Αποτελέσματα live αναζήτησης

Λογιστής Φοροτεχνικός ένα επάγγελμα σε κίνδυνο απαξίωσης

6 Σεπτέμβριου 2020 Σχόλια
Λογιστής Φοροτεχνικός ένα επάγγελμα σε κίνδυνο απαξίωσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά


George T Perakis
MA in Governance, security and development in the Meditarranean
PgCert in International Business,
BSc in Accounting,
HND Computer Applications,
Cert. in Internal Audit,
ACCA student


Λογιστής Φοροτεχνικός ένα επάγγελμα σε κίνδυνο απαξίωσης

Θυμάστε τα αρνητικά για τις φωτογραφίες; Οι παλαιότεροι ναι. Είναι πια μια τεχνολογία που έχει ξεπερασθεί από την σημερινή εποχή. Το κλασσικό φωτογραφείο δεν κάνει αυτά που έκανε κάποτε και περιορίσθηκε σε πολύ λιγότερες δραστηριότητες. Αυτές οι επιχειρήσεις είχαν επενδύσει σε πανάκριβα μηχανήματα, κόστους εκατομμυρίων δραχμών, για την εκτύπωση των φωτογραφιών με χημικά. Περίμεναν να κάνουν απόσβεση αλλά η εξέλιξη της τεχνολογίας τους πρόλαβε.
Νοιάστηκε κανένας από εμάς για την απαξίωση του επαγγέλματος τους; Δεν νομίζω. Σήμερα έχουμε τα smartphones, tablets  και βγάζουμε τις φωτογραφίες που θέλουμε με φίλτρα, τεχνητή νοημοσύνη, τετραπλές κάμερες, κοινωνικά δίκτυα. Ας μπούμε στην θέση των φωτογράφων ως επαγγελματίες λογιστές-φοροτεχνικοί και πόσο εύκολα μπορεί και εμείς να ξεπεραστούμε από την τεχνολογία. Μια αναπόδραστη θεωρώ συνέπεια των απλών παρεχόμενων διοικητικών υπηρεσιών.
Αυτό που συμβαίνει με τον κορονοϊό καταδεικνύει την τάση και ανάγκη που δημιουργείται σταδιακά για αυτοματοποίηση των συναλλαγών του κράτους με τον πολίτη και τον επιχειρηματία. Μπορεί τώρα να έχουμε επωμισθεί όλο το βάρος της πανδημίας και να είμαστε άκρως αναγκαίοι ως επαγγελματίες αλλά μπορεί κάλλιστα από την μία στιγμή στην άλλη να χάσουμε υπερβολικό έργο όταν ολοκληρωθούν οι απαραίτητες αυτοματοποιήσεις που θα ολοκληρώνουν τις περισσότερες εργασίες χωρίς τη δική μας παρέμβαση.
Το myData θεωρώ είναι ο προπομπός αυτής της επερχόμενης αλλαγής. Με άξονα την πάταξη της φοροδιαφυγής οι λογιστές φοροτεχνικοί καθίστανται κατά ένα μέρος περιττοί κρίκοι μιας αλυσίδας. Αφού το μεγαλύτερο κομμάτι της συναλλαγής θα διενεργείται αυτόματα μέσω των ηλεκτρονικών βιβλίων  άρα και ευκολότερα θα μπορεί να παραγκωνισθεί ο επαγγελματίας που ασχολείται με αυτό. Βλέπετε ένα παραλληλισμό με τα παραπάνω;
Βέβαια η ΑΑΔΕ μας καθησυχάζει αποδίδοντας μας ρόλο σε όλο αυτό το εγχείρημα.
Δεν κινδυνεύουμε λοιπόν κατά την γνώμη μου επειδή επωμιζόμαστε όλο και περισσότερες και πιο απαξιωτικές εργασίες, καθώς ο κάθε συνάδελφος, έχει την επιλογή να τις αρνηθεί η να ζητήσει επιπλέον αμοιβή αλλά επειδή αυτές οι εργασίες μπορεί να φύγουν από εμάς και μαζί με αυτές και άλλες βασικές πλέον πολύ ευκολότερα.
Πρέπει εδώ και τώρα η διαδικασία αυτή και όποια άλλη δημιουργηθεί να περνάει υποχρεωτικά από τον αποκλειστικό έλεγχο και έγκριση του υπευθύνου λογιστή φοροτεχνικού χωρίς κάποιο άλλο νομοτεχνικό παραθυράκι με ύψος τζίρου 50 χιλ κτλ. Απαιτείται άμεση νομοθέτηση περί του αποκλειστικού χειρισμού των φορολογικών και λογιστικών υποθέσεων από αδειοδοτημένο λογιστή-φοροτεχνικό για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Θα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε όμως και ως προς τη νοοτροπία μας που δεν χωράει μεταβολές τόσο προσωπικές όσο και συλλογικές.

Κοινωνική πολιτική μέσω του Taxisnet

Η περίοδος από το ξέσπασμα του ιού έως σήμερα έχει δείξει ότι η κοινωνική πολιτική του κράτους περνάει μέσα από το διαδίκτυο και επειδή όλοι κάνουν φορολογική δήλωση σημαίνει ότι με τους κωδικούς taxisnet η πολιτεία θα μπορούσε να έχει μια αρτιότερη και καλύτερη βάση για να δουλέψει την πολιτική της. Κάθε μέτρο που αποφασίσθηκε και θα αποφασισθεί θα περάσει μέσα από αυτό το κανάλι ουσιαστικά καθώς είναι το πιο έγκυρο και επιπλέον δεν δημιουργεί επιπλέον κόστος σε ανθρώπινο δυναμικό και πόρους που σε άλλη περίπτωση θα έπρεπε να διοχετευθούν ανάλογα. Συνεπώς το κοινωνικό κράτος μέσω του taxisnet ήρθε για να μείνει.

Διαλειτουργικότητα και υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Πάμπολες επιστολές αγανάκτησης και θυμού έχουν σταλεί στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Εργασίας για την κατάσταση που έχουν περιέλθει οι λογιστές φοροτεχνικοί τα τελευταία χρόνια και περισσότερο τους τελευταίους έξι μήνες. Όμως και οι συμβατικές υποχρεώσεις έπρεπε να ολοκληρωθούν εμπρόθεσμα αλλά και οι κοινωνική πολιτική έπρεπε να εκτελεσθεί χωρίς κόστος. Τα περισσότερα βέλη θα έπρεπε να στραφούν σε ένα νεότευκτο υπουργείο το «ψηφιακής διακυβέρνησης» το οποίο έχει ως σκοπό να : συγκεντρώνει όλες τις κρίσιμες δομές πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών που σχετίζονται με την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Περαιτέρω, σκοπός του Υπουργείου είναι πριν από την μετατροπή οποιαδήποτε διαδικασίας σε ψηφιακή αυτή να απλοποιείται προκειμένου να αποφεύγεται η ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας. ( https://mindigital.gr/to-ypourgeio/apostoli). Αυτό που θα έπρεπε να ζητάμε επιτακτικά και ειδικά σε αυτό το υπουργείο είναι η διαλειτουργικότητα και να εκπληρώσει ακριβώς τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. Όλες οι διαδικασίες θα πρέπει να αυτοματοποιηθούν και να μην πρέπει ο πολίτης/επιχείρηση να κάνει οποιουδήποτε είδους αίτηση. Θα πρέπει από μόνο του το κράτος με βάση τα δεδομένα που διαθέτει να ενεργεί οίκοθεν. Καλή η προσπάθεια με το Gov.gr αλλά δεν αντιμετωπίζει την ουσία του προβλήματος που είναι η γραφειοκρατία και η δυστοκία εγκατάλειψης της.

Το ευθυνόφοβο δημόσιο και η διατήρηση της γραφειοκρατίας

Το κράτος έχει κάνει κάποια βήματα πρόοδού όσον αφορά την εμπιστοσύνη που αυτό δείχνει προς τους πολίτες με την αποδοχή π.χ. απλών φωτοτυπιών στις υπηρεσίες αλλά ακόμα υπάρχει η επίκληση της υπεύθυνης δήλωση λόγω αδυναμίας αυτεπάγγελτου ελέγχου και επαλήθευσης αυτών που αιτείται ο πολίτης ή η επιχείρηση. Ενόσω υπάρχει η προσωπική ευθύνη του υπαλλήλου που βάζει την σφραγίδα του τόσο θα παράγεται κανονιστικό πλαίσιο και θα ζητούνται υπεύθυνες δηλώσεις και άλλα έγγραφα. Αν υπάρξει η αυτοματοποίηση τότε δεν θα υπάρχει η προσωπική ευθύνη του υπάλληλου και θα καταργηθούν και τα δικαιολογητικά.




Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης