Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΟΕΕ προς Υπουργείο Παιδείας: Διορθώστε το λάθος με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων

ΟΕΕ προς Υπουργείο Παιδείας: Διορθώστε το λάθος με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων

Μητροπόλεως 12 14, 105 63 Αθήνα - Τηλ.: 2132141800, FAX: 2132141873,  e-mail: [email protected]


Αθήνα, 18-06-2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτηση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών, εκφράζει το ΟΕΕ με επιστολή του Προέδρου του, Κωνσταντίνου Κόλλια, προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.   

Όπως αναφέρει, «Οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών.

Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρως την οικονομική. Αυτό, γιατί δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία, σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ τονίζει ότι οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΟΕΕ καλεί το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει το λάθος και να τροποποιήσει άμεσα τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, και προτείνει:  
• Εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.
• Το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.
• Το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.
• Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.   

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της επιστολής


Γραφείο Τύπου του ΟΕΕ
Τηλ: 2132141866
2132141883
2132141870




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡAΤΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μητροπόλεως 12-14, Τ.Κ.10563, Αθήνα, τηλ. 213 2141810, fax 210 5227300

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Αθήνα, 17 Ιουνίου 2020
Αρ. Πρωτ.: Φ/1/3130

Προς
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Νίκη Κεραμέως

Κοιν.
-Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Σοφία Ζαχαράκη
-ΓΓ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
κ. Αναστασία Γκίκα


Θέμα: Επιστολή διαμαρτυρίας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με αφορμή την ανακοίνωση των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο, σας μεταφέρει την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή του για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών. Οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρως την οικονομική. Αυτό, γιατί δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία, σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πρέπει να αλλάξει! Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.

Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι οι επιλογές σας στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει το λάθος και να τροποποιήσει άμεσα τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω προτάσεις του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας:
- Εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.
- Το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.
- Το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.
- Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.


Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ
Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης