Αποτελέσματα live αναζήτησης

Μέτρα προσέλκυσης εφοπλιστικών κεφαλαίων

15 Απρίλιου 2008 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά
  • Φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εφοπλιστών στην Ελλάδα περιλαμβάνονται στην ατζέντα του γεύματος εργασίας που θα έχουν την Πέμπτη 17 Απριλίου, οι υπουργοί Οικονομίας - Ναυτιλίας Γ. Αλογοσκούφης και Γ. Βουλγαράκης με τις διοικήσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).
Μέτρα προσέλκυσης εφοπλιστικών κεφαλαίων


Φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εφοπλιστών στην Ελλάδα περιλαμβάνονται στην ατζέντα του γεύματος εργασίας που θα έχουν την Πέμπτη 17 Απριλίου, οι υπουργοί Οικονομίας - Ναυτιλίας Γ. Αλογοσκούφης και Γ. Βουλγαράκης με τις διοικήσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες είναι πιθανό να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία εκ μέρους του υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία θα απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ οι εταιρείες εκείνες που θα απασχολούν στα πλοία τους ελληνικά πληρώματα πέραν των οργανικών συνθέσεων που επαναπροσδιορίστηκαν το 2006.

Η σχετική τροπολογία είχε συνταχθεί επί υπουργίας Μ. Κεφαλογιάννη αλλά είχε «παγώσει» λόγω διαφωνιών που είχαν ανακύψει τότε από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας.

Επίσης στα συρτάρια του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει υπουργική απόφαση που ουσιαστικά αποδεσμεύει τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από την υποχρέωσή τους να απασχολούν Έλληνες πλοιάρχους στα υπό ελληνική σημαία πλοία τους.

Πρωτοβουλίες
Το βασικότερο θέμα φορολογικής φύσεως που φαίνεται να απασχολεί τους εφοπλιστές είναι οι εξελίξεις που κυοφορούνται σε επίπεδο ΕΕ γύρω από τη νομοθεσία για τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου.

Όπως είπε χθες ο κ. Βουλγαράκης σχετικά με αυτό το ζήτημα δρομολογούνται δράσεις και από άλλα υπουργεία της κυβέρνησης σε συντονισμό με το υπουργείο Οικονομίας.

Όμως η συζήτηση στις 17 Απριλίου δεν θα περιστραφεί σε ένα στενό πλαίσιο θεμάτων.

Η κυβέρνηση, είπε, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ενδιαφέρεται να ακούσει τις απόψεις των εφοπλιστών σε σχέση με όσα ζητήματα τους απασχολούν και πρόσθεσε δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει το τρένο της τεράστιας ανάπτυξης που υπάρχει σήμερα στη ναυτιλία.

Σύμφωνα με τον ίδιον, επιδίωξη είναι να δημιουργηθεί στον Πειραιά ένα σύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας.

Η κυβέρνηση αναλαμβάνει αυτή την πρωτοβουλία με αφορμή τη φορολόγηση των μη Βρετανών κατοίκων από την κυβέρνηση του Γκόρντον Μπράουν.

Το μέτρο έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται και είναι πιθανό να οδηγήσει στην αποχώρηση από την αγορά του Σίτι μεγάλου αριθμού ναυτιλιακών επιχειρήσεων όμως και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών προς τη ναυτιλία.

Ο κ. Βουλγαράκης, επισκεπτόμενος πριν από ένα μήνα το Λονδίνο κάλεσε τις περίπου 100 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που εξακολουθούν να λειτουργούν στο Λονδίνο, να επαναπατριστούν.

Το «πράσινο φως» για την παροχή κινήτρων προς τα ναυτιλιακά κεφάλαια να επενδύσουν στην ελληνική οικονομία, έχει δοθεί κεντρικά στον κ. Βουλγαράκη, από τον Κ. Καραμανλή, ο οποίος έχει συναντηθεί αρκετές φορές με ναυτιλιακούς παράγοντες, με τα προεδρεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου.

Φορολογικά κίνητρα

Εισφορές
Αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία με την οποία θα απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ οι εταιρείες εκείνες που θα απασχολούν στα πλοία τους ελληνικά πληρώματα πέραν των οργανικών συνθέσεων που επαναπροσδιορίστηκαν το 2006.

Πληρώματα
Στα συρτάρια του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει υπουργική απόφαση που ουσιαστικά αποδεσμεύει τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από την υποχρέωσή τους να απασχολούν Έλληνες πλοιάρχους στα υπό ελληνική σημαία πλοία τους.

Πηγή Ημερησία



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης