Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΠΟΦΕΕ: Τα θέματα της τηλεδιάσκεψης του ΔΣ με τον Υπουργό Εργασίας

ΠΟΦΕΕ: Τα θέματα της τηλεδιάσκεψης του ΔΣ με τον Υπουργό Εργασίας
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά


Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.)
Ιουλιανού 42-46, Τ.Κ. 10434, Αθήνα
Τηλ. 210 82 53 445 - 446
Φαξ. 210 82 53 446
Email(1): [email protected]
Email(2): [email protected]


Αθήνα, 13 Απριλίου 2020

Δελτίο Τύπου Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

Τα θέματα της τηλεδιάσκεψης του Δ.Σ. με τον Υπουργό Εργασίας


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προσαρμόζοντας τις προσπάθειες και τη δράση του σε στοχευμένες ενέργειες, απέναντι στις έκτακτες συνθήκες και ανάγκες από τις συνέπειες της πανδημίας που έχει πλήξει και τη Χώρα μας, έχει εντείνει τη συνεργασία με τους εκπροσώπους των 49 Ενώσεών της.

Και η επιλογή αυτή, ως αυτονόητη, επιτρέπει στο Δ.Σ., να έχει άμεση και καλύτερη εικόνα, προκειμένου να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα ζητήματα και τις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα μέλη τους, οι συνάδελφοι Λογιστές – Φοροτεχνικοί, καθώς συνεχίζεται στην κυριολεξία ένας σύγχρονος «γολγοθάς», στον κλάδο, που καλείται να εφαρμόσει ένα δυσλειτουργικό ηλεκτρονικό περιβάλλον των συστημάτων ΕΡΓΑΝΗ, από τις συχνά ασαφείς και αλληλοσυγκρουόμενες διατάξεις και οδηγίες που προκαλούν όχι μόνο σύγχυση και άσκοπη ταλαιπωρία, αλλά εκθέτουν τα Λογιστικά Γραφεία σε μία άνευ προηγουμένου επικινδυνότητα, προσβολής της υγείας των συναδέλφων, των εργαζομένων τους και των οικογενειών τους.

Στα πλαίσια αυτά, η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. υιοθέτησε μία νέα έκτακτη δράση με το πρόγραμμα «online briefing» με κάθε αρμόδιο Υπουργό αλλά και υπηρεσιακό παράγοντα. Μετά την πρώτη τηλεδιάσκεψη με τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη, πραγματοποιήθηκε στις 9/4/2020 η δεύτερη τηλεδιάσκεψη με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κο Γιάννη Βρούτση και τον Γενικό Διευθυντή Εργασιακών Σχέσεων κο Κωνσταντίνο Αγραπιδά.

Αφού μεταφέρθηκε στον Υπουργό το παραπάνω βαρύ κλίμα των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών που επικρατεί στον Κλάδο και τις επιχειρήσεις, προκειμένου να δώσει τις αναγκαίες οδηγίες στις υπηρεσίες του Υπουργείου για να δοθούν απαντήσεις και λύσεις, ακολούθησε δίωρη συζήτηση πάνω σε μια ατζέντα θεμάτων που είχε προηγουμένως προετοιμάσει το Δ.Σ., με βάση την πληθώρα ερωτημάτων των συναδέλφων.

Ο Υπουργός αναφερόμενος στο ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, εξήγησε ότι ο στόχος αυτού είναι η άμεση πληρωμή του πρώτου κύματος ωφελούμενων. Επιπλέον ανέφερε ότι είναι μια έκτακτη νομοθέτηση, μία πρωτοφανής άσκηση όπου νομοθετήθηκε μέσα σε δέκα ημέρες ένα νέο εργατικό δίκαιο και τώρα που ολοκληρώθηκε ο κύκλος των παρεμβάσεων, θα πηγαίνουμε με στοχευμένες ενέργειες διόρθωσης προς τα πίσω και προς τα μπροστά.

Παραθέτουμε μερικά από τα θέματα που δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη τηλεδιάσκεψη με τον κο Βρούτση και τον κο Αγραπιδά:

1. Το πρόβλημα που έχει προκύψει από την μη αποδοχή ως ημερομηνία αναστολής της εργασιακής σύμβασης του εργαζόμενου, την πραγματική ημερομηνία και όχι αυτή της υποβολής στο σύστημα ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. (Νομικά εργατικά ζητήματα, κενό χρόνου ασφαλιστικής κάλυψης, έναρξη απεικόνισης χρόνου αναστολής στην ειδική ΑΠΔ που προβλέπει η διάταξη, κλπ.).

2. Η απόφαση 14199/249/05-04-2020 του Υπουργείου Εργασίας που έχει να κάνει με τον κλάδο της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην χώρα (δημιουργούνται προβλήματα γιατί ορίζει ότι οι δηλώσεις για το διάστημα από 24/3/2020 έως σήμερα θα θεωρηθούν «ως μη γενόμενες». Το ίδιο πρόβλημα έχουν και οι αιτήσεις των εργαζομένων στα κέντρα ξένων γλωσσών, στα φροντιστήρια και στα ιδιωτικά σχολεία που έχουν να κάνουν με τους ΚΑΔ που υποβλήθηκαν στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ από 1/4/2020 (για να λάβουν το ειδικό επίδομα των 800€). Δημιουργεί απαίτηση να υποβληθούν εξ’ αρχής νέες δηλώσεις σε νέο ειδικό έντυπο που δυστυχώς ακόμα δεν υπάρχει.

3. Η πρόβλεψη στην ερμηνευτική εγκύκλιο για τις ειδικές περιπτώσεις εκτάκτων / κατ’ επειγουσών αναγκών ανάκλησης της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων (από πληττόμενες επιχειρήσεις), του ειδικού εντύπου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ πριν από την επαναφορά στην εργασία. Η καθυστέρηση αυτή της λύσης, έχει προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στην λειτουργία των επιχειρήσεων διότι δεν έχει τεθεί σε λειτουργία το εν λόγω έντυπο αυτό.
Ο κ. Αγραπιδάς, ανέφερε ότι για την άρση αναστολής των εργαζόμενων, για να μην υπάρχει παραβίαση της νομοθεσίας, θα πρέπει να προ-δηλώνεται πριν την επιστροφή στην εργασία. Για το θέμα αυτό, θα βγει κοινή υπουργική απόφαση που θα τροποποιήσει την απόφαση της 30ης Μαρτίου καθώς και νέο έντυπο στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

4. Η καθυστέρηση διευκρινιστικών οδηγιών όπως αυτή, για τον τρόπο πληρωμής της ειδικής αδείας γονέων, καθώς βρισκόμαστε στο μέσο του Απριλίου, δεν είναι γνωστό πως θα εκκαθαριστεί η μισθοδοσία του Μαρτίου, η περίπτωση τρόπου υπολογισμού του δώρου του Πάσχα, κλπ.

5. Η αποσαφήνιση του θέματος (που δεν προέκυψε στην ερμηνευτική) για διορθώσεις με συμπληρωματική δήλωση. Επισημάνθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι περιττό (π.χ. περιπτώσεις εστιατορίων με τραπεζοκαθίσματα και μερική αναστολή προσωπικού για delivery).

6. Ζητήθηκε από τον Υπουργό να μεταφερθούν οι καταληκτικές προθεσμίες που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα της εγκυκλίου που συμπίπτουν με τις επίσημες αργίες, (Μ. Παρασκευή, Μ. Σάββατο, Κυριακή του Πάσχα και Δεύτερη ημέρα του Πάσχα).

7. Να δοθεί δυνατότητα στις κλεισμένες επιχειρήσεις μέχρι 10/4 με υποκαταστήματα, να μπορούν να υποβάλλουν σε μία δήλωση στο διάστημα των διορθώσεων 11-13/4 (για να μην κάνουν δυο φορές δήλωση) για να δηλώσουν και την μείωση του ενοικίου επιχείρησης και εργαζόμενων.

8. Σχετικά με τη νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τους δικαιούχους (η οποία αναμένεται να ανοίξει τις προσεχείς ημέρες), προτάθηκε από το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. να γίνει διασύνδεση με την πλατφόρμα του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, λαμβάνοντας έτσι τον αριθμό προσωπικού (μέχρι 5 άτομα) έτσι ώστε να γίνεται αυτόματα η υποβολή των αιτήσεων των δυνητικά δικαιούχων.

9. Διαβεβαίωση από τον Υπουργό ότι δεν θα θεωρηθούν εκπρόθεσμες (αργία των τραπεζών 10/4 και 13/4 λόγω Πάσχα καθολικών) οι καταβολές οφειλών με ημερομηνία 10/4. Σημείωση: όντως στο ζήτημα αυτό βρήκαμε άμεση ανταπόκριση και αντιμετωπίστηκε με παράταση μέχρι 21/4.

10. Ως προς το σοβαρό ζήτημα (βλ. το α/α 1):
Προτάθηκαν στο Υπουργό δύο εναλλακτικές λύσεις. Ή να προστεθεί πεδίο που θα αφορά την πραγματική ημερομηνία έναρξης αναστολής του κάθε εργαζόμενου, ή στην υποβολή της ΑΠΔ που προβλέπεται να υποβληθεί για το διάστημα της αναστολής εργασίας να προστεθεί πεδίο που θα καταχωρείται η πραγματική ημερομηνία έναρξης αναστολής των εργαζομένων. Ο Υπουργός ανέφερε ότι γνωρίζει τα προβλήματα που έχουν προκύψει από αυτό το θέμα και γίνονται προσπάθειες για να βρεθεί λύση.

12. Να ανοίξει ξανά η δήλωση της υποκατώτατης ασφαλιστικής κατηγορίας για τους νέους επιστήμονες που βρίσκονται στην 5ετία.

13. Επιπλέον στη συζήτηση μπήκαν και άλλα ζητήματα:

Όπως η μη εμφάνιση εργαζόμενων κατά την υποβολή της δήλωσης, η αδυναμία να προστίθεται εργαζόμενος, οι περιπτώσεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου, οι περιπτώσεις δανεισμού προσωπικού, και άλλα θέματα που έχουν υποβάλει οι συνάδελφοι στο Δ.Σ.

Θέματα e-ΕΦΚΑ (τ.ΙΚΑ – τ.ΟΑΕΕ)
• ηλεκτρονική επιλογή για έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, σε επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό και είναι αναπόγραφες,
• επίλυση με ηλεκτρονικό τρόπο της διαδικασίας υποβολής ΑΠΔ, σε περίπτωση που απογεγραμμένη επιχείρηση επαναπροσλάβει προσωπικό έπειτα από μεγάλο χρονικό διάστημα. (μέχρι σήμερα πρέπει, η πρώτη ΑΠΔ να υποβληθεί στο υποκατάστημα με δισκέτα ή cd υποβάλλοντας ταυτόχρονα φωτοαντίγραφα με όλα τα δικαιολογητικά),
• η υποβολή εκπρόθεσμης συμπληρωματικής ΑΠΔ να γίνεται ηλεκτρονικά και να μη απαιτείται η φυσική παρουσία στην υπηρεσία, με μείωση του προβλεπόμενου προστίμου,
• Δυνατότητα εμφάνισης ποσών επιστροφής στην ηλεκτρονική καρτέλα του Εργοδότη,
• Δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης απογραφής για ήδη ασφαλισμένο για συμμετοχή σε νέα εταιρία,
• μεταφορά προσωπικού από ατομική σε ομόρρυθμη και ανάποδα δεν εμφανίζονται στο σύστημα.

13. Τέλος, το Διοικητικό Συμβούλιο ζήτησε από τον Υπουργό να οριστεί μία ομάδα συνεργασίας και άμεσης επικοινωνίας με το Υπουργείο και τον e-ΕΦΚΑ για να δίνεται η δυνατότητα γνωμοδότησης και παρέμβασης πριν την υλοποίηση των νέων διαδικασιών και αποφάσεων για την καλύτερη πρόβλεψη ενδεχόμενων προβλημάτων κατά την εφαρμογή τους.

Κλείνοντας την τηλεδιάσκεψη ο Υπουργός απευθυνόμενος σε όλους τους λογιστές ευχαρίστησε για την μάχη που δίνουν στην πρώτη γραμμή της εθνικής προσπάθειας απέναντι στην πρωτόγνωρη κρίση που ζούμε όλοι και ευχαρίστησε το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. για τον διάλογο και δήλωσε: «θέλω να γεφυρώσουμε και να αυτή τη συνεργασία σε αυτό το έκτακτο περιβάλλον … και να κλείσουμε όλες αυτές ψηφιακές κατευθύνσεις και όλα τα θέματα που θέσατε πολύ σύντομα».

Δείτε το σχετικό απόσπασμα από την τηλεδιάσκεψη του Δ.Σ. με τον Υπουργό





Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης