Ηλεκτρονική καταχώρηση των παραστατικών για τα έξοδα κηδείας - Ηλεκτρονικά και η αίτηση για την πληρωμή των εξόδων στους δικαιούχους.

Οικονομικές Ειδήσεις

14 Ιούνιος 2020
Taxheaven.gr



Με νέα απόφαση του Υπ.Εργασίας  καθορίζεται η ηλεκτρονικής διαδικασίας για τη χορήγηση εξόδων κηδείας από τον e-ΕΦΚΑ.

Τα έξοδα κηδείας σε περίπτωση θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του e-ΕΦΚΑ και εφόσον την ταφή ή αποτέφρωση αναλαμβάνει γραφείο τελετών καταβάλλονται σε λογαριασμό του δικαιούχου κατόπιν ηλεκτρονικής αιτήσεως του και ηλεκτρονικής καταχώρισης της δαπάνης από το αντίστοιχο γραφείο τελετών.

Η ηλεκτρονική καταχώρηση Ηλεκτρονική Καταχώριση της Δαπάνης των εξόδων Κηδείας - Ταφής

Η ηλεκτρονική καταχώρηση των δαπανών θα γίνεται από τον  υπεύθυνο του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή της κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης για ασφαλισμένους ή συνταξιούχους του e-Ε.Φ.Κ.Α., μέσω νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ.

Ο υπεύθυνος θα καταχωρεί τον Α.Μ.Κ.Α. του θανόντος, τον Α.Μ.Κ.Α. και το ΑΦΜ του δικαιούχου/ επιμεληθέντος την κηδεία, θα συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολόγιου για την τελετή της κηδείας - ταφής ή αποτέφρωσης της σωρού και τέλος θα αναρτά το ηλεκτρονικό τιμολόγιο - απόδειξη.

Εναλλακτικά μέχρι 31.12.2020 δύναται αντί του ηλεκτρονικού τιμολογίου να αναρτάται ψηφιοποιημένη μορφή χειρόγραφου τιμολογίου-απόδειξης σε «τύπο αρχείου» που προσδιορίζεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία.

Υποβολή Ηλεκτρονικής Αίτησης, Έκδοση Απόφασης και Πληρωμή Εξόδων Κηδείας

Ο δικαιούχος (σύζυγος ή άλλος επιμεληθείς την τελετή) εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθεί με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), καταχωρεί τον Α.Μ.Κ.Α. του, τον Α.Φ.Μ. του, τον αριθμό λογαριασμού (ΙΒΑΝ)στον οποίο θα πραγματοποιηθεί η καταβολή, την ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία θα αποσταλεί η απόφαση, το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (όπου απαιτείται κατά τις διατάξεις τις κείμενης νομοθεσίας π.χ τ. ΟΓΑ) τον Α.Μ.Κ.Α. και τον ΑΦΜ του θανόντος, και στη συνέχεια υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση για την καταβολή των εξόδων κηδείας.

Στην αίτηση του δηλώνει υπεύθυνα ότι επιμελήθηκε της κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης, και ότι δεν δικαιούται να εισπράξει τα έξοδα κηδείας από οποιαδήποτε άλλο φορέα εσωτερικού ή εξωτερικού.

Το σχετικό δελτίο τύπου από το Υπ. Εργασίας:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δελτίο Τύπου

Αθήνα 15-06-2020
                                 
Γ. Βρούτσης: Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ για τα έξοδα κηδείας- Βάζει τέλος στη αυτοπρόσωπη παρουσία, στις καθυστερήσεις και τη γραφειοκρατία -Καταβολή των ποσών κάθε 15 μέρες

Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε για δεκαετίες τους πολίτες λύνεται οριστικά με την Υπουργική Απόφαση (21919/7423/Β’/2272/14.06.2020), μέσω της οποίας δημιουργείται νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για την πληρωμή των εξόδων κηδείας συνταξιούχων και ασφαλισμένων  του e- ΕΦΚΑ.

Μέσω αυτής θα εξυπηρετούνται άμεσα οι δικαιούχοι χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στα κατάστημα του e-ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης των πληρωμών και την γενικότερης ταλαιπωρίας των πολιτών για τα έξοδα κηδείας είναι ότι τον Αύγουστο του 2019, βρέθηκαν σε εκκρεμότητα περίπου 35.000 αιτήσεις στον τ. ΟΓΑ με τις οποίες δεν ασχολήθηκε ποτέ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας από το 2015! 
Με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, η διαδικασία απλοποιείται και επιταχύνεται με αποτέλεσμα να σταματούν οι καθυστερήσεις των πληρωμών, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό που θα αξιοποιηθεί σε άλλες κρίσιμες υπηρεσίες. Ειδικότερα, ο υπεύθυνος του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, θα  καταχωρεί τον Α.Μ.Κ.Α. του θανόντος, τον Α.Μ.Κ.Α. και το ΑΦΜ του δικαιούχου/ επιμεληθέντος την κηδεία, θα συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολόγιου για την τελετή της κηδείας- ταφής και θα αναρτά το τιμολόγιο. Ο ρόλος τους στην ηλεκτρονική διαδικασία συζητήθηκε και συμφωνήθηκε σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με συμμετοχή του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Χρήστου Χάλαρη και του προεδρείου της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών.
Παράλληλα, οι δικαιούχοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), θα καταχωρούν τα προσωπικά τους στοιχεία και στη συνέχεια θα εκδίδεται  σε πραγματικό χρόνο η απόφαση πληρωμής.
Με την συγκεκριμένη απόφαση μετασχηματίζεται η όλη η διαδικασία απόδοσης των εξόδων κηδείας, καταργείται η προσκόμιση χειρόγραφων παραστατικών και ληξιαρχικών πράξεων και καταβάλλεται άμεσα το ποσό στο λογαριασμό του δικαιούχου χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος. Επιπλέον, με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία διασφαλίζεται η νομιμότητα και θωρακίζεται ο e-ΕΦΚΑ απέναντι σε υφιστάμενες πρακτικές διπλών καταβολών, εικονικών παραστατικών για τον ίδιο θάνατο εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των συστημάτων των τ. ταμείων. 
O Yπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε τα εξής:
«Σήμερα, άλλη μία εστία ταλαιπωρίας για τους πολίτες κλείνει οριστικά. Δημιουργείται, για πρώτη φορά, ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ με την οποία  απλοποιείται σημαντικά η υποβολή των ηλεκτρονικών, πλέον, εγγράφων για τα έξοδα κηδείας από του συγγενείς του θανόντα και δρομολογείται σε λίγες μόνο ημέρες η καταβολή των εξόδων κηδείας. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει οριστικό τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο Ταμείο, στη γραφειοκρατία και κυρίως στην πολυετή αναμονή για την πληρωμή των εξόδων κηδείας. Όλα, πλέον, θα γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές των εξόδων κηδείας θα πραγματοποιούνται κάθε 15 μέρες. Με αυτήν τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, αποδεικνύουμε στην πράξη, ότι συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του πλαισίου εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ».




Δείτε την απόφαση με τις λοιπές λεπτομέρειες στο φορολογικό αρχείο του κόμβου