Έκρηξη στις e-κλοπές

Οικονομικές Ειδήσεις

7 Φεβρουάριος 2008
Μπαράζ επιθέσεων με παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δέχονται τις τελευταίες εβδομάδες οι πελάτες των ελληνικών τραπεζών. Πρόκειται για άνευ προηγουμένου έξαρση της ηλεκτρονικής απάτης στο Διαδίκτυο αλλά και στα ΑΤΜ, αφού μόνο στην Ελλάδα η λεία των απατεώνων εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Σπείρες επιτηδείων από χώρες της Ανατολικής Ασίας «χτύπησαν» το τελευταίο διάστημα ελληνικές τράπεζες, στέλνοντας μαζικά παραπλανητικά e-mail στους πελάτες τους, προτρέποντάς τους να δώσουν τους κωδικούς εισόδου στα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής. Taxheaven.gr

Έκρηξη στις e-κλοπές

Η λεία των απατεώνων ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο

Μπαράζ επιθέσεων με παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δέχονται τις τελευταίες εβδομάδες οι πελάτες των ελληνικών τραπεζών.
Πρόκειται για άνευ προηγουμένου έξαρση της ηλεκτρονικής απάτης στο Διαδίκτυο αλλά και στα ΑΤΜ, αφού μόνο στην Ελλάδα η λεία των απατεώνων εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Σπείρες επιτηδείων από χώρες της Ανατολικής Ασίας «χτύπησαν» το τελευταίο διάστημα ελληνικές τράπεζες, στέλνοντας μαζικά παραπλανητικά e-mail στους πελάτες τους, προτρέποντάς τους να δώσουν τους κωδικούς εισόδου στα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Είναι ακόμα ένα παράδειγμα απάτης «ψαρέματος» (phishing) κωδικών από το Διαδίκτυο, μέσω της οποίας οι επιτήδειοι αποκτούν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών, «αδειάζοντάς» τους από το περιεχόμενό τους.

Μπλόκο από τράπεζες
Το τελευταίο διάστημα στο στόχαστρο των απατεώνων βρέθηκαν οι πελάτες της Citibank και της Τράπεζας Πειραιώς, με τις σπείρες των επιτηδείων να στέλνουν μάλιστα τρία διαφορετικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά τράπεζα, στα οποία ζητούσαν τα στοιχεία εισόδου στις υπηρεσίες e-banking των τραπεζών. Η αντίδραση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ήταν άμεση, καθώς οι τράπεζες «μπλόκαραν» τις ύποπτες ιστοσελίδες, προστατεύοντας τους πελάτες τους.
Θύματα ηλεκτρονικής απάτης έχουν πέσει στο παρελθόν και οι πελάτες των υπόλοιπων ελληνικών τραπεζών, καθώς οι επιτήδειοι επιτίθενται μαζικά στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με «μπαράζ» παραπλανητικών μηνυμάτων, αρκετά από τα οποία είναι ιδιαίτερα πιστευτά.
Τα παραπλανητικά e-mail προς ανυποψίαστους χρήστες του Ιnternet δεν αποτελούν πάντως ελληνική πατέντα, αλλά έχουν πάρει εφιαλτικές διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο στις ΗΠΑ το ύψος της ηλεκτρονικής απάτης αυτού του τύπου έφτασε τα 3,2 δισ. δολάρια το 2007, ενώ στη Βρετανία η αξία μόνο από απάτες εις βάρος τραπεζικών πελατών ξεπερνά τα 50 εκατ. λίρες.

Πώς να προστατευθείτε
Όπως συμβουλεύουν κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα παγκοσμίως, «αντίδοτο» ενάντια στο phishing είναι οι χρήστες του Ίντερνετ να μην απαντούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ζητούν προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία και να μην κάνουν ποτέ «κλικ» στις συνδέσεις (links) που επισυνάπτονται σε αυτά. Εξάλλου, όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, οι αξιόπιστες εταιρείες δεν στέλνουν ποτέ e-mail για να ζητήσουν από τους πελάτες τους να ενημερώσουν ή να επαληθεύσουν προσωπικά στοιχεία, στοιχεία λογαριασμών, πιστωτικών καρτών ή στοιχεία του δικτύου τραπεζικής εξυπηρέτησης μέσω Ιnternet (web banking). Επιπλέον, όσοι έχουν αμφιβολίες για την αυθεντικότητα ενός τέτοιου μηνύματος ή αν έχουν πέσει θύμα αυτής της απάτης, θα πρέπει να επικοινωνούν άμεσα με την τράπεζά τους όχι σύμφωνα με τις οδηγίες που περιλαμβάνονται στο μήνυμα, αλλά με τον τρόπο που χρησιμοποιούν συνήθως (π.χ. τηλέφωνο ή επίσκεψη σε κατάστημα).

Πηγή Τα Νέα