Αποτελέσματα live αναζήτησης

Συμφωνία μαμούθ Μicrosoft - Υahoo

30 Ιούλιου 2009 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά
  • Συμφωνία, που φουντώνει τον πόλεμο για την κυριαρχία στο Διαδίκτυο και την εκμετάλλευση των διαφημιστικών εσόδων που αυτή συνεπάγεται, έκλεισε η Μicrosoft με τη Υahoo.
Συμφωνία μαμούθ Μicrosoft - Υahoo

Συμφωνία, που φουντώνει τον πόλεμο για την κυριαρχία στο Διαδίκτυο και την εκμετάλλευση των διαφημιστικών εσόδων που αυτή συνεπάγεται, έκλεισε η Μicrosoft με τη Υahoo.

Έπειτα από 18 μήνες πυρετωδών διαπραγματεύσεων και αποτυχημένων επιθετικών εξαγορών, η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς κατέληξε σε 10ετή συμφωνία με τη Υahoo, με στόχο οι δύο εταιρείες να ανταγωνιστούν «στα ίσα» τη μεγάλη τους ανταγωνίστρια, την Google.

Η Google είναι σήμερα η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο και η ιστοσελίδα με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο. Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει να ρίξει στην αγορά λειτουργικό πρόγραμμα για προσωπικούς υπολογιστές απειλώντας το μονοπώλιο ουσιαστικά που απολαμβάνει στον τομέα αυτόν η Μicrosoft.

Μέχρι σήμερα η Μicrosoft αποτελούσε τον κυρίαρχο στις πωλήσεις λογισμικού, χωρίς όμως να έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί εμπορικά το Ίντερνετ, το σύνολο των διαφημιστικών εσόδων του οποίου εκτιμάται σε 66,2 δισ. δολάρια. Τα στοιχεία αυτά είναι της comShore, η οποία αναφέρει ακόμη ότι τα έσοδα της Google το 2007 από διαφημίσεις στο Ίντερνετ έφτασαν τα 16,4 δισ. δολάρια, της Υahoo τα 7 δισ. δολάρια και της Μicrosoft τα 2,8 δισ. δολάρια.

Τι επιδιώκει η Μicrosoft
Η Μicrosoft τώρα θέλει να διευρύνει τις δραστηριότητές της και στην αναζήτηση δεδομένων μέσω του Διαδικτύου. Με βάση τη συμφωνία με τη Υahoo, η αναζήτηση στο Υahoo θα γίνεται με τεχνολογία της Μicrosoft. Ειδικότερα, η ιστοσελίδα της Υahoo θα λειτουργεί με τη χρήση της μηχανής αναζήτησης Βing της Μicrosoft, ενώ η Υahoo θα διαχειρίζεται τις πωλήσεις διαφημίσεων, τομέα στον οποίο έχει μεγάλη εμπειρία.

Ενδεικτικό της κυριαρχίας της Google στην αναζήτηση μέσω του Διαδικτύου και της σημασίας που έχει για τη Μicrosoft η προσπάθειά της να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα αυτή, είναι ότι σήμερα τη Google χρησιμοποιεί το 63% των χρηστών σε όλο τον κόσμο για να βρει πληροφορίες στο Ίντερνετ. Το αντίστοιχο μερίδιο της Υahoo ανέρχεται σε 20% και της Μicrosoft σε μόλις 8%. Το υπόλοιπο 9% των χρηστών χρησιμοποιεί άλλες ιστοσελίδες αναζήτησης.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Sanford Βernstein & Co, Jeff Lindsay, που μίλησε στο Βloomberg, η συμφωνία μπορεί να απογοητεύσει κάποιους επενδυτές επειδή δεν περιλαμβάνει την άμεση καταβολή μετρητών στη Υahoo. Ο ίδιος όμως χαρακτηρίζει τη συμφωνία πολύ καλή, επειδή θα αυξηθούν οι ταμειακές ροές της Υahoo.

Πώς κερδίζουν από το Διαδίκτυο
Η Google ήταν η πρώτη εταιρεία που κατόρθωσε να πετύχει τεράστια κέρδη από τις διαφημίσεις στο Διαδίκτυο: παρέχει στους χρήστες δωρεάν τις υπηρεσίες αναζήτησης και στις σελίδες των αποτελεσμάτων εμφανίζονται μικρά «κουτάκια» με διαφημίσεις οι οποίες σχετίζονται με το αντικείμενο της έρευνας του χρήστη. Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν την Google μόνο εάν οι χρήστες κάνουν κλικ πάνω στις διαφημίσεις αυτές. Είναι ενδεικτικό ότι οι ιστοσελίδες της Google έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον πλανήτη, καθώς μόνο το Δεκέμβριο του 2007 τις επισκέφτηκαν 587 εκατομμύρια διαφορετικοί χρήστες. Τις σελίδες της Μicrosoft το ίδιο διάστημα επισκέφτηκαν 540 εκατομμύρια χρήστες (όχι όμως μόνο για αναζήτηση πληροφοριών) και τις σελίδες της Υahoo 484 εκατομμύρια χρήστες.

Σκληρή μάχη 18 μηνών
Η Μicrosoft αρχικά προσπάθησε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Υahoo όπου είναι μέτοχος, προσφέροντας στις αρχές του 2008 (πριν από την κρίση) περίπου 47,5 δισ. δολάρια. Την προσφορά αυτή απέρριψε όμως η Υahoo προκαλώντας την αντίδραση πολλών αναλυτών και μετόχων της.

Στη συνέχεια η εταιρεία που ίδρυσε ο Μπιλ Γκέιτς προσπάθησε να αποκτήσει τον έλεγχο της Υahoo ακόμη και με... πραξικόπημα στο διοικητικό συμβούλιο της τελευταίας. Η Μicrosoft ως μέτοχος της Υahoo έχει το δικαίωμα να ζητήσει την τοποθέτηση των δικών της ανθρώπων στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Η προσπάθεια αυτή όμως προκάλεσε την αντίδραση της Google, που κατηγόρησε τότε τη Μicrosoft ότι κατέχει μονοπωλιακή θέση στην αγορά λογισμικού, την οποία τώρα προσπαθεί να επεκτείνει και στο Διαδίκτυο, και ζήτησε την παρέμβαση των εποπτικών αρχών. Επίσης, ανώτατα στελέχη της Google είχαν διερευνήσει την πιθανότητα άλλες μεγάλες εταιρείες του χώρου με τις οποίες έχουν μετοχική σχέση να υποβάλουν αντιπροσφορά για τη Υahoo.

Πηγή Τα Νέα


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης