Αποτελέσματα live αναζήτησης

Αύξηση των κενών εμπορικών χώρων στο κέντρο της Αθήνας

22 Ιούλιου 2008 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά
  • Συνεχίσθηκε και το πρώτο εξάμηνο του έτους η επιδείνωση του δείκτη διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Από τα στοιχεία που αφορούν εμπορικούς χώρους προσόψεως προκύπτει ότι ο δείκτης διαθεσιμότητας σημείωσε άνοδο κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το βΆ εξάμηνο του 2007
Αύξηση των κενών εμπορικών χώρων στο κέντρο της Αθήνας              

Συνεχίσθηκε και το πρώτο εξάμηνο του έτους η επιδείνωση του δείκτη διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Από τα στοιχεία που αφορούν εμπορικούς χώρους προσόψεως προκύπτει ότι ο δείκτης διαθεσιμότητας σημείωσε άνοδο κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το βΆ εξάμηνο του 2007.

Η περαιτέρω επιδείνωση της διαθεσιμότητας αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των διαθέσιμων χώρων στους κεντρικούς δρόμους του κέντρου της πρωτεύουσας (Αθηνάς, Αιόλου, Ερμού, Πανεπιστημίου και Σταδίου), ενώ στα καταστήματα που βρίσκονται στους δρόμους του ιστορικού κέντρου της πόλης παρουσιάζεται οριακή βελτίωση του σχετικού δείκτη. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που παρουσιάστηκε εχθές, την οποία οργάνωσε το Παρατηρητήριο Αγοράς για το Εμπόριο και την Ιδιοκτησία, στο οποίο συμμετέχουν ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας (ΕΣΑ) και η Eνωση Ιδιοκτητών Ελλάδας. Συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά τους χώρους προσόψεως, τα αδιάθετα ακίνητα αυξήθηκαν από 13,4% τον Ιούνιο του 2007 σε 13,8% τον Δεκέμβριο του 2007 και σε 15,1% τον εφετινό Ιούνιο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε δείγμα 1.300 επιχειρήσεων του κέντρου, σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα άδεια καταστήματα σε εμπορικές στοές ή σε ορόφους, πολλά από τα οποία έχουν αλλάξει χρήσεις σε κατοικίες, περισσότερα από 200 είναι άδεια.

Η επιδείνωση του δείκτη διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων αντικατοπτρίζει τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω γενικότερης οικονομικής συγκυρίας οι εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πρωτεύουσας. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του εμπορικού κέντρου, εκτός από τα προβλήματα που συνδέονται με τη γενικότερη οικονομική συγκυρία στη διάρκεια του αΆ εξαμήνου 2008, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και τις επιπτώσεις από το γεγονός ότι οι κεντρικοί δρόμοι του κέντρου υης πρωτεύουσας ήταν «αποκλεισμένοι» για το ευρύ καταναλωτικό κοινό τουλάχιστον 7-8 εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα. Το γεγονός αυτό πέρα από τη μείωση των πωλήσεων επηρεάζει σημαντικά και τα στοιχεία κόστους των επιχειρήσεων (μόνο το κόστος μισθοδοσίας για τις επιχειρήσεις εμπορίου και υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πρωτεύουσας εκτιμάται ότι κινείται στα επίπεδα των 400.000 ευρώ ημερησίως, ενώ το συνολικό ημερήσιο λειτουργικό κόστος υπολογίζεται ότι υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ).

Τα δεδομένα αυτά ερμηνεύουν ως ένα βαθμό και την περαιτέρω επιδείνωση του δείκτη διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων που λειτουργούν στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα στις οδούς Πανεπιστημίου - Σταδίου - Ερμού - Αιόλου - Αθηνάς. Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι ο δείκτης διαθεσιμότητας στη διάρκεια του αΆ εξαμήνου διαμορφώθηκε στο 15,49%, σημειώνοντας έτσι επιδείνωση κατά 3,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το βΆ εξάμηνο 2008 που ήταν στο 12% και ακόμη μεγαλύτερη σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2007 που ήταν 11,3%.

Το πρόβλημα εξακολουθεί να είναι έντονο στα λιγότερο προσβεβλημένα σημεία των συγκεκριμένων δρόμων, στους οποίους το απόθεμα των κενών χώρων εξακολουθεί να αυξάνεται. Σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι ο απαραίτητος χρόνος απορρόφησης του διαθέσιμου αποθέματος αυξάνεται, ενώ δεν διαφαίνονται τάσεις αντιστροφής της συγκεκριμένης τάσης. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Παναγής Καρέλλας, αναφερόμενος στο θέμα της έλλειψης εμπορικής χωροταξίας και στην ανεξέλεγκτη δημιουργία νέων μεγάλων πολυχώρων, χωρίς να υπολογίζονται οι ανάγκες κάθε περιοχής, σημείωσε ότι υπάρχει μία γενικότερη απαξίωση του κέντρου της Αθήνας υπέρ των μεγάλων χώρων, αφού ήδη έχουν αδειοδοτηθεί ή είναι στο στάδιο της αδειοδότησης σχέδια για τη δημιουργία 600.000 εμπορικών χώρων στην πρωτεύουσα. Το νέο περιβάλλον είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις και σε άλλους κλάδους του εμπορίου, όπως π.χ. σε αυτόν της ένδυσης, αντίστοιχα με το ολιγοπώλιο που παρατηρείται στον κλάδο των τροφίμων. Ο κ. Καρέλλας επεσήμανε, επίσης, τη στροφή των επιχειρήσεων του κέντρου στους κλάδους των υπηρεσιών και της εστίασης.

Η γενικότερη τάση επιδείνωσης των δεικτών διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην αγορά του Χαλανδρίου στο τέλος Ιουνίου. Oπως προκύπτει, ο δείκτης διαθεσιμότητας και στην αγορά Χαλανδρίου διαμορφώθηκε στο 5,8% έναντι 4,7% το προηγούμενο εξάμηνο. Σημειώνεται ότι ο σχετικός δείκτης βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων δύο χρόνων.

Πηγή Express


Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης