Αποτελέσματα live αναζήτησης

Φορο-μπόνους για απόσυρση

4 Σεπτέμβριος 2008
  • Απόσυρση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων σε δύο φάσεις, από το 2010 έως το 2015, με την παροχή φορολογικών κινήτρων αλλά και αντικινήτρων, ετοιμάζουν για περίπου 1,5 εκατ. σαραβαλάκια τα υπουργεία Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Μεταφορών.
Φορο-μπόνους για απόσυρση

Απόσυρση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων σε δύο φάσεις, από το 2010 έως το 2015, με την παροχή φορολογικών κινήτρων αλλά και αντικινήτρων, ετοιμάζουν για περίπου 1,5 εκατ. σαραβαλάκια τα υπουργεία Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Μεταφορών.

Το υπουργείο Οικονομίας ήταν το τελευταίο που υιοθέτησε τελικά τη χορήγηση οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση των παλιών οχημάτων, ενώ ήταν αυτό που μετέθεσε κατά έναν χρόνο την εφαρμογή του μέτρου, λόγω των δημόσιων οικονομικών. «Μετά τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Μεταφορών, και το υπουργείο Οικονομίας τοποθετείται θετικά στην πολιτική των κινήτρων για τη βελτίωση του στόλου των αυτοκινήτων», ανέφερε χθες ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι πολιτική της κυβέρνησης είναι «να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση και να προστατεύσουμε, παράλληλα, το περιβάλλον περιορίζοντας τους ρύπους».

Το μέτρο θα ισχύσει σε πρώτη φάση για τα συμβατικά αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, τα οποία δεν διαθέτουν καταλύτη και ηλικιακά κινούνται γύρω στην εικοσαετία. Η κλιμάκωση του μέτρου θα γίνει με ορίζοντα πενταετίας, ενώ αμέσως μετά την απόσυρση των μη καταλυτικών οχημάτων, στη λίστα κινήτρων αναμένεται να μπουν τα αυτοκίνητα με καταλύτες πρώτης γενιάς, δηλαδή όσα είναι μεταξύ 15 έως 18 ετών.

Συγκεκριμένα, η απόσυρση θα αρχίσει το 2010 από τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας (χωρίς καταλύτη) ηλικίας άνω των 18 ετών, τα οποία ανέρχονται σε 989.000 (αποτελούν το 23,5% του στόλου).

Η δυνατότητα απόσυρσης θα δοθεί και τα επόμενα χρόνια- έως 2015- και στους ιδιοκτήτες μικρότερης ηλικίας οχημάτων, δηλαδή άνω των 15 ετών, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 430.000 (το 10,2% του στόλου), έχουν καταλύτη πρώτης γενιάς και ρυπαίνουν πολύ περισσότερο σε σχέση με τα τελευταίας τεχνολογίας οχήματα.

Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το μέτρο θα επιταχύνει την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων.

Πηγή Τα Νέα

Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης