Αποτελέσματα live αναζήτησης

Αύξηση εσόδων από τηλεοπτικά δικαιώματα για τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς συλλόγους σύμφωνα με την «Έκθεση Πρωταθλητών Ευρώπης 2020» της Football Benchmark της KPMG

18 Ιανουάριου 2020 Σχόλια
Αύξηση εσόδων από τηλεοπτικά δικαιώματα για τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς συλλόγους σύμφωνα με την «Έκθεση Πρωταθλητών Ευρώπης 2020» της Football Benchmark της KPMG
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά
  • Οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι συνεχίζουν να αυξάνουν τα λειτουργικά έσοδα τους με την αύξηση να οφείλεται κυρίως στα υψηλότερα έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα, κυρίως χάρη στο νέο, πιο αποδοτικό σύστημα διανομής του Champions League της UEFA που εγκαινιάστηκε το 2018/19


Οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι συνεχίζουν να αυξάνουν τα λειτουργικά έσοδα τους, με την αύξηση να οφείλεται κυρίως στα υψηλότερα έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα, κυρίως χάρη στο νέο, πιο αποδοτικό σύστημα διανομής του Champions League της UEFA που εγκαινιάστηκε το 2018/19, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της «Έκθεσης Πρωταθλητών Ευρώπης 2020» (The European Champions Report 2020) που δημοσιοποιήθηκε από την ομάδα Football Benchmark της KPMG. Η τέταρτη έκδοση της έκθεσης εξετάζει και συγκρίνει μερικούς από τους πιο σχετικούς δείκτες επιχειρηματικής απόδοσης των πρωταθλητριών των οχτώ πιο σημαντικών πρωταθλημάτων της Ευρώπης για τη σεζόν 2018/19 - συγκεκριμένα τις Ajax, Barcelona, Bayern München, Benfica, Galatasaray, Juventus, Manchester City και Paris Saint-Germain.

Σε αντίθεση με πέρυσι, όταν μόνο δύο σύλλογοι από τα κορυφαία οχτώ πρωταθλήματα της Ευρώπης κατόρθωσαν να διατηρήσουν τον εγχώριο τίτλο τους, κατά τη σεζόν 2018/19 είδαμε έξι πρωταθλήτριες να ανακτούν το εθνικό τρόπαιο τους, με δύο νεοεισερχόμενους: τον Ajax, ο οποίος ξανακέρδισε το ολλανδικό Eredivisie μετά από 4 χρόνια, και την SL Benfica, που κατέκτησε τον 5ο πορτογαλικό τίτλο της σε 6 χρόνια, ξαναπαίρνοντας τον θρόνο από την περσινή νικήτρια, την Porto.

Βασικά συμπεράσματα:


- Η Barcelona μπορεί να υπερηφανευθεί για τα υψηλότερα λειτουργικά έσοδα (χωρίς τα έσοδα μεταγραφών), με Ευρώ 839 5 εκατ. - ρεκόρ μεταξύ και των οχτώ πρωταθλητριών, με την Paris Saint-Germain, την Bayern München1 και τη Manchester City να ακολουθούν.
- Ο Ajax κατέγραψε την υψηλότερη ετήσια αύξηση συνολικών λειτουργικών εσόδων (+117%), με δεύτερη την Benfica (+36%).
- Με εξαίρεση την Juventus, τα έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα αναδείχθηκαν ως ο κύριος παράγοντας για τη συνολική αύξηση εσόδων για τις πρωταθλήτριες, ενώ βασικός παράγοντας αύξησης την προηγούμενη σεζόν υπήρξε το εμπορικό εισόδημα.
- Όλοι οι σύλλογοι κατέγραψαν κέρδη μετά τους φόρους, με την Γιουβέντους να αποτελεί ξανά τη μόνη εξαίρεση - οι ζημίες τους αυξήθηκαν κατά Ευρώ 20.7 εκατ., άμεσο αποτέλεσμα των υψηλότερων εξόδων για αμοιβές, και συγκεκριμένα για την μεταγραφή του Cristiano Ronaldo.
- Και οι οχτώ πρωταθλήτριες κατόρθωσαν να ελέγξουν τα έξοδα για αμοιβές στο όριο του 70% στην αναλογία έξοδα για αμοιβές/λειτουργικά έσοδα, μία παράμετρο που παρακολουθεί και η UEFA.

Όσον αφορά στα συνολικά έσοδα (χωρίς τα έσοδα μεταγραφών), και οι οχτώ σύλλογοι αύξησαν το συνολικό τους εισόδημα. Η Barcelona στέφθηκε πρωταθλήτρια των πρωταθλητριών, καταγράφοντας ποσό ρεκόρ Ευρώ 839 5 εκατ. συνολικών λειτουργικών εσόδων - ξεπερνώντας στον τομέα αυτό, για πρώτη φορά, τις ιστορικές αντιπάλους της, δηλαδή Real Madrid και τη Manchester United, αν και οι δύο αυτοί σύλλογοι δεν περιλαμβάνονται στην παρούσα ανάλυση. Η Paris Saint-Germain κατέγραψε το δεύτερο υψηλότερο συνολικό εισόδημα (Ευρώ 636 εκατ., 17% ετήσια αύξηση), ενώ ο Ajax την υψηλότερη ετήσια αύξηση λειτουργικών εσόδων με 117%, κυρίως χάρη στην εξαιρετική του απόδοση στο Champions League της UEFA.

«Η πιο εντυπωσιακή τάση της χρονιάς υπήρξε η ανάδειξη των εσόδων από τηλεοπτικά δικαιώματα σε κύριο παράγοντα της συνολικής αύξησης εσόδων σε 7 από τις 8 πρωταθλήτριες, ενώ την προηγούμενη σεζόν το εμπορικό εισόδημα αποτέλεσε τον βασικό παράγοντα αύξησης», σχολιάζει ο Andrea Sartori, Global Head of Sports της KPMG και συντάκτης της παρούσας έκθεσης.

Τα τηλεοπτικά δικαιώματα ως πηγή εσόδων ωφελήθηκαν από ένα νέο, πιο αποδοτικό σύστημα διανομής που εγκαινιάστηκε το 2018/19: τον 3ετή κύκλο, αξίας συνολικά Ευρώ 1 976 δισ. ετησίως (πάνω κατά Ευρώ 564 εκατ.  το χρόνο από τον προηγούμενο κύκλο), που αποτέλεσε και τον βασικό παράγοντα αύξησης και για τις οχτώ πρωταθλήτριες. Η Bayern München, για παράδειγμα, είχε μεγαλύτερο εισόδημα από την UEFA σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, παρότι είχε λιγότερους αγώνες λόγω του γεγονότος ότι αποκλείστηκε νωρίς. Η Manchester City εισέπραξε από την UEFA περίπου Ευρώ 35 εκ. περισσότερα , αν και η ομάδα έφτασε στην ίδια φάση του πρωταθλήματος με την προηγούμενη σεζόν. Μόνο η εντυπωσιακή πορεία του Ajax οδήγησε σε είσπραξη Eυρώ 78 εκατ. έσοδα από την UEFA, που αποτέλεσε και τον κύριο παράγοντα για τον διπλασιασμό σχεδόν των λειτουργικών εσόδων του. Η μόνη εξαίρεση ήταν η Juventus: η αύξηση κατά 30% στα εμπορικά έσοδα (η υψηλότερη αύξηση μεταξύ των οχτώ πρωταθλητριών), που επηρεάστηκε κυρίως από την άφιξη του Cristiano Ronaldo, ξεπέρασε τη μέτρια αύξηση των εσόδων από τηλεοπτικά δικαιώματα, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάστηκαν από τη μείωση στο εγχώριο τηλεοπτικό εισόδημά λόγω ενός νέου συστήματος διανομής στην Serie A.

Μια ακόμα συνέπεια, για πέντε από τις έξι πρωταθλήτριες, είναι ότι τα τηλεοπτικά δικαιώματα αποτελούν πλέον την πηγή εισοδήματος με το μεγαλύτερο μερίδιο στα συνολικά λειτουργικά έσοδα, ενώ αυτό ίσχυε μόνο για δύο συλλόγους την προηγούμενη σεζόν. Τα εμπορικά έσοδα είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο σε τρεις συλλόγους σε σύγκριση με έξι συλλόγους την προηγούμενη χρονιά. Οι τρεις σύλλογοι στους οποίους τα εμπορικά έσοδα έπαιξαν το μεγαλύτερο ρόλο στον κύκλο εργασιών τους ήταν η Barcelona, η Bayern München και η Paris Saint-Germain. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι μόνο οι τρεις αυτοί σύλλογοι συγκέντρωσαν περισσότερα από Ευρώ 300 εκατ. από εμπορικές δραστηριότητες.

Τέσσερις σύλλογοι σημείωσαν ελαφρά αύξηση στην αναλογία εξόδων για αμοιβές/λειτουργικά έσοδα, αλλά κατόρθωσαν να περιορίσουν τα έξοδα στο όριο του 70%, μία παράμετρο την οποία ελέγχει η UEFA. Πιο συγκεκριμένα, η Barcelona κατόρθωσε να μειώσει την αναλογία από 81% σε 69% μέσα σε μόλις μία σεζόν, παρά το γεγονός ότι ο σύλλογος έχει τα μεγαλύτερα έξοδα για αμοιβές μεταξύ όλων των ποδοσφαιρικών συλλόγων.

Αξιοσημείωτο είναι και ότι όλοι οι σύλλογοι κατέγραψαν κέρδη μετά από φόρους, με μόνη εξαίρεση τη Juventus: οι ζημίες των Bianconeri αυξήθηκαν κατά Ευρώ 20.7 εκατ., άμεση συνέπεια των υψηλότερων εξόδων για αμοιβές, των επενδύσεων δηλαδή που έγιναν για την ενίσχυση της ομάδας, και ειδικά την προσέλκυση του Cristiano Ronaldo στο σύλλογο.

Η μέση αξία ομάδας για τις οχτώ πρωταθλήτριες είναι τα Ευρώ 745 εκατ., ενώ η αξία των Barcelona και Manchester City είναι σχεδόν δεκαπλάσια από αυτή της Galatasaray SK. «Αν και τα μεταγραφικά κόστη των παικτών δείχνουν να αυξάνονται συνεχώς, η αξία της dream team των οχτώ πρωταθλητριών έχει μειωθεί ελαφρά κατά Ευρώ 30 εκατ., υποδηλώνοντας ότι οι αξίες των κορυφαίων παιχτών στην αγορά δεν έχουν ανέβει τους τελευταίους 12 μήνες», καταλήγει ο Andrea Sartori.



Ο Νίκος Δημάκος, Γενικός Διευθυντής της KPMG δήλωσε «Στη σελίδα https://www.footballbenchmark.com/ θα βρείτε έναν εκτεταμένο πλούτο πληροφοριών που σχετίζονται με τις επιχειρηματικές επιδόσεις των ποδοσφαιρικών συλλόγων καθώς και την εκτίμηση των εμπορικών αξιών των παικτών, επιτρέποντας τη σύγκριση και την αξιολόγηση για τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων. Είναι μία ακόμα προσπάθεια της KPMG να υποστηρίξει τις ανάγκες πληροφόρησης των πελατών της και της κοινωνίας, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία των στελεχών της καθώς και των υποδομών και επιχειρηματικών εργαλείων που έχει στη φαρέτρα της για την ανάλυση και αξιοποίηση μεγάλων δεδομένων (data analytics).»

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ KPMG

Η KPMG είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο εταιρειών παροχής Ελεγκτικών, Φορολογικών και Συμβουλευτικών υπηρεσιών. Δραστηριοποιούμαστε σε 147 χώρες και περιοχές και απασχολούμε 219 000 άτομα σε εταιρείες-μέλη παγκοσμίως. Οι ανεξάρτητες εταιρείες-μέλη του δικτύου της KPMG είναι συνδεδεμένες με την KPMG International Cooperative (KPMG International), μια ελβετική εταιρεία. Κάθε εταιρεία της KPMG είναι νομικά διακριτή και αυτοτελής οντότητα και αυτοχαρακτηρίζεται ως τέτοια.



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης