Αποτελέσματα live αναζήτησης

Μαύρη λίστα επιχειρήσεων στη μάχη κατά των ανατιμήσεων

10 Φεβρουάριου 2009
  • Με την υιοθέτηση «μαύρης λίστας» επιχειρήσεων προσπαθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης να αντιμετωπίσει το- περιορισμένο στην παρούσα φάση- κύμα ανατιμήσεων. Δηλαδή με τον «διασυρμό» στην κοινή γνώμη, στους καταναλωτές, εκείνων των εταιρειών που προχωρούν σε ανατιμήσεις στην παρούσα φάση γενικευμένης οικονομικής ύφεσης. Σε τρεις περιπτώσεις μάλιστα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έδωσε χθες ιδιαίτερη έμφαση.
Μαύρη λίστα επιχειρήσεων στη μάχη κατά των ανατιμήσεων

Με την υιοθέτηση «μαύρης λίστας» επιχειρήσεων προσπαθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης να αντιμετωπίσει το- περιορισμένο στην παρούσα φάση- κύμα ανατιμήσεων. Δηλαδή με τον «διασυρμό» στην κοινή γνώμη, στους καταναλωτές, εκείνων των εταιρειών που προχωρούν σε ανατιμήσεις στην παρούσα φάση γενικευμένης οικονομικής ύφεσης. Σε τρεις περιπτώσεις μάλιστα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έδωσε χθες ιδιαίτερη έμφαση.

Πρόκειται για τη γαλακτοβιομηχανία Φάγε ΑΕ που ανατίμησε 181 προϊόντα κατά 3,5%, την CocaCola 3Ε ΑΕ που αύξησε τις τιμές των προϊόντων της κατά 3,7% και την Ρepsico Ηβη Ελλάς ΑΕ που ανατίμησε τα δικά της προϊόντα κατά 3,5%. Κατά το υπουργείο η Φάγε ΑΕ δεν τεκμηρίωσε τις κοστολογικές μεταβολές που εξηγούν τις ανατιμήσεις και οι άλλες δύο εταιρείες δεν τις τεκμηρίωσαν επαρκώς. Μάλιστα ο υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης δήλωσε επί τη ευκαιρία ότι «όσοι αισχροκερδούν θα εκτίθενται». Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γ. Βλάχος έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία από τους νέους τιμοκαταλόγους που υποβλήθηκαν στο υπουργείο ως τις 30 Ιανουαρίου 2009 από επιχειρήσεις τροφίμων, βιομηχανικών προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία 33 εταιρείες προχώρησαν σε μειώσεις τιμών σε 2.213 κωδικούς προϊόντων, 21 εταιρείες μετά τους κοστολογικούς ελέγχους ανακάλεσαν τις ανατιμήσεις σε 2.475 κωδικούς και 12 εταιρείες προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών σε 925 κωδικούς.

Αναφορικά με τις μειώσεις τιμών, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές ήταν ως 54,81%, ενώ σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις επισημαίνεται πως 731 κωδικοί προϊόντων πήραν αύξηση 4,70%, 139 κωδικοί από 4,71% ως 10% και 55 κωδικοί από 10,10% ως 20%.

Σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνεται: «Παρ΄ ότι από την προσκόμιση των ζητηθέντων κοστολογικών στοιχείων οι συγκεκριμένες εταιρείες ήταν σε θέση να καλύψουν την απόφασή τους αυτή, τους ζητήθηκε και συμφώνησαν ότι θα προχωρήσουν σε σημαντικές προσφορές-παροχές απευθείας στους καταναλωτές για όλο το 2009. Οι προσφορές-παροχές αυτές, που σε ποσοστά μάλιστα φτάνουν και το 30% επί των τιμών πώλησης, αφορούν κωδικούς προϊόντων με τη μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα».

Οι 12 εταιρείες που ανακοίνωσαν (τεκμηριωμένες) ανατιμήσεις είναι: Αμβυξ ΑΕ (δραστηριοποιείται στον χώρο της εμπορίας εισαγομένων ποτών και προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7,8%), ΒΡ ΑΕ (μεσοσταθμική αύξηση 2,5%), Sca Ηygiene Ρroduct ΑΕ (δραστηριοποιείται στον χώρο της εμπορίας χαρτικών και προχώρησε σε αύξηση 4%), Ρrocter & Gamble Ηellas ΑΕ (αύξηση 2%), Central Ρarking System ΑΕ (δραστηριοποιείται στον χώρο των υπηρεσιών στάθμευσης και περιόρισε στο 5% την αύξηση), Καλλιμάνης ΑΕ (μεσοσταθμική αύξηση 4,73%), Κοντόβερος ΑΕΒΕ (μεσοσταθμική αύξηση 27%), Κίκιζας ΑΕΒΕ (μεσοσταθμική αύξηση 19,5% σε προϊόντα τομάτας), Κραφτ Φουντς ΑΕ (μεσοσταθμική αύξηση 9,5%), Οlympic Ηermes ΑΕ (καραμέλες, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 3,6%), Εύρηκα ΑΕ (μεσοσταθμική αύξηση 2,5%) και Εβγα ΑΒΕΕ (μεσοσταθμική αύξηση 7%).

Πηγή Το Βήμα



Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης