρηματίας εγκαταστήσει Voip κέντρο το οποίο μπορεί να κάνει εκτροπή σε άλλο κέντρο στο σπίτι της υπαλλήλου, μπορεί να δουλέψει με τηλεργασία. Πόσο όμως κοστίζει αυτό και πότε μπορεί να προλάβει κάποιος να το κάνει;  Και τα λογιστικά γραφεία μπορούν να δουλέψουν με τηλεργασία αλλά θα πρέπει να εγκαταστήσουν scanner –είτε στους πελάτες τους είτε στα γραφεία τους– και να λαμβάνουν τα παραστατικά on line.

Για το ωράριο τι να πούμε. Πως θα διαχωρίσεις όλο το προσωπικό έτσι ώστε να εισέρχεται σε 4 διαφορετικά διαστήματα στην εταιρία (ανά μισάωρο) και κατά συνέπεια να σχολάει αργότερα;
Τι θα γίνει με της μητέρες που παίρνουν τα παιδιά τους από ολοήμερους παιδικούς σταθμούς συγκεκριμένη ώρα;
Πως όλο αυτό τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό;
Τι γίνεται με τις επιχειρήσεις και τα εργοστάσια που έχουν παραγωγή;

Δεν θα συνεχίσω γιατί οι απορίες και για τα δύο αυτά μέτρα είναι τόσες πολλές, που άμα τις "απλώσεις" καλύπτεις χαλαρά τον περίπατο της Πανεπιστημίου (μαζί με τις ζαρντινιέρες). 


«Σημείο και τερατάκι Νο 1»



 

  • Η προφορική οδηγία του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας (στις 18/9) ήταν ότι τα μέτρα της τηλεργασίας και του ωραρίου θα ισχύσουν από 21/9.
    Η διάταξη κατατέθηκε στη Βουλή στις 21/9.
    Ο νόμος ψηφίστηκε 22/9.
    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 24/9 με αναγραφόμενη όμως ημερομηνία την 23η/9.
    Η διάταξη αναφέρει ότι ισχύει από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ (δηλαδή από 24/9).
    Ίσχυσε τελικά από 25/9 σύμφωνα με την γνωστή πλέον ανακοίνωση μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.
    Αφού ήταν επείγον μέτρο γιατί δεν το θέσπιζαν με ΠΝΠ από 18.9;


Το Υπ.Εσωτερικών από την πλευρά του και πριν ακόμα ψηφιστεί η διάταξη εξέδωσε εγκύκλιο για το πως θα εφαρμοστεί η τηλεργασία στο δημόσιο. Το Υπ. Εργασίας όμως έχει άλλους ρυθμούς. Οι οδηγίες για το μέτρα αυτά θα εκδοθούν μόλις λήξει η εφαρμογή τους.

  • Πως θα εφαρμοστεί η τηλεργασία στο δημόσιο
  • Προς αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού και βάσει των πρόσφατων επιδημιολογικών δεδομένων, για τις υπηρεσίες που εδρεύουν εντός της Περιφέρειας Αττικής η παροχή εξ αποστάσεως εργασίας σε ποσοστό 40% επί του συνόλου των πραγματικά υπηρετούντων και προσερχόμενων υπαλλήλων σε κάθε φορέα είναι υποχρεωτική για τους φορείς τουλάχιστον έως την 4η Οκτωβρίου 2020 ανεξαρτήτως άλλων προϋποθέσεων. Για το λόγο αυτό οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού καλούνται να προβούν αμελλητί στον σχετικό προγραμματισμό εργασιών των υπαλλήλων του φορέα τους. Για τον ως άνω υπολογισμό θα ληφθούν υπόψη μόνο οι υπάλληλοι που δύνανται να παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία λόγω της φύσης των καθηκόντων τους και επί των υπαλλήλων αυτών θα εξαχθεί το 40% που θα παρέχει εξ αποστάσεως εργασία.
  • ΔΙΔΑΔ/Φ.69/127/17682/22.9.2020
 

Σημαντικό :    ΑΑΔΕ: Μόνο με ραντεβού οι επισκέψεις στις υπηρεσίες της Αττικής


«Επί του (συμ)πιεστηρίου»
 



«Ημερολόγιο παρατάσεων»


Σημαντικό και υπενθύμιση μαζί  :  Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για επιστρεπτέα προκαταβολή και αποζημίωση ειδικού σκοπού επιχειρήσεων  στην πλατφόρμα myΒusinessSuport. Εννοείται ότι θα βάλουμε "πλάτη" για να υποβληθούν όλες οι αιτήσεις.

  • Η αίτηση για την αποζημίωση ειδικού σκοπού έληγε 25.9 και με την ΓΔΟΥ 223/22.9.2020  πήρε παράταση έως 28.9.2020 
  • Η προθεσμία για τις αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος ως προς την επιστρεπτέα προκαταβολή 3, πήρε παράταση με την ΓΔΟΥ 222/2020  για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τις αιτήσεις με τηλεργασία.


Σημαντικό
: Προσοχή! την περασμένη εβδομάδα έγιναν 2 σημαντικές τροποποιήσεις στην επιστρεπτέα προκαταβολή 1 και 2. Λύθηκε επιτέλους ένα από τα προβλήματα που είχε επισημάνει ο κόμβος. [Δείτε εδώ σχετικά]
 

  • Τροποποίηση στην επιστρεπτέα προκαταβολή 1 και 2 ως προς τις προϋποθέσεις επιστροφής του 60% της ενίσχυσης
  • Με δύο αποφάσεις που εξέδωσε το Υπ. Οικονομικών (ΓΔΟΥ 218/15.9.2020 και ΓΔΟΥ 219/15.9.2020 ) τροποποιούνται οι αποφάσεις (ΓΔΟΥ 94/2.5.2020 , ΓΔΟΥ 148/3.7.2020) ως προς τις προϋποθέσεις επιστροφής του 60% της ενίσχυσης .
    Συγκεκριμένα στα σχετικά άρθρα που προβλέπουν τις προϋποθέσεις για την επιστροφή της ενίσχυσης και συγκεκριμένα στην προϋπόθεση που ισχύει για την διατήρηση του αριθμού των εργαζομένων για ένα χρόνο σε επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 20 άτομα, έτσι ώστε να επιστρέψουν μόνο το 60% της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, διευκρινίζεται ότι, από τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσαν οι επιχειρήσεις κατά την 31η Μαρτίου (για την επιστρεπτέα 1) ή την 1η Ιουνίου 2020 (για την επιστρεπτέα 2), εξαιρούνται οι λύσεις συμβάσεων ένεκα συνταξιοδότησης ή θανάτου, οι λύσεις συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και οι οικειοθελείς παραιτήσεις.
  • Οι σχετικές αποφάσεις :  ΓΔΟΥ 219/15.9.2020  και   ΓΔΟΥ 218/15.9.2020


Σημαντικό : Εννοείται ότι εφόσον βάλαμε "πλάτη" για τις αιτήσεις, θα βάλουμε και για τις ενστάσεις.
 

  • Σε λειτουργία η υποβολή ενστάσεων στο myBusiness Support
  • Σε λειτουργία τέθηκε στην πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myBusiness Support, η εφαρμογή για τη διαχείριση των ενστάσεων (αιτημάτων επανεξέτασης) για:
    • Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού 1
    • Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού 2
    • Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού 3
    • Επιστρεπτέα Προκαταβολή 1
    • Επιστρεπτέα Προκαταβολή 2

    Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις:

    - Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν αίτημα επανεξέτασης μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες από την επόμενη ημέρα παραλαβής της ενημέρωσης.
    - Τα σχετικά ενημερωτικά e-mail θα σταλούν σε όλες τις επιχειρήσεις εντός της επόμενης εβδομάδας.

    Ειδικά, οι επιχειρήσεις, που έλαβαν σχετική ειδοποίηση μέχρι και τις 24 Σεπτεμβρίου 2020, μπορούν να υποβάλουν αίτημα επανεξέτασης μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες από την ενεργοποίηση της πλατφόρμας των αιτημάτων επανεξέτασης.



Σημαντικό :ΑΑΔΕ: Παρατάσεις προθεσμιών δηλώσεων μισθώσεων ακινήτων. Μα γιατί δόθηκε παράταση, αφού θα βάζαμε "πλάτη" και για την υποβολή των χιλιάδων ενεργών μισθωτηρίων προ του 2014;

  • Τι παρατάθηκε :

    1. Παρατείνεται μέχρι και τις 4 Δεκεμβρίου 2020 η προθεσμία για τις παρακάτω περιπτώσεις:
    - Σε περίπτωση, που μισθωτήριο – το οποίο έχει συναφθεί προ του 2014 και είναι σε ισχύ στις 12 Ιουνίου 2020 -, έχει παραταθεί σιωπηρά ή έχει αλλάξει κάποιος όρος του, και δεν έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά η σχετική δήλωση στο myTAXISnet.
    Η δήλωση υποβάλλεται χωρίς κυρώσεις, και περιλαμβάνει στοιχεία, που ισχύουν στις 12 Ιουνίου αν το μισθωτήριο έχει δηλωθεί ηλεκτρονικά και έχει λυθεί μέχρι τις 12 Ιουνίου. Διαφορετικά η μίσθωση θεωρείται ότι ισχύει.

    2. Παρατείνεται έως και τις 9 Οκτωβρίου η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων Covid:
    α) αρχικών για τους μήνες Μάρτιο έως και Ιούνιο, για όσους δεν έχουν ακόμα υποβάλει αρχικές δηλώσεις και
    β) τροποποιητικών για τους μήνες Μάρτιο έως και Αύγουστο.
    Οι αρχικές ή τροποποιητικές «Δηλώσεις Covid» για τον μήνα Σεπτέμβριο μπορούν να υποβληθούν μέχρι και την 20η Οκτωβρίου 2020.

    3. Παρατείνεται έως και τις 20 Οκτωβρίου 2020 η προθεσμία υποβολής των αρχικών «Δηλώσεων Βραχυχρόνιας Διαμονής» με ημερομηνία αναχώρησης του μισθωτή από 1/8/2020 έως και 31/08/2020 ή των αρχικών «Δηλώσεων Βραχυχρόνιας Διαμονής» με ημερομηνία ακύρωσης της μίσθωσης από 1/8/2020 έως και 31/08/2020.
     
  • Η απόφαση : Α.1209/2020
     



«ΕΝΦΙΑ»

Ξεκίνησε η ανάρτηση των εκκαθαριστικών –ή πράξεων προσδιορισμού του φόρου ακινήτων όπως είναι το σωστό–  τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου και ολοκληρώθηκε μετά από κάποιες ώρες.
Όπως είναι γνωστό, οι δύο πρώτες δόσεις μπορούν να καταβληθούν έως το τέλος Οκτωβρίου (χωρίς προσαύξηση για την πρώτη δόση).
Για το θέμα αυτό υπάρχει σχετική διάταξη σε νέο νομοσχέδιο (βλ. παρακάτω) του Υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στην βουλή την περασμένη εβδομάδα. [Πως διαμορφώνονται οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ με το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην βουλή]

Σημαντικό : Οι πληγέντες από την πρόσφατη θεομηνία μπορούν να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ έως τον Μάρτιο του 2021 σύμφωνα με τις αποφάσεις Α.1212/2020, Α.1211/2020 και Α.1210/2020 (Δείτε αναλυτικά παρακάτω).

Επίσης πριν προβείτε στην πληρωμή του ΕΝΦΙΑ καλό θα είναι να ρίξετε μια ματιά στην προσωποποιημένη πληροφόρηση γιατί η ΑΑΔΕ έκανε ορισμένους συμψηφισμούς και το τελικό ποσό της πληρωμής σε πολλούς φορολογούμενος δεν θα είναι ίδιο με το ποσό του εκκαθαριστικού. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η ΑΑΔΕ έχει να συμψηφίσει πολλές επιστροφές και εκπτώσεις από την εποχή που ξεκίνησε η πανδημία. [Δείτε την επισήμανση του Γ.Χριστόπουλου εδώ]

Τέλος σημειώστε ότι ο ΕΝΦΙΑ 2021 δεν θα είναι ο ίδιος με τον φετινό :  Νέες αντικειμενικές αξίες: Μέχρι 5 Οκτωβρίου η παράδοση των εκτιμητών - Άρση αναστολής της δυνατότητας ηλεκτρονικής καταχώρισης τιμής εκκίνησης και αξίας οικοπέδου



«Μέτρα για του πληγέντες από την θεομηνία»


Εξαγγέλθηκαν :
 


Βάσει των ανωτέρω εκδόθηκαν μέχρι τώρα οι εξής αποφάσεις :
 

  • Α.1212/2020 Παράταση και αναστολή καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στις Περιφερειακές Ενότητες Κεφαλληνίας, Ιθάκης και Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις, πλημμύρες) στις 17-09-2020.
  • Α.1211/2020 Παράταση και αναστολή καταβολής βεβαιωμένων οφειλών σε περιοχές του Δήμου Μακρακώμης της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις, πλημμύρες, κατολισθήσεις) στις 18-09-2020.
  • Α.1210/2020 Παράταση και αναστολή καταβολής βεβαιωμένων οφειλών σε περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων και Στερεάς Ελλάδας για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις, πλημμύρες) στις 17, 18 και 19-09-2020.



Λοιπές παρεμβάσεις μέσω διατάξεων που κατατέθηκαν σε νομοσχέδιο του Υπ.Οικονομικών :
 


Και τέλος μια συνοπτική παρουσίαση όλων των μέτρων :  Σταϊκούρας - Παρουσίαση όλων των μέτρων ανακούφισης των πληγέντων από τα ακραία καιρικά φαινόμενα στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής




«Ενημέρωση για την πλατφόρμα myData με την βοήθεια του Robot Μαϊντατάκη»




Όσο πλησιάζουμε στα myData αρχίζουν να "εμφανίζονται" τα "μαργαριτάρια" –όχι της εφαρμογής, αυτά θα ακολουθήσουν όταν θα ξεκινήσουν οι περισσότερες επιχειρήσεις να στέλνουν myDataκια– σχετικά με το κόστος που θα έχει η εφαρμογή τους τόσο σε χρόνο, όσο και σε χρήμα. Το κόστος σε χρήμα για τους υπόχρεους μεταφράζεται φυσικά σε έσοδα για τις εταιρίες λογισμικού και τους παρόχους.

Έπεσε στα χέρια μου –και μετά μου έπεσε από αυτά μόλις είδα το ποσό– μια προσφορά παρόχου –σε πολύ μεγάλη εταιρία είναι η αλήθεια– στην οποία ο πάροχος ζητούσε κάτι λιγότερο από μισό εκ. ευρώ  για όλα τα παραστατικά (έκδοσης και λήψης). Θα παρείχε βέβαια και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες (ηλεκτρονικά τιμολόγια, αποθήκευση, ασφάλεια κ.λπ.) αλλά το κόστος με ταρακούνησε λίγο και προφανώς γι' αυτό μου έπεσε από τα χέρια (όπως το προσκλητήριο από τα χέρια του Μάκη).
Σε άλλη περίπτωση μικρότερης εταίρας αλλά εξίσου μεγάλης, η προσφορά ήταν μικρότερη αλλά εξίσου μεγάλη για όλο το πακέτο. Συνολικά οι προσφορές που έχω δει εγώ για μεσαίες επιχειρήσεις (όπως καθορίζονται από τα ΕΛΠ) είναι από 25 έως 150 χιλ. ευρώ ετησίως. 

Για το «Μάπινγκ» (νέος όρος που κατοχύρωσαν ο Νιφορόπουλος με τον Καρποδίνη) οι προσφορές φυσικά είναι πολύ μικρότερες. Σε κάποιες  που είδα κυμάνθηκε από 200 έως 700 ευρώ, ενώ σε δύο περιπτώσεις υπήρχε ωριαία χρέωση.

Φυσικά «Μάπινγκ» μπορείς να κάνεις και μόνος σου. Εγώ αποπειράθηκα να το αρχίσω σε δύο εταιρίες και ο χρόνος που έκανα για να ολοκληρώσω την διαδικασία, κυμάνθηκε από 60 έως 90 λεπτά (σημείωση, οι εταιρίες χρησιμοποιούν διπλογραφικό σύστημα).
 
Πολλά φυσικά θα εξαρτηθούν και από το λογισμικό που κάθε ένας από εμάς χρησιμοποιεί. Ευτυχώς το «Μάπινγκ» θα γίνει μια φορά, ωστόσο το βλέπω εξαιρετικά  πιθανό να χρειάζεται συχνά επικαιροποιήσεις, ειδικά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του μέτρου. Βέβαια και σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει περίπτωση ανάλογα με το λογισμικό η αναβάθμιση/επικαιροποίηση να γίνεται αυτόματα, αλλά αυτό μένει να το δούμε στην πράξη.

Για να πάρετε μια γεύση πως ακριβώς θα λειτουργήσει το σύστημα πρέπει να δούμε αναλυτικά τις περιπτώσεις και τις ανάγκες που προκύπτουν ανά περίπτωση με βάση το λογισμικό που χρησιμοποιεί κάθε εταιρία  :
 

  • Εταιρίες που χρησιμοποιούν λογισμικό δικό τους (custom).

    Οι εταιρίες αυτές εφόσον ακόμα δεν χρειάζεται να εκδώσουν ηλεκτρονικά τιμολόγια, μπορούν να παραμετροποιήσουν το λογισμικό τους (με ιδία μέσα) έτσι ώστε να "μιλάει" με το mydata, χωρίς να χρειαστεί να προβούν σε έξτρα κόστη.
    Οι εταιρίες αυτές όμως εφόσον δεν παραμετροποιήσουν το δικό τους λογισμικό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ένα Extra λογισμικό για να μπορέσουν να "μιλήσουν" με τα Mydata. To κόστος αυτό κυμαίνεται ανάλογα με το μέγεθος της εταιρίας και φυσικά με τον όγκο των δεδομένων και ένα παράδειγμα σας έδωσα πιο πάνω για πολύ μεγάλη εταιρία. Την λύση αυτή συνήθως την υλοποιούν οι πάροχοι οι οποίοι όμως χρεώνουν "λίγο" παραπάνω, λόγω του ότι προσφέρουν και την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο πακέτο.
  • Εταιρίες που χρησιμοποιούν λογισμικό από εταιρία Software.

    Σε αυτή την περίπτωση οι εταιρίες software (σχεδόν όλες) έχουν έτοιμη την υλοποίηση για την σύνδεση με τα Mydata και χρεώνουν ανά ώρα την τυχόν πρώτη αντιστοίχηση («Μάπινγκ») εφόσον αυτή δεν γίνει από τον ίδιο τον λογιστή.
    Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν και εταιρίες που έχουν αυτοματοποιήσει και το «Μάπινγκ» (την πρώτη αντιστοίχηση δηλαδή) και έτσι ο λογιστής πιθανόν να χρειάζεται να κάνει μόνο μικρές παρεμβάσεις.
  • Εταιρίες που χρησιμοποιούν λογισμικό μόνο για τιμολόγηση και η λογιστική παρακολουθείται από λογιστικό γραφείο.

    Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να επιλέξουν είτε πάροχο για την αποστολή των τιμολογίων που εκδίδουν στο myData ή πρόγραμμα τιμολόγησης για την διαβίβαση των εσόδων στο mydata εφόσον το πρόγραμμα τιμολόγησης που εφαρμόζουν δεν έχει αυτή τη δυνατότητα, ενώ η διαβίβαση του χαρακτηρισμού στις αγορές και δαπάνες και η διαβίβαση των μη αντικριζόμενων παραστατικών ( ΔΕΚΟ, ΕΦΚΑ, μικροέξοδα λιανικής, ενδοκοινοτικές, ενοίκια ) θα στέλνονται από το λογιστικό λογισμικό, μέσω δηλαδή του λογιστή.
  • Μικρές επιχειρήσεις ή ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν λογισμικό για την έκδοση των τιμολογίων (Ιατροί, Αγρότες κ.λπ.).

    Από 1.1.2021 που τα παραστατικά εσόδων (τιμολόγια) θα περνάνε one by one  και σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myData, οι μικρές επιχειρήσεις και οι ελ.επαγγελματίες θα πρέπει και αυτοί είτε να χρησιμοποιήσουν έναν πάροχο, είτε ένα πρόγραμμα τιμολόγησης το οποίο θα στέλνει τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ. Οι μικρές επιχειρήσεις, αυτές δηλαδή που εκδίδουν έως 50 τιμολόγια το χρόνο ή έχουν τζίρο έως 50.000 ευρώ, θα μπορούν από τον Νοέμβριο να χρησιμοποιούν τη λύση της ΑΑΔΕ και δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν κανένα πάροχο ή κάποιο άλλο λογισμικό για την έκδοση στοιχείων.
  • Επιχειρήσεις οι οποίες χρησιμοποιούν προγράμματα Dos.

    Οι επιχειρήσεις αυτές πρέπει να αναβαθμίσουν το λογισμικό τους καθώς το Dos το γνωρίζουν μόνο όσοι πρόλαβαν την Δραχμή και φυσικά δεν συνεργάζεται με τα myData.

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις η διαφορά του λογισμικού τιμολόγησης με τον πάροχο, είναι ότι ο πάροχος προσφέρει την αυθεντικοποίηση του τιμολογίου ως ηλεκτρονικό τιμολόγιο. Αυτό είναι κάτι το οποίο για την ώρα δεν είναι υποχρεωτικό στη χώρα μας, άρα η επιλογή παρόχου δεν είναι υποχρεωτική.


Σε ό,τι αφορά το κόστος σε χρόνο, αυτό για αρχή δεν θα είναι αμελητέο. Σταδιακά μπορεί να ελαχιστοποιηθεί, αλλά ποτέ δεν θα "πέσουμε" στους χρόνους της προ myData εποχής.

Ας δούμε ένα μικρό παράδειγμα.
 

  • Όπως γνωρίζουμε το myData δεν γνωρίζει χρέωση πίστωση αλλά εκδότη και λήπτη. Μέσω της δημιουργίας παραστατικών και εγγραφών τακτοποίησης δημιουργείται το αποτέλεσμα για τα ηλεκτρονικά μας βιβλία.
    Στα παραστατικά που δεν διαβιβάζουν οι προμηθευτές μας (μη αντικριζόμενα) η οντότητα πρέπει η ίδια να δημιουργεί παραστατικά ( Β1 & Β2 ) για να στείλει την πληροφορία στην ΑΑΔΕ. Τέτοιες περιπτώσεις είναι π.χ.

    - Ενοίκια που ο εκμισθωτής είναι ιδιώτης (εάν ήταν επιτηδευματίας σε καθεστώς ΦΠΑ θα μας διαβίβαζε το τιμολόγιο και θα το βλέπαμε στα έξοδα μας ως λήπτες)
    -Συνδρομές
    -Μικροέξοδα λιανικών
    -Τιμολόγια ενδοκοινοτικών σε αγορές εμπορευμάτων ή λήψης ενδοκοινοτικών υπηρεσιών
    -Τιμολόγια από τρίτες χώρες σε αγορές εμπορευμάτων ή λήψης υπηρεσιών από τρίτες χώρες
    -Εισφορές ΕΦΚΑ
    -Κοινόχρηστα

    Για όλες τις παραπάνω συναλλαγές αρχικά ο λογιστής πρέπει να δημιουργήσει παραστατικό και να το διαβιβάσει στην πλατφόρμα myData.

    Πριν το myData παραλαμβάνουμε το παραστατικό και το καταχωρούμε στα λογιστικά μας βιβλία. Μετά την εφαρμογή θα πρέπει :

    - Να παραλάβουμε το παραστατικό και να το καταχωρήσουμε στα λογιστικά μας βιβλία.
    - Να δημιουργήσουμε παραστατικό Β1 & Β2 ( π.χ. 14.1 Τιμολόγιο ενδοκοινοτικές αποκτήσεις ) με καταχώρηση των στοιχείων του ώστε να διαβιβαστή στο myData και να λάβει Μ.ΑΡ.Κ. και χαρακτηρισμό. Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη καθώς δεν το διαβιβάσει ο εκδότης του παραστατικού και επομένως εμείς το διαβιβάζουμε για τον εαυτό μας.
    - Η παραπάνω διαβίβαση θα δημιουργήσει στις λήψεις των εξόδων την παρακάτω ενέργεια. Θα λάβουμε στα έξοδα μας το Μ.ΑΡ.Κ. του παραπάνω παραστατικού και θα πρέπει όπως σε όλα τα παραστατικά εξόδων να το διαβιβάσουμε με τον χαρακτηρισμό του.



Στην πορεία αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού των λογισμικών θα βρεθούν αυτοματισμοί που θα ελαχιστοποιήσουν τα παραπάνω βήματα ή θα υπάρξουν και υλοποιήσεις με άλλη μέθοδο, ωστόσο πάντα θα υπάρχει μαι πρόσθετη μικρή παρέμβαση από τον λογιστή (κάποια check boxes, κάποια click) τα οποία θα είναι απαραίτητα.

Στο θέμα των myData αναφέρθηκε και ο διοικητής της ΑΑΔΕ σε ομιλία που έδωσε στο Olympia φόρουμ.[Δείτε εδώ σχετικά :Εκατό χιλιάδες περιπτώσεις «ξεχασμένων» εισοδημάτων ερευνά η ΑΑΔΕ - Πιτσιλής για myData: το Νοέμβριο θα μπορούμε να προσφέρουμε και λύση έκδοσης παραστατικών]

Μετά τα παραπάνω ένα είναι το σίγουρο  και για τα myData θα χρειαστεί να έχουμε την "πλάτη" μας σε ετοιμότητα αλλά και αρκούντως γυμνασμένη μάλιστα. 'Όσοι νομίζουν ότι τα myData δεν μας αγγίζουν και ότι είναι περισσότερο δουλειά των επιχειρήσεων, απλά, κάνουν λάθος (περιμένατε ότι θα γράψω κάτι βαρύγδουπο πείτε την αλήθεια).


Στο σημείο αυτό ο Μαϊντατάκης θα σας ενημερώσει για την υλοποίηση των myData από 1.10.2020 και μετά με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες.



 

  • α) Το 2020 δεν θα έχει κυρώσεις. Συνεπώς για το 2020 θα έχουμε ΜΥΦ και δεν θα υπάρχει πρόβλημα εάν δεν διαβιβάσουμε δεδομένα στο myData. Καλό θα ήταν βέβαια να γίνουν προσπάθειες για να διορθωθούν προβλήματα έτσι ώστε από 1.1.2021 να είναι πιο έτοιμα τα συστήματα.
  • β) Το 2021 θα έχει κυρώσεις, αλλά όχι για ασυμφωνίες. Θα έχει κυρώσεις για τη μη διαβίβαση. Στο τέλος του 2021 θα δούμε τι θα γίνει και εάν θα πρέπει να συμφωνήσουμε το έτος, ακόμη είναι νωρίς.




Κλείνω προτρέποντάς σας να δείτε το σχετικό άρθρο από την επιστημονική ομάδα του κόμβου:  My Data: Μύθοι και πραγματικότητα

Σημαντικό. Για το θέμα των myData : Δείτε σε μαγνητοσκόπηση την εκπομπή «Επί της ουσίας» με θέμα «MyData - Ηλεκτρονικά βιβλία - Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων και η λειτουργία της πλατφόρμας» και κατεβάστε τις σημειώσεις




«Αναβαθμίσεις»


Κορωνοϊός: Έρχεται εφαρμογή για κινητά - Με τον ταχυδρομικό κώδικα η ενημέρωση για τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν σε κάθε περιοχή

Έξι μήνες λειτουργίας συμπληρώνει το gov.gr - Σύντομα θα διαθέτει περισσότερες από χίλιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες


Και το ΠΣ Εργάνη αναβαθμίζεται..



Αυτό που δεν αναβαθμίζεται εύκολα είναι το μυαλό ορισμένων οι οποίοι αποφασίζουν για σημαντικά θέματα που αφορούν χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζομένους. Μη σκάτε εκεί στο υπουργείο εργασίας, θα βάλουμε "πλάτη" για ακόμη μια φορά.
 


Δείτε επίσης :   Μετά την ολοκλήρωση και ψήφιση του πλαισίου του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ η νέα υπουργική απόφαση για το εργόσημο



«Σημαντικές επισημάνσεις »
 



«Σημείο και τερατάκι Νο 2»
 


  • Πρόσφατα συνάδελφος αντιμετώπισε πρόβλημα με την ανάρτηση των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ. Πιο συγκεκριμένα, η επιχείρηση της οποίας προσπάθησε να αναρτήσει τις οικονομικές καταστάσεις, είχε υπερβεί το 2019 τα κριτήρια των ΕΛΠ για τις μεσαίες επιχειρήσεις και το ΓΕΜΗ ζητούσε από το 2019 έκθεση ελεγκτών, αλλιώς δεν προχωρούσε η αίτηση.
    Είναι γνωστό φυσικά ότι κατηγορία αλλάζει μια επιχείρηση όταν για δύο συνεχόμενες χρήσης έχει υπερβεί τα κριτήρια που ορίζουν τα ΕΛΠ.
    Δυστυχώς η πλατφόρμα του ΓΕΜΗ δεν μπορεί να υπολογίσει ορθά πότε μια επιχείρηση ξεπερνά για δύο συνεχόμενες χρήσεις τα όρια της κάθε κατηγορίας (πολύ μικρής, μικρής, μεσαίας, μεγάλης) γιατί απλά βασίζεται στα δεδομένα που καταχωρούμε στην εκάστοτε αίτηση, για τη χρήση της οποία κάνουμε την αίτηση, χωρίς να εξετάζει το προηγούμενο έτος. Το αποτέλεσμα είναι να ζητάει από το πρώτο έτος δικαιολογητικά που δεν είναι υποχρεωμένη να έχει η επιχείρηση με συνέπεια να μπλοκάρει την ολοκλήρωση των αιτήσεων.
    Η προφορική οδηγία που έδιναν οι υπάλληλοι του ΓΕΜΗ σε παρόμοιες περιπτώσεις όπου μια επιχείρηση από πολύ μικρή άλλαζε σε μικρή και το ΓΕΜΗ απαιτούσε «έκθεση διαχείρισης» ήταν, να "ανεβάζουμε" στην θέση των δικαιολογητικών που ζητάει αδικαιολόγητα το ΓΕΜΗ, ένα κενό pdf αρχείο και να συμπληρώνουμε το λόγο στις σημειώσεις.
    Καλά όλα μέχρι εδώ. Στον συγκεκριμένο όμως συνάδελφο που αποτάνθηκε στο ΓΕΜΗ για το θέμα αυτό, στελέχη (και όχι απλοί υπάλληλοι) του ανέφεραν ότι οι λογιστές το έχουν καταλάβει λάθος και ότι από τον πρώτο χρόνο αλλαγής κατηγορίας μιας επιχείρησης ισχύουν οι υποχρεώσεις της εκάστοτε οντότητας ως προς τον έλεγχο της από Ορκωτούς λογιστές ή άλλες υποχρεώσεις που ορίζουν τα ΕΛΠ και ο νόμος 4548/2018 των ανωνύμων εταιριών. Πως είπατε; ορίστε;




«Δελτίο Νομοθεσίας»


Την περασμένη εβδομάδα είχαμε :

 Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος 4727/2020 με την τηλεργασία και το ωράριο εργασίας
 Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος 4726/2020 με την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ στα μικρά ακριτικά νησιά και το πρόγραμμα επιδότησης 100.000 θέσεων εργασίας

- Κατάθεση νέου νομοσχεδίου με διατάξεις που αφορούν
 


Τέλος

  Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία-




«Δικαστικά - Νομικά - Αποφάσεις Ευρωπαϊκού δικαστηρίου»

 




«Σημαντικές φορολογικές και μη αποφάσεις»


   Κοινοποίηση διατάξεων του νόμου 4712/2020
 

  • Με την απόφαση αυτή κοινοποιούνται διατάξεις που αφορούν :
    - Θέματα δημοσιονομικών διορθώσεων, κρατικών ενισχύσεων, πληρωμών, επαληθεύσεων και διασύνδεσης πληροφοριακών συστημάτων
    - Θέματα αστικής, ποινικής και διοικητικής ευθύνης των προσώπων που από τις 31/3/2016 και μετά διατέλεσαν ή διατελούν πρόεδροι, αντιπρόεδροι, διευθύνοντες σύμβουλοι και μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ Α.Ε
    - Θέματα που αφορούν την παράταση αναστολής πλειστηριασμών πυρόπληκτων στους Δήμους Ραφήνας και Μαραθώνος
  • Η απόφαση : Ε.2149/2020


   Κλάδος ακτοπλοϊκών μεταφορών: Η απόφαση για την κάλυψη από τον Κρατικό Προϋπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, πλην του πρώην ΝΑΤ
 
  • Με την απόφαση αυτή ορίζεται η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των ακτοπλοϊκών μεταφορών βάσει ΚΑΔ, αναφορικά με τους εργαζομένους τους που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, πλην του πρώην ΝΑΤ.
    Επίσης ορίζονται οι υποχρεώσεις των εργοδοτών σε ότι αφορά την διατήρηση προσωπικού.
  • Η απόφαση : Δ.15/Δ'/οικ. 37177/1459/2020


  Τροποποίηση της απόφασης ΠΟΛ.1184/2018
 
  • Με την απόφαση Α.1205/2020 τροποποιείται η απόφαση ΠΟΛ.1184/2018 σχετικά με τη διαδικασία απαλλαγής από το ΦΠΑ κατά: α. τη θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης β. την υπαγωγή εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης
    Η τροποποίηση γίνεται με σκοπό την προσαρμογή της στην μηχανογραφική υλοποίηση της διαδικασίας υπαγωγής εγχώριων εμπορευμάτων στο καθεστώς καθώς και τη ρύθμιση επιμέρους θεμάτων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας λειτουργίας του καθεστώτος τελωνειακής αποθήκευσης.
     
  • Α.1205/2020

   Πρόγραμμα, Τουρισμός για όλους, έτους 2020 μέσω τουριστικών γραφείων.
 



   Σημαντική απόφαση: Η διαδικασία αίτησης χορήγησης επιδόματος γέννησης μέσω του υποσυστήματος του Μητρώου Πολιτών
 


  Σημαντική απόφαση για το δημόσιο: Τα μέτρα που ισχύουν για το δημόσιο και τους δημοσίους υπαλλήλους - Ειδικά μέτρα έως 4.10.2020 για τις δημόσιες υπηρεσίες στην Αττική
 

  • Τα μέτρα για την λειτουργία του δημοσίου - Επανακαθορισμός ομάδων αυξημένου κινδύνου, ειδική άδεια απουσίας σε υπαλλήλους που δεν μπορούν να εργαστούν εξ αποστάσεως, διευκολύνσεις γονέων μετά την επανέναρξη λειτουργίας σχολικών μονάδων, υποχρεωτική χρήση μάσκας, παροχής εργασίας εξ' αποστάσεως, ειδικά μέτρα σε υπηρεσίες που εδρεύουν στην Αττική.
  • Η απόφαση : ΔΙΔΑΔ/Φ.69/126/16316/20.9.2020


   Σημαντική απόφαση: Απαλλαγή από την αλληλέγγυα ευθύνη για την καταβολή ασφαλιστικών οφειλών νομικού προσώπου - Διευκρινίσεις ΚΕΑΟ για τη νέα διάταξη του ν. 4701/2020
 
   Σημαντική απόφαση: Κοιν.Σ.Επ. - ΕΦΚΑ: Μέλη της επιχείρησης με μόνη την ιδιότητα του μέλους απαλλάσσονται από κάθε ασφαλιστική υποχρέωση, ενώ για τα μέλη της που είναι και εργαζόμενοι προβλέπεται ασφαλιστικό καθεστώς εξαρτημένης εργασίας
 

 

«Λοιπές αποφάσεις και αποφάσεις με μέτρα για την πανδημία που δημοσιεύθηκαν μέσα στην εβδομάδα»
 


«Λοιπές ειδήσεις με ενδιαφέρον»
 


«Φορολογικές υποχρεώσεις Εβδομάδος»
 




Επίλογος.

Την πλάτη σας και τα μάτια σας. Καλή συνέχεια.



 

Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης