Αποτελέσματα live αναζήτησης

Πρόβλεψη έντονης αστάθειας στις διεθνείς αγορές το 2008

24 Δεκέμβριου 2007
  • Η έντονη μεταβλητότητα αναμένεται ότι θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της χρονιάς που έρχεται στις αγορές. Αυτό, όπως εξηγούν στην «Κ» Ελληνες και ξένοι αναλυτές, κάνει τις προβλέψεις για το 2008 πολύ δύσκολες. Ολοι πάντως συμφωνούν ότι η διεθνής πιστωτική κρίση θα έχει συνέχεια. Κάποιοι μάλιστα πιστεύουν ότι μόλις τώρα θα αρχίσουμε να βλέπουμε τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος.
Πρόβλεψη έντονης αστάθειας στις διεθνείς αγορές το 2008
 Προς στροφή της ελληνικής οικονομικής πολιτικής στις υποδομές και τα δίκτυα

Η έντονη μεταβλητότητα αναμένεται ότι θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της χρονιάς που έρχεται στις αγορές. Αυτό, όπως εξηγούν στην «Κ» Ελληνες και ξένοι αναλυτές, κάνει τις προβλέψεις για το 2008 πολύ δύσκολες. Ολοι πάντως συμφωνούν ότι η διεθνής πιστωτική κρίση θα έχει συνέχεια. Κάποιοι μάλιστα πιστεύουν ότι μόλις τώρα θα αρχίσουμε να βλέπουμε τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος.

Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, που ενίοτε φτάνει στα όρια της ύφεσης, η ελληνική κυβέρνηση καλείται να ασκήσει την οικονομική της πολιτική, κατεβάζοντας τις προσδοκίες της. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των αποκρατικοποιήσεων: ο πήχυς μπαίνει λίγο πιο κάτω, σε σχέση με τα αρχικώς προϋπολογισθέντα. Η τρίτη φάση του προγράμματος θα επικεντρωθεί στο κομμάτι των υποδομών και των δικτύων, οι μετοχοποιήσεις θα είναι σαφώς πιο συγκρατημένες, ενώ οι μεγάλες αποκρατικοποιήσεις θα εξαρτηθούν και από το γενικότερο κλίμα της ελληνικής, αλλά και των ξένων αγορών.

Ραγδαία αύξηση χρέους του ΟΣΕ

Το μηνιαίο χρέος του ΟΣΕ αυξάνεται κατά επτά φορές γρηγορότερα σε σχέση με το αντίστοιχο μέγεθος της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Στο σύνολο του έτους η «μαύρη τρύπα» του Οργανισμού αναμένεται ότι θα μεγαλώσει κατά περίπου 800 εκατ. ευρώ, ενώ τα συσσωρευμένα χρέη του έχουν φτάσει πλέον σε δυσθεώρητα ύψη. Η διοίκηση του ΟΣΕ ετοιμάζει σχέδιο αναδιάρθρωσής -στην ουσία διάσωσης- του, αλλά είναι άγνωστο αν τελικώς «προλαβαίνει το... τρένο». Ηδη, οι πληροφορίες από τις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι μετά την Ο.Α., η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να βάλει στο μάτι και τον ΟΣΕ, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για το μέλλον του. Πάντως, ο όμιλος ΟΣΕ δεν είναι μόνο έξοδα, αλλά έχει και έσοδα. Μόνο που αυξάνονται με πολύ μικρούς ρυθμούς (1,2%). Ετσι, το 2006, έφτασαν στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 67,9 εκατ. ευρώ το 2005, κυρίως από τις επιβατικές μεταφορές.

Πηγή Καθημερινή


Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης