Αποτελέσματα live αναζήτησης

Επαναφέρουν τεκμήριο για Ι.Χ.

2 Σεπτέμβριος 2008
  • Στην επαναφορά από το 2009 του τεκμηρίου διαβίωσης για όλα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, το οποίο είχε καταργηθεί το 2003 ως αναποτελεσματικό στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και φορολογικά άδικο, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών.
Επαναφέρουν τεκμήριο για Ι.Χ.

Στην επαναφορά από το 2009 του τεκμηρίου διαβίωσης για όλα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, το οποίο είχε καταργηθεί το 2003 ως αναποτελεσματικό στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και φορολογικά άδικο, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών.

Πρόκειται για τεκμήριο το οποίο, εφόσον επανέλθει, θα προκαλέσει σημαντική φορολογική επιβάρυνση σε εκατοντάδες χιλιάδες φορολογουμένους, πολλοί από τους οποίους δεν κρύβουν ούτε ένα ευρώ από τη φορολογική τους δήλωση και οι οποίοι την τελευταία πενταετία μετά την κατάργηση του τεκμηρίου, προχώρησαν στην


Σε χθεσινή συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφης είπε ότι τα θέματα των τεκμηρίων διαβίωσης θα επανεξετασθούν στο σύνολό τους από το Εθνικό Συμβούλιο Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής, το οποίο πρόκειται να συνεδριάσει εντός του Οκτωβρίου. Μεγάλα Ι.Χ.

Το τεκμήριο κατοχής Ι.Χ. καταργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2003 στα πλαίσια του «πακέτου» μέτρων που είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση Σημίτη. Διατηρήθηκε μόνο- και ισχύει έως σήμεραγια κατοχή και χρήση Ι.Χ. που η εργοστασιακή τους αξία ξεπερνά τα 50.000 ευρώ (η λιανική τιμή τους συνήθως ξεπερνά τα 80.000

ευρώ). Η κατάργηση έγινε κυρίως διότι το τεκμήριο δεν αποτελούσε αποτελεσματικό μέσο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, ενώ επιβάρυνε με πρόσθετο φόρο μέσω επιβολής τεκμαρτού εισοδήματος φορολογουμένους, ακόμη και μισθωτούς, οι οποίοι ήθελαν να έχουν στην κατοχή τους ένα δεύτερο Ι.Χ. Λειτουργούσε παράλληλα ως αντικίνητρο για την αγορά μεγαλύτερου κυβισμού Ι.Χ. από τα νοικοκυριά, ενώ απαγόρευε ουσιαστικά και την αγορά Ι.Χ. από νέους (φοιτητές κ.λπ.), οι οποίοι δεν εργάζονταν και για την κατοχή και χρήση ενός αυτοκινήτου θα έπρεπε κάθε χρόνο να καταβάλουν φόρο για τεκμαρτό εισόδημα, το οποίο όμως δεν αποκτούσαν.

Μετά την ουσιαστική κατάργηση του τεκμηρίου, όμως, η αγορά αυτοκινήτου και κυρίως το καταναλωτικό πρότυπο της οικογένειας αναφορικά με το Ι.Χ. άλλαξε άρδην. Ειδικότερα, την τελευταία πενταετία:

● πολλές οικογένειες, απαλλαγμένες από την παγίδα του τεκμηρίου, απέκτησαν και δεύτερο Ι.Χ.

● εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά αντικατέστησαν το Ι.Χ. τους με υψηλότερου κυβισμού αυτοκίνητα (τύπου τζιπ κ.λπ.)

● πολλοί φορολογούμενοι που δεν έχουν εισόδημα διότι δεν εργάζονται, απέκτησαν Ι.Χ. με δωρεές χρηματικών ποσών από συγγενικά πρόσωπα.

Με την επαναφορά του τεκμηρίου διαβίωσης για όλα τα Ι.Χ., όλοι αυτοί οι φορολογούμενοι κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα χαράτσι που το ύψος του θα εξαρτηθεί από τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το τεκμήριο. Για την εφαρμογή του τεκμηρίου κατοχής και χρήσης Ι.Χ. μπορεί να εφαρμοστεί ως κριτήριο είτε η αξία του Ι.Χ. είτε ο κυβισμός του είτε ένας συνδυασμός και των δύο. Για παράδειγμα, για την κατοχή και χρήση ενός Ι.Χ. κυβισμού 2.000 κ.ε., το τεκμαρτό εισόδημα μπορεί να ορισθεί στα 20.000 ευρώ. Στον μισθωτό που θα δηλώσει το 2009 εισόδημα 18.000 ευρώ αντιστοιχεί φόρος εισοδήματος 1.500 ευρώ. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος, λόγω του τεκμηρίου διαβίωσης, θα φορολογηθεί για τεκμαρτό εισόδημα 20.000 ευρώ και θα καταβάλει φόρο εισοδήματος 2.000 ευρώ, δηλαδή 500 ευρώ περισσότερα από αυτά που πραγματικά του αναλογούν.

Πηγή Τα Νέα


Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης