Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΕΦΕΕΘ: Να επαναπροσδιοριστούν οι ημερομηνίες του χρονοδιαγράμματος με σκοπό να γίνονται οι υποβολές και μεταβολές-διορθώσεις σε εργάσιμες ημέρες

ΕΦΕΕΘ: Να επαναπροσδιοριστούν οι ημερομηνίες του χρονοδιαγράμματος με σκοπό να γίνονται οι υποβολές και μεταβολές-διορθώσεις σε εργάσιμες ημέρες
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης


ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ε.Φ.Ε.Ε.Θ.)
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 22 - 546 26 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ.: 2310/554.073 - FAX: 2310/523.666
www.efeeth.gr, e-mail: [email protected]


ΠΡΟΣ Υπουργό Εργασίας κ. Ι. Βρούτση
 
Θεσσαλονίκη 08/04/2020

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
 
Με την εγκύκλιο οικ.14676/253/7.4.2020 δίνονται διευκρινήσεις επί της με αριθμ. 12998/232/23-03-2020 ΚΥΑ (Β΄1078) για μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων -εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19 και λοιπά μέτρα. Στην τελευταία παράγραφο του κεφαλαίου Α αναφέρεται ότι: «Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις-εργοδότες, πριν προβούν στην ανωτέρω μεταβολή και ενταχθούν στην κατηγορία των επιχειρήσεων των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα ανεστάλη με εντολή δημόσιας αρχής, θα πρέπει να λάβουν υπόψη (τίθεται δίλημμα)  ότι η μεταβολή αυτή επιφέρει την αναστολή των συμβάσεων εργασίας όλων των εργαζομένων τους από 15.3.2020 μέχρι 30/4/2020, εκτός και αν τους έχει επιτραπεί από το Υπουργείο Οικονομικών να δραστηριοποιηθούν σε επιχειρηματικές δραστηριότητες, βάσει ΚΑΔ, στις οποίες επιτρέπεται να απασχολούν προσωπικό, όπως στην περίπτωση της εστίασης (εστιατόρια, καφετέριες κτλ), για τις υπηρεσίες διανομής φαγητού ή καφέ κτλ κατ΄ οίκον (delivery ή take away) ή του λιανικού εμπορίου για τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops)». Στο Κεφάλαιο αυτό ανήκουν επιχειρήσεις που ο ΚΑΔ της έδρας τους είναι στις πληττόμενες και τα υποκαταστήματα τους έχουν αναστείλει την λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής. Σε αυτές τις επιχειρήσεις υπάρχουν εργαζόμενοι οι οποίοι εργάζονταν μέχρι και την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης αναστολής των συμβάσεων εργασίας των, ενώ οι εργαζόμενοι των υποκαταστημάτων τα οποία είχαν κλείσει υποχρεωτικά  δεν εργάζονταν, χωρίς όμως να τους έχουν ανασταλεί οι συμβάσεις εργασίας διότι δεν είχε ανοίξει η εφαρμογή στο ΕΡΓΑΝΗ, έως την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης του εργοδότη αναστολής των συμβάσεων όλων των εργαζομένων της επιχείρησης. Για το διάστημα από 15/3/2020 μέχρι το διάστημα αναστολής των συμβάσεων εργασίας οι εργαζόμενοι πληρώθηκαν χωρίς να εργάζονται, ενώ οι λοιποί εργάζονταν. Με τη ρύθμιση που προβλέπεται παραπάνω, εάν οι επιχειρήσεις υποβάλλουν δήλωση μεταβολής για να ενταχθεί σε αυτές που έχει ανασταλεί η δραστηριότητας της με εντολή δημόσιας αρχής, η αναστολή των συμβάσεων όλων των εργαζομένων και όχι μόνο των υποκαταστημάτων θα είναι για το διάστημα από 15/3/2020 μέχρι 30/4/2020. Θα πρέπει να τροποποιηθούν οι μισθοδοσίες μηνός Μαρτίου για του εργαζόμενους αυτούς και τα ποσά που καταβλήθηκαν πως θα συμψηφισθούν; Βέβαια θα ξαναγίνει υπολογισμός της περιόδου αναστολής στις ΑΠΔ Μαρτίου, ως προς τις ασφαλιστικές εισφορές που θα καλυφθούν από το κράτος για το χρόνο αναστολής, που στην συγκεκριμένη περίοδο θα πρέπει να υποβληθούν δύο ΑΠΔ, ενώ οι εργαζόμενοι δεν θα εξαντλήσουν το διάστημα των 45 ημερών αναστολής, διότι θα πρέπει να επανέλθουν στην εργασία τους στις 1/5/2020.

Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι η αναστολή των συμβάσεων από 15/3/2020 μέχρι 30/4/2020, να αφορά μόνο τους εργαζόμενους των υποκαταστημάτων που έχουν αναστείλει τη δραστηριότητας τους με εντολή δημόσιας αρχής και όχι το σύνολο των εργαζόμενων που εργάζονταν και μετά τη 15/3/2020.

Στο κεφάλαιο Β αναφέρεται ότι οι περισσότερες πληττόμενες επιχειρήσεις-εργοδότες βάσει του χρονοδιαγράμματος του κεφαλαίου Δ, θα πρέπει μέσα σε τρείς ημέρες από 11/3/2020 έως 13/3/2020 εκ των οποίων οι δύο μη εργάσιμες ημέρες (Σάββατο 11/3, Κυριακή 12/3),να προβούν σε προσθήκη στοιχείων που αφορούν την επαγγελματική μίσθωση του ακινήτου/ων, για να τύχουν της έκπτωσης 40% του μισθώματος/των για το μήνα Απρίλιο. Πως είναι δυνατόν να υποβληθούν χιλιάδες διορθωτικές δηλώσεις μέσα σε τρείς ημέρες εκ των οποίων οι δύο αργίες; Κινδυνεύουν οι περισσότερες επιχειρήσεις να χάσουν την έκπτωση ενοικίου, εάν δεν υποβληθούν στο τριήμερο οι διορθωτικές δηλώσεις; Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να υπάρχει έως 30/4/2020.

Στο κεφάλαιο Δ τίθεται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης  των υποβολών εντύπων των επιχειρήσεων-εργοδοτών και εργαζομένων, διορθώσεις, ανακλήσεις, συμπληρώσεις. Ορίζετε ημερομηνίες υποβολών και διορθώσεων σε μη εργάσιμες ημέρες, μάλιστα στον προγραμματισμό σας έχετε ορίσει ακόμα και την Κυριακή του Πάσχα ως ημερομηνία υποβολής της αίτησης αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζόμενους, ενώ οι περισσότεροι απευθύνονται στα λογιστικά μας γραφεία για την υποβολή. Στην συνέχεια του ίδιου κεφαλαίου αναφέρετε πως ως ημερομηνία αναστολής λογίζεται η ημερομηνία υποβολής στο ΠΣ Εργάνη και πως το πραγματικό γεγονός επέρχεται με την καταχώρηση όπως γίνεται με την πρόσληψη ή την καταγγελία της σύμβασης. Οι δύο διαδικασίες διαφέρουν μεταξύ τους καθώς η πρόσληψη πρέπει να δηλωθεί πριν την ανάληψη της εργασίας αλλά η καταγγελία της σύμβασης έχει προθεσμία τεσσάρων εργάσιμων ημερών για την καταχώρησή της. Πως όμως θα μπορούσε να δηλωθεί η αναστολή της σύμβασης εργασίας από τις 21/03/2020 όπου και παρέχεται το δικαίωμα αφού το σύστημα ετοιμάστηκε το βράδυ της 24ης Μαρτίου, παραμονή της αργίας της 25ης  Μαρτίου.

Κύριε υπουργέ, ζητάμε να σεβαστείτε εμάς και τους εργαζόμενους των γραφείων μας και να επαναπροσδιορίσετε τις ημερομηνίες του χρονοδιαγράμματος με σκοπό να γίνονται οι υποβολές και μεταβολές-διορθώσεις σε εργάσιμες ημέρες. Σας ζητούμε επίσης να επιμηκύνετε το χρονικό διάστημα των μεταβολών-διορθώσεων των αιτήσεων για να μην συμπίπτει με μη εργάσιμες ημέρες ή αργίες. Τέλος κύριε υπουργέ πρέπει να διορθωθεί το πρόβλημα που προκύπτει με την ταύτιση της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης αναστολής και την ημερομηνία της πραγματικής αναστολής, είτε με την δημιουργία πεδίου δήλωσης της ημερομηνίας αναστολής είτε μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης, ώστε να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζομένους.


ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              
ΤΣΟΡΜΠΑΤΖΗΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ            

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης