Αποτελέσματα live αναζήτησης

Δέκα κατασκευαστικές εταιρείες στο κόκκινο

  • Μεγαλώνει ο αριθμός των κατασκευαστικών εταιρειών που βρίσκονται στο κόκκινο. Από αυτές, άλλες έχουν μείνει χωρίς ουσιαστικό κατασκευαστικό έργο, άλλες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα τραπεζικά χρέη τους. Σε κάθε περίπτωση, οι περισσότερες αναζητούν σανίδα σωτηρίας στο πρόσωπο κάποιου στρατηγικού επενδυτή.
Δέκα κατασκευαστικές εταιρείες στο κόκκινο

Δεν υπάρχει κατασκευαστικό έργο- αδυνατούν να ξεπληρώσουν δάνειά τους

 Μεγαλώνει ο αριθμός των κατασκευαστικών εταιρειών που βρίσκονται στο κόκκινο. Από αυτές, άλλες έχουν μείνει χωρίς ουσιαστικό κατασκευαστικό έργο, άλλες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα τραπεζικά χρέη τους. Σε κάθε περίπτωση, οι περισσότερες αναζητούν σανίδα σωτηρίας στο πρόσωπο κάποιου στρατηγικού επενδυτή.
Αν και κάθε περίπτωση έχει ιδιαιτερότητες, ο κοινός παρονομαστής για όλες τις εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα είναι ότι η ελληνική αγορά των δημόσιων έργων έχει μπει πλέον σε περίοδο ισχνών αγελάδων. Τα μεγάλα έργα των οδικών αξόνων είναι υπόθεση για λίγους «μεγάλους» ελληνικούς και ευρωπαϊκούς κατασκευαστικούς ομίλους, ενώ όσοι διαθέτουν πτυχίο ανώτατης τάξης έχουν περιοριστεί σε ρόλο υπεργολάβου.
Στην κατασκευαστική αγορά φοβούνται ότι στη λίστα των κατασκευαστικών εταιρειών που έκλεισαν ή περιθωριοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια (ΑΛΤΕ, Θεμελιοδομή κ.ά.) θα προστεθούν και άλλες. Μιλούν ακόμη και για δέκα κατασκευαστικές που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα και κινδυνεύουν να βάλουν λουκέτο.
Η ΑΕΓΕΚ, η ΔΙΕΚΑΤ και η Προοδευτική, η Μεσοχωρίτης, η ΓΕΝΕΡ, η Εκτέρ, η Τεχνική Ολυμπιακή είναι μερικές από τις εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου που αντιμετωπίζουν προβλήματα, άλλες μικρότερα και άλλα μεγαλύτερα.
Ο μεγαλύτερος από τους κατασκευαστικούς ομίλους που παραπαίουν είναι η ΑΕΓΕΚ, η οποία βρίσκεται «υπό την κηδεμονία» των πιστωτριών τραπεζών που κινούνται προς την κατεύθυνση να βρουν ως στρατηγικό επενδυτή κάποιον εγχώριο κατασκευαστικό όμιλο. Ήδη διεξάγονται σχετικές συζητήσεις με τις διοικήσεις των μεγάλων ομίλων και όλα θα εξαρτηθούν από τους όρους που θα τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Ζημίες 35,5 εκατ. ευρώ
Η ΑΕΓΕΚ βαρύνεται με ζημίες 35,5 εκατ. ευρώ και υποχρεώσεις προς τρίτους- κυρίως τράπεζεςπου υπολογίζονται σε τουλάχιστον 225 εκατ. ευρώ.
Η ΔΙΕΚΑΤ δεν βρίσκεται βέβαια υπό τραπεζικό έλεγχο, αλλά η διοίκησή της αναζητά επενδυτές, ενώ για να απαλλαγεί από τα βάρη της ρευστοποίησε το 2007 περιουσιακά στοιχεία όπως είναι συμμετοχές και θυγατρικές εταιρείες που δεν εντάσσονταν στο κυρίως κατασκευαστικό αντικείμενο. Παρά το γεγονός αυτό, η εταιρεία πέρασε σε ζημίες 12,3 εκατ. ευρώ.

Ζεστό χρήμα
Σε πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων για να σταθεί όρθια έχει επιδοθεί και η Προοδευτική, η διοίκηση της οποίας είχε αρχίσει διαπραγματεύσεις με τη Βιοτέρ προκειμένου η τελευταία να ενταχθεί στο μετοχικό της κεφάλαιο με ζεστό χρήμα. Στο πλαίσιο της αναζήτησης ρευστότητας, η εταιρεία έχει προβεί σε υπογραφή προσυμφώνου 21,5 εκατ. ευρώ με την Αlpha Βank για την εξαγορά του ποσοστού 7,74% που διαθέτει η κατασκευαστική στην εταιρεία εκμετάλλευσης της Γέφυρας Ρίου- Αντίρριου, ενώ η τράπεζα προτίθεται να οριστικοποιήσει τη σχετική συμφωνία.

Πηγή Τα Νέα

Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης