Αποτελέσματα live αναζήτησης

Γ. Πιτσιλής: «Άλλη μια θετική χρονιά το 2018 για τα έσοδα - Ειδικές στοχεύσεις στους φορολογικούς ελέγχους»

12 Φεβρουάριου 2019 Σχόλια
Γ. Πιτσιλής: «Άλλη μια θετική χρονιά το 2018 για τα έσοδα - Ειδικές στοχεύσεις στους φορολογικούς ελέγχους»
© Taxheaven - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας - Δείτε περισσότερα στους όρους χρήσης
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 8 λεπτά
  • Η ομιλία του Διοικητή ΑΑΔΕ στους Προϊσταμένους των κεντρικών και περιφερειακών υπηρεσιών


 
7 Φεβρουαρίου 2019
 
Όλοι μαζί, μια ΑΑΔΕ

Όλοι οι προϊστάμενοι των Εφοριών, των Τελωνείων και των Χημικών Υπηρεσιών όλης της Χώρας, είμαστε εδώ μαζί για να:
• μιλήσουμε για τα περυσινά αποτελέσματα και για τους στόχους της φετινής χρονιάς,
• συζητήσουμε γι' αυτά που σχεδιάζουμε για το καλό των υπηρεσιών μας και του φορολογούμενου πολίτη,
• ακούσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε εσείς που βρίσκεστε στην πρώτη γραμμή, τις προτάσεις σας για την αντιμετώπισή τους και να σκεφτούμε και μαζί απαντήσεις στα προβλήματα,
• κάνουμε μαζί την ΑΑΔΕ μια αξιόπιστη, δίκαιη και αποτελεσματική δημόσια υπηρεσία, εφάμιλλη των καλύτερων της ΕΕ και διεθνώς.
 
2018: άλλη μια θετική χρονιά

Τα οριστικά αποτελέσματα για το 2018 δείχνουν υπέρβαση στόχου εσόδων κατά 814 εκ €, δηλαδή ακόμα μεγαλύτερη υπέρβαση από το 2017. Μάλιστα αύξηση παρουσίασαν τόσο τα φορολογικά όσο και τα τελωνειακά έσοδα.
Η είσπραξη ληξιπροθέσμων οφειλών ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 5,5 δις €,
παρουσιάζοντας αύξηση πάνω από 400 εκ σε σχέση με το 2017. Και τούτο, με μείωση των ηλεκτρονικών κατασχετηρίων κατά τουλάχιστον 50% σε σχέση με το 2017, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας.
Θετικό είναι το πρόσημο και στις επιστροφές φόρων, όπου, χάρη στις προσπάθειες των υπηρεσιών σας, οι συνολικές επιστροφές σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών, για τις οποίες δεν έχουν σταλεί ειδοποιήσεις στους δικαιούχους, περιορίστηκαν σε λίγο παραπάνω από 200 εκ. Ποσό που δεν μπορούσε να φανταστεί κανείς πριν από μερικά χρόνια.
Η Διευθύντρια της ΔΣΣ θα σας πει περισσότερα σε λίγο και θα έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε ποιες υπηρεσίες πρώτευσαν στους επιμέρους στόχους. Θέλω όμως να συγχαρώ και να ευχαριστήσω προσωπικά και εσάς και τα στελέχη μας σε όλη τη χώρα για τη συμβολή σας στα ;αλά αποτελέσματα του 2018. Μαζί κάναμε ένα ακόμη μεγάλο βήμα_
 
Το 2019 είναι πιο απαιτητικό

Τα αποτελέσματα του 2018 καταγράφουν μια σημαντική αύξηση της αποτελεσματικότητας και της αξιοπιστίας μας, η οποία είναι πολύ σημαντική για την επίτευξη των εθνικών οικονομικών στόχων, στη νέα φάση που έχει εισέλθει η ελληνική οικονομία.
Για το 2019 οι στόχοι είναι ακόμα υψηλότεροι. Πρέπει να ανταποκριθούμε σε αυτούς, απερίσπαστοι και προσηλωμένοι στο έργο μας, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία μας
 
Επιχειρησιακό 2019: Φορολογικοί Έλεγχοι

• Οι υπηρεσίες μας εργάζονται για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση κινδύνων μη συμμόρφωσης σε φορολογικές και τελωνειακές υποχρεώσεις
Οι δράσεις μας θα κινηθούν σε δύο κατευθύνσεις:
• Δράσεις επικοινωνίας από τη διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης (μηδενικές δηλώσεις, μη υποβολή δηλώσεων βραχυχρόνιων μισθώσεων).
• Φορολογικοί έλεγχοι- με ειδικές στοχεύσεις (φορολογικό κενό σε εισόδημα και ΦΠΑ, παραβατικότητα και υποτροπές, δικαιούχοι επιστροφών, τυχαίο δείγμα, μηδενικές-πιστωτικές δηλώσεις κλπ). Επίσης, στοχευμένοι έλεγχοι και έρευνες από ΥΕΔΔΕ.
 
Επιχειρησιακό 2019: Τελωνειακοί έλεγχοι

Έμφαση των τελωνειακών ελέγχων σε προϊόντα που υπόκεινται σε Ε.Φ.Κ.
Από τους 57000 ελέγχους δίωξης το 60% σε ενεργειακά, καπνικά και αλκοολούχα.
Στόχοι για παραποιημένα, ρευστά διαθέσιμα και σε λοιπές κατηγορίες.
Καταχώρηση όλων των εισπρακτέων απαιτήσεων στο icisnet. Στις 31/12/2019 να μην υπάρχει χειρόγραφο βιβλίο και να γνωρίζουμε το πραγματικό χρέος της τελωνειακής διοίκησης.
 
Το Σχέδιο Μεταρρυθμιστικών Δράσεων (Blueprint) της ΑΑΔΕ

• Το Σχέδιο Μεταρρυθμιστικών Δράσεων της ΑΑΔΕ είναι το αρχιτεκτονικό σχέδιο (blueprint) των υπηρεσιών που θέλουμε να φτιάξουμε.
• Το Blueprint θα είναι εφεξής το έργο - ομπρέλα στο οποίο θα έχουν αναφορά όλες οι μεταρρυθμιστικές μας δράσεις.
• To Blueprint έχει 5 πέντε βασικούς άξονες παρέμβασης:
• Ολοκληρωμένες υπηρεσίες και κατάλληλη βοήθεια και υποστήριξη προς τους πολίτες
• Αναβάθμιση της αναγκαστικής συμμόρφωσης
• Προσωπικό Τεχνολογία Υποδομές
 
Το 2019 έτος έργων για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις

• Το 2019 δίνουμε έμφαση στην ηλεκτρονικοποίηση υπηρεσιών για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό δουλεύουμε εντατικά:
• Ηλεκτρονικοποίηση φορολογίας κεφαλαίου.
• Για την αυτόματη ενημέρωση Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με τα υπόλοιπα Μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης).
• Ηλεκτρονικά Βιβλία.
• Προοδευτική αποδέσμευση λογαριασμών.
 
Χτίζουμε, προστατεύουμε τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πολίτη: Ο ρόλος των περιφερειακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ

• Η οικοδόμηση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις περνάει σε μεγάλο βαθμό και από εσάς, που είστε στην πρώτη γραμμή.
• Είστε το πρόσωπο της ΑΑΔΕ στην περιοχή αρμοδιότητας σας. Πρέπει με την καθημερινή σας συμπεριφορά να αποδεικνύετε ότι υπηρετείτε το δημόσιο συμφέρον με αμεροληψία, ακεραιότητα, αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα.
• Έχετε καθήκον να διασφαλίζετε ότι και όλα τα στελέχη της υπηρεσίας σας εφαρμόζουν τις αρχές αυτές στην πράξη.
• Όπως πρέπει να υπηρετείτε τη φορολογική δικαιοσύνη.
• Πρέπει να είμαστε αυστηροί αλλά δίκαιοι με τους φορολογουμένους και να μην τους καταλογίζουμε ούτε ευρώ παραπάνω από αυτά που πραγματικά οφείλουν.
Λέξεις κλειδιά: καθημερινή συμπεριφορά, δημόσιο συμφέρον, αμεροληψία, ακεραιότητα, αξιοπιστία, φορολογική δικαιοσύνη, αποτελεσματικότητα.
 
Χτίζουμε, προστατεύουμε τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πολίτη: Επιστροφές φόρων

• Είναι αναγκαίο να είμαστε συνεπείς με τις δικές μας υποχρεώσεις προς τους πολίτες. Το ζήτημα της έγκαιρης επιστροφής των φόρων είναι κεφαλαιώδες προς την κατεύθυνση αυτή.
• Καταφέραμε πολλά, αλλά πρέπει να προσπαθήσουμε ακόμα περισσότερο ώστε μέχρι το τέλος Μαρτίου να έχουμε μηδενίσει το υπόλοιπο των επιστροφών σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Οι περιφέρειες έλαβαν ειδική στοχοθεσία την οποία θα σας στείλουν. Την πρόοδο του στόχου αυτού θα την παρακολουθώ και προσωπικά σε καθημερινή βάση.
 
Αναβαθμίζουμε την ποιότητα των ελέγχων

Η επιτυχία των ελέγχων είναι πολύ σημαντική για την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητά μας. Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου είναι διαρκής και δεν συγχωρείται εφησυχασμός.
Θέλοντας να αναβαθμίσουμε την ποιότητα των ελέγχων μας, μέσα στο 2019 θα προχωρήσουμε σε σημαντικές οργανωτικές αλλαγές:
• Στη Διεύθυνση Ελέγχων, όπου θέλουμε εξειδικευμένη αντιμετώπιση των διάφορων κατηγοριών ελεγχομένων.
• Στους τελωνειακούς ελέγχους από τις Κινητές Ομάδες Ελέγχων.
 
ΔΟΥ και Τελωνεία στην πρώτη γραμμή ελέγχου

• Η συμβολή σας στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου είναι καθοριστική:
• Στον εντοπισμό και τον έλεγχο υποθέσεων που με βάση τα ειδικότερα στοιχεία και πληροφορίες που γνωρίζετε εμφανίζεται μεγάλη παραβατικότητα.
• Στην αποφυγή ελεγκτικών αυθαιρεσιών ή αστοχιών. Πρωτότυπα νομικά ή ελεγκτικά θέματα (δηλ. θέματα για τα οποία δεν έχουν εκδοθεί εγκύκλιοι ή οδηγίες) πρέπει να τίθενται σε γνώση της κεντρικής υπηρεσίας, ώστε εγκαίρως να λαμβάνετε απαντήσεις για τη νόμιμη αντιμετώπισή τους.
 
Ήρθε η ώρα να γίνουμε πιο εξωστρεφείς

Να επιδιώκουμε εμείς την επικοινωνία με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις για να πληροφορηθούμε τις ανάγκες τους και τα προβλήματά τους.
Το κάναμε με επιτυχία στα Δωδεκάνησα το φθινόπωρο του 2018.
Πρέπει σε συνεργασία με τις φορολογικές περιφέρειες να το κάνουμε και φέτος σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Η περίοδος υποβολής των δηλώσεων είναι κατάλληλη γι' αυτό, ώστε να μαζέψουμε τυχόν απορίες, να εντοπίσουμε προβλήματα των φορολογουμένων.
Επίσης, απευθύνομαι στους προϊσταμένους της περιφέρειας. Είστε οι κεραίες μας σε όλη την Ελλάδα. Είναι χρήσιμο να επιδιώκετε θεσμικές συναντήσεις με τους παραγωγικούς φορείς της περιοχής σας για να ακούτε τα προβλήματα τους και να μεταφέρετε στην κεντρική υπηρεσία.
 
Υπηρετούμε τους πολίτες με ευγένεια και κατανόηση

Έχει τεράστια σημασία ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους πολίτες:
• Απαιτώ να είστε πάντοτε ευγενείς σε κάθε επικοινωνία σας
• Περιμένω να δείχνετε κατανόηση στα προβλήματα των φορολογουμένων που επισκέπτονται τις υπηρεσίες σας
• Λέξεις κλειδιά: καθημερινή συμπεριφορά, δημόσιο συμφέρον, αμεροληψία, ακεραιότητα, αξιοπιστία, φορολογική δικαιοσύνη, κατανόηση, αποτελεσματικότητα.
 
Αλλαγή προς τα έξω μόνο αν αλλάξουμε την εσωτερική μας οργάνωση και διαδικασίες!

• Επανεξετάζουμε τις δομές μας με τόλμη και ρεαλισμό, ανεπηρέαστοι από τυχόν τοπικές σκοπιμότητες, με σκοπό να φτιάξουμε μονάδες που θα παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους πολίτες. Δεν έχει νόημα να διατηρούμε υποστελεχωμένες μονάδες σε απόσταση δύο χιλιομέτρων η μία από την άλλη. Και από την άλλη πλευρά δεν είναι αποτελεσματικό σε μεγάλες περιοχές της χώρας να μην παρέχουμε ολοκληρωμένες και ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες.
• Κεντρικοποιούμε τις διαδικασίες είσπραξης εκεί όπου είναι εφικτό, δηλ στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Χρειάζεται συνολική διαχείριση των οφειλών στις περιοχές αυτές με κεντρικοποιημένο τρόπο, στο πρότυπο της ΕΜΕΙΣ. Ενοποιώντας το χαρτοφυλάκιο των οφειλών θα αποφύγουμε τον κατακερματισμό δυνάμεων και θα μπορούμε να στοχεύσουμε ακόμα πιο αποτελεσματικά τις μεγάλες οφειλές. Οι Κεντρικές Υπηρεσίες εργάζονται εντατικά ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουμε σε λειτουργία το Κέντρο Είσπραξης Οφειλών Αττικής, στο οποίο επιδιώκουμε να ενταχθούν και οι τελωνειακές οφειλές
 
Νέα σχέση με τους συναδέλφους!

Έχετε υποχρέωση να αξιολογείτε τους υφισταμένους σας αποκλειστικά και μόνο με βάση την αξιοσύνη τους και την αποτελεσματικότητά τους. Κανένα άλλο κριτήριο προσωπικό, κομματικό κλπ δεν είναι αποδεκτό. Εσείς είστε οι θεματοφύλακες της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας στην ΑΑΔΕ. Έχετε το προνόμιο και την υποχρέωση να περιφρουρήσετε τις αξίες αυτές.
Εργαζόμαστε εντατικά, σε συνεργασία και τους εκπροσώπους των εργαζομένων ώστε να δημιουργήσουμε ένα συνολικό πλαίσιο για την εναλλαγή θέσεων στις περιφερειακές και κεντρικές υπηρεσίες μας. Νομίζω καταλαβαίνετε όλοι ότι δεν μπορούν οι υπάλληλοι μας να παραμένουν στις ίδιες θέσεις για πάνω από ένα διάστημα. Και βεβαίως δεν είναι μόνο η έξωθεν καλή μαρτυρία που προσφέρει η εναλλαγή θέσεων εργασίας. Είναι επίσης, και αυτό είναι πολύ σημαντικό, ότι και οι υπηρεσίες και τα στελέχη μας χρειάζονται ανανέωση. Χρειάζονται να ασχοληθούν με καινούρια αντικείμενα για να μπορούν να εξελίσσονται και να γίνονται διαρκώς καλύτεροι. Στόχος μας είναι μέχρι τις 15 Μαρτίου να έχουμε καταλήξει στο συνολικό πλαίσιο για τα κριτήρια και τη διαδικασία εναλλαγής θέσεων.
 
Επισημάνσεις προς Προϊσταμένους της ΑΑΔΕ

Πρέπει να διοικείτε τις μονάδες σας με τη θεσμική απόσταση που χρειάζεται αλλά όχι με αυταρχισμό. Θέλω να ξέρω ότι ενδιαφέρεστε για τον κάθε υπάλληλο σας ξεχωριστά. Λειτουργούμε ως ομάδα και αυτό πρέπει να το δείχνουμε στην καθημερινότητά μας.
Πρέπει να είστε το άγρυπνο μάτι της υπηρεσίας και να φροντίζετε για την αποτροπή φαινομένων διαφθοράς. Δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει η παραμικρή ανοχή σε τέτοια φαινόμενα.
 
Υπενθύμιση αντί Επιλόγου

Έχουμε υποχρέωση να εξελισσόμαστε, να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι προς όφελος των πολιτών και της υπηρεσίας μας. Είναι έμπρακτη απόδειξη προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος, αλλά και σεβασμού των χρημάτων που καταβάλουν οι φορολογούμενοι πολίτες και οι επιχειρήσεις, οι οποίοι δικαιούνται να δουν στην καθημερινή επαφή τους με εμάς την ανταπόδοση της συνεισφοράς τους στα δημόσια βάρη.
Αυτό το στοίχημα της αλλαγής, της εξέλιξης προς το καλύτερο πρέπει να το κερδίσουμε, για να εμπεδώσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους.

Βλέποντας τα αποτελέσματά μας και την αφοσίωση όλων σας είμαι βέβαιος ότι θα το καταφέρουμε.

Σας Ευχαριστώ!



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης